Nastala chyba při přehrávání videa.
  • verbal
    ***

    Tak musím s politováním konstatovat, že to Iňáryju zas až tak v prdeli ještě nebude. Po Birdmanovi, nejhnusnějším, nejafektovanějším a nejotravnějším to velesvinstvu jaké kdy zprznilo celuloid, se artista vrhl na Rodokapsy, a na vrážení si vidliček do očí a hřebíků do uší to tentokráte opravdu není. Akorát mi to kapku připomínalo ten starý vtip, jak z pohřebáku vypadne na silnici mrtvola, po chvíli ji všemi šesti koly přejede kamión, řidič panicky odtáhne tělo do pole u silnice a ujede. V poli sklízí zrovna kombajn obilí a frajer mu totálně ucpe mlátičku, načež ho kombajnista pohodí v lese, kde právě probíhá hon, a několik myslivců do něj ještě nedopatřením našije pár ran z kulovnice. Ti pak zavolají záchranku, druhý den se jdou do nemocnice optat, jak to s poškozeným dopadlo, a doktor jim oznámí, že to sice byla šichta, ale pacient bude žít. Já vím, že když to říkal Džim Bridžr, tak to asi musí být pravda, ale nad takto podaným jakože skutečným příběhem by si nejeden traumatolog prochechtal fonendoskop. Tomu nepodchladitelnému Poslednímu Dykapryjovi by záviděl snad i nejslavnější zimní plaz na osm – Meresjev. Nejprve mu naprosto fantasticky podaný medvídek grizzly oholí dozajista vysterilizovanýma tlapičkama záda až na kost, prohryže mu snad všechny měkké tkáně, poláme hnáty a šlápne na hlavu, načež se náš hrdina nahrubo sešitý a reponovaný odborným traperským koželuhem a alkoholikem vykope z vlastního hrobu a jme se urazit v kurevské zimě tři sta kiláků během šesti týdnů. Při tom plazení a pajdání mrazivými severními teritorii se dostává do formy zejména tím, že třeba cvičně zhučí volným pádem ze stometrové skály, nebo si hoďku rehabilitačně zaplave zabalen v zázračně nadnášející stokilové koupací medvědí kožešině peřejemi s teplotou kolem nuly. Po připlazení se do civilizace se ani neohřeje a vyrazí za pomstou, kdy v sáhodlouhé bitce naporcuje nožem dobře živeného, odpočatého a nezraněného dvoumetrového zálesáka. Inu, na Mistrovství světa v rychlohojení a pohrdání gangrénami by frajer dozajista skončil na bedně, ale tomuhle v anotaci trochu chybělo sci-fi / fantasy. Nicméně, natočeno je to naprosto famózně a jedná se o totálně strhující paralympijskou pohádku s úchvatnou výpravou, při které uteče i ta prasácká stopáž jako jednonohý slepý překážkář na steroidech svému vodiči. Ale víš jak, milé Iňaryju, za to trauma z Birdmana už u mě budeš navěky v hajzlu a automaticky jedna dolů za dříve způsobená příkoří, ať natočíš cokoliv.(28.12.2015)

  • Enšpígl
    ****

    Syrová poctivá filmařina, která zajede až do morku kostí a Leovi za jeho naturalistický herecký projev gratuluji k ziskání Oscara, takhle mistrovsky odehraná veletěžká role tu už nějaký ten rok fakt nebyla. Film je briliant stříbrného plátna, všechno je tady dokonalé, kamera předvádí takové kompozice, že se prakticky stává dalším hlavním hercem filmu, režie tak to je další majstrštyk, souboj s medvědem, střet s indiány, lahůdky, ale i pomalejší scény jsou pětihvězdičkový dobroty. Bohužel a to myslím opravdu lítostivě nemůžu dát víc, protože při takhle opravdovým filmu jsem měl velký problém pobrat nesmrtelnost hlavního hrdiny, film jsem mimo jiné vnímal jako oslavu síly přírody, ale proč proboha tvůrci ignrovali snad všechny přírodní zákonitosti a udělali z hlavního hrdiny rodáka z planety James Bond na který je Chuck Norris považován za smrtelníka. Hrozná škoda tohoto, protože film by jinak ode mně nafasoval plnou palbu, ale takhle musím jít dolu, normálně bych asi šel na tři, ale v tomhle případě je filmařský a herecký umění na takové výši, že o tolik níž jít nedokážu, nemůžu a hlavně nechci.(24.1.2016)

  • Bloody13
    *****

    Ultimátní survival, který následující roky dost možná nebude mít konkurenci. Až na těch pár tempo zpomalujících - tudíž zbytečných- flashbacků tu funguje snad všechno. Akce je syrová a kamera strhující (imho jasnej Oskárek). Příroda je drsná a herci v ní jdou až na dřeň. Leo ChciOscario skrz mráz, špínu a utrpení tu taky hlasitě žadoní o nějakého toho plešouna, a tentokrát se mu to snad i povede. Jeho tuhý kořínek sice nakopává tohle Zmrtvýchvstání spíš někam k science fiction, ale natáhnout brka takhle brzo a krutě se nepomstít Hardymu, přišli bychom o slušnou řezničinu. Toho artu je tu okrajově, spíše je to mrazivá pocitovka, která slabším povahám zřejmě zařídí i menší depresi. Jinak pro mě tři nezapomenutelné scény: úvodní atak rudých tváří, skok ze skály a následná výroba koňského spacáku a závěrečná férovka. Mno a co si budeme povídat, osudové setkání s grizzlí maminkou je masakr sám o sobě. (90%)(15.1.2016)

  • TheDarKnig
    *****

    Revenant Film, který se tvářil v trailerech jako mix survival a revenge žánru, ale ve výsledku mohl být všeobsažným filmem o životě na divokém, nemilosrdném západě první poloviny 19. století, kdyby nakonec tyhle ambice nenaplnil a zůstal jen tím, co o sobě prohlašoval při své propagaci. Tedy ne že bych tím říkal, že to nefungovalo, fungovalo to stále výborně, v první řadě kvůli přímo dokonalé formě - ať už vezmu v úvahu Lubezkiho kamerové nájezdy, plynulé a pomalé záběry, doplněné někdy ambientním, někdy hypnotickým soundtrackem, perfektní využití prostředí a celkovou výpravnost a velikost filmu, i přes to, že polovinu filmu sledujeme jen 3-4 lidi. Ono to vyplývá právě z toho, co jsem zmínil výš - film se nesoustředí jen na to příslovečné plazení se Glasse za záchranou a vykoupením/pomstou, ale prolíná se zde více dějových linií, nejdůležitější je pak ta indiánská, která mě nejenom velmi potěšila (myslím si celkově, že toto období by mělo mít v Hollywoodu víc prostoru, filmy jako Tanec s vlky, Poslední Mohykán a jiné mi zásadně chybí), ale výrazně rozšířila záběr filmu o něco, co sice mimo katalyzátor celého příběhu nemělo větší roli ani v skutečné události o zázračném přežití Hugha Glasse, bylo však od tvůrců určitě zajímavý tah, postavit na tom některé motivace a prohloubit tím zápletku. Jenže, díky tomu z mého pohledu ztratila sílu ta hlavní linie, která je, jak se na ni podívám z kterékoliv strany, prachobyčejná a v některých ohledech skoro prvoplánová, dokonce mi chvílemi přišlo, že Hugh funguje jako jakési médium, které prochází divočinou a zprostředkovává ji divákovi bez toho aniž by on sám byl nějak důležitý. V závěrečné části se to ale převrátí a hlavní roli scénář přisoudí náhle jemu, z čehož plyne sice stále drsné a tvrdé finále, ale jaksi ničím překvapivé a snažící se uzavřít celý film až příliš násilně. Celá část přežívání je stavěna navíc dost obyčejně a neobjevně, i když jak jsem zmínil výše, formálně/obrazově je to vše tak krásné, že na první pohled by to člověk tak rád miloval stoprocentně. A první část filmu do medvěda je prakticky dokonalá, bez jediné chyby. Je to kruté, nemilosrdné, nekompromisní, špinavé, syrové a divoké, a z každé části je cítit velký historický film. Za to Iňnaritovi obrovské plus, a do budoucna víc takových projektů. Jen pro příště, třeba se rozhodnout, na co se dá v příběhu ten hlavní důraz. Jinak pomalý, místy hypnotický, až snový (ale jen místy, nechápu, co tu někteří křičí o tom, že tam bylo těch halucinací či spirituality příliš - bylo tam toho asi tak na pět minut maximálně, jestli je tohle pro někoho moc, možná by měl zůstat u nějakých akčních jednohubkách) film, kdy má člověk pocit, že se dívá na něco zásadního, ale nakonec se ukazuje, že tvůrci vsadili vše na jednoduchý příběh o pomstě. Přitom postava Toma Hardyho je vykreslena docela realisticky a nedostatečně záporně, finále je pak bez dostatečné katarze ze strany diváka, navíc celkově nepříliš uvěřitelné a s divnou koncovkou. Leonardo si to nicméně prožil pořádně, o tom žádná, jenom jeho výkon tady byl spíše fyzický než herecký a Hardy nebo i pro mě překvapivě skvělý Gleeson mají mnohem více prostoru pro ukázku toho, jací dobří herci jsou. 8,5/10(28.2.2016)

  • Gilmour93
    ****

    Leonardo nechce zemřít. Chce Oscara.. Tuhého kořínku a mrazuvzdornější Hardyho si dává dvacet v koních, obcuje s medvědicemi, ryby jí méně kulturněji než Andy Serkis a gangréně plive pomocí indiánských farmaceutik do tváře. Fyzický výkon ve fyzickém filmu, obojí poháněné jedněmi z nejstarších motivů, co svět zná. Touhou být nejlepší a pomstou. Hledat s Lubezkim stvořitele skrz koruny stromů bylo povznášející, škoda, že se to samé nedá říct o artové pile v rukou jeho vedoucího.. Poznám dobrý film a ani mně nemusí zezadu funět do zátylku jak grizzly, přesto u mě za loňský rok na body vyhrává ambicemi skromnější a žánrově nevyzpytatelnější Bone Tomahawk.(1.1.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace