poster

Liberace! (TV film)

  • USA

    Behind the Candelabra

  • Slovensko

    Liberace

Životopisný / Hudební / Romantický / Drama

USA, 2013, 118 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Komunita gayů mi v zásadě nevadí, zejména když se mi nějaký snaživý jednotlivec nesnaží roztáhnout mé sexy půlky od sebe. Jenže tenhle film, plný chlapského zastrkávání jazyku do cizího krku, zlatých cinkrlátek a plastických operací, mi hodně nesedl. Asi proto, že jsem většinou hloubavě dumal nad tím, kolik cifer by musela obsahovat suma v Kč, za kterou bych si pustil vetřelce do svého zadečku. Pokud to někoho movitého zajímá, tak výsledek je 9, ale to asi není důležité. Důležité je to, že bych si chtěl tento snímek užívat asi tak jako Michael Douglas svého Liberaceho, ale místo toho jsem jen neúspěšně balancoval na hraně nudy a znechucení.(12.2.2014)

  • Matty
    ****

    Sex, lži a video. Soderbergh k postavám zaujímá stejně ambivalentní stanovisko jako v Magic Mikeovi, jeho předchozím obnažujícím komentáři k rozporuplné povaze amerického snu. Pro citové životy hrdinů, kteří jsou oba v jistém smyslu vykořeněnými sirotky, má pochopení. Nepohlíží na ně z odstupu, jako na dvě výstřední kreatury. Vstupuje do jejich soukromí, zajímá se o ty nejintimnější momenty jejich soužití, ale zároveň nedělá senzaci (ani legraci) z toho, že dostal do jedné postele Gordona Gekka a Jasona Bournea. Obočí zvedá nad extravagantním životním stylem, který v 70. letech reprezentoval Liberace, a který dnes vyznávají zástupy jiných, zpravidla méně talentovaných celebrit. ___ Záběry jsou topené v umělém světle a vévodí jim teplé barvy, které příznačně ustupují pouze při několikerém „sundání masky“ (dušezpytný černobílý flashback, do černé a bílé tónované scény z nemocnice a na matčině pohřbu). Přesvícená mizanscéna v Liberaceho sídle (oproti civilnějšímu bytu Scottových náhradních rodičů) překypuje odrazovými plochami, jako kdyby stejným odrazem reality byl také život Liberaceho, který za vnější nádherou skrývá svou pravou identitu. Postavy se – mj. zásluhou atypického (na interiérové drama) snímání v celcích – doslova ztrácejí za rekvizitami. Nutno podotknout, že šperky a kostýmy, včetně opravdu výstižné „paví“ košile, jsou věrnými kopiemi předmětů uložených v muzeu Liberaceho pozůstalostí, takže čistě materiálně nejde o žádné přehánění. ___ Na vyblýskaném povrchu se projevuje uvědomovaná campovost filmu, který kombinuje extrémy sedmdesátkové módy (tj. styl Village People nebo Davida Bowieho) s blyštivou estetikou videoklipů od Madonny či Lady Gaga. Uvnitř citová rozpolcenost, navenek faleš a přehánění. Dohromady podnětná dekonstrukce fenoménu camp. ___ K sedmdesátým letům film odkazuje také dlouhými steadicamovými záběry nebo obsazením campové královny Debbie Reynolds, která právě v 70. letech začala zářit na Broadwayi. Tento návrat do „rebelského“ období nového Hollywoodu můžeme chápat jako Soderberghovo vyjádření deziluze ze směřování současného amerického filmového průmyslu, který je stejně jako Liberace orientován na povrch a krátkodobé prožitky a vyznačuje se neupřímností. ___ Vyprávění je sice strukturováno méně podvratně než ve Vedlejších účincích, ale jde o strukturu srovnatelně promyšlenou, pokud se týče vytváření paralel (Billy jako první monstrum, které Liberace stvořil), využití elips nebo změnu hlediska a na ni vázanou re-distribuci sympatií (druhá polovina, po repríze scény ve vířivce, tentokrát s postavami sedícími zády ke kameře, je bohatší na subjektivizující záběry, simulující Scottovo vnímání skutečnosti). Především je ale Behind the Candelabra velkolepým hereckým představením Michaela Douglase, který po/díky rakovině hraje o život. 80% Zajímavé komentáře: Mouzon, Traffic(15.7.2013)

  • *CARNIFEX*

    Matt Damon je jedným z mojich troch najobľúbenejších hercov. Podľa obsahu filmu som tušil do čoho idem. Po 20 minútach, prvých dvoch scénach som si uvedomil (nech my všetci gay-ovia odpustia), že na dopozeranie tohto filmu nie som a ani nebudem pripravený. Nedokážem ani posúdiť herecké výkony oboch hlavných „hrdinov“. Navzdory tomu, že ma mimo mnohopočetných bozkávacích či sexuálnych scén, film bavil, nedokázal som ho dopozerať a musel som ho vypnúť. Prišlo mi totiž (nech my všetci gay-ovia OPÄŤ odpustia ), zle.(16.11.2013)

  • Pepinec
    ***

    Takhle nějak si představuju kulervoucí film... Když jsem vylezl ven ze sálu, přistihl jsem se, jak chodím po chodbě od poutače k poutači a marně hledajíc další film dělám "buzi buzi, buzi buzi!" Pak jsem musel jít na záchod, abych se ujistil, že nemám v trenkách Douglase a za krkem Damona. Něco tak teplého jsem nezažil ani když jsme kdysi s klukama na pouti kradli stánkařům klobásy z grilu. Jestli si ale někdo myslí, že kvůli tomuhle dávám "jen" tři hvězdy, je na omylu. Přesně naopak, právě díky tomu všudypřítomnému homo cukrkandlu zalézajícímu až pod moje hetero kalhoty, si budu Liberaceho pamatovat o dost jasněji, než kdejaké Chopiny a Schumanny.(14.8.2013)

  • evulienka3
    ****

    Konečne po dlhšej dobe životopisný príbeh, aký mám rada. Teda idúci pod povrch a ukazujúci súkromný život, bez veľkých príkras. Iste viem si predstaviť, že životný štýl "Waltera" Valentina Liberace nemusí byť každému po chuti a radšej by na plátne videl inú verziu jeho životného príbehu. Mne osobne táto podoba filmu vôbec nerušila ba priam naopak, bavila ma. Každý človek je svojím spôsobom výnimočný a je skvelé ak filmár dokáže túto jeho výnimočnosť ukázať. Zvlášť ak je ukázaná tak, že by sa nepáčila ani tomu o kom je...(2.4.2015)

  • - Snímka mala pôvodne vyjsť ešte v roku 2008, avšak nakrúcanie muselo byť odložené kvôli liečbe rakoviny Michaela Douglasa. (Sufferer)

  • - V úlohe milencov si pri nakrúcaní veľa zábavy užili heterosexuálni herci, ktorí prešli mnohými maskérskymi premenami. Na začiatku sa 42-ročný Matt Damon zmenil na 17-ročného Scotta a 68-ročný Michael Douglas na 57-ročného Liberaceho. So svojimi hrdinami postupne zostarli o desať rokov. (peiton)

  • - Pôvodne si mal hlavnú úlohu zahrať Robin Williams. (Sufferer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace