Reklama

Reklama

Pro dva policisty to měla být běžná šichta… dokud se nestali terčem drogového kartelu... V Los Angeles jsou pouliční policisté Brian a Mike nerozluční parťáci – novodobí kovbojové, kteří hlídkují na ulicích v době, kdy latinskoamerické gangy svádějí boj o moc s těmi afroamerickými. Brianovi a Mikeovi se několikrát „poštěstí“ a odhalí šokující obchody s drogami a lidmi. A díky tomu se dostanou do hledáčku mexického kartelu. Podaří se dvojici přátel uniknout z vlivného dosahu vražedného narkobarona? Odzbrojující thriller natočil podle vlastního scénáře americký režisér David Ayer, který měl s kriminálními náměty bohaté zkušenosti (Training Day, Temný stín nad L.A., S.W.A.T. – Jednotka rychlého nasazení, Drsný časy). Tentokrát se však rozhodl vylíčit policejní život z lidské stránky spolu s jeho každodenní rutinou. Nebyl by to ale Ayer, který natočil také akční snímky jako Rychle a zběsile, aby policejní práci neproměnil v dynamickou jízdu. A je to právě bezprostřednost a až nepříjemná blízkost, při níž se cítíme, jako bychom byli přímo účastni pouličnímu dění, jež prostupuje celým vyprávěním. Ať už se to týká rodinné oslavy, klábosení v autě či přestřelek, Ayer s kameramanem Romanem Vasjanovem snímají akci pomocí ručních kamer, objektivů na uniformách či autech, pouličních sledovacích zařízení. Když k tomuto postupu, jenž dnes už dělá kde kdo, přisadíme nezkrášlený prostor ulice jižního Los Angeles (kde Ayer vyrůstal), výsledkem je autenticky působící drama, které je po právu označováno jako jedno z nejlepších svého druhu za poslední dekádu. (Česká televize)

(více)

Recenze (983)

POMO 

všechny recenze uživatele

Expert na drsné policajné drámy David Ayer sa upgraduje POV zábermi a prináša sled výstrižkov z denníku dvojice L.A. polišov. Od pokecov pri jazde autom a hrdinských požiarnickych činov, cez radosti života (svadba, narodenie potomka), až po nachádzanie častí zmasakrovaných tiel v dusných barákoch a šliapnutie na chvost mechikánskeho hada, ktoré nemôže ostať bez následkov. Film nestavia na zápletke ale na momentkách, miestami je zábavný i zaujímavý, ale dramaticky dokáže strhnúť až vo finále (priznávam slzy v očiach). Pre fandov policajných drám slušný zárez, pre nezaujatých trochu nuda. Gyllenhaal a Peňa tradične dobrí. Ak odomňa dostali štyri Training Day, tu musím ostať na troch. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Konec hodinek je policejní fajn fetiš, kde lidožravé duchy nahradila spodina přelidněné aglomerace. Straší tu šňupací kartely, děvky na speedu a bezskrupulózní, vytapetovaní hispánští mukli. Je docela povzbuzující vědět, že lidé, bojující proti tomuhle svinstvu museli projít přísnými, vstupními IQ testy a to minimálně s výsledkem "Neštěká.". Ovšem na druhé straně, kdo by s dvěma doktoráty dělal metaře, že ano. Každopádně to musí být opravdu hnusná práce, možná i horší, než vytírat hajzly v nádražce. Naštěstí u nás, v civilizované a kulturní Evropě, je situace jiná. Hoši se zmohou pouze na buzerování řidičů a zbytek noční pokojně prochrápou zašití v boční uličce ve firemní oktávii, příjemně vytopené naftou daňových poplatníků, se vzletným sloganem "Pomrdat a chrnět" na dveřích. Ale zpět k tomu, proč jsme tady. Film je to natočený vskutku mistrně a vzhledem k tomu, že jako obvykle kýčovitě nelká nad tunelováním penzijních fondů a smutným, osamělým životem policejních vdov, zaslouží si minimálně kapitánské hvězdičky. ()

Gemini 

všechny recenze uživatele

Patrole se dá vyčítat hned několik věcí - ale nikdy ne všechny najednou. Někomu bude vadit kamera (z ruky, někdy cíleně z Taylorovy kamery, někdy z ruky filmového kameramana, někdy z kamerek na uniformách, na hlavních, na zpětných zrcátkách, pod vysílačkou v autě atd. atd.), někomu bude vadit podezřelá civilnost až přízemnost "mimopracovních" scének (sex, pubertální názory na vztahy, sex, všichni jsme velká rodina, sex, chlast, sex - ale pozor, monogamní sex;)) a možná i "kecy o ničem" v práci, když zrovna neprobíhá nějaká akce. Zkuste si ale s někým duchaplně povídat dvanáct hodin denně... s někým, kdo skutečně má být jako váš bratr, kdo vám má krýt záda, když jde do tuhého. A někomu bude nepochybně vadit, že hlavní hrdinové jsou téměř vždy nezodpovědní, svým způsobem se schovávající za odznak. David Ayer to (v tomto filmu) ale vždy otočí tak, abychom viděli i protiklad, a sice oddanost vysokým ideálům, odvahu, bratrství, i to (opožděné) vědomí vlastní smrtelnosti atd. A k tomu nás zásobuje ukázkami toho, že bez takovýchhle "uniforem" by nám, leckdy naivním a zoufale sebe sama si hledícím lidičkám, zvěř rozumějící jenom zákonu džungle, naše poklidné životy pořádně pocuchala. Čecháčci samozřejmě budou mít plno řečí o otrávených netáhlech na obvodních odděleních, o korupci, machrování, a budou si ťukat na čelo při srovnávání policejní práce Taylora a Zavaly s řadovými příslušníky PČR. Jistě, jsou mezi nimi takoví, kterým bych z různých důvodů nesvěřil ani konzervu trenčianského párku s fazulí - ale takoví jsou i v mojí i ve vaší práci. A moje (a asi ani vaše) práce nespočívá v tom, že netuším, který z těch bezďáků, co je pravidelně zvedám z lavičky, kde vytuhli po náročném tanečním čísle na téma "paninko, ukažte co máte v tom kočárku, nebyl by nějakej drobásek?", má na krku vyhoštění, a v záchvatu paniky mi vrazí do boku šroubovák. Ani že nemám potuchy, jestli ten třicátýsedmý letošní squatter se zvláštními trhanými pohyby náhodou nemá v kapse zapomenutou stříkačku, ze které si odnesu v lepším případě žloutenku, protože mi při osobní prohlídce propíchne oboje rukavice. Nemluvě o tom, co si každou službu vyslechnu od všech těch "uvědomělých občanů", kterým se sakra vůbec nehodí, aby si někdo dovolil jim říct "pane, to co děláte, je špatně", a vědí moc dobře, kdo z ostatních se právě teď dopouští daleko horších věcí, a měli byste se věnovat jim a ne jemu. Takže prostě ano, Davide Ayere, takhle to vypadá, ať se to lidem líbí nebo ne, a můžeme jenom diskutovat o tom, jestli jsi tím chtěl říct něco navíc. Pokud ano, tak je to správně morálně šedivé (ale jen pokud se nad tím zamyslíte - pokud ne, tak se budete na policisty dívat s větším respektem než doteď), a pokud ne, tak je to velmi povedený mix akce a emocí. A pokud vám jako divákovi jsou tyhle všechny věci lhostejné, a jedete si jen po hereckých výkonech, tak si taky přijdete na své. Takže i když to není zdaleka komplexní záležitost, je to věc docela výjimečná, a zaslouží si 80%. ()

Matty 

všechny recenze uživatele

Film natolik zaujatý svou formou, až přestává být podstatné, že má i nějaký obsah. Hypermedializovaný styl bez přísně dodržované kontinuity mezi záběry částečně omlouvá rozdrobenost zápletky, škoda však, že jeho modernost nenachází adekvátní odezvu ve vyznění filmu, které je naopak velmi konzervativní (heroizace policejní práce, potlačení náznaků latentní homosexuality ve prospěch tradičního rodinného modelu). Počínání ústřední dvojky, která svou službu vlasti proměnila v něco mezi videohrou a reality-show, není podrobováno kritice, kterou by tak jako tak oslabovalo „empatické“ přejímání jejich úhlu pohledu a rozšíření náhledu do jejich životů o soukromou sféru. Oba dva přitom očividně trpí poruchami sebeovládání a užívají srovnatelně razantních postupů jako grázlové, na nichž si vybíjejí vztek. Nepopírám, že pár záběrů je zatraceně cool (Gyllenhaal klikující za svitu neonů) a že se Anna Kendrick rozkošně usmívá (nic jiného jí scénář ani nepředepisuje), ale jako taková postrádá Patrola hloubku, koncept i jakékoli estetické kvality. 70% ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Dobrej policejní kousek. Dějově to není nic přesyceného, z větší části se jedná opravdu jenom o takové nahlédnutí do rutiny každodenní policejní práce v sociálně posrané čtvrti amerického velkoměsta - tedy o sled víceméně nesouvisejících scének. Něco jako "hlavní dějová linka" začne prosvítat asi až kolem poloviny, ale i potom se "děj" odehrává spíš jakoby mimochodem. Což je úplně jedno, protože na End of Watch je důležitá hlavně jeho forma, autenticita a drsná ušpiněná estetika daná jednak tématem, jednak způsobem snímání. On to není na pohled nijak hezký film. Stříhá se mezi kamerou v policejním autě, ruční kamerou, kamerkami připnutými na oděvu i normálními filmovými záběry. A dohromady to dává moc zajímavou mozaiku, která působí znatelně méně omezeně v porovnání s čistou found footage formou. ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Zďaleka najlepší Ayer, jeden z najlepších policajných filmov vôbec a u mňa vážny kandidát na film roka. Skvele zahrané, ľudské, napínavé, vo všetkých polohách intenzívne a neustále to graduje. Asi rekord v počte fuckov na jeden film. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Bez pevnější dějové kostry, zato se zručným režijním vedením a sevřenými dramaturgickými kleštěmi servíruje David Ayer pár výseků ze života řadových policajtů, kteří neberou drogy, ani úplatky, zato vymáhají zákon dle nejlepšího vědomí a svědomí. Fajn změna, kterou by Ayer možná zvládnul i bez POV-čka, ale díky skvěle napsaným a ještě lépe zahraným postavám (Gyllenhaal a Peña jsou jedna z nejsehranějších policejních dvojek vůbec) to funguje v každičkém momentu; včetně toho, že emocionálně nakopne ta poslední scéna úplně nejvíc. 4 a ½. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Jasně, že bych se tady mohl rozčilovat nad tou kamerou a civilností, s jakou je tenhle film natočen. Jenže já věděl do čeho jdu...a hlavně...pořád v přesile byli především herci, na které jsem se hodně těšil. No a tak jsem se do Patroly pustil a ono ejhle, ve skutečnosti se jedná o nádherně upřímný film ze světa náročné práce policajtů v Los Angeles, kteří denně bojují s drogovými kartely. Je to taková studie do tohoto světa a do toho všeho je to neuvěřitelně lidské, přirozené a krásně civilní. Musím se přiznat, že to nedělám každý den, ale tady jsem tu kameru prostě přešel. Sice to s ní nebyla hitparáda ze začátku, ale ten nápad, to zpracování a ti herci mě donutili k tomu, abych to tady ve výsledku pochválil. Patrola možná není filmem pro každého, ale stojí za to mu dát šanci. Třeba dokáže překvapit i ostatní, co rozklepané kamery nesnesou. Ostatně jako já. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $7miliónovTržby USA $41,003,371Tržby Celosvetovo $55,763,961Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,509,469 //počet predaných kusov 420,686Tržby za predaj DVD v USA $16,054,436 //počet predaných kusov 883,483║ Režisér David Ayer je thrillerový žralok, jasný dravec v týchto žánrových vodách, a zas sa prekonáva a ponúka strhujúcu policajnú jazdu, kde nechýba dávka silného atmosférického špinavého napätia, drsnej akcie, vypätých momentiek, úplne to strhlo /100%/ ()

Marigold 

všechny recenze uživatele

Film přepínající mezi POV perspektivou a "klasickým" snímáním z ruky, mezi zaujetím / policajtským sentimentem a odtažitým sledováním podivných týpků, pro něž je služba adrenalinovou jízdou (a značně je poznamenává). Akční scény jsou brilantní a musím přiznat, že jsem už dlouho necítil tak intenzivní napětí (Tropa de Elite?) - kombinace osobní perspektivy a syrové digitální kamery funguje skvěle. Stejně jako všední dialogy obou hrdinů plné LA dialektu a přízemnosti. Horší je to s pokusy o pohled do soukromí, v nichž se POV působí trochu nekoncepčně a rušivě, často jako by spíš mělo zakrývat dost banální fráze. Přitom Patrole nečiní potíže tenhle sentiment několikrát výtečně shodit. Bohužel to lavírování mezi ironií a fascinací se nejvíc podepíše na závěru, který má našlápnuto k velkým věcem, nakonec ale zase polopaticky zopakuje to, co by nepřehlédl ani slepý... Za skvělého Gylenhaala, "nedořešený" motiv viny a několik parádně trefených momentů (závěrečný shoot-out, scéna s prohledáváním baráku "stařeny") hodnotím, jak hodnotím. P.S. Zajímavé by bylo srovnání "způsobů snímání" ve vztahu k tematicky příbuzným Stoneovým Divochům! ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Patrola je dalším z mnoha amerických kriminálních filmů, který zaujme jedním nesporně originálním aspektem, a tím je zvolená forma. Ta je sofistikovaně pseudodokumentární, digitální kamera snímaná ortodoxně z ruky, doplněná různými kamerkami napevno připevněnými k policejním vozidlům či jiným objektům, což dalo výslednému tvaru místy až klipovou podobu (doplněnou pak formálně přesně volenou hudbou), různé metatitulky navozující dojem záznamu z průmyslové/domácí kamery, jen sem tam velký celek (obvykle snímaný z helikoptéry), rychlý dynamický střih, zesílený dojem civilnosti a důraz na reálnost exponovaných situací. Vše dosud řečené je vysokým kladem snímku, zadrhává se ovšem v momentech, kdy ruční ,,dokumentární" kamera snímá scény, které by z logiky věci snímat nemohla - vhledy do soukromí postav atd. a reálné scény střídají ty patetické. Tady je zvolená forma trochu na obtíž. Režisér David Ayer ale naštěstí toto faux pas ubalancoval a výsledný mix působí jako slušná adrenalinová exkurze do služebního dne losangeleského policisty. Samorostlý tvůrce také poněkud ubral svůj silně kontroverzní ideologický extrémně pravicový (nebál bych se použít slova fašistický) rastr, kterým proslul ve svém předešlém filmu Street Kings, i když významově stojí Patrola stále hodně vpravo (a připomene tak třeba fenomenální brazilskou Tropa de Elite). Tohle drama se řadí po bok těch nejpovedenějších policejních klasik, která americká kinematografie světu dala, hlavně díky své atmosféře... ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Tak tohle mě strhlo. Snaží se to vypadat co nejvíc real, a daří se to. Ukazuje to policejní práci okleštěnou od nudných pochůzek atd. a servíruje to docela bestiality. Vždycky vidíme zásah z kterého se vyklube fakt zajímavý mikropříběh a potom zase intermezzo ze života a to pořád dokola, až to dospěje k hodně vyhrocenému závěru. Herecky dokonalé a rozhodně nejlepší film o policajtech, co jsem kdy viděl. ()

Rob Roy 

všechny recenze uživatele

Zajímavej pokus, ale pokud chcete vidět fakt dobrej komplexní film o policejní práci, tak si dejte klasiku The New Centurions (1972), která tohle všechno zvládla podat líp už před 40 lety. ()

Fr 

všechny recenze uživatele

,,… PROMIŇ, NATÁČÍM…. TOHLE JE MOJE PRÁCE. NĚKDO MĚ ZNÁ JAKO BRIANA. NEBO TAYLORA. ALE TADY JSEM STRÁŽNÍK Č. 2 BRIAN TAYLOR“….. /// Jen tak na úvod - Training Day byla pohádka, která u ,,Fr“ (lehce) propadla. A Patrola …mě celkem dlouho připadá jen jako další díl z vyprávění, že i policajt je jenom člověk. Natáčej se poldové (to je moje dobrá žena, to jsou naše dobré děti, to je moje sestra Anna, červená se jako kvítek. Zatím žije neprovdána, stará se nám o dobytek. Seznamte se …. (no však ti důvtipnější už věděj)). Ale natáčej se i Mexikánci (tak jako slunečnice…. no až taková poetika to není…). Důležitý je, aby se VŠICHNI TVÁŘILI PŘIROZENĚ!! A ty sračky co melou kolem, aby vypadaly jako obvykle, teda žádnej naučenej divadelní text. Ty vole – to fakt musíte ukazovat všechno? (ne píchání mě nevadí, ale ty kydy vo hovně mě iritujou….). Naštěstí jsou tady kurevsky ZAJÍMAVÝ ZÁŽITKY z patrol (to je skoro jako v těch filmech…). Přemejšlím, proč nenatočej celej film jen vo práci … a najednou….ŠACH MAT! A kurva! Tak jo. Ten ,,šťastnej“ konec – to se jen tak nevidí. Závěr mě zarazil do sesle a probudil emotivní emoce. Možná je to laciný, ale dohnal mě až ke 4*. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Píšu referát o výbavě Los Angeleskýho policajta. 2.) Dostal jsem nabídku dělat kameramana pro Curdside gang (…jo, jsou to ty tmavší…). 3.) Jedna rozklepaná kamera na jeden film se mi zdá bejt žalostně málo. 4.) Thx za titule ,,mireczech11“. /// PŘÍBĚH **** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ ** ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: Open Road Films // Počet premietajúcich kín v USA: 2,780 // Otvárací Víkend USA: $13,152,683 // ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Tak Found Footage/POV forma přešla už i na Áčkové Filmy.. Ách né! Pro mně zklamání.. Dějově nic zajímavého či originálního.. Akce téměř žádná, žádný Napětí.. Vlastně nemám ani co chválit kromě Herce Jakea! Spíše jsem se nudil než bavil.. Práce Amerického Policajta mi moc Atraktivní nepříjde, Bohužél, za mě ne. ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Nejprve zdánlivě vychtěná reality podívaná, posléze zlověstná psychologie v akčním hávu a nakonec drtivě gradující drama lidí, kteří dělají těžkou práci na nesnesitelném místě. Při zásazích a nutnosti vytáhnout zbraň je cítit opravdu každý nádech i kapka potu a díky Gyllenhaalovu upřímnému pohledu mi Patrola z hlavy nepůjde pořádně dlouho. Na nejvyšší hodnocení to nakonec není právě kvůli hlavní devíze - realističnosti. V autentické špíně mi Ayerova jízda vymáchala čumák až příliš intenzivně na to, abych ji dokázal brát "jen" jako divácký zážitek. ()

tron 

všechny recenze uživatele

Scenár nie je originálny, našťastie to Ayer s policajtmi po odpadových Drsných časoch nevzdal a výsledkom je práve táto triumfálna buddy movie. Práve extrémne sympatická ústredná dvojka sa postarala o fest dobrý zážitok. Taká zohraná dvojica sa len tak nevidí! Konečne niekto mal geniálny nápad prísť s parťáckym policajným filmom, v ktorom hrdinovia nemajú chuť navzájom sa povraždiť, ale naopak ide o kamarátov, ktorí by jeden za druhého položili životy. Koniec je relatívne podľa očakávaní, ale zároveň ukazuje, že ak je scenárista šikovný, dokáže aj v temnejšom závere nájsť rafinovaný spôsob, ako to ukončiť krásne, milo a dojemne. ()

JFL 

všechny recenze uživatele

"Patrola" zpřítomněním kamer učinila z centrální dvojice policistů hrdiny jejich vlastního žánrového filmu. Díky oslovování kamery a předvádění se před jejím objektivem se snímek přesouvá z invazivně-dokumentární estetiky reality TV do sféry exhibicionistické ichformy YouTube videí, jejichž aktéři se stylizují do vlastního nadreálného zrcadlového ideálu. Zvolená forma navíc výmluvně koresponduje s motivem nezdravé siláckosti obou hrdinů. Znepokojující nedospělost centrálních postav ukazuje, že odznak je pro ně jen vstupenkou do bájné říše žánrových gerojů a pistole garancí moci i příslibem dobrodružství. ___ Více v recenzi pro Cinepur. ()

Slasher 

všechny recenze uživatele

Once upon a time in South Central... Výborná policejní bromance, (věrný?) obraz poměrů v drsnější části L.A. kde se to masí mezi členy LAPD, gangy Bloods a "putos" hispánci / zatím jasně nej zářez od Davida Ayera. Formát ruční kamery a dokumentární efekt reality-TV zde má dokonalý smysl, celá stopáž je jedna velká série zásahů při hlídce a vtahující akce, cool záběrů velkoměsta, parťáckých konverzací a střípků z osobního života. Gyllenhaal & Peña jsou skvělí, jejich zásluhou funguje chemie a emoce... Výjimečně portrét složek tamní policie bez korupce, "zlo" je zde vyloženě pouliční neřád. NY Times moralizuje (x) nad exploatací menšin, zločinu a násilí, což bývá spolehlivá známka kvality :) Druhá projekce, zvyšuji na 5*. ♪♫ ()

Související novinky

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

David Ayer natočí akčňák se Stathamem

07.05.2022

Poslední snímky režiséra Davida Ayera (Drsný časy, Králové ulice) nebyly přijímány vůbec dobře. Sypat se to začalo už Sabotáží z roku 2014, následovala komiksárna od DC Sebevražedný oddíl, který se… (více)

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

Spider-Man vs. Jake Gyllenhaal?

22.05.2018

Po Princi z Persie se Jake Gyllenhaal vzdal blockbusterových ambicí a začal hrát v menších filmech. Díky Patrole, Zmizení nebo Slídilovi se z něj však znovu stalo žhavé zboží, po němž touží i drahé… (více)

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

Gyllenhaal si zahraje Bernsteina

02.05.2018

Jake Gyllenhaal má za sebou Patrolu, Zmizení, Slídila nebo Demolici a do každého svého projektu jde na sto procent. Naposledy se Jake objevil v dramatu Silnější, kde si zahrál jednu z obětí výbuchů u… (více)

Tom Hardy opouští Suicide Squad

Tom Hardy opouští Suicide Squad

16.01.2015

Že to znělo až příliš dobře na to, aby to byla pravda? No, byla to pravda, ale herci míní a Hollywood mění. Řeč je samozřejmě o comicsové týmovce Suicide Squad, jejíž snové obsazení ještě včera… (více)

Reklama

Reklama