poster

Na věky věků (TV seriál)

  • Kanada

    World Without End

  • Německo

    Die Tore der Welt

  • Slovensko

    Svet bez konca

Drama / Historický / Romantický / Thriller

Kanada / Německo / Velká Británie, 2012, 8x45 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • elizabeth_ba
    ***

    Ještě během sledování seriálu jsem byla nucena otevřít Folletovu knihu, u níž jsem se domnívala, že už ji nikdy nebudu muset do svých rukou vzít. Kniha mě děsně nudila, ono taky 923 stran z anglické historie XIV. století z pohledu měšťanů, kléru a spodních vrstev společnosti, pro někoho, kdo byl zvyklý na tu českou z pohledu králů a jejich blízkých, je pořádný rozdíl. Seriál zdaleka tak nevypadal, ba naopak, stále se tam motali král Eduard III., královna Izabela a (pro ty, kteří jsou znalí historie, tak tady vytvářím spoiler) když se člověk dobře podíval, jak byla změněna postava Thomase, tak mu muselo být jasný, kam to celé směřuje. Událostí z knihy se to drželo jak kde (úplná změna toho, kdo byli rodiče Ralpha a Merthina, i co se stalo s jejich otcem, a také úplně jinak se i oni dva dostali tam, kam se dostali – tedy Merthin na místo stavitele a Ralph zbrojnoše, proměna charakteru Gwendina bratra, seriálový Godwin byla postava vytvořená spojením min. dvou z knihy, Merthin si nepřivedl z Itále dceru etc. etc.) a myslím si, že hlavně bylo třeba, aby se to předlohy přidrželo v závěru, protože tam z toho tou bitvou o Kingsbridge udělali zcela dokonalý paskvil. Závěr knihy měl totiž alespoň smysl, tady jak se na vše přestali dívat optikou spodních vsrtev společnosti, ale zatáhli do toho královskou rodinu, ho museli změnit zcela a podle mě teda svůj smysl postrádal (to je reálnější ta tyč). Zkrátka, jedná se o líbivě natočený příběh, který nepostrádá dramatické okamžiky a zvraty a občas i historické události (Mortimerova smrt, bitva u Kresčaku, černá smrt…), ve kterém se mi zamlouvali Merthin i Caris, i předělaná postava Thomase (skoro by si člověk přál aby to tak bylo) ale se skutečnou tehdejší dobou, včetně moru, toho mají daleko více společného taková Černá smrt (2010), Markéta Lazarová či dokonce i Bergmanovo děsivé podobenství Sedmá pečeť, které vůbec nebylo zamýšleno jako historický film.(11.1.2014)

  • lillien
    ****

    Mou velkou startovní výhodou byla nepolíbenost Pilířema země a to i v knižní podobě. Čili mě případné srovnávání nemohlo nijak ovlivnit, nebo mi kazit dojem. Cesta k tomuto žánru byla značně trnitá. Když mě do Folletta a tedy nejprve i Pilířů začal uvrtávat můj jedinečný, ovšem čtenářsky značně perverzní přítel, tak jsem mu to sice roztržitě odkývala, no v nitru přesvědčená, že nejsem přece uchyl jako on, abych se pouštěla do nějaké středověké slátaniny o tisíci stranách. V životě by mě nenapadlo, že by se tam mohlo dít taky něco zajímavého, kromě toho, že budu muset vytrpět popis každého blbého kamene a trámu prokládaný náboženskými liturgiemi.Takže Pilíře mi v ebuku netknutě hnily a stejně tak seriál Na věky věků jsem obcházela jako psí chcanky. Klikla jsem o něj v podstatě omylem. První díl jsem dokoukala jen ze slabosti k středověké Anglii, která kdysi protla v seriálu Robin Hood můj naivní, dětský věk , kdy mi k hrátkám s přirozením stačil umaštěný chasník v kápi. Zde jsem se octla tedy skoro o dvě století dál, nicméně umaštěnců dostatek, výprava musela stát balík, čili se na to hezky dívalo. Na televizní seroš úžasně výpravné. Do děje jsem se ponořila doopravdy až tak ve třetím, čtvrtém díle a silně podezírám většinu autorů hyperkritických komentů, že se dál než ke třetímu dílu nedohrabali, čili jejich hodnocení nepovažuji za objektivní. Opravdu zajímavé to totiž začne být až tak v půlce, kdy už se orientujete v postavách, příběh se začíná zapeklitě komplikovat a zvraty v ději jste již schopni dostatečně ocenit. Nadchla mě možnost zabrousit jako divák do uvěřitelně ztvárněné, drsné doby středověku plné pošahaných náboženských pokrytců, perverzností, morbidních praktik, msty a minimálního povědomí o ceně života. Dost vysoký počet nesympatických, bezskrupulozních sviní v jednom příběhu mě ovšem celkem vyčerpával a to jak srdnatě přežívali mě značně sralo. No takhle nějak bych si představovala dějepis pro lenochy. Nic vám do paměti nevryje panovníky a události lépe, než když je opentlíte sexem, morem, násilím a intrikami.(7.5.2013)

  • m.krudenc
    ****

    Hezký historický film. Katedrála už stojí, film jako když navazuje na "Pilíře Země" nicméně jsem měl subjektivní pocit, jako by se tohle odehrávalo v ještě divočejší minulosti, než Pilíře. A líbilo se mi to možná ještě víc. Nádherná hudba, režie a scénář. Musím přiznat, že takové seriály zas tak často nevidí.(19.7.2015)

  • esopesokeso
    ***

    Takto dojebať knihu..(7.5.2013)

  • Cervenak
    ***

    Citeľne slabšie ako Piliere. Všetci zlí sú pekelne zlí a všetci dobrí sú takí čestní, že by ste im najradšej dali jednu po ksichte, aby sa spamätali a prestali znášať to večné buzerovanie od pánbožkárskeho pankharta. Neustále sa opakujúca schéma "vymyslíme niečo ušľachtilé a tá sviňa nám to zruinuje a popri tom niekoho otrávi alebo zaškrtí" začne byť už niekedy v polovici únavná a otravná. Herci fajn, výprava na TV projekt super, ale dejovo slabé, postavy čiernobiele a solídny finálny zvrat už to nevzkriesi.(3.11.2012)

  • - Pri natáčaní v Dóme sv. Alžbety museli mať komparzisti hrajúci mníchov vyholenú časť hlavy, za čo dostali príplatok 10 eur. (SylarX)

  • - Postprodukci a filmové triky zajistilo české trikové studio UPP. (Minatory)

  • - Natáčalo sa aj na Slovensku, v Košiciach a Bojniciach. Do Košíc prišli i Cynthia Nixon, David Bradley a Ben Chaplin. Filmári v meste obsadili parkovisko pred hotelom Hilton a Alžbetinu ulicu. (Detoxa)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace