Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Gilmour93
    ***

    Stoppardova hluboká stopa na jevišti Wrightova manýristického teátru. Dlouho se ve mně bila použitá forma divadelních kulis a rekvizit s letmo se dotknutou "klasikou" výpravného filmu, ale to nakonec bylo u této verze Tolstého manifestu lásky, co je (není) zkalená pochybnostmi a konvencemi, vlastně jedno. Výsledkem je, stejně jako u Pýchy & Předsudku, či Pokání, že Wright položil většinu emocí na oltář vlastní režisérské imaginace (místy opravdu uchvacující), což je ovšem cesta, které nemusí být každý otevřen a já tak měl v porovnání s Jane Eyre Caryho Fukunagy pocit, že Anna je jen pomíjivá sněhová vločka, co dopadla na římsu rozpáleného krbu hradního pána Rochestera.. Jude Law je bohatýr, nicméně Aaron Taylor-Johnson by za svého Vronského zasloužil strhnout ten buržoazní knírek a vystřelit z Aurory..(14.1.2013)

  • mat.ilda
    ***

    S odstupem musím ocenit "jinakost" zpracování, což je dost podstatné plus při snaze adaptovat dílo už x-krát zfilmované, ale zároveň přiznávám určité tápání při spuštění kulisové a rekvizitní smrště, jakož i v rozdílném uchopení hereckých přednesů, ale jak šel filmový čas, zvykla jsem si natolik, že delší odluka od divadelních přeměn začala scházet, hlavně pro jejich nápaditost a neotřelost. Kostýmy bezchybné, stejně jako Keira s Judem i nádherně stylově zamrzlý vlak, tím ovšem výčet palců nahoru končí. Kdo nezná předlohu nebo neviděl některou z předchozích Karenin, nemohl dobře pochopit hloubku citů i následnou bolest hrdinky díky bezemočnímu zpracování, klouzajícímu po povrchu, kde vítězí forma nad obsahem, a proto nemůže plně zasáhnout, hned v závěsu se drží hrabě Vronsky, jedna ze stěžejních postav, přesto působí figurovitě, prázdně a do počtu natolik, že jeho spojení s Annou nemohlo dopadnout hůř, větší distanc mezi osudově přitahovanými protějšky jsem už dlouho neviděla, více vášně i chemie se zde paradoxně dere na povrch při výměně dialogů Anny a Karenina, kdoví proč? Nu a vedlejší linie - Oblonští, Kitty a Levin byly tak nezajímavě podány, že uvažuji o podání žaloby za obtěžování. I přesto je pro mě nová Anna Karenina (krásné jméno, mimochodem) poutavá, velká škoda těch šlápot vedle, byl by to býval zážitek.(28.1.2013)

  • kinej
    ****

    Anna Karenina je od Joe Wrighta po Pýše a předsudkua a Pokání opět trefou do černého. I zde se výtečně popasoval s náročnou předlohou, ale řekl bych, že zmíněným filmům se nevyrovná. A to i přesto, že nový Wrightův film je opět vizuální slastí a přehlídkou skvělého herectví. Jude Law i Kiera Knightley jsou parádní, ale nejvíce dle mého názoru září Aaron Taylor Johnson coby Vronský. Jenomže Wright se tak moc snaží dokázat jaký talentovaný umělec že to je, až ta jeho invence chvílemi připomíná exhibici a předávdění. Nápad situovat film do divadelních kulis je sice fajn, osudový tanec Anny a Vronského je taky esteticky povedený, ale chvílemi už to celé připomíná spíše videoklip, než důstojnou adaptaci novely. Chtělo by to trošku ubrat na egu. Ale opravdu jen trošku.(14.1.2013)

  • Botič
    ****

    Drama s velkým sebevědomím!(26.1.2013)

  • emma53
    ****

    Anna Karenina je příběh o hluboké lásce a vášni, ale jaké bylo moje zklamání, když jsem nejen během filmu, ale až do konce nezaznamenala téměř žádnou chemii a emoce. Strašná škoda, protože jinak by to mohla být výborná adaptace. Originální zpracování je rozhodně zajímavé i když některé obrazy mně moc nesedly, ale to se jednalo jen o malé věci. Co ale asi nejvíc rušilo můj celkový dojem, byla role Vronského v podání Aarona Johnsona. Žádné charisma, prostě nic co by mě donutilo vzplanout vášní k takovému mdlému, nijakému muži (i když Robert Pattinson o kterém uvažovali, by asi taky nebyla žádná výhra). Naopak jsem byla velmi překvapená perfektním podáním Karenina Judem Lawem, od kterého bych to rozhodně nečekala. Další postavy, které zaujali mou pozornost v tom pozitivním smyslu, byla role Levina v podání Ira Domhnalla Gleesona a malá, zatím nenápadná herečka Alicia Vikander v roli Kitty. Jinak to byla pastva pro oči, pokud jde o kostýmy a celkově to bylo vizuálně velmi příjemné. Jó, ona to není žádná legrace vytvořit dokonalou ruskou atmosféru Tolstého knih. A rozhodně se podívám ještě na jiné filmové zpracování.(18.1.2013)

  • - Počas bálu nosia všetky tanečnice rovnaké šaty, v 25 pastelových odtieňoch. Tanečníci majú na sebe dva typy kostýmov. (01Zuzana10)

  • - Okrem Anglicka prebiehalo filmovanie aj na severozápade Ruska v Kinzi. (MikaelSVK)

  • - Švédská herečka Alicia Vikander, která nakonec ztvárnila princeznu Kitty, se pro tuto roli musela naučit perfektní britský přízvuk. Před začátkem natáčení strávila několik měsíců v Londýně a jeho okolí, kde se na svoji roli pečlivě připravovala. (ellegrey)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace