poster

The Words

  • český

    Slova

  • anglický

    Words, The

  • slovenský

    The Words

Psychologický / Mysteriózní / Romantický / Drama

USA, 2012, 102 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • castor
    ***

    Těšil jsem se, a to poměrně dost, ale vidím v téhle líbivé látce jen lehce povrchní a vyprázdněnou story á la jak jedna událost ovlivnila další. Hlavní hrdina, který si neustále mne oči, tu posbíral snad všechna myslitelná klišé, která z příběhů o začínajících spisovatelích známe. Jeho nasávání samotné esence života a hledání těch správných slov jsou dramatická asi jako hraní pexesa s pětiletým dítětem. Ne vlastní pílí a talentem nabraná sláva a uznání odstartuje jeho boj s morálkou. Položenou otázku už ale tvůrci za pomoci skřípajících dialogů prakticky nikam neposunou. Vypravěčem příběhu je jiný spisovatel, alespoň jeho rovina je trochu zajímavá. To se nedá říct o té třetí, kterak byl americký voják za druhé světové války vyslaný do Francie, kde se pochopitelně zamiluje. Právě on bude mít v „prvním“ příběhu výraznou úlohu. Možná to vypadá komplikovaně, ale složité to rozhodně není. Možná se tak tváří, ale každou linii tvůrci jen povrchně olizují a diváka jednoduše nestrhnou. Navíc ženskou část publika může naštvat totálně pasivní role žen v příběhu. Jsou jen katalyzátorem mužských kroků a třeba v případě Zoe Saldany je to minimálně škoda. Sympatická výprava a dokonale „čistý“ obraz na tom nic nemění. Pisálek holt možná literární svět dostal do kolen, s tím filmovým to má ale pořádně nahnuté.(10.1.2013)

  • Aky
    ****

    Zajímavým způsobem - složitým a přitom srozumitelným, podřízeným obsahu - způsobem vyprávěný příběh o plagiátorství, jež přináší ztrátu identity a neodvratně zavádí život do slepé uličky, z níž nelze vyjet ani vycouvat.(29.12.2013)

  • Roman.Ticka
    ***

    Tak nějak nevím, mám rozporuplné pocity a to není dobře. Asi mě to mělo nějak citově zasáhnout, zaclouvat se slovem morálka a přebrat si vnitřně hodnoty jako hlavní hrdina(několik). Nic z toho se nejen nestalo, ale překombinovaný děj mi vyšel naprázdno bez odezvy, bez větší hloubky. Protože na otázku či bych já ukradla scénář a porvala bych se sama se sebou, mám téměř jasno. Spíš určitě bych si to nelajsla ač s rizikem prozrazení či bez něj, takže tímto úklidem ve svém nitru pro mě ztratil nemastný neslaný počin tvůrců příšerného Monstra význam. Nehledě na to, že tuším v co vyústil závěr, čímž vše předchozí dokomolil a smotal do gordického uzlu.(15.2.2013)

  • teutates
    ***

    V mém kritickém oku to je kus pis of shit, no v mé slabé chvilce to je docela snesitelná dávka jakýchsi emoci na pokraji emancipace. Nic mně nešokuje, rozhodně se mně nic nedotklo. Jedině tak flaška červeného mně pomkla k citu a zachováni jakési důstojnosti. Nebudu tady hulákat, jak dobré to bylo, protože bohužel nebylo, no v rámci norem, společenských domluv a mého výhradního vkusu bych to mohl kvalifikovat jako průměr (ehm) a ještě po tom co jsem včera viděl Hobita, pche. 5/10 a to stejně jen kvůli čokoládové Saldaaane.(17.12.2012)

  • Ant
    ****

    Silné 4* a to ze dvou důvodů - je to originální film a je to příběh, který vás nutí k zamyšlení. Obyčejný divák se zamýslí nad moralitou problému autorství a filmový fanoušek bude navíc přemýšlet nad tím, jak přesně se příběhové linie proplétají, co je jen fikcí a co je vlastně realita. Konečný twist jsem čekala už asi od poloviny filmu, takže jsem ráda, že scénárista nakonec zvolil otevřený konec a dovolil tak divákům vybrat si ten jejich vlastní. Z herců mě kupodivu dostal nejvíc asi Dennis Quaid. Pozn. Přišlo mi zajímavé, jak zavádějícně, co se týče kontextu, byl sestříhaný trailer. To už se dneska moc nevidí.(22.12.2012)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace