Reklama

Reklama

Útok na věžák

  • Velká Británie Attack the Block (více)
Trailer 1

VOD (1)

Producenti filmu Soumrak mrtvých uvádějí Útok na věžák, strhující, zábavné a strašidelné akční dobrodružství, ve kterém se pouliční gang mladistvých utká s invazí brutálních monster z vesmíru. Londýnské sídliště se tu mění na sci-fi bitevní pole, byty pro lidi s nízkým příjmem se stávají pevností v obležení a z bandy výrostků jsou nezastavitelní hrdinové. Centrum města se utká s vesmírem a bude to bomba. (Hollywood Classic Entertainment (H.C.E.))

(více)

Recenze (501)

verbal 

všechny recenze uživatele

Přišli sem v míru, jen ošukat svou samici, avšak udělali jednu chybu, přistáli do ghetta. Ubozí mimozemšťané! Skupina mladistvých, asociálních negrů, bílých socek a smažek, strážících svou úrodu, kterým by jeden nejraději vytrhal nehty a pak zavolal nejbližšího deratizátora, jim dá jejich omyl pěkně sežrat. Albion totálně vyškolil Abramse v tom, že se dá s pár odpudivými spratky a desetinovým rozpočtem natočit ultimativně zábavný Super 16, který nemusí nutně vypadat jako disneyovský homoítí. Nicméně na akční komedii je to pěkně znepokojující film s důrazným mementem: Když s tím svinstvem nezmůže nic ani invaze lidožravých mimozemšťanů, tak jak asi skončí vládní sociální a asimilační projekty? Docela by mě zajímalo, jak by dopadl třeba takový Útok na Chánov. Asi by létající talíře v minutě stáli na špalkách bez autorádií a nad ohništi panelákových obýváků by se gurmánsky otáčeli načesnekovaní vetřelci. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Sympatická žánrovka s několika velmi vtipnými momenty a přesvědčivým sociálním přesahem. Samozřejmě, festivalové publikum znuděné artovkami se bude domnívat, že jde o nějaký významnější počin v rámci hororových sci-fi komedií... takhle to ale chodí každý rok a je to jen klasický festivalový hype okolo oddychovek a od lidí, co přes rok buď málo čučí na popcornovky, nebo ve Varech přes den příliš pijí a spokojí se s jakoukoliv troškou zábavy. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

"My fucking heroes" Tradiční boj o teritorium ve velmi netradičním pojetí. Znepokojivě aktuální, vtipné i tam, kde byste to nečekali, béčkově laciné i překvapivě dobře vypadající (podle potřeby) a s postavami, které by mohly mít slovo "ambivalentní" vytetované na čele. Když drzé sci-fi od geeků pro nerdy (nebo opačně), pak tohle, ne poameričtěný Paul. 85% Zajímavé komentáře: JFL, verbal, Honza dAve, Lachvos ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Zábavná blbina, pobavil jsem se víc než u loňského Tucker and Dale vs. Evil. Hlášek mraky, postavy nakonec docela sympatický a monstra se svítícím chrupem cool. Palec silně hore, takhle povedená komediální žánrovka se objeví tak jednou - dvakrát do roka, ne že ne. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Zbierka úchvatných ksichtov proti invázii gorilla-wolf motherfuckers z vesmíru. Všetko dobre: fajn postavy, fajn presahy, šikovná hra s lacnými trikmi, hláška na hláške, krv, akcia. Aj napriek citeľnej strate tempa niekde okolo hodiny ohromná zábava. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Akční, komedie, sci-fi a ještě to má v merku Velká Británie? Naprosto perfektní zábava, ze které jsem nedokázal spustit oči. Bylo to brutální a vtipný dohromady, dialogy otevřely tisíc témat k diskuzi na téma Britská mládež a hlavně to bylo příběhově neskutečně zábavný, přičemž tomu dost pomohl i fakt, že jsem si od Soumraku mrtvých zamiloval Nicka Frosta, který si tady sice zahrál jeden vedlejšák, ale každopádně byla radost ho opět vidět. Paul byl derivát toho, co si Angláni připravili při Útoku na věžák. Film, který si určitě nejednou zopakuju, už jenom minimálně kvůli těm hláškám, který tam padají jedna za druhou. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $13miliónovTržby USA $1,024,175Tržby Celosvetovo $5,824,175▐ Ono by to nebolo vôbec zlé, ale svoj potenciál to nedokáže vôbec ale vôbec využiť, absolútne nevyvážené, ani horror ani komédia. /40%/ ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Filmy pro mladé (ale v podstatě s výpovědní hodnotou o mladých) se přiostřují. Už i filmaři si všímají negativního fenoménu generace Y (tedy generace nepřizpůsobivých - anglicky ,,misfits"). Podobně jako britský (ovšem o třídu až dvě lepší) seriálový bratříček Misfits kombinuje i Útok na věžák typicky britské sociální drama s žánrem sci-fi (potažmo se subžánrem o superhrdinech a v tomto případě o invazi mimozemšťanů). Jenže nějakou hodnotu má jen ona první složka, neboť tenhle predátor pro teenagery by bez ní byl jen nudné a klišovité nízkorozpočtové béčko. Sociální přesah ale varuje - tahle generace nás jednou sežere... ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

I když mě voprsklí, britský teenageři serou, tak tenhle film mě bavil. Má to tempo, dobrou hudbu a občas i vtip. Hlavní hrdina je sice dřevák, ale moc to nevadí, i když ty jeho hlášky nefungujou. Potěšilo mě občasný gore, ale kecy typu "vláda sem poslala ufony, aby vyvraždili černochy" pronášený s vážnym ksichtem byly fakt trapný. Každopádně pobavilo a doporučuju. ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Existují tři skupiny diváků. První skupina, ta nejpočtenější a nejvíce vzdálená pravdě, chápe Útok na věžák jako scífko o invazi monster z vesmíru, který napadnou londýnské předměstí. Druhá skupina, podle níž tu před námi režisér a scénárista Joe Cornish rozehrává po vzoru filmů Harry Brown nebo Jezero smrti nějaký komentář ke kriminalitě britské mládeže, jejíž destruktivní energii dokáže zamést i se samotnými vetřelci z vesmíru, je pravdě blížeji, ale i ona se mílí, neboť vedle těchto dvou primárních rovin se ve filmu odehrává ještě něco mnohem zajímavějšího – příběh Mosese a jeho boj s vnitřními démony. Podle třetí skupiny diváků, kam se řadím, představují všechny ty brutální monstra z vesmíru, který na začátku popadají z nebe, démony dospívajícího Mosese, kteří se k němu navracejí z dětství. Ostatními lidmi nejsou ty monstra téměř vůbec reflektována, nezajímají se o ně média, není nasazena armáda ani vzdušná podpora a dospělí lidé je takřka vůbec neregistrují. Stejně tomu bylo v Kingově románu To, kde se ta kreatura klauna dostávala do konfrontace pouze s dětmi, a pro ostatní jako by vůbec neexistovala. Jak nás učí psychoanalýza, důvod spočívá v tom, že nejlepší věk každého člověka je mezi 5. a 15. rokem, což je věk stability mezi divokými ranými vývojovými fázemi a nastávající dospělostí, kdy se tyto rané fáze opětovně dostávají ke slovu (viz takový ty známý klišé jako orální narcis, anální šetřílek ap.). A vzhledem k tomu, že Mosesovi je patnáct, jak ve filmu zazní, začínají se ty jeho vnitřní démoni z raných let drát ven na povrch, jenže protože nejsme v ryze evropském filmu, kde by ta překážka byla vnitřní, ale ve sci-fi, tak se ta překážka ztělesní externě v monstrech. Ty monstra vypadají díky svým zubům a tlamičce jako žraloci, mimo to dokáží ucítit zvláštní feromon, tak jako žralok ucítí krev ve vodě, z čehož je celkem jasné, že ve skutečnosti představují cosi jako žraloky v oceánu nevědomí Mosese, kterého vytrvale pronásledují (coby obyvatelé nevědomí nejsou úplně zřetelní, čemuž pomohli tvůrci tím, že jim přes CGI evidentně odebrali veškeré detaily). V tomhle oceánu, který „zatopil“ Londýn, se dá schovat na jediné záchranné místo – vysoký barák, kam také všichni směřují. Celá ta bitva se ale odehrává čistě mezi Mosesem a jeho vnitřními démony, což se celkem vtipně odráží i v tom, že na ostatní ty monstra kašlou – dospělé Jodie Whittaker si nevšímají, ani když se plíží v místnosti metr od nich, a dva rádoby-gangsteři Probs a Mayhem jsou zase ještě děti, spadají do toho ideálního věku mezi 5. a 15. rokem, tudíž i je monstra nechávají být. ____ Myslím, že je na čase říct si jednu základní pravdu – příšery, monstra a strašidla ve skutečnosti neexistují. Nic jako hrozba přicházející z vesmíru nebo ze záhrobí není. Monstra jsou ve skutečnosti odštěpek nás samých, nějaká negativní energie, ať už na společenské úrovni (Godzilla coby metafora nukleární katastrofy), nebo individuální jako tady v případě Mosese. Totéž co pro Mosese platí pro hlavního hrdinu ze Super 8, jelikož Abrams zcela natvrdo v jednom rozhovoru řekl, že tu podivnou kreaturu stvořil jen proto, aby nějak externě zpodobnil vnitřní stav toho kluka, jemuž zemřela matka, nerozumí si s otcem, do toho je zamilovaný a vůbec to s ním poslední dobou nějak šije. Tento fakt (monstra jsou ve skutečnosti naše vnitřní odštěpky) nás mimochodem staví před jednu z nejzásadnějších otázek vůbec: v čem je vlastně jeden z největších rozdílů mezi americkými a evropskými filmy? Podle všeho právě v tom, že v amerických filmech je ta překážka, která nějak omezuje postavy, vnější, kdežto v evropských filmech vnitřní. Principielně jde ovšem o totéž, jen v americké kinematografii je zvykem přenést vnitřek postav ven a zpodobnit jej v něčem konkrétním. Odsud vidíme, proč jsou časté výtky vůči jednorozměrnosti postav v amerických filmech tak těžce mimo – vnitro a další rozměry těch postav se přece rozkládají v celém fikčním světě. Hloubku dává postavám vnějšek. Také je odsud zřejmé, proč je mylné kritizovat komerčnost filmů, protože dobrý film nemůže být nekomerční, jelikož jinak než komerčním způsobem ty vnitřní stavy postav na plátně prostě nezobrazíte a nezkonkretizujete. Zůstat u vnitřních stavů postav jako takových a nepromítat je ven znamená plést si kinematografii s románem. V Evropě tohle pochopili pouze ve dvou obdobích - v poválečném německém expresionismu bohatém na dekorace a pak o padesát let později za Bessona, kolem něhož se utvořila skupina zvaná cinema du look zakládající si na operním, neobarokně manýristickým stylu. ____ Skutečnost, že Útok na věžák konkretizuje vnitřní stav Mosese externě v těch démonech, nelze brát na lehkou váhu také proto, že se ten film díky tomu může postavit směle po bok těch nejlepších sci-fi filmů. Sci-fi filmy se dají v zásadě dělit na dva typy: ty slabší jsou postaveny například na klišé o strojích, které se osvobodí a ovládnou nás, ale vedle toho jsou tu i sofistikovanější scífka, které ukazují, že my jsme ty stroje. Podle těchto filmů není třeba kybernetická síť něco vnějšího, ale náš vytržený mozek, což koresponduje s tezemi kanadského myslitele McLuhana, který tvrdil, že všechny lidské vynálezy jsou jen prodloužením nějakého lidského orgánu, který zastoupí – například vynález kola vede k amputaci nohy a kybernetická síť je naší nervovou soustavou. Problém je v tom, že jsme trochu Narcisové, akorát s tím rozdílem, že se v těchto vynálezech nepoznáváme - nepoznáváme sami sebe ve věcech oddělených od nás, takže pak tvrdíme, že Útok na věžák pojednává o invazi monster z vesmíru. Asi nejgeniálnějším způsobem se toto přenesení našich démonů a tužeb ven podařilo vystihnout Tarkovskému ve filmech Solaris a Stalker. Oba tyto filmy jsou postaveny na jednom z tradičních námětů sci-fi, jímž je stroj, který má zázračnou schopnost přímo zhmotnit a uskutečnit před námi naše nejskrytější sny, tužby, dokonce pocity viny - to nejskrytější v nás. Rozdíl mezi oběma filmy je v tom, že v Solarisu máme stroj jako inteligentní planetu, která zhmotňuje naše nejhlubší traumata a noční můry, dokonce dříve než o ně vůbec požádáme, kdežto ve Stalkerovi je to naopak, neboť Zóna uskutečňuje naše nejhlubší přání, na což doplatí jeden ze Stalkerů, Dikobraz, který si přeje uzdravení bratra, ale po příchodu domů najde peníze, neboť Zónu nelze obelhat. ____ Určitou záhadou je otázka, proč zrovna ten největší tvrďák z celé party, leader Moses, prožívá střet se svými vnitřními démony, ale ono to až taková záhada není, jelikož ten největší tvrďák je vždycky uvnitř ten nejměkčí ze všech, jak naznačuje chování generálního ředitele, který chce být doma spíše otrokem a po manželce vyžaduje dominantní chování, a naopak chlápek, se kterým v práci nešetrně zametají, řve po příchodu z práce na děti a je neomalený. Tímtéž si prošel Kafka, v práci pojišťovací úředník, který se po otravném papírování vypisoval ve svých těžkotonážních románech. Uvézt by se dal i filmový kritik Jak Bušta, což je shodou okolností současně režisér, jenže místo toho, aby si ve svých textech všímal praktických otázek filmařiny, vybírá si cíleně filmy jako Melancholia, Turínský kůň či Strom života, o nichž rozšafně básní. Zásadně je proto třeba odmítnout představu, a Moses je toho znamenitým příkladem, že tu máme nějakou fantazii a vedle ní realitu, neboť fantazie je jen prodloužením této reality. Není to tak, jak se občas tvrdí, že tu je nějaký špinavý realismus typický pro britskou kinematografii a vedle toho útok v podobě monster z kosmu, kteří si do filmu přifrčely z jiného žánru. Ve skutečnosti tu žádní démoni nejsou, ale prostě vnitřní démoni hlavního hrdiny, neboť nic jako fantazie, natož totální fantazie, neexistuje. Lidé sice mají pocit, že ve fantazijních světech je jakoby vše možné, jenže pravdou je přesný opak. Fantazy svět, svět Pána prstenů i Hérakla, má velmi přísná pravidla. Celý svět lidské imaginace a fantazie má taková přísná pravidla. Co si vůbec člověk může představit? Může to být něco „úplně mimo“, mimo něho samotného, mimo jeho svět, jazyk, nevědomí, vědomí? Nemůže. Z toho všeho plyne ponaučení, že volba mezi „smířením se s realitou, nebo únikem do fantazie“ je falešná; když jsme tedy svědky toho, jak se někdo oddává iluzím a heroicky přitakává fantazii v celé její velkoleposti, neměli bychom ztrácet ze zřetele falešnou dimenzi tohoto přitakávání, neboť žádná fantazie se neobejde bez reality, pokud si má zachovat svou celistvost: když fantazii zbavíme jejího reálného zdroje, samotná fantazie ztrácí svou celistvost a rozpadá se do abstraktních teček a čárek. () (méně) (více)

hirnlego 

všechny recenze uživatele

Nářez i s pouhými dvěma pivy v hlavě, takže Cival iba klame. Muzika film dokonale nakopává (naštěstí žádný pravověrný hip hap hop), hlášky jsou převážně netrapné, figurky hezky vyprofilované (bílý negřík a mladý přírodovědec největší sympaťáci) a černější než černý mimozemšťani k sežrání (plyšák by byl stylovej, kam se hrabe Gizmo). Kvalitní zakončení Varů. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,TOHLE NEMÁ CO DĚLAT S GANGAMA. NEBO DROGAMA, NEBO RAPEM. NEBO NÁSILÍM VE HRÁCH. - TOHLE JE NEJHORŠÍ NOC MÉHO ŽIVOTA“....... /// Když už se emzáci nemohli dívat na ten bordel, kterej v Londýně dělaj (ti jejich) nepřizpůsobivý, pošlou tam křížence opice s rybou. To ovšem místní mládež nemůže překvapit. Leda že by...... VESMÍRNÍ GREMLINS se svítícím chrupem, plno akce s výbuchy petard, prskavek a světlic, běhání teenegerů. Fajnově zvládnutá jednohubka, po který ve mě zůstává mentální prázdno (možná za to ten film nemůže). Dneska už čekám od života víc....... ...byla neděle 7.8.2011... /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Neustále vzhlížím k nebesům a čekám na svoji dívku. (Bude vypadat jako opice, smrdět jako ryba a budu ji říkat Máňa.) 2.) Zjistím pravej důvod vzniku Londýnskejch nepokojů. 3.) Chcu si ,,zabékat“. 4.) Thx za titule ,,pedroo“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE *** NAPĚTÍ * ()

TheMaker 

všechny recenze uživatele

Za málo peněz, hodně muziky. Že ne? Film stál jen 13 mil., a dívejte jak je populární a kvalitní. Takhle se dělají filmy a vydělávají prachy! ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Production Companies: StudioCanal // Tak takto vtipné a vulgárne hlášky ako sú práve v Attack the Block som už veľmi dávno nepočul. Banda faganov killujúca gorilopsov z vesmíru ktorý chcú pretiahnuť samičku svojho druhu je nápad naozaj kreatívny, no ale že by ma to špeciálne zaujalo tak to ani nie. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Docela příjemně Natočený Horor/Komedie.. Negři naháněli občas husí kůži.. Po tomhle výkonu Nejspíš výlet do Anglie Odložím... Příšerky krásně udělané.. Ale Humor mi neseděl.. Nezasmál jsem se ani jednou.. nejspíš to bude opět tím Jejich Zvláštním Humorem.. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

Na letošním MFFKV velmi vítané osvěžení, a to nejen žánrovým půdorysem a humorem, ale i kvalitou. Ovšem i mimo kontext ztrápených a utrmácených festivalovek je "Attack the Block" skvělý počin pohybující se na hraně žánrové travestie, lokálního ozvláštnění schémat a svižné akční komedie o mimozemské invazi. Koncept přesazení potencionálně spektakulárního a bombastického fantastického příběhu z prostředí iluzorního komiksově idealizovaného světa do (hyper)realistického předměstí může připomenout geniální britský seriál "Misfits", ale Cornishův debut na rozdíl od seriálu nestaví na postavách, nýbrž na prostředí a schématech. Schémata zde nejsou intenzifikována či absurdizována jako v jiných žánrových variacích, ale podobně jako např. v geniálním "Somrákovi s brokárnou" jsou ohlodána na naprostý naivní základ, což ale tentokrát skvěle vystihuje postoje předměstské "problémové" mládeže, která se pozérsky stylizuje právě podle primitivních (prazákladních) obrazů genderové maskulinity a feminity v popkultuře. Z kontrastu mezi dětinskostí a schematickou siláckostí nezletilých hrdinů vyvstává většina zdejšího humoru i žánrové reflexe, která nenásilně ukazuje směšnost schémat i stylizace podle nich. Současně je sympatické, že film zůstává věrný svému prostředí i stylem, když účelně mísí dynamičnost formy s laciností produkce. Navíc lze říct, že "Attack ther Block" je záslužné dílo, protože má potenciál přilákat jak diváky z vyšších sociálních tříd i mládež, která byla předobrazem zdejších hrdinů, a zatímco první skupině může pomoci nahlédnout podstatu fungování předměstských komunit, tak pro ty druhé může být nevtíravým pozitivním vzorem - taková britská předměstská verze blaxploitation. ()

B!shop 

všechny recenze uživatele

Cekal jsem nejakou komedialni jizdu s Nickem Frostem a docela jsem se tesil. Ale nic takovyho jsem bohuzel nedostal. Jednak Frost tu ma tak petiminutovy cameo zhulence a jinak je vse na parte vicemene nesympatickejch grazliku, ktery pobihaj v kapucich po okoli a vecer byste je potkat nechteli. Nicmene ackoliv je pribeh vysoce jednoduchej a jsou to jen ruzny honicky grazlove vs. alieni bud po ulicich a nebo v panelaku, udrzuje si to docela solidni tempo, alieni jsou trikove docela povedeny, sem tam je tu i nejakej ten cakanec krve a obcas padne nejaka ta hlaska. Nicmene rozhodne to neni ani horor, ani komedie, proste takovej mix od vseho neco, kde ale nic neni uplne dotazeny. Ale i tak slusny 3*. ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Obvykle raději koukám, než čtu, ale v tomto případě má pro můj život komentář kolegy verbala daleko větší přínos, než tento snímek. ()

Související novinky

Útok na věžák se oficiálně dočká dvojky

Útok na věžák se oficiálně dočká dvojky

19.05.2021

Před deseti lety přišel britský režisér a scenárista Joe Cornish s žánrovým mixem o gangu mladistvých delikventů, který musí čelit invazi brutálních monster z vesmíru v prostředí londýnského sídliště… (více)

Jak vznikla britská tajná služba?

Jak vznikla britská tajná služba?

29.03.2014

Špiónů není nikdy dost. Prakticky v každém druhém blockbusteru se představí někdo od CIA nebo FBI, nejslavnější filmový ostrostřelec má ale domov jinde. James Bond je (samozřejmě fiktivním) agentem… (více)

Černošské kladivo na Hitlera

Černošské kladivo na Hitlera

16.03.2014

Když se před třemi lety objevil v hlavní roli malé britské sci-fi Útok na věžák, nikdo ho neznal. Za svou roli byl nominován na několik britských ocenění pro hereckého nováčka roku, od té doby se… (více)

Hledá se režisér pro Star Trek 3

Hledá se režisér pro Star Trek 3

04.11.2013

A vypadá to, že studio Paramount a produkční společnost Skydance mají favorita. Ještě nedávno padala jména typu Jon M. Chu a Rupert Wyatt. První se ale zřejmě vrhne na G.I. Joe 3 a druhý, ačkoli zněl… (více)

Reklama

Reklama