poster

7 dní hříchů

  • anglický

    7 days of sin

    (festivalový název)

Drama

Česko / Slovensko, 2012, 107 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • bourec
    **

    Tahle doba,a tohle prostředí byly vždycky vděčnou rekvizitou pro solidní filmy.Bohužel to co spoustu filmů podobnýho ražení zdobilo,tak tady není.Marný obsazení,ne úplně dotažená atmosféra tý doby,a navíc to chvílema ani příběh nemá.Prostě je vidět,že Chlumský je jen průměrnej rejža z tv.40%.(11.8.2013)

  • Terva
    ***

    CITÁT - Vzpomínám na svou ženu, jako by to bylo dnes........... Tohle je jistě zajímavý snímek s dobrým hereckým obsazením, ale já tyhle dramata moc nemusím. Bylo to celkem smutné.(10.1.2015)

  • ondrula
    *

    Tenhle film je naprosto klasickou ukázkou toho, jak Češi neumějí točit historická dramata. Existuje přirozeně několik málo výjimek (Sekal), ale 7 dní hříchu mezi ně tedy rozhodně nepatří. Padesátiletej Ondřej Vetchý, kterej hraje mládence na ženění, to taky zrovna nevytrhnul. Rvačka na jeho svatbě, kde dostane do držky od nějakýho chcípáka, působí krajně nevěrohodně. Vica Kerekes stvrdila mou teorii, že krásky ze Slovenska jezdí do Čech jen vystrkovat nahej zadek - scéna, ve který Kerekes ukazuje cecíčky při koupání v potoce, je natolik samoúčelná, že vzbuzuje otázky, zda jí producent neobsadil jen kvůli tomuhle. Nejstrašnější ale je, jak jsou jednotlivé herecké výkony amatérské, nevěrohodné a až nechtěně komické; například banda partyzánů jde po silnici, proti nim jede vojenskej náklaďák nacpanej Němcema v uniformách a všichni se splaší (všimnou si toho druhého a namíří zbraně) teatrálně až tehdy, když jsou asi tři metry od sebe. Ještě horší jsou nevěrohodně naaranžovaný scény; tak například vyrabovaná samota vypadá tak, že má různé vybavení interiéru poházené úplně po celé zahradě - že by se ale chtělo někomu táhnout se s těžkým křeslem desítky metrů od baráku a pak ho tam povalit, to je přeci blbost. Podobných pitomostí je film plnej. Výborný taky je, jak jsou slovenští herci předabováni; strašně v postsynchronech bije do očí, že otevírají pusinku úplně jinak než podle toho, co říká dabér. Mimochodem, možná proto, že film měl nízký rozpočet, byli i do rolí Němců obsazeni Češi či Slováci, jejichž primitivní česká výslovnost je dost poznat. Ve filmu je tolik dalších nedodělků a průserů, že se mi je ani nepodaří všechny vyjmenovat. Například buran v lomu střílí na psa, ale z nějakého záhadného důvodu se místo střelby ozve nějaký komický pazvuk a buran se dokonce ani nesnaží zahrát, že jako vystřelil. Igor Bareš se snaží působit autoritativně, ale jelikož neumí hrát, tak třeba při gestu úderu pěstí do stolu působí spíš uboze. Přirozeně je amatérské i maskování; podřezaný herec má na krku namalovanou nějakou barvičku ve stylu "ono diváku dojde, o co nám přibližně šlo." Němky, které se v lese schovávají před rabiáty, přidušeně zakašlou a chlapi v jedoucím (řvoucím) autě, kteří jsou od nich asi 200 metrů, je slyší. Za poměrně dost pitomý považuju i nápad distributora nedávat filmu název Sudetenland - že prý by mladí diváci nevěděli, co to je (??) Tak přestože si o mladých vesměs také myslím, že jsou to ignoranti, nemyslím si, že by je název 7 dní hříchu nějak zvlášť mohl uchlácholit; takovej puberťák samozřejmě nejdřív koukne na ČSFD a když shledá, že je ten film dle hodnocení sračka, tak pak teprve na něj nepůjde do kina.(26.5.2015)

  • Lima
    **

    Já jsem strašně rád za každý film, který nabourává v Čechách zažitý pohled na poválečné brutální vyčištění Sudet, ale proč se tak činí takto nezáživným způsobem, jako v tomto případě? Tohle je primitivní báchorka, ve které postavy pronášejí nepřirozené a šroubované dialogy (stejný problém jsem měl už u Habermannova mlýna a ejhle - stejný scenárista!) a postava Ondřeje Vetchýho se svojí německou manželkou drtivou dobu stopáže prchá před hněvem Revolučních gard, z místa na místo, pořád dokola, až se film stává monotónním a únavným. Korunu všemu nasazuje nechtěně směšný konec, který svým vyzněním sklouzává až někam do sebeparodie. Filmů na téma poválečného odsunu moc nevzniklo, ale i tak se nabízí srovnání a takový Adelheid i ten problematický Habermannův mlýn mají mnohem větší výpovědní i emocionální hodnotu. Je mi líto Ondřeje Vetchýho, který se své role zhostil se ctí a zápalem. Bohužel ve špatném filmu.(28.7.2012)

  • Historik
    ***

    Nechme stranou to, jestli se v pohraničí po osvobození děly nějaké nepravosti. Pokud jse o samotný příběh, způsob jeho vypravování, schopnost diváka zaujmout, vtáhnout ho do děje a "přinutit" spoluprožívat osudy filmových hrdinů, tady tvůrci vyloženě zklamali. Je to podivně zabitý film, ve kterém se postupně veškeré emoce vytrácejí a divák si přeje jediné - aby už to nějak skončilo. Tři hvězdy dávám za námět. Ale zklamaný z výsledku jsem velice. 50%(1.7.2013)

  • - Natáčení také probíhalo u Karlovy Studánky, v prostoru mezi Hanušovicemi a Králíky, ve Zlatých horách a v polských lázních Miedzygórze. (Terva)

  • - Herečka Anna Šišková, představitelka Helgy, dojížděla na plac o berlích, a to kvůli operaci páteře, kterou nedlouho předtím podstoupila. [Zdroj: Cinema] (Terva)

  • - Původně se film měl jmenovat Sudetenland. Kvůli obavám, že si mladé publikum pod tímto pojmem nic nepředstaví, byl změněn na "atraktivnější" 7 dní hříchů. [Zdroj: LFŠ] (Thrawn)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace