Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Matty
    ***

    Podobně jako mluvíme o „hitchcockovských“ atributech některých thrillerů nebo „lynchovsky“ divných filmech, budeme možná brzy vztahovat jméno mexického režiséra Alejandra Gonzáleze Iñárritua na snímky, kolem nichž je uměle vytvářen mediální rozruch. Stejně jako u předloňského Birdmana, ani v případě Revenanta přitom doprovodný humbuk zdaleka neodpovídá tomu, jakou pozornost by si titul zasloužil na základě svých filmových kvalit. Dream team Iñárritu, Lubezki, Dicaprio mohl díky svým schopnostem natočit jeden z nejsugestivnějších dobrodružných filmů posledních let. Bohužel jim béčkově přímočarou zápletku nestačilo „naboostovat“ fludní kamerou, která předvádí ještě úchvatnější psí kusy, než jsme mohli vidět v Soy Cuba (pro mne etalon při hodnocení filmů s propracovanými dlouhými záběry). Příběh muže sežvýkaného medvědicí, který se po vzoru Odyssea vrací „domů“, je prokládán mystickými snovými (halucinačními) sekvencemi, dialogy o Bohovi převtěleném do veverky a projevy zkázonosnosti neregulovaného kapitalismu. Iñárritu, vyžívající se vždy v utrpení svých postav, by přitom byl ideálním režisérem pro syrový western tradičního ražení, v němž násilí slouží jako hlavní prostředek komunikace, udává dění do chodu, podmiňuje dějové zvraty a řeší problémy. Bohužel, jak naznačeno výše, se rozhodl sdělovat významy i jinak než spektakulárním násilím. Například slovy. Užití násilí coby ústředního vyprávěcího elementu je omlouváno jeho vsazením do vratkého rámce rodinného melodramatu, okouzleného indiánskou mystikou. Jsem přesvědčen, že Revenant by byl tonálně i rytmicky vyrovnanějším filmem, kdyby tak urputně nepředstíral filozofickou hloubku a ohromný duchovní přesah. Spirituálno se v něm totiž oproti Tarkovskému nebo Malickovi omezuje pouze na prázdná slova a nepůvodní symboliku. Formální stránka nijak povznášející není. Cyklické pojetí času, vlastní domorodému americkému obyvatelstvu, například vedle motivu spirály vyryté na čutoře zpřítomňuje akorát repetitivnost hrdinova utrpení. Jinak má film důsledně klasickou výstavbu s přesně načasovanými zvraty, svědomitým zužitkováním všech motivů a uspokojivým koncem, který nenechává žádnou podstatnou otázku nezodpovězenou. Je v pořádku, že jednorozměrné postavy slouží jako nástroje ke sdělování informací a popostrkování vyprávění potřebným směrem, ale nepřijde mi moc v pořádku, pokud neslouží k ničemu dalšímu navzdory snaze filmu přesvědčit nás skrze ně o vlastní důmyslnosti a zaujetí pro věc (v tomto případě zájmy původních obyvatel Ameriky, viz dokument o natáčení A World Unseen, v podstatě velmi naivní anti-kapitalistická a ekologická agitka). Nejvýstižnější metaforou filmu, který pragmatismus navenek kritizuje, ale zároveň je svým nakládáním s postavami a tématy vrcholně pragmatický, pro mne zůstane gif, na němž se představitel hlavní role coby zaživa pohřbený, potrhaný a polámaný Hugh Glass z posledních sil drápe za vysněným Oscarem. 65% Zajímavé komentáře: Marigold, Madsbender, Radek99, Arbiter, ScarPoul, maddy, eye candy, SeanLSD, Triple H, Honzua, Avathar, wallax(28.1.2016)

  • Radek99
    ****

    Pionýrský Bear Grylls v krajině bez Boha. Je zajímavé sledovat, jak se vyvíjí western coby žánr, v 50. letech byli indiáni ti zlí, s nástupem demýtizačních anti-westernů cca 70. let se optika obrátila a indiáni byli naopak ti dobří...a v postmoderní současnosti není už dobrá ani jedna strana. A tenhle rastr má i svou vnitřní logiku - v zemi, kde právě probíhá střet dvou civilizací a západní civilizace bílého muže pomalu vytlačuje v líté vyhlazovací válce civilizaci původních přírodních kultur, nemá Bůh své místo, je to země, krajina bez boha, bez bohů... Iñárritu prochází zajímavým vývojem a hledáním Boha v krajině připomíná Terrence Malicka (Revenant nejvíc připomíná samozřejmě asi jeho film Nový svět, jen má zcela rozdílné vyznění, když jeho leitmotivem je čistě westernový motiv pomsty), s tím rozdílem, že oproti Malickovi žádného Boha nenalézá, Bůh nietzscheovsky mlčí, nebo prostě už vůbec neexistuje... S tím souvisí zvolený explicitní naturalismus - detailní popisné scény jsou mistrovsky natočené, realita je dovedena téměř k dokonalé autentičnosti (bohužel mi s tím nekoresponduje až příliš hollywoodsky nadsazené řetězení nehod a zranění, hlavní hrdina chvílemi už vypadal, že vládne nějakou superschopností). Co se formální stránky týče, zaujme především Lubetzkého kamera, je dechberoucí sledovat nám nasnímané a komponované scény, tentokráte nepluje v jedné dlouhatánské nepřetržité jízdě jako v Birdmanovi, ale střídá umělecké polohy, hru přírodního světla, panoramatické okouzlení, deformaci detailem rybího oka...vysoké uznání zaslouží též trikové scény, například scéna napadení medvědicí je tak dokonale provedená, že se skoro ani nechce věřit, že jde o počítačovou animaci, absolutně věrná nápodoba skutečného světa... A pak ještě Leonardo DiCaprio, představitel ,,fyzického" herectví, který zřejmě pochopil, že nejlépe svůj herecký talent vydestiluje v rolích, v nichž musí plížením překonávat nějaký fyzický handicap, nezapomenutelná byla scéna ve Vlkovi z Wall Street, nyní se plíží skoro celý film...(16.1.2016)

  • Tom Hardy
    ****

    Pro vegetariány a milovníky koní něco jako noční můra. Pro ty, kdo si užili například Štvance od Williama Friedkina, pošušňáníčko. Formálně už to být dotaženější nemůže. Kamera, světlo, hudba, výprava, vše dotažené do nejmenšího detailu. Dějově, tady nám to trochu drhne. Odklon od původních skutečností je to nejmenší. Ale moc se tam toho upřímně nestane a co mi asi vadilo nejvíc, to je figurka Toma Hardyho. Má nevděčnou roli idiota "na první" dobrou, co se od začátku chová jako svině a nic dalšího tam bohužel není. Jen účelově jedná, aby měl hrdina motivaci. ALE výsledek mě jednoznačně bavil. Takhle špinavě a věrně by mělo vypadat víc historických filmů.(13.1.2016)

  • T2
    *****

    Rozpočet $135miliónovTržby USA $183,637,894Tržby Celosvetovo $532,925,985Tržby za predaj Blu-ray v USA //počet predaných kusov Tržby za predaj DVD v USA //počet predaných kusov ║ spracovanie ktoré ma dostalo do kolien, sila, bravúrna réžia v spojení s dokonalým vizuálom (kameraman Emmanuel Lubezki len potvrdzuje že je momentálne na piedestáli a v dokonalej forme), veľkým plusom aj minimum strihu, ktoré pridáva na dôveryhodnosti scén, jej dravosti, celkovo spád príbehu je neskutočne pútaví, na to že nie je dejovo vtieraví, prifarbovaný, vypätých scén je tu hneď niekoľko, pri niektorých priam mrazí, no a Leonardo DiCaprio, heh, ten je neskutočný, dych berúci, ide si pre Oscara, ten si to vydrel až na kosť, svoje miesto si zastene aj "zákerný" Tom Hardy, po Mad Maxovi druhý najlepší film roka 2015 (Hardymu v roku 2015 išla karta) /videl v kine: 100%/(29.12.2015)

  • pan Hnědý
    ***

    Příroda, Tom Hardy a Emmanuel Lubezki (král optiky, jeho záběry uchvátí každý divácký oko) perfektní, ale zbytek špatný feil, který se snaží zaujmout diváka za každou cenu. The Revenant se snaží být art a zároveň popcorn, který zasytí celou rodinu. DiCaprio dává pot, krev, ale nikoli hloubku a uvěřitelnost - chvilku se plazí, chvilku chodí, plave, třikrát umře, tváří se tak utrápeně, až mi ho bylo líto, jak chce tu sošku vyhrát. Dlouhé záběry a pomalé tempo začíná nudit už v polovině Revenantu, když každý ví jak to dopadne. Hardy nejlepší na plátně, který přehrává Lea na plné čáře (i když je Leo můj druhý nejoblíbenější herec) a pokud dostane sošku Leo, tak z povinnosti za Djanga a Vlka. A pokud se diváci budou chtít k Revenantu vracet, tak jen kvůli scéně s medvědem a závěrečnému souboji. 12 nominací na Oscara je zlý vtip. ************* Druhé zhlédnutí: Nádherně natočená prázdnota.(15.1.2016)

  • Will Poulter

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace