Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    ****

    Syrové a surové s geniálně natočenou úvodní bitkou. Příroda a kamera úchvatná. DiCaprio to zahrál parádně a konečně vzal něco proti roli uhlazeného elegána. Líbilo se mi, že ač se v té divoké přírodě stalo cokoliv, stejně už musel dotyčný nést následky civilizace (prodávání proviantu na sekeru, oběšení atd.), která semele každého. Měl jsem rád indiána, co DiCapriovi pomohl a styděl jsem se, když postavy vykřesaly ohýnek téměř z ničeho, nebo ve vánici a já potřebuju půl litru podpalovače, abych roztopil gril.(21.1.2016)

  • EvilPhoEniX
    *****

    Revenant je nepochybně jeden z nejlepších, nejdražších a nejdrsnějších survivalů vůbec. Po technické stránce absolutně bezchybný film, zde nemůže nic vyčítat ani ten největší kverulant. Kamera ( úhledy,dopady) berou dech, je to natočeno velmi autenticky téměř bez střihu a divák se místy cítí, jako by se ocitl přímo v ději. Hodně přidává i velmi syrová,nekompromisní a mrazivá příroda. Leonardo hraje jako o život, zde si sáhl úplně na dno svých sil a pro Oscara se vyloženě plazí celé 2 hodiny 30 ( byť místy přehrává, ale čeho všeho je ten chlap schopný pro zlatého plešouna je až neuvěřitelné). To platí i o Hardym, který hraje bezpáteřní sviňi od začátku do konce. Ještě bych vyzdvihl scény, které berou dech ( Nejlepší útok zvířete na člověka ve filmu) syrová a brutální akce ( byť té mohlo být o něco více), závěrečný duel Hardy/Dicaprio, kteří si dají slušně do těla anebo spacák z koně ( Vegetariáni a milovníci koňí zřejmě budou hejtit). Mínusem jest pomalejší tempo, při kterém se někdo může nudit, ale Iňaritu nepochybně chtěl bojovat o Oscary, proto zde kus artu být musí. Koule mi to neurvalo, ale na velkém plátně se Revenant vidět musí! Precizní, dravé, syrové a hvězdama nabité! Story 8/10, Atmosféra 10/10, Gore 8/10, Vizuál 10/10, Akce 5/10, Napětí 8/10,Humor 4/10. Zábavnost 7/10. 85% Váhal jsem mezi 4/5, nakonec dávám plný.(18.1.2016)

  • Marigold
    **

    Dokud prvních 30 minut strhujeme famózní promo reel Lubetzkého kamery, která ekvilibristicky teče prostorem mezi panoramatickými a kontaktními záběry, je to strhující. Pak ovšem nastoupí nutnost vyprávět příběh a pracovat s postavami - nu, a mistr mělkosti Alejandro je rázem zpět se vším všudy. Prostředek vyprávění odvádí pozornost od toho, co je nám vyprávěno. Prim hraje neskutečně plytce sestavený scénář plný náhod, který na oko bazíruje na ultra-realismu, ale ve skutečnosti z něj neustále vyklouzává směrem k pokusu o metafyzický anti-western. Symbolická rovina, ona malickovská hra s krajinou a okázalými symboly, je tak povrchní a bezradná, až hanba fackuje. Leo sice fluše jako splašený mezek a praktikuje lekce plazení, které bral ve Vlkovi z Wall Street, ale v podstatě nemá co hrát (při scéně v rozpadlém chrámu mi ho bylo bezmála líto). Z filmu se stává povrchní gymnaziální cvičení v jacklondonovské houževnatosti, která díky množství fyzických detailů bohužel přerůstá v parodii sebe sama - Glass je Iron Man mezi trappery a Meresjev 19. století. Není to oslava houževnatosti člověka, ale zbytnělého ega tvůrce, který staví sám sebe nad příběh i postavy jako pochybného boha. Revenant je řídká podívaná, intelektuální exploatace a film, který nepřináší nic víc než skvostné snímání krajiny a akce. Jinak je to nudná tábornická příručka a vysoká škola rozdělávání ohně. Kde nic není, ani troud nehoří. Metafyzika pro chudý od grizzlyho mezi přeceněnými filmaři. P.S. Medvědice bere vše, nejlepší CGI scéna všech dob. [50%](5.1.2016)

  • Kaka
    ****

    Událost roku 2015. Už od první scény přepadení tábora je jasné, že filmařsky je to někde jinde (ta kamera a minimum střihů !). I když je mnoho věcí zbytečně diskutovaných (např. herci), ten zážitek při sledování tohohle syrově špinavého survival příběhu se dostavil tak, jak se všeobecně očekávalo. Innaritu je nejsilnější ve vyobrazení čehokoliv. Scénáristicky se nic moc objevného nedá očekávat, vždyť hnací motor celého filmu je pomsta - jedno z nejprimitivnějších a zároveň nejvděčnějších témat. Ale punc který tomu dokáže tenhle Mexičan vdechnout pomocí vypiplané formální stylizace tvoří jedinečně opulentní a žánrově čisto podívanou. Bylo to příliš dlouhé - jediné selhání. Kdyby bývali tvůrci zůstali jen striktně přízemní a odpustili by si snové scény ala Terence Mallick, bylo by to flawless.(17.1.2016)

  • Zeck
    ****

    První hodina je naprostý orgasmus na plátně, drtil jsem si při sledování koule nadšením a říkal si, že jestli to takhle bude pokračovat až do úplného konce, mám tu čest sledovat žánrovku, která se zapíše do historie. Syrovost, špinavost a krvavost ovšem po sexu Leonarda s digitálním medvědem vystřídalo ředidlo tak strašně odlišné, že se z toho rázem stal úplně jiný film. Zběsilý survival thriller téměř ihned vystřídaly existenciální pohledy do krajiny, alegorie, flashbacky, pomalé záběry na proud tekoucí řeky nebo koruny stromů a jiné "krásy" filmařiny. Artové ambice režiséra tenhle geniálně jednoduchý, přímočarý a zábavný příběh znásilnily, když z něj udělaly rozbředlou jakžtakž stále fungující záležitost, která se spolu s hlavním hrdinou dobelhala až do konce a tam v zapomnění chcípla. 75%(28.12.2015)

  • - Miesto, kde sa natáčala scéna s bizónmi a vlkmi našiel štáb úplne náhodne. Jack Fisk, produkčný dizajnér filmu, povedal: „Jedného dňa sme sa plavili po rieke a na istom mieste sme odstavili člny. Vykročili sme hore kopcom na breh a zrazu sa pred nami otvorila táto úžasne veľká vyhliadka. Slnko pomaly zapadalo za obzor a bol perfektný čas dňa vidieť to svetlo. Vtedy sme si všetci povedali – Ó môj Bože, toto sme hľadali!“. (JOZZZKO)

  • - Na příběhu Hugha Glasse (Leonardo DiCaprio) je také založen dobrodružný film Muž v divočině (1971). (Tristan Rafael)

  • - Leonardo DiCaprio vzdal díky filmařům za to, že i přes extrémní fyzické utrpení jeho postavy Glasse, nebyl on sám za celou dobu natáčení zraněn. (Dr Lizal)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace