Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TheDarKnig
    *****

    Revenant Film, který se tvářil v trailerech jako mix survival a revenge žánru, ale ve výsledku mohl být všeobsažným filmem o životě na divokém, nemilosrdném západě první poloviny 19. století, kdyby nakonec tyhle ambice nenaplnil a zůstal jen tím, co o sobě prohlašoval při své propagaci. Tedy ne že bych tím říkal, že to nefungovalo, fungovalo to stále výborně, v první řadě kvůli přímo dokonalé formě - ať už vezmu v úvahu Lubezkiho kamerové nájezdy, plynulé a pomalé záběry, doplněné někdy ambientním, někdy hypnotickým soundtrackem, perfektní využití prostředí a celkovou výpravnost a velikost filmu, i přes to, že polovinu filmu sledujeme jen 3-4 lidi. Ono to vyplývá právě z toho, co jsem zmínil výš - film se nesoustředí jen na to příslovečné plazení se Glasse za záchranou a vykoupením/pomstou, ale prolíná se zde více dějových linií, nejdůležitější je pak ta indiánská, která mě nejenom velmi potěšila (myslím si celkově, že toto období by mělo mít v Hollywoodu víc prostoru, filmy jako Tanec s vlky, Poslední Mohykán a jiné mi zásadně chybí), ale výrazně rozšířila záběr filmu o něco, co sice mimo katalyzátor celého příběhu nemělo větší roli ani v skutečné události o zázračném přežití Hugha Glasse, bylo však od tvůrců určitě zajímavý tah, postavit na tom některé motivace a prohloubit tím zápletku. Jenže, díky tomu z mého pohledu ztratila sílu ta hlavní linie, která je, jak se na ni podívám z kterékoliv strany, prachobyčejná a v některých ohledech skoro prvoplánová, dokonce mi chvílemi přišlo, že Hugh funguje jako jakési médium, které prochází divočinou a zprostředkovává ji divákovi bez toho aniž by on sám byl nějak důležitý. V závěrečné části se to ale převrátí a hlavní roli scénář přisoudí náhle jemu, z čehož plyne sice stále drsné a tvrdé finále, ale jaksi ničím překvapivé a snažící se uzavřít celý film až příliš násilně. Celá část přežívání je stavěna navíc dost obyčejně a neobjevně, i když jak jsem zmínil výše, formálně/obrazově je to vše tak krásné, že na první pohled by to člověk tak rád miloval stoprocentně. A první část filmu do medvěda je prakticky dokonalá, bez jediné chyby. Je to kruté, nemilosrdné, nekompromisní, špinavé, syrové a divoké, a z každé části je cítit velký historický film. Za to Iňnaritovi obrovské plus, a do budoucna víc takových projektů. Jen pro příště, třeba se rozhodnout, na co se dá v příběhu ten hlavní důraz. Jinak pomalý, místy hypnotický, až snový (ale jen místy, nechápu, co tu někteří křičí o tom, že tam bylo těch halucinací či spirituality příliš - bylo tam toho asi tak na pět minut maximálně, jestli je tohle pro někoho moc, možná by měl zůstat u nějakých akčních jednohubkách) film, kdy má člověk pocit, že se dívá na něco zásadního, ale nakonec se ukazuje, že tvůrci vsadili vše na jednoduchý příběh o pomstě. Přitom postava Toma Hardyho je vykreslena docela realisticky a nedostatečně záporně, finále je pak bez dostatečné katarze ze strany diváka, navíc celkově nepříliš uvěřitelné a s divnou koncovkou. Leonardo si to nicméně prožil pořádně, o tom žádná, jenom jeho výkon tady byl spíše fyzický než herecký a Hardy nebo i pro mě překvapivě skvělý Gleeson mají mnohem více prostoru pro ukázku toho, jací dobří herci jsou. 8,5/10(28.2.2016)

  • flanker.27
    *****

    Indiáni, lovci, medvěd. Řeka, sníh, hory, les, vichřice. V téhle divočině jeden skomírající plamen malého ohýnku vydává tu trochu tepla, které vás dělí od posledního spánku. Musíte ho sledovat jako oko v hlavě, aby nevyhasl, bez něj je tma, chlad a prázdnota. A přece vyrážejí do takových míst lidé, nebo v nich dokonce žijí. Jde o zvláštní sortu, hrubou, neotesanou, ale natolik odolnou a bolesti přivyklou, že i střet s rozzuřenou medvědicí, která vám pocuchá prakticky všechno v těle, nemusí znamenat definitivní konec. No, byl to masakr. Málo filmů mě donutí cítit fyzicky každé drobné zaškobrtnutí, každý záchvěv bolesti, nabrání studeného vzduchu do plic nebo vítr ve vlasech. A když se před Glassem a jeho koněm otevře sráz, to ve mně hrklo. Syrovost na maximu, a přitom člověk stále fascinovaně zírá na odhodlanost jednoho člověka a na naprosto nádhernou přírodu. A natočit to, to muselo dát zabrat, jen si moc přeju, aby film, ve kterém museli všichni zúčastnění (včetně toho medvěda, jak tohle udělali) jít až na krev, nedopadl jako Friedkinův Sorcerer (případně Ciminova Nebeská brána).(16.1.2016)

  • Superpero
    ****

    Syrové a surové s geniálně natočenou úvodní bitkou. Příroda a kamera úchvatná. DiCaprio to zahrál parádně a konečně vzal něco proti roli uhlazeného elegána. Líbilo se mi, že ač se v té divoké přírodě stalo cokoliv, stejně už musel dotyčný nést následky civilizace (prodávání proviantu na sekeru, oběšení atd.), která semele každého. Měl jsem rád indiána, co DiCapriovi pomohl a styděl jsem se, když postavy vykřesaly ohýnek téměř z ničeho, nebo ve vánici a já potřebuju půl litru podpalovače, abych roztopil gril.(21.1.2016)

  • TeeAge
    *****

    The Revenant je typ filmu, počas ktorého sa viem ponoriť do kože hlavnej postavy, a cítiť sa ako šesťročný chlapec, ktorý číta svoju prvú dobrodružnú knihu. The Revenant je síce scenáristicky obmedzeným filmom kôli knihe Michaela Punkeho, hlavne, čo sa nadmierneho výskytu náhod týka, ale samotné naturalistické spracovanie materiálu režisérom z neho robí plnokrvný dospelácky epos o pomste, aký sme tu už dávno nemali. Keby sa bol film netočil podľa knihy, a bol by ňou len inšpirovaný, mohlo to dopadnúť s dynamikou deja v druhej pôlke filmu ešte lepšie. Je to ale len parciálna výčitka, pretože hlavnou doménou filmu neni ani tak príbeh, ako herecké výkony, kamera a režíjne spracovanie. I. Na Iñárritua si môže nadávať kto chce čo chce, ale behom dvoch rokov mať dve také špičkové a žánrovo tak neskutočne odlišné filmy je jednoducho genialita hraničiaca s nolanovskými výškami - samozrejme každný vo svojom duchu. II. Lubezki predviedol svoj um už v pre mňa revolučnom Birdmanovi - opať používa glidecamovo/ramenový záber evokujúci neustále sa obzerajúcu tretiu osobu, akurát tentokrát v ešte akčnejšiom prostredí. K totálnemu vrcholu záberov patrý úvodná akčná scéna, ktorá demonštruje majstrovstvo Iñárritua v schopnosti uchopiť dramatickú scénu ako jeden celok ala divadlo. III. Herci sú tentokrát jednoznačne najsilnejším článkom celku. Gleeson potvrdil svoje kvality už v kontroverznom Black Mirror či novátorskom Ex Machina, a tu len svojú prvotriednosť potvrdzuje. Tom Hardy kúzli daľší neskutočný charakter obohatený jedinečnou karikatúrov prvoplánového zloducha, kde pracuje jak s rečou, držením tela, ale opeť aj so svojim hlasom. DiCaprio - čo dodať. Veľa ľudí hovorí, že je celý projekt vypočítavým počinom pre to, aby Leo konečne doniesol domov sošku. Je úplne jedno či sa tak stane/stalo, pretože pre mňa, a viem, že i pre mnohých iných, je bezkonkurenčne číslom jedna. Ps: Umenie sa ajtak nedá objektívne hodnotiť... :) 100%(11.1.2016)

  • POMO
    *****

    Leonardo ho tentoraz dostane. A nie preto, že by hral lepšie ako vo Vlkovi, ale preto, nakoľko si to vytrpel. Takto veľkoprodukčný, superhviezdny, Lubezkim nasnímaný a lokáciami a počasím poctivý survival nepotrebuje zahustenejšiu zápletku. STAČÍ, ŽE PROSTE JE. Rovnako ako stačí Eiffelovke, že proste stojí. Pretože niekoľko desiatok rokov žiaden ďalší s podobnými proporciami nevznikne. Vtipné je, ze absenciu hutnejšieho príbehu Revenantovi vytýkajú diváci, ktorí šli opakovane na prefarbeného Mad Maxa, v ktorom nie je reálny jediný exteriér, a v ktorom niekto dve hodiny uháňa autom cez púšť, aby ho pred cieľom napadlo sa vrátiť. Príbehom Revenanta je kontinuálny boj o prežitie. Zrada druha, stretnutie s indiánom s krvácajúcim srdcom, pomoc bezbrannému nevinnému. A toho všetkého NÁSLEDKY. Osud a naša možnost ho ovplyvňovať. Karma. A pre nás, súčasníkov, tiež uvedomenie, že zatiaľ čo my dúfame v užitie si, niekto pred nami dúfal v prežitie. Každý deň. Poetické artové vsuvky Revenanta nie sú pseudoart, je to art pre masy, podobný, aký obsahoval Ridleyho Gladiator. Akurát menej gýčový, pretože Inárritu od masového diváka za tú dekádu očakáva nejaký vývoj vnímania. Alejandro, je neuveriteľné čo si ochotný podstúpiť (a riskovať) pre nakrútenie dosiaľ nevideného. Chivo, si Boh. Úžasný zvuk a mejkap. Alive a The Edge sa stávajú snehovými vločkami v Revenantovi, poletujúcimi vo vetre Tanca s vlkmi. Ďakujem kinematografii, zase raz po dlhej dobe. Pre toto žijem.(17.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace