Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Na opuštěné mýtině najde lesní správce (Oldřich Kaiser) ležet bezvládné tělo muže (Ondřej Vetchý). Podaří se mu ho vzkřísit, muž si ale nic nepamatuje. Neví, jak se do lesa dostal ani proč je celý od krve a namísto odpovědí z místa uteče. Správce se vydává za ním a postupně zjišťuje, že muž je zapletený do krvavé msty, kterou možná sám inicioval a v níž důležitou roli hraje jeho čtrnáctiletá dcera (Lucie Šteflová). Kromě toho jsou ve hře čtyři miliony korun, dva uplacení policajti (Igor Chmela, Marek Taclík) a trojice mladíků (Ondřej Havel, Daniel Novák, Václav Vostárek), která rozhodně nemá čisté svědomí. V jednom dni, během několika hodin, tak jeden zločin spojí osudy několika lidí. Nic ale není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát, protože hranice mezi pomstou a zločinem je velmi tenká.
V jednom dni, během pár hodin, spojí pomsta osudy několika lidí. Kdo z nich je vrah a kdo oběť? Ondřej Vetchý a Oldřich Kaiser v hvězdně obsazeném thrilleru, který se vám zadře pod kůži. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (435)

verbal 

všechny recenze uživatele

Ondra sice hraje ještě intenzivněji, než Olda chlastá, ale fuckt, že nedokáže vytrhat nehty pár fakanům, co mu vyprcali dcerušku, mě jako fanouška pomstychtivých filmů vyloženě sral! Bude to asi tím, že to mělo být jakože doopravdy! A tak se všichni protagonisté chovali jako čuráci a já měl po skončení akorát tak chuť preventivně dokopat nějakého slizkého týnejdžra, abych mu připomněl hranici trestní odpovědnosti! ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Mám jinou diváckou zkušenost než většina aktuálních komentátorů, částečně určitě proto, že jsem ještě před projekcí četl scénář a přesně proto věděl, do čeho jdu. Vědel jsem, že synopse a upoutávky dost matou a že je film osekanej na kost a dost přísně zbavenej epizodek i vedlejších významů... A jeho realizace mi imponovala - souhra kamery, střihu a zvuku je na české poměry (nejen ty debutantské) výjimečná a atmosféricky bez problémů pohlcující, zlomový scény adekvátně mrazivý (diktafon, rákosí) a bezmála mccarthyovská koncentrace čistě na konání postav je osvěžující. Hlasitýmu žehrání na hloupost na nelogičnost úplně nerozumím, protože právě to ohlodání látky na dřeň se nějakýmu velkýmu rozebírání a argumentačním bitvám o inteligenci filmu podle mýho vzpírá. 70% Poznámka na okraj: Zaměřením na jednání postav a hutnej a nepříjemnej feeling mi Vendeta evokovala britskej (pravda, výrazně lepší) Seznam smrti, kterej řadím mezi 10 nejlepších filmů roku a jeden z nejintenzivnějších zážitků posledních měsíců. A bolí mě, že tahle svérázná pudová pecka má na CSFD pořád jen 50%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Intenzivně nenápadité využití jistého „kdo-viděl-ví“ exploatačního schématu (stereotypy se týkají zejména zkorumpovanosti policie a zkaženosti mládeže) doplácí na nadbytek lokací, postav i nedůležitých informací (ty podstatné naopak chybějí). Na přímočarou over-the-top žánrovou lahůdku nejde film v žádném ohledu dost do krajnosti a za každým náznakem drsňáctví je cítit póza. Díky dobrým hercům (po studentské předehře doceníte i přehrávajícího Vetchého) jsem film ochoten přijmout nanejvýš jako vícestupňovou psychologickou hru, kdy musíme několikrát přehodnotit svůj názor na to, kdo je lovcem a kdo obětí. Ale ani zde si nejsem jist, znal-li režisér pravidla. 40% ()

Tosim 

všechny recenze uživatele

Vetchý jako Vendeta! Velice příjemný zážitek, zajímavá variace na amatérské nadšení, krev, účelové pomalé záběry, minimalistická hudba a výrazní herci i v ostatních rolích (já toho Igora Chmelu vážně žeru :-) 70%. ()

Enšpígl 

všechny recenze uživatele

Tak za tu třaslavou kameru to směřuju na odpad. Ano jistě byla ve filmu celkem málo a hlavně tehdy když hrdinové příběhu běhali, ale i tak pokud si naši filmaři chtějí hrát na Ameriku, tak doporučuju letiště Ruzyně a směr Los Angeles, protože možná to filmařům nedochází, ale do kina chodí diváci a ne fanoušci pouťové atrakce zvaná houpačka. Na druhou stranu nechci být kat režisérského debutanta a tak dám filmu šanci a přihodím klady, ale bohužel i další zápory. Předně si musím povzdechnout nad zoufalou nedotažeností příběhu osudem policajtů počínaje a až trapným koncem konče. Navíc teda logika, taky žádná hitparáda, takhle si představuju Vendetu v podání Pata a Mata a ne dospělýho chlapa, byť psychicky zlomenýho. Naštěstí toho chlapa Ondra Vetchý zahrál za 1s*, věčná škoda, že scénář neumožnil větší prostor pro tandem Vetchý + Kaiser, to by pak šel film hned do vyšší ligy, protože jejich společné scény jsou tím nejlepším co film nabízí. Cením si netradičního, rozuměj syrovýho pojetí filmu a vynikajícího výběru exteriérů. Pokud jde o emoce, tak se zadařilo pouze v prologové části, kdy jsem měl sto chutí vpálit těm třem košťatům kulku mezi oči a ránu zasypat solí, navíc ty emoce vygradovaly při kecech toho policajta, tady jsme tedy cítil úmysl, mě k myšlenkám na kulku a sůl pro ty smrady emotivně dotlačit. Osobně mě mrzí, že jsme jako diváci byli ošizeni o celý násilný akt na oné dívce, ne snad že bych po tom úchylně lačnil, ale protože by to přidalo na celkový síle a intenzitě prožitku. Škoda, někde v prapůvodu to bylo myšleno možná dobře, ale někde na cestě do kin to všechno začalo pajdat. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Na Vendetu jsem se dlouhou dobu těšil. Než jsem se ale stihl dočkat, zjistil jsem, že tvůrci dali pole působnosti rozklepané kameře, což mě ponejprvá vyděsilo, ale dokud jsem film neviděl, nechtěl jsem předběžně kritizovat. Po shlédnutí ale můžu říct, že konečně...po dlouhé době, se u nás objevil nějaký velice jednoduchý thriller, který nedbá na příběh, ale na atmosféru, která je mimochodem v tomto filmu výborná. Právě díky atmosféře filmu jsem si dokázal celých 86 minut užívat. Vetchý, Kaiser, Chmela předvádí naprosto skvělé výkony a já jsem rád, že když se chce, tak to jde. I s rozklepanou kamerou, která se sice klepala, ale zkousnout se to dalo. Pořád to nebyla bůhví jaká akce, kde by mě to vysloveně sralo, ale napínák to byl. ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Co k tomu dodat? "MacGuffin" natažený v úvodu na celou hodinu, takže když konečně dojde ke zvratu, není zbylé půl hodiny co dělat. To, že postavy běhají z místa na místo, vyměňují si nespojité hlášky (zato je často opakují), Vetchý pláče, lesem běhá Justin Bieber, k tomu duní Mozart a celé to zavře středoškolsky naivní pointa a Jan Skácel... jako cože? Postavy mají psychologii prvorepublikového snáře (s výjimkou Chmely jsou převážně apatické nebo brečí), děj je v klíčových okamžicích nelogický a prokládaný účelovou "drsností" (která však v besídkovém hereckém provedení rozesmívá). Thriller se prostě nedělá tak, že divákovi na začátku všechno vyzvoníte a pak se jen zoufale pokoušíte ještě něco dodat. Proč asi nikdo nemůže prozradit ani kousek zápletky? Protože Vendeta je tak špatně vystavěná, že jediná nápověda bortí celou konstrukci. Schválně si zkuste celý příběh převyprávět. Jde to jednou větou a ta bude více než surreálná. Ne, tady skutečně žánrovky končí jako Kajínek, T.M.A. nebo Nahota na prodej. Vendeta je lautr ten samý případ jako Viditelný svět - včetně toho, že Štrbova kamera zachraňuje, co se dá (odpad jsem nedal jen díky ní)... P.S.: Ta mladá Hrubešová potěšila. Hraje stejně dobře jako Markéta a pokud se příště při svlékání natočí na kameru, bude to všechno ok. ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Vendeta nejlépe demonstruje, jak propastný je rozdíl mezi místní a zahraniční kinematografií. A nechci hned poměřovat s Hollywoodem, ať jsme spravedliví, vezmeme coby měřítko třeba kinematografii skandinávskou, která je často a ráda žánrově i tématicky Vendetě podobná. Narozdíl od severských krimi si ale Vendeta na surovost jen hraje, co Seveřané zobrazí explicitně, o tom se ve Vendetě jen mluví a násilí je víceméně obsaženo jen ve verbální rovině. Téma je sice zajímavé, rozhodně by si ale zasloužilo mnohem promyšlenější projekt. Tohle bylo zjevně šito horkou (debutantskou) jehlou. A navíc je to celé tak pitomé, scenáristicky úplně odfláknuté, jednání postav nelogické a k neuvěření, herecky špatně zvládnuté, to zvlášť u dětských herců. Když pak lesník jede na opačnou stranu než běží doktor mstitel a oba doběhnou k téže chatě, začalo mi připadat, že celá ta variace starozákonního moudra o oku a zubu je jen ztrátou času... ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Nepodařené ve všech ohledech kromě kamery (viz Marigold). Špatně režírovaní herci nucení často říkat šroubované věty (ne, ani Ondřej Vetchý to nezachránil a teenage herci jsou vyloženě špatní), hloupé chování a nijaké finále. Jo a bacha na Mozarta, hehe. Pár tísnivých momentů tu zavibrovalo (ano, scéna s diktafonem), ale jinak se je ještě hodně co učit. 50%. ()

Bluntman 

všechny recenze uživatele

(52. ZLÍN FILM FEST) Plakáty jsou vyvedeny exploatačně, ale nakonec se před čímkoliv exploatačním uhne, a tak - alespoň to fyzické - násilí nevidíme. Upoutávka zase slibuje žánrovou podívanou, která bude stát na střetu dvou mužů, jejichž konflikt je nějak spojen s událostmi kolem napadení dívky stejně mladými kluky. Ve výsledku se ale jedná o umělecký snímek, jehož propagační strategie odpovídá jednomu z ústředních témat, kterým je manipulace, což se ale na konvence navyklým divákům nezamlouvá. Zatímco před zhlédnutím jsme dostáváli rozporné informace, při sledování jich máme po dobu tří čtvrtin akutní nedostatek. Na místo thrilleru, kde bychom jich měli nadbytek, abychom se mohli strachovat o hrdinu, se tak vzhledem k zvolené strategii jedná v první hodině o psychologické drama. Ve zbylé - necelé - půlhodině, kdy jsme dostatečně informováni, se přechází k překvapivě funkčnímu thrilleru, u kterého je ale relativizováno jakékoliv černobílé fandění kterékoliv ze dvou skupin, protože film až do závěrečných titulků zůstává morálně ambivalentní. Především psychologicky-dramatickou část považuji za formálně nebývale promyšlenou, a to nejenom na poměry debutů či českých filmů, protože vyprávění a styl, charakterizované záměrnými mezerami co do distribuovaných informací či prostorového určení, odpovídá vyšinuté mysli touhou po pomstě popoháněné ústřední postavě. To je zjevné především ze zvoleného ostrého střihu, kdy se skáče v čase dopředu a dozadu, a hudebního leitmotivu, který stírá hranice mezi hudbou a ruchem a který se objeví vždy ve vyhrocené situaci v souvislosti s postavou doktora porušujícího Hippokratovu přísahu. V závěrečném aktu se bohužel sklouzává k midcultovosti (užití Mozartovy hudby), ale sebeuvědomělost v podobě hry s Vendetou, o které se baví dvě postavy, umožňuje pobavený odstup a uznání za experimentování s žánrovými i diváckými očekáváními. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,PROČ JSTE ZABILI MOJI HOLČIČKU?“..... /// Na úvod su mistrně vmanipulovanej do děje, kterej připomíná spíš pokračování Bastardů než něco, čemu mám na konci fláknout čtyři hvězdy. Ale po ,,zmrdský“ části, se furt nemůžu pořádně nadechnout (ne ty vole, žádnej infarkt, jen ten film....). Vetchý tentokrát nechal kopačky doma, místo čutání to vypadá na vstup do ,,Major League Baseball“. Je super sledovat psychologicky vykreslený reakce několika ,,Homo sapiens (?)“ na extrémní situaci, která vyústí v soukromý drámo o schopnosti (či neschopnosti) nastartovat ,,temnýho pasažéra“, aby nakonec ..... (prostě věci, který nemůžete nikdy pochopit!). Nevím, jak moc je všechno originální, ale na českej film se jedná o super zážitek. Jasně, fanclub Chan-wook Parka možná odhodí ohnivou slinu, ale já chci taky trilogii! Potencionálních ,,zákazníku“ mám kolem sebe hafo! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Je mi 14 a chtěla bych ,,udělat“ nějaký fotky. 2.) Jsem schopnej uznat, že českej film nabitej thrillerovým klišé může bejt stejně dobrej, jako ten ,,z venku“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ ** ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Nepřesvědčivý film, o kterém bych si myslel, že ho natočil nějaký zapšklý důchodce zastávající názor, že nastupující generace jsou pouze perverzní sígři a nikdo s tím nechce nic dělat, policie je neschopná a tak dále. Nevím, jestli má být nějaký vtip, že "vůdce gangu" vypadá jak Justin Bieber, ale je to trochu málo. ()

Traffic 

všechny recenze uživatele

Řeknu vám vtip. Kaiser jede s Vetchým v autě, Vetchý drží v ruce nějaký obal, asi od dvd, s názvem "Vendeta". Kaiser prohlásí "Je to ztráta peněz, já vim." O půl hodiny poté se dozvíme, že to byla videohra. *ba dum tss* A takhle to tady funguje tak nějak všechno. Bojím se ale, že v tomhle konkrétním případě to bohužel nebyl vzácný projev tvůrčí sebereflexe. ()

choze 

všechny recenze uživatele

I na těch skromných 88 minut bolestně natahovaná, hamletovská a rádobyšokující storka o pomstě. Námět, lokace a Igor Chmela fajn, jinak nuda. ()

Gilmour93 

všechny recenze uživatele

Tam za vodou v rákosí, ti k blátu přičichnout dám, aneb Ondra Vetchý užírán nebohou paní Pomstou.. Postaveno jen na postavách a ambivalentnímu přijímání jejich jednání - tuzemským filmařským konvencím, diváckým očekáváním explicitního násilí a funkčnosti chronologického děje navzdory. Na debut, klobouk dolů. Jen houšť.. ()

Kryšpín 

všechny recenze uživatele

Trailer na Vendetu mě nalákal na úplně jiný film, než jsem pak ve skutečnosti viděl (trailer by neměl jen ukázat to nejlepší z filmu, ale i říct částečně, o čem vlastně je). Proto ze sálu budete odcházet zklamáni, i když v sobě ponesete střípky v podobě dobré kamery nebo některých dobře zahraných scén, ale první půl hodinu jsem si říkal: Co to sakra... Jsem na správném filmu, vždyť na tohle mě trailer nelákal. ()

Ainy 

všechny recenze uživatele

Drsné ... dost drsné. Příběh je neuvěřitelný, tvrdý a krutě pravdivý. Život je prostě někdy opravdu hnusný a člověk by nejraději všechno vymazal, změnil, ujišťoval se, že sní, že se brzy vzbudí a ta noční můra bude pryč, ale kdepak ... ta kolem vás bude lítat do doby, než si pohár hořkosti dopijete až na samé nahořklé dno ... Kdo ví jak by se v takové situaci sám zachoval ... jestli by ten svůj ukazováček neměl slabý a neklidný a nestiskl to. ()

Reklama

Reklama