Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Dvojice mladíků Filos a Kája míří do vesnice Zálesí, aby si z důvěřivých místních obyvatel vystřelila. Považují za velkou legraci je mystifikovat chystanou stavbou vysílače a pozorovat jejich reakce. Vystupují jako zástupci společnosti, která bude ve vesnici hledat nejvhodnější pozemek pro stavbu vysílače mobilního operátora, a samozřejmě slibují vysokou částku za pronájem pozemku v eurech. Vidina příjmů je pro obyvatele natolik lákavá, že na nějaké podezírání "pánů inženýrů" vůbec nepomyslí. Vesnice se rychle stává bitevním polem, a to s využitím všech povolených i nepovolených zbraní. Protože se ale situace nakonec nevyvine podle jejich plánu, budou muset Kája a Filos vymyslet nějaké náhradní řešení, aby se sami nestali oběťmi svého vlastního podvodu. (TV Nova)

(více)

Recenze (448)

Tosim 

všechny recenze uživatele

Opět nerozhodnost mezi figurkařením a dramatem, ani tento film, ani dva hlavní představitelé, skutečně "nejsou svědomím". Za intermezza v podobě poetických záběrů přírody a reklamu na Seznam na Hádkových zádech bych fakt fackoval. Malinko jiný snímek z vesnice to je, ale nic, co by překročilo svůj stín, třeba jako Muži v říji. 50%. Jakpak dopadnou Vrásky z lásky, pane Epsteine? ()

Enšpígl odpad!

všechny recenze uživatele

Pane kameramane Sysle,když chci vidět co nejvíc záběrů během deseti sekund, jdu na řetízkovej kolotoč a když chci vidět příběh, jdu na film, víme ? Ono kino není matějská pouť a já už na ty pomatený rychlostřihaný záběry nemám nervy. Chcete si hrát na Američany, Ok, já si zase budu hrát na popeláře a budu se tu babrat s odpadem. Nerad to českýmu filmu dělám, ale pokud si budeme zrovna v tomhle hrát na amíky, tak odpad, odpad a ještě jednou odpad. Navíc tady do toho filmu se ten šílenej střih vůbec nehodil. Tady někdo vzpomíná Formana, no tak v jeho filmech kamera tak krásně volně klouže z postavy na postavu a ne tady, jak když se upevnila kamera na holuba na báni. Ono, ale ani ostatní není až takový terno, film poměrně nešikovně střídá žánry, takže se prostě sedí a čeká se na konec, který je neustále protahovaný, jako kdyby ještě někomu záleželo na tom jak to dopadne. Jako plus vidím herce, Karel Roden je tradiční jistota, Kryštofa Hádka mám za sympťáka a cením si nápadu nechat Menzela, aby se filmem doslova prochcal. Zamzrí, že Bolek Polívka nedostal víc prostoru a do hlavní dívčí role nebyla obsazena Terezka Voříšková nebo Veronika Kubařová, protože ať se na mě slečna Josefíková nezlobí, ale jí bych svoje číslo rozhodně nedával narozdíl od výše uvedených slečen, kterejm bych ho přímu vnucoval. Z toho plyne, že ta romantická část příběhu mě přišla naprosto umělá a nepřirozená Nicméně Evo nic proti, nejhroší je stejně Dyk, na něj už mám alergii a filmy s ním budu ignorovat stejěn jako filmy s Holubovou a Issovou. Dal bych dvě, ale za šílený střih ubírám na odpad. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Já nechápu, co se Vám nelíbilo. Jako uznávám, mohlo tam být toho Dyka trošku míň. Třeba alespoň nemusela pořád v hospodě hrát muzika Nightwork a už vůbec na závěr nemusela být ta odporná písnička, kterou on nazpíval, a která s atmosférou samotného filmu nemá vůbec nic společnýho. Jinak se ale po příběhové stránce jednalo o zajímavý český film, který i podle mě nebyl úplně špatně natočen. Na takovou kameru už jsem si totiž zvykl a to klepání se přežít dalo. Dokonce i herci mě překvapili, nejvíc asi Jiří Menzel, ale i Karel Roden byl skvělej. Celkově musím říct, že ten herecký repertoár byl jak z nějakého snového světa a mě ta vesnice fakt bavila. Jo, když už jsme u té vesnici, ta byla taky jak z třetího světa a řekl bych, že sám autor to trošičku už přehnal s tím vesnickým životem, stejně tak jako s pojetím pojmu Pražák. On totiž existuje vychcanec v každém koutu naší republiky a nemusí to být nutně Pražák, ale takhle škatulkovat by se vážně nemělo. Celkově vzato velké mínusy u muziky a pak hodně v pojetí české vesnice. Ta česká nátura tady směřovala až zbytečně do extrému, to být nemuselo. Na druhou stranu ale musím říct, že se pořád jednalo o zajímavý kousek, od kterého jsem čekal daleko horší kvalitu, než jsem nakonec ve skutečnosti dostal. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby Celosvetovo $825,261▐ ďalšia bezvýznamná báchorka, ktorá na to aké obsadenie má nemá čo dohromady ponúknuť /20%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Blátivá neo-normalizační satira, v níž se odporný rurální nádech Bobulí mísí s pachutí Gogola, v němž je idiot opravdu jen idiotem a smradlavými holinkami Ládi Stroupežnického (od furiantů jsem ušli opravdu kus cesty, ale bohužel zadkem napřed). Za postavu "pravého českého génia", který už ví, že se nedá dělat nic, než chcát na pomník budovatelům, bych rozdával facky... Každým dalším přemýšlením ve mně tenhle film probouzí hluboký pocit morálního hnusu a opovržení (nevím, proč mu dávám tolik, asi proto, že je solidně natočený a i herecky se zuby nehty drží milimetr nad úrovní lokálních splašek). ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Nepochopitelně podhodnocený film, kterýžto smutný jev se dá vysvětlit známou averzí jisté části uživatelů čsfd k současným českým filmům. Když si tak pročítám komentáře, možná také sehrál svou roli fakt, že Pražáci tu vesměs nesouhlasí s Řehořkovou a Epsteinovou představou české vesnice, neb ta není kompatibilní s jejich představou české vesnice. Nic na tom nemění ani fakt, že Marek Epstein čerpal svůj námět a inspiraci v rumunských reáliích. Prý se tenhle příběh odehrál kdesi v deltě Dunaje, tohle spíš ale vypadá na prameny čecháčkovského ,,chytračení a podfukaření", jak říkal Miloš Forman. Podobenství o současném status quo Česka, která spíše než v dalších komentářích tolikrát zmiňované Bobule připomíná sedláčkovské Muže v říji, herecky i jinak o řád povedenější, stejně satiricky vyhraněné proti normalitě všudypřítomného podvádění a korumpování, s furiantskou ,,jízdou králů" v závěru, s elitním hereckým obsazením a nadstandardně zvládnutým filmovým řemeslem...překvapivě dobrý film... (jen ta titulní píseň podbarvující závěrečné titulky, ta je na čistý odpad...) ()

Fr 

všechny recenze uživatele

NO SIGNAL.... /// Taky jezdíte na vesnici z prostýho důvodu - ,,co neuteče vopíchám a co je hloupý voberu“? Jo, rozumím.... lidská blbost je věčná. Česká realita. Životní a bohužel (což nasere mnohem víc) i ta filmová. Přehlídka divů ,,naší“ vesnice a toho, co je člověk schopnej udělat za prachy je jednoduchá (prachsprostá?) jednoaktovka. Scénář není dost konfliktní, aby mě rozhodil, ani vtipnej, aby pobavil. Celkem sympatický obsazení potlačí (skoro) dvouhodinová stopáž (jako Korejci, jo? Vy jste fakt magoři!...). Jasný je, že příběhy ve kterých se z recese stává zlodějina, vobyčejný lidi baví. Tahle česká vesnice, která si začne hrát na americkou je spíš z toho tragičtějšího (filmovýho) soudku. Ale v sobotu večer v telce, si to užije hodně spokojenejch diváků. A třeba jim za to jednou postavěj pomník. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Ať žije český film, ať žije Český lev..... 2.) Jsem zamilovanej do 27 km dlouhýho elektromagnetickýho pole. 3.) Furt nevím, jestli je horší přijít o 70 litrů, nebo dostat parohy . /// PŘÍBĚH *** HUMOR * AKCE ne NAPĚTÍ * ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Když jsem s Nightworky v uších čekal na signál, tak jsem sám sebe mistrně přesvědčil o tom, že tohle bude svižná jednohubka s nejednou kultovní hláškou. Není! ()

xxmartinxx 

všechny recenze uživatele

Dva hajzlové jsou v českém filmu zase za největší drsňáky a Jiří Menzel postaví za necelých sto tisíc nukleární reaktor (a rozdává moudra o tom, že se nemáme pokoušet nic měnit). Dokonale zabité dvě hodiny. Nejde se na to vyloženě naštvat - na to je to moc prázdné a hloupé. Tenhle film je prostě produkt naší perverzně zvrácené kinematografie a jen "se to nepokouší měnit". ()

Djoker 

všechny recenze uživatele

Nemám ani tak problém s absencí humoru u těžce nezvládnutých scén, které měly spouštět bujaré salvy smíchu. Už trochu víc mi vadí nevypointované pasáže, ale s tím, že na konci si film hraje na něco víc, a právě tam selhává úplně. Rada na závěr tedy zní, buď zkusit ulítlou komedii se vším všudy, nebo zvolit českou klasiku v podobě hořkého osudu jedné malé vesničky a jejich těžce zkoušených obyvatel. Nacpat oboje do jednoho a čekat aplaus za komplexnost je blbost. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Tohle natočil Řehořek? Podle scénáře Epsteina? Ve spolupráci s HBO? To jako vážně?! Neměl jsem zas nějaká přehnaná očekávání, prostě něco lehounce nadprůměrného (poněvadž zdejší hodnocení u novějších českých filmů už z principu neberu vážně), u čeho mi příjemně utečou 2 hodiny a tu a tam se zasměju. No, tak jsem se s očekáváním hrubě sekl. Jako komedie to nefunguje prakticky vůbec. Absence alespoň jediné zapamatovatelné hlášky je docela průser, i kdyby mělo jít „jen“ o tragikomedii. Párkrát jsem se usmál snad jen nad tím „nápaditým“ podplácením. Jestli to měla být satira, tak výsledek je dost banální a takřka nefunguje. Ústřední dvojka podvodníků je spíš nesympatická, naštěstí je tu alespoň Menzel a Roden, kteří sice nemají moc co hrát, ale i tak z toho mála jsou schopní něco vykřesat (škoda téměř nevyužitého Polívky). A ani technickou stránku nemůžu nijak zvlášť vyzdvihnout, těch pár vizuálních kousků je od Řehořka málo, jsem u něj prostě zvyklý na odvážnější a nápaditější práci. Celkově tedy pouhé 2*. ()

D.Moore odpad!

všechny recenze uživatele

Krátká verze komentáře: Představte si něco, o čem si myslíte, že je to to nejodpornější na celém světě. A představte si, že se na to chtě nechtě díváte dvě hodiny. Takový je Signál.____Delší verze komentáře: Předem upozorňuji, že se budu hodně přemáhat a snažit se používat co nejméně sprostých slov. Tak, a tím bych vlastně mohl skončit, jenže pak byste se nedozvěděli to hlavní. Signál je totiž hnůj. Napřed mě mrzelo, že to budu muset napsat, ale je to čirá pravda. Hlavním strůjcem tohoto smrdutého neštěstí je scénárista Marek Epstein, jeho dokonavatelem pak režisér Tomáš Řehořek. Vytvořili absolutně nezábavný, odpudivý, za "komedii" typu Bobule maskovaný zmršený paskvil, který mě v první řadě urazil tím, jak si filmaři představují obyvatele venkova - muže především jako stupidní idioty, co skočí na lep prvnímu blbečkovi v sáčku, kterého uvidí, a jako necivilizované blby, pro které je například slovo "město" neskutečný pojem, ženy pak jako neznámým cizincům snadno podléhající oběti. Druhou tragédií je příběh. On tam totiž žádný není. Měl ukázat lidskou hloupost, ale ukázal zase a jenom neschopnost tvůrců, kteří snad ani nevěděli, co a pro koho točí. Postavy? Další hnus. Copak je v signálu nějaká postava sympatická? Z ústřední dvojice Dyk-Hádek jistě ne, z obyvatel Zálesí tuplem. Nevím, možná jsem to celé jen strašně nepochopil, ale podle mě je Signál prostě plný hajzlů (jimž by lidé asi měli fandit, když jednoho z nich hraje ten mladý a populární zpěvák) a pitomců, a jediný člověk, který se z těchhle dvou škatulek mohl vymanit, tedy Jiří Menzel, mi byl úplně ukradený. Mimochodem když jsem u toho Jiřího Menzela... Tomáš Řehořek bude nejspíše jeho fanoušek. Ovšem měl by si uvědomit, že střídáním nudných "dějových" scén a detailů pavouků, much, žížal, orosené trávy a dalších přírodní úkazů, které jej jistě fascinují, ani náhodou nedocílí jakékoliv "menzelovské" poetiky. Signál je hrozně dlouhý a hrozně blbý film, a kdokoliv se mě na něj zeptá, toho budu od návštěvy kina odrazovat, přísahám.__P.S. Ohavná píseň od Nightwork mě málem donutila odejít během závěrečných titulků. Jenže to bych přišel o tu bájo besedu s režisérem a producentem. Oba byli ještě marnější než jejich film. A já myslel, že už to ani není možné.__P.P.S. Ještě víc jsem si zanadával tady: http://www.moviescreen.cz/recenze/778/signal ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tvůrci si kálejí do vlastního hnízda, když se brání tomu, aby jejich dílo bylo označováno za komedii. Protože pouze silnou žánrovou nadsázkou lze omlouvat mimózní zachycení pořádků v české vesnici (takhle to snad nechodí ani v rurálním Rumunsku, natož tady) a ještě mimóznější chování postav, bez jejichž do očí bijící hlouposti by byla aktivitám Káji a Filose učiněna přítrž hned asi v prvních deseti minutách stopáže. K povrchnímu pobavení slouží Signál dostatečně, jako reflexe čehokoli reálně existujícího se ovšem vůbec nedá brát vážně... Řemeslně je to ovšem solidní práce a nějak cítím, že nedokážu být zlý na film, kde vystupuje pohledná brunetka jménem Verunka. Takže za tři. ()

Faustka 

všechny recenze uživatele

Nevidím Signál, jako nezvládnutou komedii, necelé dvě hoďky uběhnou v poměrně svižném tempu. Karel Roden jako obvykle využívá oblíbenou polohu vyčerpaného schizofrenika. Jiří Menzel mistrně vystihuje roli stárnoucího vědce, poznamenaného nesmazatelnou dávkou odevzdanosti, ale také neutuchajícím rebelstvím. Kryštof Hádek.. hm… strohá fyzika je mu bližší, než-li panenský pel… nezoufej inženýre; příroda nakonec zvítězí. A živelný Vojta Dyk… role sebestředné superstar a lovce dívčích podprsenek i peněženek mu náramně svědčí. Nu, což… jak se tak rozhlížím… ne vždy se připojení zadaří. ()

venus 

všechny recenze uživatele

Žádný hit z toho nebude, ale Signál je solidní komedií, kterou řadím do těch světlejších koutů české kinematografie. Scénář není až tak hloupý, naopak je o lidské hlouposti. Mě se to zachycení debility českého národa docela i líbilo. Nečekejte nic sofistikovaného, myslím ale, že ti, co mají alergii na blbost a hrabivost Čecháčků, by se mohli i solidně pobavit. Jo, zaváním to pěkným béčkem, ale cením, že film není nafouknutý hluchými vycpávkami. Je pravda, že mi Eva Josefíková taky nesedla, zejména její pohled vyplašené laně a toporné pokusy o nějaké hraní... Naopak vítám Kateřinu Winterovou! ()

Hrabka 

všechny recenze uživatele

Fajn nápad, pár vtipných scének, dobrá ústřední dvojice i zbytek osazenstva, dějově místy chaotické a zdlouhavější, několik divných momentů a konfrontací, nedobrý závěr. 60% ()

Pepinec odpad!

všechny recenze uživatele

Tak tak... U nás na vesnici máme také hospodu. Tuhle do ní přišli dva mutující inženýři a že prý hledají pozemek, na kterém je nejvíc žížal, aby na něm mohli postavit Rybářské potřeby. Majitel takového pozemku pak jako odškodné dostane zlatý prut a doživotní povolenku na pytlačení. A co myslíte? Náš starosta je hned ubytoval v hasičárně a dovolil jim do hospody jezdit na požární bryčce, dobráci jezedáci je krmili ovesnou kaší, ženy z výboru jim po večerech dělaly striptýz, nosily se poděděné flanelové košile, zavařené okurky, buchty od babiček, kdosi dokonce inženýrům daroval vypasené prase, to aby tu bryčku nemusela tahat starostova žena. Těžko tomu věřit, ale byl jim založen účet, na který chodily ´anonymní´ příspěvky, asi na zpáteční cestu nebo co, moc jsem to nechápal... Všechno šlo hladce, dokud se jednoho večera v hospodě neobjevil náš místní squatter, bývalý mistr světa v chytání ryb na žížaly mezi půlkama, v současné době však už jen příležitostný pochcávač pomníků, který začal pánům inženýrům klást nepochopitelné otázky, jako třeba "hledáte žížaly obecné nebo snad divoké? Budete je před odchytem uspávat, a jak naložíte s žížalami na ostatních pozemcích?" No a rázem bylo po srandě. Kluci se lekli, jeden začal nezadržitelně zpívat, druhý strachy přefiknul jedinou puberťačku ve vsi, načež osedlali sajdkáru a chtěli nám pláchnout i se zavařenými okurkami. Jenže! My vesničané přeci nejsme žádní idioti, že? Vencek Frndolínů si v magazínu o kutilství přečetl, že ryby už nějaký pátek žížaly nežerou, protože prý zůstávají mezi zubama, čili jsme osedlali bejčky z kravína, sajdkáru dohnali a študované podvodníky uvrhli do kobky pod kapličkou. Nakonec jsme je nemuseli zabíjet, protože klíče kastelánovi ukradla uspokojená puberťačka, která s inženýry posléze odfrčela pryč z vesnice, dokonce snad i pryč ze země. Do naší vísky se pak navrátil klid a mír, i když Rybářské potřeby tu nemáme dodnes. Za to mě napadlo, že bych o celé té příhodě natočil film. Však on by se dozajista našel nějaký pozér, který by to označil za ´řemeslně dobře zvládnutý film ze zlaté truhly novodobé české kinematografie.´ Bláznům, slepýšům a filmovým minimalistům zdar, sejdeme se na mém profilu. Snad mi tedy teď stoupne návštěvnost, to je totiž asi jediný význam, jaký by tenhle film mohl mít... ()

Reklama

Reklama