Reklama

Reklama

Pod kůží

  • Velká Británie Under the Skin (více)
Trailer 1

Scarlett Johansson je vyslána na Zemi mimozemskou korporací, aby zde splnila zvláštní misi. Vezme na sebe podobu dokonalé a neodolatelné ženy a využívá své přednosti k lovu neopatrných stopařů, které pak unáší na svoji planetu, kde je lidské maso považováno za naprostou lahůdku. Čím déle na Zemi pobývá, tím víc ji to k lidem přitahuje. To je však v rozporu s její rasou. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (3)

Trailer 1

Recenze (452)

JitkaCardova odpad!

všechny recenze uživatele

Jsou samonosná a průkopnická umělecká díla, a jsou díla, která na nich parazitují. Tohle je čistá ukázka toho druhého. Extrémně natahované, nebo/nebo i pod či pře-exponované záběry podle příručky "jak docílit artu ve dvou krocích" ještě z filmu s Johanssonovou umění neudělají. Sám o sobě stupidní, nikam nedovedený námět a závěr jako z České sody (zkuste si schválně nahlas přeříkat, co vidíte, jako když ukazujete dítěti omalovánku, a nejpozději pak vám musí dojít, jak tristní a trapné to je), jenže tady to mínili smrtelně vážně. Snímku i jeho tvůrcům chybí rozhled, přehled i vhled, zbývá strnulý tupý pohled, zprvu jen na tváři hlavní postavy, pak už i v obličeji diváka. *** Tvůrci by si měli aspoň dvanáctkrát za sebou pustit jako pokání Blade Runnera a Pátý element a přečíst Hyperion, Dunu, Neuromancera, Solaris a Enderovu hru, aby si vtloukli do lebení, kde už byla dávno narýsována startovní laťka, a že na druhou stranu od ní se neskáče, a to jak na dramatické, estetické či filosofické rovině, tak i v pouhopouhé vyprávěcí logice - tohle bolavě povrchní dílko je na úrovni odfláknutého domácího úkolu desetiletého fracka, odchovaného mainstreamovým počítačovým playsoftem a dotovaného Evropskou unií, přičemž z rozpočtu zaplatili tři natáčecí dny, benzín na jednu dodávku a partičku hrbatých motorkářů a zbytek peněz padl stejným dílem na hodinovou sazbu tučné (a žel stále tučnící) Scarlett a na cattering. A jelikož si někdo špatně přečetl, že zamýšleným projektem nebyl béčkový videoklip, ale celovečerní film, tak to nakonec vyřešili tak, že každý záběr en-násobně natáhli, aby dosáhli požadované výsledné stopáže a nemuseli Unii vracet projedené a proscarlettěné peníze. Dialogy a vysvětlovací pasáže už ovšem dotočit a zakomponovat nezvládli. *** Jestli z téhle zpatlané odvozeniny někoho mrazí, tak jedině proto, že si tam všechno podstatné dosazuje sám, a chyby, přehmaty i vyloženou odbytost a ignoranci scénáře vytrvale přehlíží. S takovým přístupem a imaginací ale není nutné na tenhle film vůbec chodit, stačí si přečíst synopsi a v měkké lenošce se ponořit do vlastních myšlenek, a nemuset pracně odfiltrovávat, jak někdo vteřinu za vteřinou sto osm minut uráží vaši inteligenci, obeznámenost s tématem i smysl pro krásu jak obrazů, tak i logiky příběhu. *** A abyste si nemysleli, že jsem proti Scarlett Johanssonové zaujatá, tak nejsem. Považuji ji za nepříliš osobitou, typově neměnnou, ale velice dobře použitelnou herečku, s níž musí režisér umět pracovat. Dokázal to třeba Nolan v Dokonalém triku nebo bratři Coenové a naposledy ji výborně a smysluplně využil jen o rok později po téhle žabařině i Luc Besson v Lucy - a přestože oba tyto sci-fi filmy mají na povrchu hodně společného - SJ tu hraje přitažlivou ústřední hrdinku, které je tak či onak propůjčena ne-lidská moc, větší protiklady aby pohledal. Zatímco Luc Besson natočil legitimní snímek s vnitřními zákonitostmi, estetikou a logikou, v jehož rámci i Scarlettina tvářička skvěle funguje, a hlavně se zajímavou a do konce dotaženou myšlenkou, v tomhle béčkovém šmejdu takhle ústrojně nefunguje nic. *~~ () (méně) (více)

castor 

všechny recenze uživatele

Znovu je to o výrazném autorském vkladu, britský režisér Jonathan Glazer si mě přesto nepřitáhl. Divácky je naprosto nevstřícný, chápu důvody, i tak je tenhle audiovizuálně zajímavý kus míle vzdálený tomu, jak si představuji vyplnit volný večer. Povrchnost mezilidských vztahů, obavy se vázat, snadné a nezávazné potěšení. I tuhle kritiku bych pochopil. Jinak divák tápe a přemítá. Holt, nemusím mít úplně všechno!! ()

Reklama

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Scarlett Johansson tady vypadá, dle mýho soudu, hodně dobře. To je ale jediný pozitivum tohodle filmu. Objektivně si nicméně myslím, že film na jednu nebo dvě hvězdičku není. Je to totiž totální artovka a tak by se na ní mělo nahlížet. V průběhu filmu jsem to ale nebyl schopnej dokázat, protože to zajímavý sci-fi téma bylo nacpaný do průběhu typu - Scarlett jede autem. Zastaví. Nabere kolemjdoucího na svoje křivky. Kolemjdoucí ji chce ojet. Ona ho přitáhne k sobě domů a kolemjdoucí se utopí a zakonzervuje v nějaký tekutině, ve který je Scarlett pošle do vesmíru. Tečka. Takhle se to děje poprvý, podruhý, potřetí a mezitím Scarlett jede autem a nemluví. Jen jede a kamera zaměřuje čistě na ní nebo na silnice kolem. Nicméně Hádek s upozorněním na Českou Republiku překvapil, dítě na pláži dodalo patřičnou depresi, sloní muž šokoval a závěr tuhle brutální šílenost absolutně oddělal. Trochu mi tenhle film připomínal Valhalla Rising. Jen s tím rozdílem, že tenhle mě dokázal víckrát šokovat, ale i nasrat. Jo a ta muzika? Z tý mi je blbě ještě teď. ()

Flakotaso 

všechny recenze uživatele

Ou shit, tak tímhle Glazer doslova rozkopl dveře mezi současné špičkové filmaře (až si říkám, kde se v něm taková nekompromisní vize vzala). Konečně něco, co se dá zaškatulkovat jako scifi (sice brutálně artové), ale vypadá to j i n a k. Realistická estetika, málo umělého osvětlení, nerytmizovaný střih. Většinou statické, přesto tekutě působící a vnitřním pnutím po okraj naplněné obrazy. Těžkotonážní minimalistická hudba, nula dialogů (a když už, tak božský skotský přízvuk) a nejlepší role Johansson. Trochu mě z toho vytrhl akorát ten Hádek, i když vlastně do tak enigmatického filmu i ta podivná podivná potápěčská scéna seděla aneb "myslel jsem, že mi chceš šlohnout ručník". Teď už se nedivím, že to v Cahiers dali mezi nejlepší filmy roku. ()

Kudly4 

všechny recenze uživatele

Scarlett celý film loví a vozí si domů frajery, kteří končí bůhví kde v podlaze. A to je vše. Některé scény tak dlouhé a nezáživné, že jsem upadal do kómatu. Když si nepřečtete obsah, po skončení vůbec nebudete vědět o čem film byl. Dvě hvězdy pouze za krásnou Scarlett, která se tu ukáže párkrát nahá a nehrát zde ona, film bych si asi ani nepustil. ()

Galerie (55)

Zajímavosti (27)

  • Scarlett Johansson o nahote v tomto filme: "Myslím si, že v niektorých ohľadoch sa musíte na nahotu pozrieť v tom ohľade, že samozrejme niekto na ňu bude pozerať a vy tak musíte zvážiť hodnotu rizika, ktoré podstupujete. Pýtate sa, nie je to bezdôvodné? Nie je to zbytočné? Je to dôležitá súčasť cesty tejto postavy k sebaobjaveniu? Čo sa tým získa? Ja nie som provokatívna osoba. Nie je to niečo, čo vyhľadávam. Mňa to upozornilo na to, ako súdime sami seba a aké nároky na seba kladieme. Ako veľmi si uvedomujete, ako vyzeráte, svoju vlastnú ješitnosť. Bolo to naozaj náročné, ale bolo to zaujímavé získanie poznania, že som sebavedomá a že takto chcem vyzerať. Ten pocit pochybnosti je v každom z nás. A u nás, u žien, je ho ešte viac." (Arsenal83)
  • Adam Pearson (Znetvorený muž) mal o filme rozhovor v austrálskej rannej talk show "Studio 10" a uviedol, že scéna, v ktorej beží nahý po poli v Škótsku, bola natočená o 3:00 ráno a bola extrémna zima. (Arsenal83)

Reklama

Reklama