Režie:
Henry SelickKamera:
Pete KozachikHudba:
Danny ElfmanHrají:
Chris Sarandon, Catherine O'Hara, William Hickey, Glenn Shadix, Paul Reubens, Ken Page, Danny Elfman, Sherwood Ball, Edward Ivory, Greg Proops, Billie HayesObsahy(1)
Jack Skellington je oblíbený vládce městečka Halloween, který dohlíží na tvoření všech morbidních potěšení, hrůz a překvapení. Jack je svou každoroční neměnnou rutinou absolutně znuděný. Jednoho dne se ocitne v sousedním Vánočním městě a za zvuků vánoční hudby prozkoumává zdejší tradice a obyvatele. Rozhodne se, že unese Santu Clause a uspořádá si Vánoce podle vlastních představ. Na pomoc si pozve své přátele ze záhrobí a vyrobí nádherné dárečky pro všechny hodné děti. Naloží je na sáně tažené kostrami sobů a vyráží nadělovat vánoční pohodu. Co na to budou říkat děti, až jim dárky budou předávat duchové a vlkodlaci? (Nova Cinema)
(více)Videa (2)
Recenze (795)
I keď skutočne oceňujem značnú kreativitu a snahu tvorcovov, je pre mňa takmer nemožné prekročiť hranicu troch hviezd. Za prvé, muzikálové skladby v animovaných filmoch sú jedna veľká otrapa (výnimka potvrdzujúca pravidlo - Tangled). Za druhé, príbeh je neuveriteľne prostý, čo by síce ani nevadilo, ale.. neviem z akého dôvodu by som sa mal vlastne ospravedlňovať. Jednoducho mi to nesadlo! Keby Selick zameral svoje pracovité ručičky na dejovú stránku a odpísal spevácke prejavy postáv (okrem prvej scény, tá je skvelá), mohlo by z Ukradených Vánoc vzniknúť něco dle mého gusta. __ Viac kecov, menej spevu, prosím. __ P.S. po 5tich rokoch zvyšujem na štyri hviezdy, pretože som zistil, že sa mi mnohé skladby z Nightmare Before Christmas veľmi páčili a po projekcii som ich doma niekoľko dní počúval. Človek asi dospieva časom ľudsky aj filmovo a zmena názoru (i na film) je predsa vyhradená.. :) ()
nemá to nic moc animace, i když teda nevim jaký nejlepší animace v tý době byly, ale tyhle starý animace, který vypadaj strašidelně se do filmu skvěle hoděj a myslim si že kdyby to mělo nějaký super digitální efekty tak by to nebylo ono. Co se týče děje tak je to originální a zábavný, ale občas to má hluchý místa, ale to zase vynahradí skvělá hudba a dokonalý texty k písním, který jsou fakt skvěle zazpívaný. A taky si myslim že tvůrci udělali hodně dobře, že to nijak moc neprodlužovali a nechali tomu něco málo přes hodinu, což bylo tak akorát. Jako filmu bych tomu dal 4*, ale když se k tomu přidá ta skvělá hudba tak vznikne muzikál, který si zaslouží 5* ()
Velke zklamani. Pripada mi to jako marna snaha o originalni vytvarne hudebni pocin. Vsechno pusobi vykonstruovane, neprirozene, prazdne, temer bez emoci. Asi jsem cekal prilis. Takze hlavni poslestvi meho komentare hledejte v teto rade: "Snazte se od toho cekat daleko mene, nez byste podle vysokych hodnoceni cekali." Ja jsem to neudelal a ve vetsine pripadu to nedelam. U Nightmare Before Christmas se mi to vymstilo a mrzi me to :-( ()
60% - One-man-show skladatele Dannyho Elfmana. Muzikálů tohoto typu jsem si nikdy moc nevážil, a ačkoli jsem Elfmanův fanda, ani tato nekrofilní záležitost mi k srdci nepřirostla. Tři hvězdy jsou za originální, zajímavý nápad, za explozi fantazie, a za barevnou hudbu, která roztomile osciluje mezi Saint-Saensem a Čajkovským. Nightmare Before Christmas je Úsměvný Úchylný Umrlčí Úlet.Úůůůů… ()
Jeden z nejoriginálnějších estetických počinů světového animovaného filmu, který vyšel z dílny režiséra a v tomto případě producenta a imagologa projektu, Tima Burtona. Burton má neskutečně obrovský tvůrčí kapitál, když je schopen přijít s nápadem a posléze realizovat podobně nekonvenční snímek. Osobitá makabrózní poetika, důraz převážně na expresívní funkci uměleckého díla, přičemž podceněna není ani funkce zábavní (téměř každý obraz obsahuje nějaký gag či drobný vtípek) a odpočinková, velmi příznakový neotřelý styl animace, metamorfóza hodnot (dobro ale nakonec i přesto vyhraje, koneckonců je to pohádka...), zasazení příběhu do Burtonova oblíbeného záhrobního světa s jeho emblémovými postavami - kostlivci, duchy, upíry, vlkodlaky, šílenými vědci... K realizaci projektu si Burton coby impresário přizval režiséra Henryho Selicka a především Dannyho Elfmana, který k celému filmu zkomponoval hudbu a nazpíval i hlavní part kostlivce Jacka Skellingtona. Nezdůraznil jsem totiž ještě to nejpřekvapivější - Ukradené Vánoce Tima Burtona jsou muzikálem, určeným nejspíše dětskému divákovi. Filmový tvar je tedy jakýmsi pásmem hudebních čísel, které spojuje jednoduchá dějová kostra - kostlivec Jack Skellington, typická bizarní postava Burtonovského světa, bytost uvězněná v monstrózní tělesné schránce, ale uvnitř hluboce citlivá a dá se říci lidská, jejíž obdoby najdeme snad v každém impresáriově filmu, se necítí ve svém údělu šťasten a vnitřně naplněn, náhodou se dostane do říše Santy Clause a napadne ho spásná idea - udělat dětem Vánoce po svém... Zprvu dobře míněný nápad se v praktické realizaci záhrobního světa zvrhne v cosi vysloveně negativistického a nový dýňový Santa se stává poslem Vánoční Apokalypsy... Jak už to u Burtona bývá, vše nakonec zachrání láska a divákům zbude hřejivý pocit, že ani v záhrobí nepřestávají platit humanizovaně metafyzické principy... Podobné filmy: Mrtvá nevěsta Tima Burtona, Frankenweenie ()
Galerie (91)
Photo © 1993 Touchstone Pictures
Zajímavosti (26)
- Studio Disney se postavilo k tématu filmu odměřeně a film předalo dceřinému studiu Touchstone Pictures. Film nedoprovázel ani adekvátní merchandising a v den premiéry byl nasazen jen do čtyř set kin, i když obvyklý počet byl cca dva tisíce. (Trainspotter)
- Studio Disney, které film produkovalo, se zaleklo "kontroverzního" vánočního námětu a při svém mizerném uvedení do distribuce se tedy film nedočkal velkého ohlasu. (Trainspotter)
- Henry Selick, který po Timu Burtonovi převzal režii, se do té doby proslavil jako autor znělek a krátkých filmů pro MTV, které dlouhý čas tvořily její image. (Trainspotter)
Reklama