poster

Resident Evil: Odveta

  • Německo

    Resident Evil: Retribution

  • Francie

    Resident Evil: Retribution

  • Slovensko

    Resident Evil 5: Odveta

  • Velká Británie

    Resident Evil: Retribution

Akční / Thriller / Horor / Sci-Fi

Německo / Kanada / USA / Francie, 2012, 92 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Lateef
    *

    Já už toho viděl fakt hodně. Viděl jsem Mrakomora opalovat se na pláži v Karibiku, prase divoké najíst se vidličkou a nožem, viděl jsem i Jigsawa v patnáctém díle Saw, jak říká, že ve trojce nezemřel on, ale jeho klon. Viděl jsem dokonce i Chucka Norrise, když si v KFC objednal Big Mac... a dostal na držku. Ale ještě jsem snad neviděl tak nudný, zbytečný a předvídatelný film jako je pátý Resident. Naprosto všechno je dané a křišťálově jasné, kam se posuneme v příštích pěti minutách, kdo to odsere, jak to skončí, apod. Mimochodem začíná mě šíleně iritovat to, že vždycky někdo padne mrtvej k zemi, aby následně po několika vteřinách obživl (nemyslím zombie) a dál se rval, střílel, mlátil. O Mille platí pořád to stejné, je a asi vždycky bude luxusní kočka, ale v akčním módu jí nevěřím ani držení zbraně. Lítá na drátech jako smyslů zbavená a střílí nemrtvé do hlav. It´s all. Monstra nevyužitá, triky jakžtakž, za to výdělky sérii pošoupnou k šestce. Výborně! Už nám to zavání odpadem!, Andersone! 65 miliónů dolarů(rozpočet)/222 miliónů dolarů(výdělek celosvětově)(10.12.2012)

  • JFL
    *****

    Už třetí díl série měl nakročeno k absolutnímu odvazu stran žánrových poloh, klišé a schémat, ale až "Odveta" ukazuje Paula W.S. Andersona v nejlepším světle jako nedoceněného génia brakové podívané a videoherních vyprávění. Genialita Andersonových snímků spočívá v bezešvém mixu béčkové přímočarosti, fanboyovských referencí a sebereflexivní nadsázky, který ovšem nepomrkává spiklenecky po úzké skupince znalých diváků, ale naopak cílí na maximálně široké publikum. Výsledkem je zcela nevázaný sled atrakcí, který ve své osvobozené nespojitosti a pestrosti motivů dosahuje až úrovně filmových koláží typu "Koyaanisqatsi". Ostatně stejně jako Reggiovy dokumentární eseje také Andersonovy snímky jsou kamerově dokonale vycizelované a představují řetězec vágně propojených moneyshotů. "Resident Evil: Odveta" navíc překonává Andersonovy dosavadní mistrovské videoherní počiny "Rallye smrti" a "DOA: Na život a na smrt", které produkoval. Videoherní v tomto případě neodkazuje na původ námětu, ale na způsob vyprávění. Zatímco jiní tvůrci (včetně fušera Uwe Bolla, s nímž bývá Anderson zcela neadekvátně srovnáván) podřizují videoherní světy tradičním narativním zákonitostem kinematografie, Anderson (podobně jako např. duo Neveldine/Taylor či famózní filmový "Silent Hill") přejímá pro film videoherní naraci. "Resident Evil: Odveta" tak uhrane důmyslně přímočarou premisou o testovacím komplexu společnosti Umbrella, který umožňuje postavám doslova procházet levely stylizovanými dle světových metropolí. Zdejší způsob vršení atrakcí a střídání ikonických prostředí neodbytně vyvolává dojem, že tvůrci scénáře hráli "Call of Duty: Modern Warfare II", kde hráč skáče do těl rozličných hrdinů, kteří se pohybují v odlišných prostředích (mimo jiné též Moskvě, Washingtonu, na americkém předměstí i na základně za polárním kruhem. Rudá královna, centrální počítač ovládající celý testovací komplex pak připomíná videoherního "režiséra" z her Left 4 Dead, když v souvislosti s konkrétním postupem hrdinů jejími levely jim aktivně do cesty spawnuje konkrétní protivníky. Vedle toho představuje "Resident Evil: Odveta" až grandiózně sebereflexivní dílko, které se vyžívá ve schématech i vlastní lacinosti a směřuje až do vod požitkářského campu. Tvůrci žánrová klišé neobcházejí, ale procházejí skrz ně na druhou stranu do paralelní dimenze, kde každé klišé nabývá podobu své absurdní mocniny. Od konce letošního Festivalu otrlého diváka nebyl v kinech tak zábavný film k vidění.(22.9.2012)

  • choze
    *

    To samé co čtyřka. Další cvičení v maximálním natahování minima děje nadužíváním zpomalovaček. Okatá vykrádačka Cameronových Vetřelců included.(10.1.2013)

  • EvilPhoEniX
    ****

    Příjemná Akční Popcornová Zábava!! Výrazné zlepšení oproti Afterlife.. Žádná Digitalizace, ale Super Provedení Akčních Scén bez Střihu! Závěrečný Souboj Žen byl Skvělý ! Už dlouho jsem neslyšel takové křupání Kostí ! Štve mě jen jedna věc, že RE trochu Odbočil od tématu .. Už to není typický Zombie Horor, ale vydalo se to spíše tou Akční Cestou do které zapojili Zombie tím způsobem, že jim dali Moc řídit auta a střílet se zbraní...Nicméně u mně Fájn a záměrně dávám vyšší Hodnocení, jelikož mi to příjde strašně Podhodnocený !(2.12.2012)

  • castor
    **

    Děj jsem u téhle série nikdy moc neřešil. Při sledování jsem vždycky buď nikdy nebyl nijak zvlášť pozorný, nebo ho jednoduše „nechápal“ (pokud teda bylo co chápat). Je potřeba si hned z úvodu uvědomit, že tvůrci tímhle nechtěli pranic říct. Prostě Milla v těsném kostýmu se tu zas a znovu musí zpomaleně (zpomaluje se opravdu všechno) prostřílet masami zombíků, u toho si zahrát na hodnou maminku a mezi výměnou zásobníků občas pronést něco, co má děj posunout někam dál. Při štrece z bodu X do bodu (třeba) M prostě dostane kulku do hlavy každý, kdo se jí postaví do cesty. Tvůrci jakoby si odškrtávali položku po položce v seznamu a bylo jim úplně jedno, jak to na diváky bude působit. Paul W. S. Anderson má pro někoho hodně lákavý vizuální styl, scénáristé znovu předkládají masivní útok na divákovu inteligenci, Milla stále kosí nejrůznější havěť „nádherně“, otázkou však zůstává, zda to chce divák zažít i pošesté, posedmé..(21.10.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace