Reklama

Reklama

Americký západ, Jižní Dakota, 1823. Místo a čas s hodně relativní hodnotou lidského života. Zkušený lovec a trapper Hugh Glass (Leonardo DiCaprio) je se svým synem na výpravě s lovci kožešin. Uprostřed hlubokých lesů vzdorují nečekaným útokům indiánů a musí na své pouti překonávat nemilosrdnou, zatím nezmapovanou krajinu plnou nástrah. Glassovi se stává osudným střet s rozzuřenou samicí medvěda grizzlyho. Medvědí útok sice přežije, ale je těžce zraněný a lovecká výprava se musí rozdělit. Zatímco většina lovců pokračuje v cestě, s Glassem a jeho synem zůstanou jen dva muži, John Fitzgerald (Tom Hardy) a Jim Bridger (Will Poulter). Ti více méně jen čekají, až zemře, aby jej pak pohřbili a mohli pokračovat v cestě. Ale zraněný lovec stále neumírá, a tak se Fitzgerald rozhodne čekání na nevyhnutelné zkrátit. Při pokusu o nedobrovolnou eutanázii ho však přistihne Glassův syn, kterého Fitzgerald zabije. Ještě živého Glasse pak zahrabe v hrobě a spolu s Bridgerem zmizí. Jenže Hugh má hodně tuhý kořínek. V naprosto zuboženém stavu vyleze z vlastního hrobu, zoufale se potácí čarokrásnou, ale zcela lhostejnou krajinou. Při životě jej drží především nenávist a touha po odplatě. Musí překonat brutální zimu a hlad, divoké řeky, bojovné indiánské kmeny a dokonat svou pomstu. (CinemArt)

(více)

Videa (20)

Trailer 2

Recenze (2 350)

Djkoma 

všechny recenze uživatele

Pro mě mírné zklamání. Technicky jsem nečekal nic jiného než nejvyšší kvalitu a to potvrdilo se. V tomhle ohledu impozantní dílo od Lubezkiho přes vizuální efekty (medvěd) až po mix zvuku. Je zajímavé, jak sekvence jako třeba první útok indiánů nebo medvěd, jsou dneska skoro samozřejmostí a před pár lety by jejich natočení nikdo nevěřil (aneb co všechno Cuaron změnil díky Childer of men). Bohužel pro mě od Iñárrity čekám už asi moc, protože se mě film prakticky emočně nedotkl. Celá ta bolestivá cesta za pomstou je až moc umělá a zrychlená (jak dlouho vlastně trvalo Glassovo zmrtvývstání?) a čekal jsem, že na mě film nechá stopy jako asi jako medvěd na Glassovi... marně. Když odmyslím drsné scény, tak jsem vlastně ten film neprožíval, jak bych měl (když si vzpomenu na 21 gramů, Babel, Amores Perros... tak je mi smutno). Třeba takový herecký souboj Dicapria s Hardym pro mě osobně vyhrává Hardy, protože DiCaprio i přes všechno to utrpení v mých očích je "málo mrtvý" (nemůžu si pomoct, to je osobní, ale jeho oči, ty jeho oči, prostě ty oči vědí, že neumírají... má je čisté, bez utrpení, které tam potřebuju - Klaus Kinski hadr). Technicky 5*, emočně 3*... PS: Iñárritu prostě není Malick, i když se o to chvílemi snaží... ()

tron 

všechny recenze uživatele

Revenant: Zmŕtvychvstanie je film rozporov. Na jednej strane krásna divočina... ale nie je to zasa ani nič mega-úchvatné... ale tá veľkoleposť a maličkosť človeka oproti prírode tam každopádne je. Tvorcom sa podarilo nájsť miesta presvedčivo simulujúce mimoriadne nehostinnú a pochmúrnu americkú divočinu 19. storočia, v ktorej bolo možné naraziť skôr na (do) grizlyho, než na človeka. A to bol možno ešte ten lepší prípad, lebo ľudia sú väčšie svine, než divoké zvieratá. Na jednej strane sa herci veľmi snažia... ale nehrajú postavy, ktoré by boli nejako extra náročné (na čokoľvek). Ale veď sú to drsní lovci kožušín, tu naozaj žiadna veľká psychológia nemala čo hľadať (a tak tu ani nie je). Naopak, dokonca by som povedal, že na to, že ide „len“ o lovcov kožušín, sú postavy dobre vykreslené, vierohodné a realistické. Na jednej strane vydarené vedľajšie postavy (kapitán, samotársky Indián, Will Poulter)... ale majú príliš malý priestor a ich odchod z deja je nie vždy uspokojivý. Na jednej strane ten, kto tvrdí, že mimo začiatku a konca sa nič nedeje, klame. Sú v tom vražedné indiánske kmene, osamelí bojovníci, Francúzi, bizóny, vlky, splavovanie rieky (bez člna) a nečakaný pád z útesu. Na jednej strane veľa snových a halucinogénnych výjavov... avšak nemôžem povedať, že by ma otravovali alebo že by v príbehu nemali miesto. Naopak, posúvajú ho dopredu a vcelku šikovne (a bez slov) vysvetľujú v deji nepovedané/zamlčané informácie. Na jednej strane dosť drsné... ale drsnosť nie je samoúčelná. A takto by sme mohli pokračovať. Proste, ako vravím - film rozporov. ()

Reklama

Fr 

všechny recenze uživatele

“UŠEL JSI CELOU TU CESTU JEN PROTO, ABY SES POMSTIL?.“... /// Nepřekvapuje mě, že Iñárritu dokáže mít 2a půl hodiny erekci nad píčovinou, ale to, jak dokáže bejt nádherně krvavej a akční. Když zrovna necáká krev (což je podstatnej časovej úsek), je to exhibice zviditelňující tři jedince. Je fajn, že k sobě kromě kameramana přizval i Leoše, kterej je kurva fakt brutální! Jen ten studenej a špinavej příběh plnej smrti a touhy se pomstít, měl trvat devadesát minut (Co? No dobrá, devadesát tři!). Sice by za něj pro Iñárritua nebyl plešoun, ale já bych se stopro víc bavil. /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Stará a parchant jsou žlutí a za dveřma jsou lovci (bílý). 2.) Jedu všechny filmy, kde se neustále heká (a nepíchá). 3.) Thx za titule „-OverLord-“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Tak musím s politováním konstatovat, že to Iňáryju zas až tak v prdeli ještě nebude. Po Birdmanovi, nejhnusnějším, nejafektovanějším a nejotravnějším to velesvinstvu jaké kdy zprznilo celuloid, se artista vrhl na Rodokapsy, a na vrážení si vidliček do očí a hřebíků do uší to tentokráte opravdu není. Akorát mi to kapku připomínalo ten starý vtip, jak z pohřebáku vypadne na silnici mrtvola, po chvíli ji všemi šesti koly přejede kamión, řidič panicky odtáhne tělo do pole u silnice a ujede. V poli sklízí zrovna kombajn obilí a frajer mu totálně ucpe mlátičku, načež ho kombajnista pohodí v lese, kde právě probíhá hon, a několik myslivců do něj ještě nedopatřením našije pár ran z kulovnice. Ti pak zavolají záchranku, druhý den se jdou do nemocnice optat, jak to s poškozeným dopadlo, a doktor jim oznámí, že to sice byla šichta, ale pacient bude žít. Já vím, že když to říkal Džim Bridžr, tak to asi musí být pravda, ale nad takto podaným jakože skutečným příběhem by si nejeden traumatolog prochechtal fonendoskop. Tomu nepodchladitelnému Poslednímu Dykapryjovi by záviděl snad i nejslavnější zimní plaz na osm – Meresjev. Nejprve mu naprosto fantasticky podaný medvídek grizzly oholí dozajista vysterilizovanýma tlapičkama záda až na kost, prohryže mu snad všechny měkké tkáně, poláme hnáty a šlápne na hlavu, načež se náš hrdina nahrubo sešitý a reponovaný odborným traperským koželuhem a alkoholikem vykope z vlastního hrobu a jme se urazit v kurevské zimě tři sta kiláků během šesti týdnů. Při tom plazení a pajdání mrazivými severními teritorii se dostává do formy zejména tím, že třeba cvičně zhučí volným pádem ze stometrové skály, nebo si hoďku rehabilitačně zaplave zabalen v zázračně nadnášející stokilové koupací medvědí kožešině peřejemi s teplotou kolem nuly. Po připlazení se do civilizace se ani neohřeje a vyrazí za pomstou, kdy v sáhodlouhé bitce naporcuje nožem dobře živeného, odpočatého a nezraněného dvoumetrového zálesáka. Inu, na Mistrovství světa v rychlohojení a pohrdání gangrénami by frajer dozajista skončil na bedně, ale tomuhle v anotaci trochu chybělo sci-fi / fantasy. Nicméně, natočeno je to naprosto famózně a jedná se o totálně strhující paralympijskou pohádku s úchvatnou výpravou, při které uteče i ta prasácká stopáž jako jednonohý slepý překážkář na steroidech svému vodiči. Ale víš jak, milé Iňaryju, za to trauma z Birdmana už u mě budeš navěky v hajzlu a automaticky jedna dolů za dříve způsobená příkoří, ať natočíš cokoliv. ()

Morien 

všechny recenze uživatele

(1001) -"I found God" he used to say. "And while sitting there and basking in the glory and sublimity of mercy... I shot and ate that son of a bitch." --- Před sledováním jsem si přečetla, že: Revenant in French also means (reverting to) "spirit" or "ghost". Což mě samozřejmě velmi natěšilo, ale i přese všechny horečkové snové vize jsem neměla pocit, že by se film dotkl duchovní roviny. Vlastně mám ve výsledku dojem, že se jedná o křížence Malickova Nového světa a Jarmuschova Mrtvého muže, přičemž se Revenantovi nedaří dosáhnout kvality ani jednoho z nich. A když to srovnám ještě s Birdmanem, do kterého se mi původně vůbec nechtělo, ale hned po prvních pár vteřinách jsem od filmu vůbec nemohla odlepit oči, jak byl hypnotizující, tak tady jsem se musela vyloženě nutit, abych se vůbec dokoukala do konce. A to jsem člověk, který by raději strávil celý život v lese, než aby jednou vkročil do víru velkoměsta. Vlastně nemám ani moc ráda, když v sobě Terrence Malick přespříliš probouzí svého vnitřního Terrence Malicka, natož abych to ještě snášela u ostatních režisérů. Inarritu podle mě vlastně udělal nejzásadnější chybu v tom, že filmu dodal lidského záporáka a hrdinovi jinou motivaci než jednoslovné "přežít", protože mi přijde, že tím paradoxně mizí důvod, proč by ten film měl existovat. "Přežít, abych zabil vraha svého syna" je extrémně klišé motivace pro tak nehostinné, dravé a kruté prostředí, jaké se filmu podařilo poskládat dohromady. Slušel by tomu mnohem víc nihilistický příběh osamělého zálesáka, který bojuje o svůj život, protože nic jiného neumí a nezná. A ještě víc bych za něco takového bojovala s přihlédnutím k tomu, že Tom Hardy vypadá pořád moc inteligentně na to, abych mu takovou roli uvěřila, a tím pádem spadá jeho herecký výkon do kategorie nepříjemně se sledujícího pitvoření, které rozhodně není důstojnou protiváhou Leova minimalismu. (A taky tedy dodám, že jsem výjimečně ráda, že když už mu tu sošku chtěli mermomocí dát, tak že mu ji dali zrovna za tenhle film a ne třeba za Letce nebo Vlka z Wall Street. I když mě osobně jako herec nezajímá už tak patnáct let.) Domhnall Gleeson teprve podruhé přenáší trochu závaží ze strany "hezký muž" na stranu "dobrý herec". Forresta Goodlucka jdu sledovat na Instagramu. Willa Poultera si přidávám do sbírky herců, kteří krásně brečí. A jako poslední zmínku jsem si nechala poznatek, že mě úplně neskutečně rozčilovala kombinace té prvoplánovité "západní filmové" hudby, která jako by se snažila každý záběr, ke kterému hrála, nafouknout a dodat mu falešný pocit důležitosti, spolu s tím japonským hudebním minimalismem, který doprovázel například finální souboj, a který skvěle vystihoval primordiální pudy a emoce, o kterých pro mě celý film byl nebo měl být. Kdyby tak byl podkreslený celý film, nejspíš bych mluvila úplně jinak, a určitě i hodně dalších lidí, kteří mu vyčítají mělkost a pozérství. Inu, třebas se na Revenanta podívám znovu za deset let a zklamání mě přejde, ale zatím sbohem a šáteček. ()

Galerie (105)

Zajímavosti (62)

  • Výroba a autorizovaná distribúcia filmu podporili viac ako 15 000 pracovných miest. (Laslo)
  • V pokladnách severoamerických kin diváci nechali 183,6 milionu amerických dolarů, součet celosvětových tržeb pak dosáhl 533 mil. (NIRO)
  • Příprava úvodní scény zabrala štábu celý jeden měsíc. (klukluka)

Související novinky

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

Cyberpunk 2077 se dočká hrané adaptace

05.10.2023

Skvělé zprávy pro fanoušky kyberpunku či sci-fi žánru obecně. Hra Cyberpunk 2077 se totiž oficiálně dočká hrané adaptace. Po úspěšném anime seriálu Cyberpunk: Edgerunners se tak bude jednat o další… (více)

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

Jak to vypadá s pokračováním Twisteru?

22.12.2022

Když na jaře roku 1996 dorazil do kin blockbuster režiséra Jana de Bonta s názvem Twister, jeho vír zábavy doslova zbořil kina. Snímek s velmi štědrým rozpočtem 92 milionů dolarů díky svému poutavému… (více)

Nový Predátor má název, už se natáčí

Nový Predátor má název, už se natáčí

28.07.2021

Loni na podzim přišlo oznámení, že se slavná značka Predátor dočká dalšího zářezu. K režii nového filmu nastoupil Dan Trachtenberg (Ulice Cloverfield 10), mimo to jsme ale nedostali žádné nápovědy k… (více)

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

Hvězda Tenet v dalším špionážním thrilleru

30.08.2020

Herečka Elizabeth Debicki (Tenet, Krycí jméno U.N.C.L.E.) se upsala hlavní roli v nové špionážní minisérii ze druhé světové války Code Name Helene. Na produkci seriálu se bude podílet studio… (více)

Reklama

Reklama