poster

Přežijí jen milenci

  • USA

    Only Lovers Left Alive

  • německý

    Only Lovers Left Alive

  • slovenský

    Prežijú len milenci

Drama / Horor / Romantický

Velká Británie / Německo / Francie / Řecko / Kypr, 2013, 123 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Fr
    ****

    ,,LÁSKA, TO NENÍ JEN BLÁZEN LET, I KDYŽ KRÁSU RŮŽOVÝCH RTŮ A LÍC PODETNE KOSA DNŮ, LÁSKA, TA NEMÍJÍ JAK MÍJIVÝ BĚH ČASU, TA VŠECHNO PŘETRVÁ A JDE AŽ DO HROBU. A JESTLI JE TO BLUD, JEJŽ BYCH SÁM DOSVĚDČOVAL, PAK NIKDY NEPSAL JSEM A NIKDO NEMILOVAL!“… /// Adam a Eva. On sebevražednej romantik, ona obdivovatelka přírody a tance. A oba měli v lásce štěstí… Osamělost upírskýho rockera, v dramatický romanci s artovejma ambicema a podmanivou atmosférou Jarmuschových filmů. Vzpomínky napříč staletími, tajemně smyslně bílá Tilda Swinton, proplítání se kvantovou teorií a projížďky opuštěným Detroitem. Zvláštní film, lavírující mezi tenkou hranicí nudy a zajímavosti, na jehož konci převládne pocit, že jsem byl svědkem něčeho zvláštního. Z toho usuzuju, že asi tak ¾ vostatních lidí, se u toho unudí xsmrti! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Zjistím, že s Tomem Hiddlestonem by se dal vypálit nejen Asgard, ale i jont. 2.) Hledám upíry, co poslouchaj zvláštní muziku. 3.) Thx za titule ,,devotchka“ a ,,unchained“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ne NAPĚTÍ *(29.3.2014)

  • Larrysbride
    ***

    A teď vážně - proč přejmenovali Evinu sestru??(25.3.2014)

  • Vitex
    ****

    viz. Radek99. Bohužel mi film mluvil z duše natolik, že mě ohledně svého poselství ničím moc nepřekvapil (anebo jsem si o něm neměl nechat předem vyprávět od kamarádů). Jarmusch cílí na diváka, který s tím světem teoreticky může ještě něco udělat, tedy na diváka o dost mladšího než autor. To je regulérní ambice a v tomto smyslu je film srozumitelný, pro "našince" ale srozumitelný tak trochu až moc. Naštěstí můžu docela dlouho přemýšlet aspoň o té úplně poslední půlminutě. / Formálně překrásné.(29.7.2014)

  • Radek99
    *****

    Podstata hudby je jenom jedna. Král nezávislého filmu (a nově i garážového noise rocku) je zpět a nezůstává nic dlužen své pověsti podivínského tvůrce. Prazvláštní upírská romance vyvolává ducha dekadentního konce/přelomu století, zároveň ale rezonuje reflexí přemítavého hloubání nad příčinami současné transformace (= kolapsu) naší civilizace. Možná už je tu západní civilizace prostě moc dlouho, vyžili jsme se, znudili dostatkem, možnostmi, nadbytkem takřka všeho, všech zdrojů, příležitostí, stejně jako dlouhověcí upírští hrdinové Jarmuschova filmu. Jedna z nejpodivnějších reflexí ekonomické krize, která zvlášť Ameriku zasáhla hodně silně a razantně ji změnila, čehož pomníkem je právě vylidněný Detroit, kolébka a symbol americké ekonomiky. Jarmuschův nápad zasadit část upírské romance zrovna do zbankrotovaného města, v dnešní době skutečného města duchů, z něhož odešlo 60 % procent obyvatelstva, přestala fungovat veřejná správa, policie a další nezbytné složky a vše jen proto, že Detroit byl srdcem automobilového průmyslu, který ekonomická krize v USA zasáhla přímo fatálně. Filmové reakce na realitu apokalyptických vizí (vytěžené fosilní zdroje, nedostatek vody v jižních státech USA atd.), především ale na tíživou ekonomickou krizi, kterou spustil právě cynismus, egoismus a přílišný individualismus finančních dravců = zombies. Ten film je v podstatě kritikou směřování lidstva. Kam to vlastně dnes kráčíme? A ptá se na to dnes ještě někdo? Vynikající je nápad stylizovat upíry coby jakési vyžilé rockové hvězdy někde z časů Woodstocku (v čemž cítím autobiografický prvek, Jarmusch se ve svém věku asi cítí podobně), kdy jediným důležitým momentem života bylo sehnat halucinogenní drogu, tedy motor, co by člověka nastartoval, což Jarmusch posunuje do upírské paralely droga - lidská krev. V dnešním světě je už ale vše pokaženo, tedy i krev. Jestli ještě před pár lety mělo smysl hledat hranice ovládání, tak dnes už je to vlastně jedno. Přežijí jen upírští milenci...když se vrátí ke kořenům...ke své (naší) animalitě...(26.2.2014)

  • giblma
    *****

    Být upírem v Jarmuschově bijáku je zaatraceně kůl. Procházet se v semišových rourách prázdnýma uličkama arabského města, dávat si srazíčky s Marlowem, který není jen tvůj přtel, ale i dealer, ležet v knichách. Sbírat kytary a nadávat na nedokonalé elektrické vedení, když Tesla přece vymyslel bezdrátovou žárovku už před sto lety. Jako jasně, epizody jsou poslepovány bez výraznější motivace a chybí mi v tom větší komplexnost. Ale týjo, zkrachovalý duchařský Detroit (aka má fascinace úpadkem a zašlou slávou), hudba, knížky, všechny ty kulturní odkazy, ... Skoro mám pocit, že on to Džarmuš točil speciálně pro mě! (Febio fest 2014)(14.4.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace