poster

Nejhledanější muž

  • anglický

    A Most Wanted Man

  • slovenský

    Najhľadanejší muž

Krimi / Thriller / Drama / Psychologický

Velká Británie / USA / Německo, 2014, 122 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Sarkastic
    ****

    Kvalitní špionážní drama s prvky thrilleru (sem tam i docela napínavé scény). Potěšilo a překvapilo mě, že v některých ohledech film nejel „tak moc“ podle zajeté hollywoodské šablony (zřejmě měla dominantní slovo VB), i když jazyková otázka byla přece jenom trochu slabší. Já osobně čekal ještě o něco větší „šťávu“, více napětí, ale na druhou stranu jsem se vůbec nenudil a dostal slušnou podívanou. A dobrý dojem z filmu podtrhuje opravdu výborný konec, díky kterému dávám solidní 4*.(9.11.2014)

  • gogo76
    ****

    "Otvorte sa nám pán Gunther, vy nám nedôverujete?..." Podľa poniektorých vlažnejších hodnotení je jasné, že mnohí čakali niečo iné. Bol som na tom rovnako, ale výsledok ma nesklamal. Tento thriller je pre mnohých divákov až príliš reálny a z toho dôvodu sa tu takmer všetko rieši za stolom a nie samopalom. Takmer výlučne konverzačný film má výborné herecké obsadenie a už nebohý P. S. Hoffman sa rozlúčil naozaj dôstojne a úprimne hovorím, že mi bude chýbať. Nebol to sexsymbol, ani typ po ktorom by šaleli davy, ale bol to kurva dobrý a poctivý herec. V menšej roli sa tu objaví sympatická R. Wrightová so zaujímavým krátkym a tmavým účesom, no v závere som mal chuť ju zadusiť rovnako ako Hoffman. Ak za Najhľadanejším mužom hľadáte akčný thriller, tak si rýchlo nájdite niečo iné. Toto je pre mnohých asi až príliš vážne a reálne, ale diváka si určite nájde. Alebo to berte ako dôstojnú rozlúčku s Hoffmanom...80%.(8.2.2015)

  • nunka
    ****

    Hoffman vo svojej najlepšej a najvydarenejšej hereckej role, zahral presvedčivo, depresívne, realisticky, až z toho mrazí, že to bolo posledný krát. Scenáristicky, réžijne a herecky výborne vykonaná práca. Divácky pútavý film, špionážny, dramatické momenty, krimi thriller ako sa patrí.(29.1.2015)

  • Jara.Cimrman.jr
    ***

    Mám jisté potíže s osmahlými chlapci omotanými výbušninami, ale proti neozbrojeným bubákům nevnucujícím mi Alláha v podstatě nic nemám. Nicméně tajné služby mají být paranoidní, mají očekávat kudly do zad i od svých spojenců a hlavně chránit civilní obyvatelstvo. V takovém případě přežiju i drobné porušení lidských práv, ale byl bych rád, aby filmy o tomto tématu byly napínavé a rozhodně by neměly být předvídatelné. To se tentokrát příliš nepovedlo, vše neomylně směřovalo k závěru "jako ze života" a já v tom žádné příliš velké napětí nenašel. Škoda, protože tady se ze začátku rozehrávala slušná pecka.(1.3.2015)

  • Matty
    *****

    Pomalý, atmosférický a kvalitní autorské počiny 70. let připomínající mix špionážního thrilleru a artfilmu (málo redundantní syžet, méně zřetelné motivace, nevyplněné vyprávěcí mezery). Informace nejsou pro lepší srozumitelnost několikrát opakovaný, mezi jejich prvním a následujícím výskytem (stvrzujícím jejich důležitost) někdy uběhnou desítky minut (Seven Friends) a stejně dlouho trvá, než dojde k jejich vsazení do širšího kontextu (např. rodinných vztahů - Jamal). Podstatné je často řečeno jenom v narážce nebo jsou vodítka umístěna někde v zadním plánu jednoho z dlouhých, precizně komponovaných záběrů s malou hloubkou ostrosti (například nápověda, jak celý film skončí, přichází s předstihem několika minut). Vzhledem k častému umisťování podstatných objektů mimo střed rámu, záleží na každém přerámování a pozici všech figur v mizanscéně. Scenárista přitom oproti předloze distribuci informací zpřehlednil a do centra dění zřetelně umístil jednu postavu (ačkoli jsem na základě knihy čekal, že protagonistou bude Brue). Zvýznamnění Bachmanna, muže, který by měl mít věci pod kontrolou, ale tak docela nemá, nahrává ústřednímu tématu bezmoci (ve vztahu k nepřehledné post-9/11 síti organizací zajišťujících národní bezpečnost). O osobním životě Hoffmanovy postavy je nám přitom paradoxně přímo sděleno nejméně, čímž je posilován zavádějící dojem, že zatímco on může autoritativně sledovat a poslouchat kohokoli, sám je sledovatelný (a manipulovatelný) jen obtížně. Obrázek o jeho charakteru a momentálním duševním rozpoložení si musíme složit z mnoha náznaků přítomných v dialozích a zejména v mizanscéně (sklenice alkoholu a cigareta definičními znaky). Náznaky jsou to přitom ještě méně určité než v knize (vztah s Frau Freyovou). Postavy dokonce vedou dialogy o prostředích, v nichž se cítí dobře a která je charakterizují (Annabel není příjemná luxusní restaurace, Bachmann je štamgastem v zaplivané přístavní hospodě). Corbijn vytěžuje noirové prostředí zabetonovaného velkoměsta s řekou, z jejíchž temných hlubin hrozí na povrch vylézt nejedno nemilé překvapení (z vody jako kdyby se v úvodním záběru vynořil také Issa). Pojetí Hamburku jako města, kde je věčně noc a prší je k našemu překvapení převráceno ve zdrcující závěrečné scéně, odehrávající se za jasného bílého dne. Dominující barvy exteriérů, interiérů i šatů postav (žlutá s modrou nebo zelenou) jsou stejně nevlídné a odtažité jako čistě profesionální vztahy mezi postavami, z nichž většina žije bez rodin i bez budoucnosti (o čemž hovoří Bachmann s Jamalem) a mají-li nějaké romantické ideály, v průběhu filmu o ně přijdou. Bachmann díky Hoffmanovu excelentnímu výkonu, korunovanému jedním z vůbec nejpůsobivějších odchodů ze scény, funguje jako autentická lidská osobnost i jako zosobnění univerzálního pocitu ztráty kontroly, důvěry a svobody. Závěrečný zvrat nepřichází odnikud, ale je nenápadně budován po celý film, jehož vyprávění je ve skutečnosti méně komunikativní, návodné a přehledné, než se jeví, neboť na jednu z dějových linií, nakonec tu směrodatnou, upozorňuje pouze mimoděk, jako kdyby neměla hrát významnější roli. Finále bourá naši představu o tom, kdo udává tón, kdo manipuluje koho kterým směrem. Po stránce řemesla a důslednosti, s jakou hájí (a nakonec obhajuje) své málo vědoucí, málo komunikativní vyprávění, nelze Nejhledanějšímu muži nic vytknout. Srovnatelně náročný, ale vděčný divácký zážitek jako Jeden musí z kola ven. 90% Zajímavé komentáře: ORIN, ScarPoul, MessiáŠ, maddy, F.W.Colqhoun(4.9.2014)

  • - Do hlavnej ženskej úlohy Annabel Richter boli zvažované herečky Amy Adams, Carey Mulligan a Jessica Chastain. (m.a.t.o.)

  • - Jeden z producentů filmu Stephen Cornwell je synem autora předlohy Johna le Careé, jehož skutečné jméno je David John Moore Cornwell. (Dr Lizal)

  • - Natáčanie prebiehalo prevažne v nemeckom Hamburgu, kde sa podľa knižnej predlohy dej odohráva. (m.a.t.o.)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace