Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Úvodní příběh s názvem „Panorama“ vypráví o složitém vztahu ctižádostivé fotografky (Jaromíra Mílová) a jejího syna, který pracuje jako messenger (Michal Kern). Díky fotografiím Pražského hradu se spolu snaží navázat ztracenou komunikaci. Hrdinkou druhé povídky „Právnička“ je cizinka (Alla Alexandrov), která si přišla do Prahy splnit svůj sen. Realita industriální Libně ale neodpovídá její představě. Aby vůbec dokázala přežít, naučila se klamat sebe i své okolí. Z každodenního stereotypu ji vytrhne náhodné setkání s řidičem tramvaje (Jan Budař). Ve slepé uličce se octli protagonisté povídky „Obyčejný jízdní řád“ (Marie Doležalová, Matěj Nechvátal) - Ona vyznává pevný řád ve všem, co dělá, On životem jen tak proplouvá. Jejich světy se protnou na jeden den, ale možná je toto setkání ovlivní na celý život. Poslední povídka „Tajemství památníku“ zkoumá nadpřirozené jevy odehrávající se v okolí Národního památníku na Vítkově. Dva novináři (Jakub Šmíd, Lucia Kajánková) pátrají po stopách minulosti, ale až jejich setkání s osamělým vrátným (Petr Jeništa) vrhne na celý případ jiné světlo. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (15)

ejnl 

všechny recenze uživatele

Obrovská nuda, absolutně nevyužitý vizuální a motivový potenciál krásného města. Pokud jako příklad právoplatné pocty Praze vezmu třeba Světáky, tak ani jedna ze čtyř viděných povídek by si s nimi na kafe nesedla. Jediný kraťas, který filmařskou kvalitou vybočoval z řady, je film Tomáše Pavlíčka, kterému se podařilo uchopit téma a někam ho dovést. Zbytek unylost, anestetika, hloupost. ()

andaAanda

všechny recenze uživatele

podle mě nejde o důkaz toho, že je famu v prdeli, ale jen shodu náhod a nepochopení kódů. toto není celovečerák ani absolvenťák. je to výsledek povinného, pevně daného cvičení druháků. ty projekty, na kterých teď diváci nenechávají nit suchou, měly jen tu smůlu, že byly nejživotaschopnější. a že se to celé dostalo do rukou někomu, kdo si zřejmě nedal pokoj a dotáhl věc do konce. samozřejmě, že to drží pohromadě jen na dobrý slovo a že ten výchozí nápad je nudnej a neoriginální. je to zřejmě taková ta věc, kterou se autoři za pár let budou snažit vytěsnit z paměti i CV, ale třeba je někam posunula. do kin patří jiný famufilmy, který se tam třeba nikdy nedostanou... ()

Reklama

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Vzhledem k tomu, že jsem z FAMU produktů viděla naposledy etudku Pře|klad, zkusila jsem Prahu, mou lásku poměrně bez předsudků. A čeho se mi dostalo? Úvodní povídky Panaroma, která je formálně nápaditá a Prahu adoruje naprosto ideálně. Pochybuje pouze ve stereotypním obsazení Jířího Dvořáka. Bohužel kousek Právnička už jen zazdívá poměrně slušný nápad do trapné halucinace z Libně a Vysočan. Květa Fialová je děsná jako obvykle. Budař opět nevypadává ze své škatulky ostýchavého chlapce od vedle. Obyčejný jízdní řád už je jen naprostý výsměch neposouvající nic nikam, zejména ne zoufalství "herectví" Marie Doležalové. A Tajemství památníku? Tady své bývalé spolužačce Lucii Kajánkové mohu jen vzkázati méně prospaných hodin na přehledových přednáškách o českém kinu do roku 1960. ()

salalala 

všechny recenze uživatele

Vlastně vůbec ne špatný projekt, který bohužel doplácí na to, že se příspěvky točily zvlášť a nezávisle na sobě. Tak to totiž vypadá, že film nemá koncepci, i když ji rozhodně mít měl. Záběry Prahy jsou moc krásné a dobře řešené i výtvarně a tvoří takovou zvláštní atmosféru. I herci jsou víceméně dobří a zúčastněná slavná jména jsou jen třešínkou na dortu. Nejlepší je asi úplně poslední povídka o duchovi na Vítkově, ta je zábavná a má i dobrou pointu. Ostatní jsou na stejné úrovni - mají zajímavé náměty, ale zpracovány jsou spíš rutinně, což se ale dá odpustit, když to všechno točí studenti. Za vidění to rozhodně stojí, aby člověk viděl, že tu stále jsou nějaké naděje, které by v budoucnu mohly pozvednout úroveň naší kinematografie o kus výš. Jako komplet je to lehce nevyvážené a kolísavé úrovně, tudíž tomu dám tři hvězdy a ryzí průměr v podobě 50%. ()

Snorlax 

všechny recenze uživatele

Na to, že se jedná o cvičení studentů druhého ročníku, tam vidím celkem dost profesionality. K začínajícím tvůrcům jsem shovívavější, ale je to dáno především tím, že přichází s novými nápady, čehož si nesmírně cením. První tři povídky jsou poetické hříčky v duchu zlatých šedesátých. Poslední je moderní kraťas, dobře vypointovaný a jediný skutečně fixovaný na Prahu. Nejvíce mě oslovilo třetí cvičení. Tajemné, jiné, neuchopitelné, s výbornou hudbou. Stran hudby musím dodat, že je skvělá v celém filmu. ()

Galerie (23)

Reklama

Reklama