Reklama

Reklama

Obsahy(1)

I v této části triptychu se setkáme se zdravotní sestrou Věrou Podlipnou (Simona Stašová), která pracuje na psychiatrii a kterou po jejich vlastních zkušenostech nemohou nechat nečinnou osudy jiných. Znovu se potkáme s tajemným doktorem Zahálkou (Juraj Kukura), který se tentokrát na ni obrátí s problémem jednoho svého známého, jehož syn Milan (Jan Budař) má psychické problémy. Milan, který miluje letadla, žije sám s nemocnou matkou (Iva Janžurová). Pracuje na letišti, kde mu dle jeho vlastních slov údajně nesnesitelně nadbíhá jedna z jeho kolegyní (Jana Stryková). Je do Milana prý až patologicky zamilovaná a k realizaci svých záměrů se neštítí použít ani těch nejšpinavějších možných prostředků. Milan je z toho do té míry zoufalý, že se dokonce pokusí o sebevraždu. Jenže – jak je to ve skutečnosti? Kdo komu vlastně ztrpčuje život? To vše se Věra Podlipná pokouší zjisti, aby opět – jako v obou předchozích dílech triptychu Vetřelci a lovci dospěla k překvapivým zjištěním, ve kterých právě doktor Zahálka nehraje nepodstatnou roli… (Česká televize)

(více)

Recenze (57)

Enšpígl 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Na úvodu každýho dílu z celé trilogoie je napsáno "natočeno podle skutečné události", no zajímalo by mě z kolika procent. Jinak teda tohle bylo jako když zubař tahá bolavou šestku vlevo dole a největší úleva přijde v okamžiku konce. Je to neskutečně nelogický od pitomých dialogů až po detaily typu, že na letiště vezmou bez prověrek všechny, u jednání hlavních představitelů mě taky přišlo, že pitomost slavila triumf vůle. Na druhou stranu mě tenhle díl přišel ze všech třech nejlepší, přece jen jsem cítil alespoň trošku strach o hlavní hrdinku, líbil se mě výkon páně Budaře a co se policejní postavy stvárněné Jirkou Dvořákem týká, možná by stálo za pokus natočit nějakou sérii o tomhle policajtovi, hrozně se mě líbí jeho sakrmus a v podstatě tak navázal na velmi podobnou roli ve filmu Ďáblova lest. Zkuste o tom popřemýšlet vážený tvůrci, sympatickýho fízla jsme na obrazovkách měli naposled v podobě rady Vacátka a to už je docela pravěk nemyslíte ? ()

igi B. odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Milánku náš, copak děláš? Klímovy bláboly Renč točí svévolí... %-o . . . Pipina Podpilná v akci a do třetice všeho špatně. Na letišti v Brně to zjevně funguje jak někde ve střední Africe, na éřišti si zaměstnanci dělají klubku a skladiště kradenýho dutýfríí chlastu, jednou vyhozený pošuk se dostane v paruce a brylkách s falešnou občankou zpět do práce a tak dále et cetera jedna kravina za druhou - do toho dementně přehrávající pí Janžurová, která se už zjevně nikdy nezbaví >huňkoffského< stylu hraní a šaškující čudlař Budař, který nahodí >krutozlý< kukuč a stádo se za břicha popadá smíchy... Hnus, děs a bída - a prý furt žánr zvaný drama! . . . A myslíte že Renč šuká psy? A potřebuje psychiatra? A co pan Klíma? Má v myslidlech zdravé klíma? A co potřebuje >šašskotelevizácká< tvorba? - - - P.S. Provařený >p.p.< tentokráte s telefonováním od nejmenované pumpy opět nezklamal, ještě jeden procítěný záběr na baner nejmenované cestovky a víc už ta srajda nestojí ani za psí... - - - - - (Poprvé a naposledy viděno 29.1.2012 na >psí jebničce< , sepsuté hopsícení 23., komentpsáč zde jako psátý - 29.1.2012) ()

paascha odpad!

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Debilní pseudo drama, těžící ze skutečné události z Ruzyně, ale zprasené Renčem k nepoznání. Vzhledem k tomu, že prostředí letiště znám velmi důvěrně, trpěl jsem při amatérských scénách jako zvíře. Anebo možná je to v Brně takhle, já přeci jen dělal na Ruzyni. Každopádně dobrý režisér by s takovým scénářem a takovým obsazením natočil něco jiného, Renč je na odpis. ()

Big Bear 

všechny recenze uživatele

Klímovy - na vlastní oči - v podání Renče. To nemůže skončit jinak než průserem a taky že jo... Prej: dle skutečných událostí. Pche! Ani nevím proč jsem tomu nenapařil odpad. * ()

kingik 

všechny recenze uživatele

Marný pokus natočit psychothriller končí trapností. Otravná Janžurová, Dvořák s pistolkou v ruce k smíchu a přehrávající Budař jako psychicky narušený mladík používající falešných identit k získání objektu své touhy. Nevadil mně jeho herecký výkon, ale to okolo něj, bylo opravdu zoufalé. Pár psycho výjevů nešikovně obkreslených z US thrillerů. Nevěděl jsem, jestli se mám smát, nebo režisér Renč chce, abych byl napnutý a sledoval tu blbost se zatajeným dechem. Thrillery nám opravdu nejdou, anebo to měla být komedie, a náhodou to zabrousilo i do jiného žánru. 20% ()

Slarque 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Seriálovost tomuto typu filmů moc neprospívá. Snaha zatáhnout do toho opět Kukuru a Stašovou pomocí čím dál nepravděpodobnějších scenáristických kliček, díky čemuž je poměrně obtížné brát vážně i ten zbytek, je ve výsledku značně kontraproduktivní. A klišé o tom, že psychopat poslouchá německy zpívaný metal, je už dávno k smíchu samo o sobě. Jinak dobré. ()

triatlet 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Jako samostatný film s lepším scénářem (Josef Klíma upravuje výchozí náměty - asi nechtěně - tak, že jsou víc směšné, než dramatické) by příběh mohl fungovat - bez zbytečných postav Podlipné a Zahálky. Některé dialogy a scény jsou jako od žáka třetí B. Metamorfózy Jana Budaře jsou sice zajímavé, ale že by zásadně pomohly přesvědčivosti příběhu? Závěrečná deus ex machina v podobě Jiřího Dvořáka legrační tón zpracování znásobuje. ()

claudel 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Po Kruté nevěře opět povedený díl, v němž exceluje Jan Budař, zase obohatil svoji škálu tentokráte záporných postav. A celkově bych po shlédnutí dokázal danou inscenaci označit jako kriminální thriller. ()

Tommassi3 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

"Ale Milánku, ty přece nemůžeš bejt dlouho sám !! Zase provedeš nějakou hloupost !!" Zaměníte-li v předchozí hlášce Milánka za Jozífka, dostanete větu, kterou měli nejbližší usměrňovat pana scénáristu, ten by se měl věnovat raději čemukoliv jinému, čímž by neobtěžoval slušného televizního diváka..;) Myslím však, že závěrečná, bohudík, epizoda Renčovy minisérie Vetřelci a lovci se povedla nejvíce, což ovšem neznamená, že by šlo o něco převratného, alespoň co do kvality.. Jan Budař a jeho proměny se mi dost líbily, čímž netvrdím, že by mě ty flashbacky upřímě nesraly, to jen Budař znovu potvrdil svůj nezměrný potenciál, ostatně ani Iva Janžurová v roli jeho matky, neskutečně věrohodná a civilní, nesnese výhrad, nemůžu už dnes o ní mluvit jinak než o skutečné žijící herecké legendě, a Petr Dvořák také odvádí velmi slušnou práci a ta jeho postava patří patrně k tomu nejlepšímu, co tahle rádoby konspirační, v důsledku však neobyčejně trapná, televizka nabídla. Bartákův soundtrack byl znovu parádní, byť zde scénáristická křeč pana Klímy dosahuje vrcholu, nad znovu trapnou a nesmyslnou naroubovaností dějové linky se Zahálkou a Podlipnou na nosný příběh už nemá smysl se dál zalamovat, ale opravdu nešlo nechat Budařova Milana poslouchat něco jiného než Rammstein ?? Všechna tato klišé, ačkoli i bez nich by šlo o propadák, celý příběh táhnou ke dnu jako traverza těla v Orlické přehradě !! ()

Terva 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

CITÁT - Člověk se má na jednom místě zdržovat tak dlouho, jak je nezbytně nutné........... Opět je to natočený podle skutečného příběhu. Jan Budař opět v roli podivného člověka. Zde si zahrál otravného idiota, kterého jen tak nic nezastaví. Kamera je opět velmi povedená, jen tu chybí to komiksové rozdělení obrazu. Hudba je o něco lepší než v obou předcházejících příbězích. I té Simoně Stašové to tentokrát věřím po herecké stránce. CITÁT - Milan Brož šuká psa............ Tohle je nejlepší příběh z této trilogie. Trochu více jej propracovat, tak to mohl být velmi dobrý celovečerní kino film. Na televizní tvorbu je to nadprůměrný.. CITÁT - Kdo je tady kapitán, co?!?!............ ()

blackrain 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Tak nejlepší ze všech zde zúčastněných herců byl Jan Budař, který se v roli toho magora pořádně vyřádil. Jen doufám, že díky své vizáži nebude do takových rolí obsazován častěji. Jedna hvězda je pro něho a ta druhá je pro Janu Strykovou. Ostatní herci si nic nezaslouží. Simona Stašová mě štvala. Já se divím, že se jí Renč nechtěl v nějakém příběhu zbavit. Svým konáním by k tomu jedině přispěla. Přitom jejím vyjednávání s vyšinutými jedinci (jak v předhcozím díle, tak v tomto) jsem se musela smát, protože byla hrozně nevěrohodná. Juraj Kukura v podstatě neměl, co hrát. V závěru by bylo mnohem lepší, kdyby se ten Milan zastřelil, ale na to neměl dost odvahy nebo ho klidně mohl postřelit ten policista. ()

kajas 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Musíme to tady trochu zvednout :). Poslední díl je pro mne zároveň dílem nejlepším, Budař podal asi svůj životní výkon, opravdu jsem z něj měla docela vítr. Stašová s Kukurou mi nevadili tolik jako ve filmu předešlém, ale stojím si za tím, že pro ně měl být vyhrazen pouze první příběh. Za nejlepší postavu celé série jednoznačně považuji policistu Dvořáka. Moc jsem nepochopila reakci kamarádky hlavní hrdinky (proč proboha neběžela na blízké letiště pro pomoc, ale radši zavolala neznámému právníkovi?!), jinak jsem ale byla napnutá až do samotného konce. ()

rakovnik 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Možná nejlepší díl z trilogie, i když nejvíce za to asi může velmi kvalitní obsazení. Překvapuje mě, že přestože se jedná o film podle skutečné události, děj je plný nelogičností...K dobru připočítávám alespoň to, že se odhalily pohnutky "Zorra", ale chování postavy Simony Stašové mi přišlo prapodivné. Myslím, že ta už mohla být z děje vynechána. Aspoň by si mohla jako sestřička nechat svoje psychoanalýzy. I když tím se vlastně jako postava chovala nejlogičtěji, čili hloupě. A ponaučení na závěr? Až vám bude nejhůř, počkejte, že si vás najde Zahálka :-) ()

rogerkint 

všechny recenze uživatele (k tomuto seriálu)

Nevím, nakolik je fér dělit tuhle minisérii na tři samostatné filmy, moje hodnocení i komentář se nicméně vztahuje k celé "trilogii" jako celku. Vetřelci a lovci jsou takovým pokusem navázat na seriály typu Pomsta s.r.n. nebo Status: Nežádoucí. Přitom dojíždí právě na to, na čem oba tyto seriály stojí - inteligence scénáře. Zatímco narušený Chapelle z Pomsty a bývalý CIA Michael Westen ze Statusu vymýšleli komplikované manévry k dosažení svého, lovec vetřelců Zahálka se spokojí s anonymním telefonátem, oznamující postavě A, že postava B se jí chystá zradit. Postavu A nezajímá, kdo a proč jí volá, informaci přijme a rozhodne se jednat (zkušený agent Westen přitom dobře věděl, že soupeřem manipulujete nejlépe tak, že mu dáte pocit, že se k informaci dostal vlastní zásluhou a nyní má navrch, čímž byly epizody zajímavější). Navíc jeho plány nemají žádný zádrhel, nepotká je žádná komplikace, vše jde jako po másle (Chapellovi a Westenovi se plány vždy zkomplikovaly v cca 35. minutě, takže epizoda dostala nový spád tím, že byli nuceni improvizovat). Zahálka si zkrátka s ničím nedává moc velkou práci a ve všem spoléhá na to, že protřelí mafiáni, vyděrači a obchodníci se zbraněmi jsou nepochopitelně naivní a uvěří prakticky všemu (jako vážně, jak se ke své pozici dostali? pomocí loterie? dědictvím po choromyslné tetě? kouzla?), případně sami ve vypjaté hádce mezi sebou popíšou celou tu zločinnou konspiraci, na jejímž utajení si dávali tak záležet. Na vině je možná to, že série se více než nějakému scénáři věnuje Renčově posedlosti stylizací, která sice místy vypadá dobře, ale většinou zdržuje děj a proto nejspíš úvod do problému trvá skoro déle, než jeho řešení. Takže na komplikaci, větší interakci postav a chytřejší manipulaci se záporáky zkrátka nezbývá čas. Epizody Pomsty s.r.n. a Statusu: Nežádoucí mají téměř poloviční stopáž a tohle všechno v ní zvládají bravurně. Poslední ranou do koulí je poslední díl Užij si se psem, reflektující známý případ vraždy letušky stalkerem, jehož jediným smyslem bylo zřejmě představit v jednom směšném flashbacku minulost Zahálky. Jinak se zde pro změnu neřeší vůbec nic, kromě toho, že se tu Renč formálně nejvíce vyhoní. ()

Reklama

Reklama