poster

Bez kalhot

  • Česko

    Báječný Mike

  • USA

    Magic Mike

  • Slovensko

    Magic Mike

  • Slovensko

    Magic Mike: Bez nohavíc

Drama / Komedie

USA, 2012, 110 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • nunka
    ***

    Jasné, že ako žene sa mi Tatumove "číselka" páčili, no keď je reč o jeho hereckom talente, mohol radšej zostať v profesii striptéra, čo mu ide nepochybne lepšie. Matthew McConaughey si jednoznačne parket užíval a mňa bavilo pozrieť si ako sa s touto rolou vtipne stotožňuje. Film na jedno pozretie, kde vyhráva prehliadka mužskej estetiky a filmová technická stránka neponúkla nič inovatívne, aby film ako celok viac zaujal.(12.12.2012)

  • Bluntman
    *****

    MAGIC MIKE měl ve Spojených státech premiéru na Den nezávislosti, čemuž odpovídaly i plakáty vyvedené se slipy s americkou vlajkou, za kterými byly zastrčeny bankovky. Upoutávky lákaly na chick-flick, který se sestává ze série atrakcí v podobě striptízových vystoupení. Nepřekvapí tak reakce při premiérovém uvedení (např. u čísla It´s Raining Man - http://www.youtube.com/watch?v=VAklp0VvVeE) ani ohlasy z karlovarské předpremiéry. Vzhledem k 8milionovému rozpočtu není zarážející ani komerční úspěšnost, když se film nese na vlně revivalu sedmdesátkových/osmdesátkových snímků (FLASHDANCE, HOREČKA SOBOTNÍ NOCI ad.) a cílí na odrostlejší a užší diváckou skupinu, než jakou oslovuje módní vlna tanečních bijáků (série STEP UP ad.). Překvapivé je ale recepce mnohých návštěvníků, kteří nejsou schopni (nebo nechtějí?) ničeho jiného, než reprodukovat propagační rétoriku a vnímat dílo jako soubor čísel. Přitom jde o další Soderberghův subverzivní počin, jehož klíčovým sjednocujícím principem by mohl být paralelismus, přecházející v kontrast, jenž je patrný jak na formální stránce, tak i na významové. V případě vyprávění jde o amadeovský model paralelních protagonistů, kdy jsou dvě postavy, z nichž jedna se chce stát tou druhou, ale není ani tak nadaná, ani tak životem znalá, což vede k rozporům (Kid se stává Magic Mikem, Mike přichází o své označení "Magic" a je v závěru sám sebou). Svou výstavbou jde navíc MAGIC MIKE proti povrchuchtivému publiku, které nejdřív flashforwardem na začátku navnadí na "číslo" naučeným proslovem majitele baru, aby ho poté nechal dlouhé minuty sledovat osobní příběh jednoho protřelejšího muže, k němuž se přidá mladší. Nikdy navíc člověk nemá převahu, protože kvůli eliptickému střihu jsou vynechávány jak klimatické části scén, tak jsou zatajovány určité informace, které se dozvídá až zpětně (o drogách ad.). U stylu jsou pak do kontrastu postaveny dialogové scény, u kterých převládají kamerové jízdy a stříhá se sporadičtěji, a striptízová vystoupení, u kterých dominují statické celky či polocelky a stříhá se "dynamičtěji". Paralelní a zároveň kontrastní je i užití písní, které sice odpovídají svým textem dění v obraze, ale přitom ho mnohdy ironicky či sarkasticky glosují (např. postavy se rozhodnou vyjet si na pláž, k čemuž zní tento song: http://www.youtube.com/watch?v=kq783zNiOvI&feature=BFa&list=UUpEpPEJVjdJR1AblV3iBqmA). Nejzajímavější je ale použití zvukových můstků, které nejdřív spojují osobní a pracovní rovinu, aby v závěru díky křížovému střihu dvou událostí vytvořily zcela nový významový rámec. Z toho vyplývá, že jde o další Soderberghův subverzivní počin, který je mainstreamovější obdobou jeho GIRLFRIEND EXPERIENCE, čili deziluzivní výpovědí o světě, ve kterém je člověn nucen hrát přednastavené role, čímž ztrácí svou opravdovou osobnost - identitu. Tato iluzivnost povrchu je pak sebeuvědoměle komentována v řadě dialogů, v nichž jsou striptéři naváděni k tomu, aby na pódiu divačkám zprostředkovali kulturní a genderové stereotypy. S tím kontrastují naopak rozhovory mezi Mikem a Kidovou sestrou, kteří se baví o opravdovosti a o vlivu pracovní role na tu osobní. Opravdu nejde o dílo, u kterého by heterosexuální dámy měly vlhnout a homosexuální pánové stříkat, protože o spodní partie jde až v poslední řadě, pokud divák užívá mozek.(14.7.2012)

  • castor
    ****

    Není to ten film o tom, jak měl někdo sen a šel si za svým a vřeštící dámy to v prvních řadách nedávaly. To by za kamerou nemohl sedět Steven Soderbergh. Prezentace břišních svalů pak jde hlavně Matthew McConaugheymu, kterému navrch solidně šlape i herecké poloha, na což si teď musíme (já velmi rád) zvykat. Soderberghovi nápady a ambice rozhodně nechybí. Tím, že nejede ryze v hollywoodských šablonách, musí dostat body navrch. (Ne)překvapivě inteligentní zábava.(10.12.2014)

  • liskam
    *

    Divnej McConaughey (kterého mám jako herce rád), bezbarvej Pettyfer a neherec Tatum. Z toho nemůže vzejít nic dobrýho...A taky nevzešlo. Film se nezabejvá v podstatě ničím, režie nefunguje a hudba taky ne. Herecké výkon strašné. Více jak hodinu jsem se nudil, a pak tuhle pitominu vypnul. Za mě 35%(27.8.2012)

  • Cervenak
    ***

    Soderberghove režijné finty stále fungujú. Ale cez Channingovo neherectvo sa stále neviem preniesť. Tu to samozrejme bolelo viac než v dákom prvoplánovom popcorne typu G.I. Joe. Plus scenár "odnikud nikam".(21.10.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace