poster

REVENANT Zmrtvýchvstání

  • USA

    The Revenant

  • Slovensko

    Revenant Zmŕtvychvstanie

  • Velká Británie

    The Revenant

Dobrodružný / Drama / Thriller / Western

USA, 2015, 156 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • KarelR
    ***

    A Oscara získává... Tom Hardy? Vůbec bych se tomu nedivil, Šílený Max totiž pod Leem pravidelně podtrhává koberec a nejvíc se těšíte na jeho scény. Proč? Protože jde o pragmatického parchanta, kterému člověk skoro fandí navzdory tomu, že by vlastně neměl. Ale co naplat. Na druhé straně holt stojí prachbídně vykreslený stopař, který se desítky a desítky minut potlouká divočinou, jen abyste mohli obdivovat krásné scenérie. Ty se Iñárrituovi samozřejmě povedly a navrch se může pochlubit famózní úvodní akcí. Tím to ale bohužel končí, zbytek je totiž jen natahovaná přehlídka syrové filmařiny, jíž zoufale chybí šikovnější uchopení. Ano, všechno to natočit muselo být totální peklo. Na rozdíl od Apokalypsy nebo Misie je ale většina té píle nepříjemně promarněná. (6/10)(6.1.2016)

  • Bloody13
    *****

    Ultimátní survival, který následující roky dost možná nebude mít konkurenci. Až na těch pár tempo zpomalujících - tudíž zbytečných- flashbacků tu funguje snad všechno. Akce je syrová a kamera strhující (imho jasnej Oskárek). Příroda je drsná a herci v ní jdou až na dřeň. Leo ChciOscario skrz mráz, špínu a utrpení tu taky hlasitě žadoní o nějakého toho plešouna, a tentokrát se mu to snad i povede. Jeho tuhý kořínek sice nakopává tohle Zmrtvýchvstání spíš někam k science fiction, ale natáhnout brka takhle brzo a krutě se nepomstít Hardymu, přišli bychom o slušnou řezničinu. Toho artu je tu okrajově, spíše je to mrazivá pocitovka, která slabším povahám zřejmě zařídí i menší depresi. Jinak pro mě tři nezapomenutelné scény: úvodní atak rudých tváří, skok ze skály a následná výroba koňského spacáku a závěrečná férovka. Mno a co si budeme povídat, osudové setkání s grizzlí maminkou je masakr sám o sobě. (90%)(15.1.2016)

  • Matty
    ***

    Podobně jako mluvíme o „hitchcockovských“ atributech některých thrillerů nebo „lynchovsky“ divných filmech, budeme možná brzy vztahovat jméno mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua na snímky, kolem nichž je uměle vytvářen mediální rozruch. Stejně jako u předloňského Birdmana, ani v případě Revenanta přitom doprovodný humbuk zdaleka neodpovídá tomu, jakou pozornost by si titul zasloužil na základě svých filmových kvalit. Dream team Iñárritu, Lubezki, Dicaprio mohl díky svým schopnostem natočit jeden z nejsugestivnějších dobrodružných filmů posledních let. Bohužel jim béčkově přímočarou zápletku nestačilo „naboostovat“ fludní kamerou, která předvádí ještě úchvatnější psí kusy, než jsme mohli vidět v Soy Cuba (pro mne etalon při hodnocení filmů s propracovanými dlouhými záběry). Příběh muže sežvýkaného medvědicí, který se po vzoru Odyssea vrací „domů“, je prokládán mystickými snovými (halucinačními) sekvencemi, dialogy o Bohovi převtěleném do veverky a projevy zkázonosnosti neregulovaného kapitalismu. Iñárritu, vyžívající se vždy v utrpení svých postav, by přitom byl ideálním režisérem pro syrový western tradičního ražení, v němž násilí slouží jako hlavní prostředek komunikace, udává dění do chodu, podmiňuje dějové zvraty a řeší problémy. Bohužel, jak naznačeno výše, se rozhodl sdělovat významy i jinak než spektakulárním násilím. Například slovy. Užití násilí coby ústředního vyprávěcího elementu je omlouváno jeho vsazením do vratkého rámce rodinného melodramatu, okouzleného indiánskou mystikou. Jsem přesvědčen, že Revenant by byl tonálně i rytmicky vyrovnanějším filmem, kdyby tak urputně nepředstíral filozofickou hloubku a ohromný duchovní přesah. Spirituálno se v něm totiž oproti Tarkovskému nebo Malickovi omezuje pouze na prázdná slova a nepůvodní symboliku. Formální stránka nijak povznášející není. Cyklické pojetí času, vlastní domorodému americkému obyvatelstvu, například vedle motivu spirály vyryté na čutoře zpřítomňuje akorát repetitivnost hrdinova utrpení. Jinak má film důsledně klasickou výstavbu s přesně načasovanými zvraty, svědomitým zužitkováním všech motivů a uspokojivým koncem, který nenechává žádnou podstatnou otázku nezodpovězenou. Je v pořádku, že jednorozměrné postavy slouží jako nástroje ke sdělování informací a popostrkování vyprávění potřebným směrem, ale nepřijde mi moc v pořádku, pokud neslouží k ničemu dalšímu navzdory snaze filmu přesvědčit nás skrze ně o vlastní důmyslnosti a zaujetí pro věc (v tomto případě zájmy původních obyvatel Ameriky, viz dokument o natáčení A World Unseen, v podstatě velmi naivní anti-kapitalistická a ekologická agitka). Nejvýstižnější metaforou filmu, který pragmatismus navenek kritizuje, ale zároveň je svým nakládáním s postavami a tématy vrcholně pragmatický, pro mne zůstane gif, na němž se představitel hlavní role coby zaživa pohřbený, potrhaný a polámaný Hugh Glass z posledních sil drápe za vysněným Oscarem. 65% Zajímavé komentáře: Marigold, Madsbender, Radek99, Arbiter, ScarPoul, maddy, eye candy, SeanLSD, Triple H, Honzua, Avathar, wallax(28.1.2016)

  • J*A*S*M
    ***

    Tyjo, já jsem byl 100% přesvědčený, že budu nadšený, a už už jsem si v hlavě formuloval hejt na hejtry. A ono prd. Revenant je super devadesátiminutový survival, bohužel film trvá 150 minut. Zbytek tvoří nenaplněné ambice, podložené plytkou indiánskou mystikou. Pokusy o transcendentální přesahy tu bohužel vůbec k ničemu nevedou, Iñárritu se jen značně sebevědomě plácá na povrchu. Nejenže to nefunguje, ale dokonce to i vyloženě škodí tomu ústřednímu příběhu a jeho postavám. Ani chvilku jsem na plátně neviděl Hugha Glasse. Vždycky to byl Leonardo DiCaprio, kterak pod Iñárrituovým vedením dělá umění. Zklamání jak hrom a současných 83 % je ve světla 66% Birdmana zlý vtip.(2.2.2016)

  • Gilmour93
    ****

    Leonardo nechce zemřít. Chce Oscara.. Tuhého kořínku a mrazuvzdornější Hardyho si dává dvacet v koních, obcuje s medvědicemi, ryby jí méně kulturněji než Andy Serkis a gangréně plive pomocí indiánských farmaceutik do tváře. Fyzický výkon ve fyzickém filmu, obojí poháněné jedněmi z nejstarších motivů, co svět zná. Touhou být nejlepší a pomstou. Hledat s Lubezkim stvořitele skrz koruny stromů bylo povznášející, škoda, že se to samé nedá říct o artové pile v rukou jeho vedoucího.. Poznám dobrý film a ani mně nemusí zezadu funět do zátylku jak grizzly, přesto u mě za loňský rok na body vyhrává ambicemi skromnější a žánrově nevyzpytatelnější Bone Tomahawk.(1.1.2016)

  • - Natáčení probíhalo v Calgary a Vancouveru. (Zdroj: dailymail.uk, tomhardy.org, people.com) (Petrasuvicka)

  • - Kvůli práci na Revenant Zmrtvýchvstání se musel Tom Hardy (John Fitzgerald) vzdát role ve filmu Suicide Squad (2016). První natáčení se totiž protáhlo, což časově kolidovalo právě se Suicide Squad. (Tristan Rafael)

  • - V Calgary před začátkem produkce proběhl casting, kde agenti sháněli osoby po prodělané amputaci, s viditelnými jizvami a dalšími neobvyklými charakteristikami. (Zdroj: Calgary Herald). (Tristan Rafael)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace