Reklama

Reklama

VOD (1)

Obsahy(1)

Tato povídka tvoří s další povídkou "Kdyby ty muziky nebyly" jeden samostatný film Konkurs. Podstatnou část filmu KONKURS složeného ze dvou filmových fejetonů tvoří právě samotný Konkurs, film složený z autentických dokumentárních záběrů z pěveckého konkursu i ze zákulisí divadla Semafor v Praze. Jednoduchou dějovou osnovou jsou příběhy dvou dívek, které se konkursu zúčastnily. Tato povídka byla natočena v autentických prostorách divadla Semafor na 16 mm film. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (109)

Radek99 

všechny recenze uživatele

Britští tvůrci Pop Idolu (předobrazu Česko Slovenské Superstar) by měli proplatit Miloši Formanovi a pánům kolem divadla Semafor autorské poplatky, ten koncept s prvky reality show totiž již na začátku 60. let vymysleli naprosto dokonale. Charisma Jiřího Suchého a krystalizující autorské metoda Miloše Formana daly tomuto polodokumentárnímu filmu ještě něco navíc... ()

Oskar 

všechny recenze uživatele

Název je až symbolický, protože tento polodokumentání film objevil dva velké talenty. Povídka Kdyby ty muziky nebyly je trošku zdlouhavá a mohla být i nudná, nemít ve svém středu fantastického neherce Jana Vostrčila - jeho dirigování bych sledoval hodiny. :o) 60% To ale není nic proti druhému segmentu. Konkurs - mystifikační "nábor talentů" do Semaforu - přinesl předobraz Hvězdné pěchoty ze Superstar. Není možné nevyprsknout smíchy, když vidíte ten zástup nehezkých kokrhalek, stereotypně úpících Olivera Twista. Vyhaslé zraky, studem přišpendlené kamsi ke stropu, trémou ztuhlé obličeje a údy, v lepším případě nesmělá choreografie "už čtrnáctý den šlapu zelí". A přesto se i tady našel talent - to když přišla Yvonne Přenosilová se svým ječákem. Nekompromisně zamordovala Olivera Twista Malageňou a vyprostila hnípající porotu z Morfeovy náruče. 100% Celkově tedy 80% ()

Jara.Cimrman.jr 

všechny recenze uživatele

Patrně jsem staromódní, ale když se koukám na Konkurs, tak bych se rád dozvěděl, koho to vlastně hledají a rozhodně by mne zajímalo, kdo ho vyhrál. Pan Forman se však podobnými detaily nezabýval. Prostě mne zavedl mezi zpívající či kvílející slečny, které se svým projevem snažily zalíbit Suchému Šlitrovi natolik, aby mohly opustit své slibně se rozvíjející kariéry švadlen, jeřábnic, účetních či svářeček. Mně se tedy hodně líbila atmosféra Semaforu a když nad tím moudře podumám, tak zachycení tehdejší doby považuji za jediný klad tohoto snímku ()

EdaS 

všechny recenze uživatele

Konkurs nese jasné znaky Formanovy další tvorby - autenticitu, lehkost, výbornou práci s neherci a schopnost během chvilky vyvolávat emoce. ()

sportovec 

všechny recenze uživatele

Negativní komentáře k tomuto filmu jsou neseny současným pohledem a okamžitým diváckým pocitem. Abstrahují přitom od některých okolností zásadního významu. KONKURS je jedním z prvých, ne-li vůbec prvním autorským Formanovým filmem. Nová filmová vlna byla tehdy stále v plenkách - podobně jako většina jejích představitelů - a tápavě hledala sebe samu. SEMAFOR byl již plně vyprofilovanou "salonní" částí tehdejší regenerace divadel malých forem (navázala na prvo- a třetirepubliková východiska). Syrovost filmu, daná "úzkoprofilovostí" mj. i lepší filmové techniky, se dnes může jevit jako neumětelství - my bychom však po 45 letech měli vědět, že se jedná o formanovská "Lehr- und Wanderjahre", léta tovaryšská a učňovská. Po těchto nezbytných korekcích jsme spíše ochotni připustit, že se určitě nejedná o zralého Formana (bylo mu tehdy kolem 28 let), ale také ne o propad a nezajímavost. Taková ta pověstná šedesátá léta prostě byla. A rychle stoupala na výsluní: Každý třetí film, natočený v té době, získal mezinárodní filmové ocenění. Levicový prvorepublikový koncept tu získal to nejvyšší možné zhodnocení. Kde jsme v tomto srovnání - byť černobílé hodnocení jistě není na místě - dnes? ()

NinadeL 

všechny recenze uživatele

Jako 2pack s Černým Petrem absolutní rock. Popojdi maličko... a spojíš-li se v 3pack s Probuzením, nemusí se stydět ani Marcel. Kdo by to byl řekl, že Křesadlová kariéra se dělá přes neúspěch. Každopádně žnu postsynchrony, které jsou horší než v Marijce. ()

sud 

všechny recenze uživatele

Formanovské základy jsou zde již patrné, i když (stejně jako v případě "Kdyby ty muziky nebyly") se pan režisér a stejně tak i parta okolo něj teprve rozehřívali a brousili si nástroje na "Černého Petra". I tak je to příjemná podívaná, která v dnešní době Superstar a X Faktorů stále nabývá na aktuálnosti. 70%. ()

Radko 

všechny recenze uživatele

Ak porovnám pesničky (melódie aj slová), ktoré si vyberali účastníci konkurzu ako svoje profilové s dnešnými superstarovskými, len sa utvrdzujem v presvedčení, že atmosféra 60. rokov bola neprekonateľne zaujímavejšia a odviazanejšia ako to, čím žijú mladí ľudia dnes. Napriek rozdielnosti režimov. Rovnako to platí aj o účesoch a oblečení. Tú hanblivú snahu po nespútanej odvalenosti dnes už nevidieť, dnes je každý nímand automaticky hviezdou a tak to aj dopadá. Pre mňa jeden z najlepších Formanov (popri Čiernom Petrovi, Láskach jednej plavovlásky a Taking off). ()

D.Moore 

všechny recenze uživatele

"My se vám ozveme..." aneb Semafor v nejlepších letech a Oliver Twist zkažený na mnoho způsobů. Film je zvláštní, protože celou dobu jsem tápal, jestli jde o opravdový dokument nebo o velice dobrou mystifikaci. A pořád si nejsem jistý. ()

Amarcord_1 

všechny recenze uživatele

50% - Pěkný úsměvný film o amatérském zpívání se závěrečným konkurzem, proti němuž je SuperStar hadr! Problém této Formanovy prvotiny je však, že neobsahuje žádné konkrétní sdělení, a že stojí a padá s hudbou, která je v něm použita. Tu mám sice rád, ale svým obsahem tento krátký film neutáhne. Od toho by tu měly být jiné věci. …A nejsou. Konkurz je tak pro mě spíše zajímavost předznamenávající pozdější geniální „volbu královny krásy“… ()

kinej 

všechny recenze uživatele

Na Konkursu si cením několika věcí. Napíšu zde alespoň tři. Jednak dokumentuje význam a postavení divadla Semafor v 60. letech, kdy se prostě jednalo o elitní líheň umělců a také jediný protipól "oficiální" kultuře. A nic víc tuto důležitost nesymbolizuje víc, než davy lidí před divadlem, usilující o angažmá v době, kdy neexistovali takové prostředky komunikace jako dnes. Za druhé, opravdu nevím, kde se jedné o hrané záběry a kde o dokumentární, každopádně konkurs samotný vlastně nabízí ve zkratce to samé co dnes různé Superstar, respektive to co je na nich nejlepší (spíš jediné dobré) a to zástupy sebevědomých absolutně nesebektritických exotů, o nichž lze pochybovat, zda jsou vůbec duševně při věci. No a za třetí, i kdyby býval Semafor jen fiktivní divadlo, tak Konkurs pořád obstojí, coby kavlitní krátkometrážní snímek s dějem a pointou. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Je to milé, ale prakticky o ničem. Člověk se dnes musí smát když vidí na konkurzech Superstar leckdy vnučky těch dívek, které se tehdy v krátkých sukýnkách s načesanými loknali snažily okouzlit Suchého a Šlitra. :-). Také ony se těší, bojí, češou a koukají jak dopadly ostatní. Pro mne ej to takový příjemný otisk té doby šedesátých let. * * * ()

hippyman 

všechny recenze uživatele

ani druhá část filmu mě příliš nezaujala, nejvíc jsem trpěl u té "hvězdné pěchoty" a uprostřed sóla se nadechujícího saxofonisty... tohle mi prostě nic neřeklo. druhá půlka snímku i film celkově za slabých 40%. ()

Aky 

všechny recenze uživatele

Semafor téměř nekriticky zbožňuji, ale tohle jsem nikdy nějak nevzal. Přijde mi to roztrhané, až přespříliš nekoncepční, nechce se mi u toho vydržet. ()

GilEstel 

všechny recenze uživatele

Zlatá šedesátá. Kolébka rockové hudby. U nás bylo tou kolébkou divadlo Semafor. Konkurs pro veřejnost pánů Suchého a Šlitra objevil řadu talentů, které utvářely pozdější obraz populární hudby, zejména big beatové scény. Samotný film tak zůstává velmi cenou sondou do atmosféry tehdejší doby. Jistě, nabízí se srovnání s dnešními Superstar, X – faktorem a nevím čím vším ještě. Možná leckoho překvapí, v jakém přátelském a uvolněném duchu to tenkrát probíhalo. Nikdo do vás nepere emoce pod tlakem. Všichni jsou přirození a lidé tak nějak rozumní. Přijde, zazpívá, hezky krátce popovídá. Žádná hysterie. Superstar je úplně jiný svět. Svět kýče, přetvářky, lidské hlouposti a trapnosti. Film KONKURS zůstává neocenitelným obrazem české společnosti začátku 60. let. Česká kultura může být Semaforu vděčná za mnohé. 75% ()

Související novinky

Miloš Forman 1932 - 2018

Miloš Forman 1932 - 2018

14.04.2018

Včera ve věku 86 let zemřel režisér, scenárista a pedagog Miloš Forman. Držitel dvou Oskarů, tří Zlatých glóbů a celé řady dalších mezinárodních cen vyrůstal jako sirotek u příbuzných v Náchodě. V… (více)

Reklama

Reklama