Reklama

Reklama

Kronika

  • Česko Kronika temna (více)
Trailer 1

Za Andrewem se do pokoje ráno dobývá opilý otec. Andrew mu říká, že si koupil kameru a odteď bude všechno natáčet. Pak jde za matkou, která je těžce nemocná a leží v posteli. Tu také natáčí. Pak jede s bratrancem Mattem do školy. Natáčí úplně všechno. Jeho kamarád filozofuje. Ve škole ho všichni šikanují. Andrew jede večer s kamarády na maturitní party. Tam se seznámí s dívkou Casey, která tady natáčí video pro svůj blog. Pak se s ním jeden mladík popere, a on jde ven. Přijde za ním Steve a chce, aby něco natočil. S Mattem se procházeli a prý našli divnou věc. Společně jdou do lesa, kde našli díru, ve které něco bublá. Steve do díry skočí a Matt jde za ním. Andrew musí také za nimi, i když se mu nechce. Dole je jakýsi sliz nebo bahno a jeskyně s modře světélkující hmotou, která najednou začne měnit barvy. Vtom se zablýskne a všechno zmizí. Je tma.... Matt, Andrew a Steve jsou na zahradě a hází po sobě míčky. Matt necítí bolest, Steve dokáže manipulovat s předměty na dálku a Andrew dokáže zastavit hozený míček v letu. I ostatní mají najednou nadpřirozené schopnosti – dokážou ovládat předměty tak, aby létaly. Snaží se přijít na to, čím to je, a jdou se podívat na místo, kde našli jeskyni. Díra je ale zasypaná a strážce parku je odtud vyhodí s tím, že uzavírají oblast kvůli sesuvům půdy. Kluci zkoušejí, co všechno jim teď jde – házet žabky do vody bez použití rukou, na dálku foukat na listí, aby zvedlo děvčatům sukně, ujíždět v obchodním centru s nákupními vozíky apod. Pak se jim to ale začne vymykat... (TV Prima)

(více)

Recenze (948)

POMO 

všechny recenze uživatele

Azda žiadny iný film, odohrávajúci sa "v realite", si nevychutnáva popieranie fyzikálnych zákonov viacej než tento. Sympatický, vkusný a celkom cool ÚLET. Ale podobné "wao!" ako pri Cloverfielde sa nekoná - scenárista si pustil uzdu fantázie až príliš na to, aby sa to dalo brať vážne a napríklad byť v napätí. Efekty veľmi dobré. A má to aj myšlienku. Teen publikum by malo byť spokojné. ()

verbal 

všechny recenze uživatele

Když Létající Čestmír vyšňupe špatnou kytku, trochu se to zvrhne a začne dělat bordel. No a co! Efekty hezké, ale raději budu trávit večery tím, že si udělám účet na Assbooku, kde budu popisovat lačným třináctkám své přirození. ()

Cival 

všechny recenze uživatele

Nejen s ohledem na miniaturní rozpočet a nízký věk režiséra obdivuhodná přehlídka realizačních schopností, vynalézavosti a umu skloubit progresivní styl s přísnou "found-footage" koncepcí. Co do intenzity a rozmáchlosti atrakcí to sice není tak dotažené jako výjimečné Monstrum, ale i za to kombinováním comicsových archetypů s teenagerským tápáním má úcta. ()

J*A*S*M 

všechny recenze uživatele

Velmi příjemný malý film. Zábavná, napínavá, nenáročná (ale současně ne hloupá) sci-fi jednohubka, která sice v konkurenci s letošními nadcházejícími sci-fi peckami typu Prometheus bude vypadat jako pouhý malý bratříček, no v porovnání s loňskými In Time a Source Code, jež patří do podobné váhové kategorie, odvedl režisér Kroniky Josh Trank nejlepší práci, neboť jeho film (ve zvoleném "vesmíru") funguje zdaleka nejhladčeji. Found footage forma je místy stejně pochybná jako ve všech ostatních found footage filmech (proč to kurva točí!?!?), divák tuhle hru holt musí akceptovat, pak se bude bavit. Závěr kulervoucí. Šel jsm si pro sedmičku, dostal jsem sedmičku, jsem spokojen. 7/10 ()

Cervenak 

všechny recenze uživatele

Obdivuhodné. V dialógoch to občas drhne, ale to je asi tak jediná výhrada. Príbeh je celkovo vystavaný a vygradovaný dobre, vývoj postáv perfektný, akčné scény super, triky vzhľadom na rozpočet až neuveriteľne kvalitné, FF využité nápadito a väčšinou aj logicky. A hlavne je to veľká zábava. ()

Malarkey 

všechny recenze uživatele

Od Monstra jsem viděl ještě španělský REC a pak si nepamatuju žádný výraznější film, který by na domácí kameru předvedl vysloveně výborný film. Kronika je ale pecka. Nemám rád, když kamera hraje kankán. Když je ale vše natočené dobře, rád to ocením a Kronika je v tomto ohledu skvělá. Vše, co je potřeba, je nádherně vidět. Nejúžasnější je, že za tak málo peněz tvůrci dokázali zničit půlku velkoměsta. A vypadalo to nejenom reálně, ale taky skvěle. Konec byl vysloveně maximální akční jízda, která prostě neměla chybu a já si jí maximálně užil. Je vidět, že dobré filmy se točit dají i s klepající se kamerou. Podstatné je, aby bylo něco vidět a v Kronice jsem toho viděl opravdu požehnaně. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $12miliónovTržby USA $64,575,175Tržby Celosvetovo $127,075,175Tržby za predaj Blu-ray v USA $6,995,120 //počet predaných kusov 258,599Tržby za predaj DVD v USA $7,793,896 //počet predaných kusov 436,266║ Šikovné spracovanie, z účelovou kamerou, ktorá náš krásne vtiahne do deja(pripomenulo Cloverfield), za ten rozpočet maximálne účelové a dáva to jesne na frak predraženým $200miliónovým blockbastrom. Trikovo to ani na chvíľu nezaváha, nič nepôsobí laxne, akcia a lietanie dravé, neznámi herci to slušne uhrajú pod zručnou réžiou, milé prekvapenie. /80%/ ()

Djkoma 

všechny recenze uživatele

jak by řekl strýček Ben, "With great power comes great responsibility.". Příběh jak teenageři k nadlidským silám přijdou smíchaný s cloverfieldovskou shaky kamerou působí z počátku rozpačitě, ale v závěru graduje do působivé zábavy. Psychologie postav je minimální, stejně jako jejich progres, vše je vyřešeno jen prvoplánovým rozdělením od prvních minut. To je rozhodně škoda, ale tahle zábava má být hlavně o kameře, střihu a efektech, které působí precizně a navazují na sebe hlavně v závěru s nebezpečnou kadencí. Za 12 milionů dolarů je tohle hodně dobrá zábava, které bych si nechal naservírovat klidně mnohem víc. Nízký rozpočet dneska ani zdaleka nezabíjí kvalitu filmu ani efektů. Snad si mnozí vezmou ponaučení... ()

Radek99 

všechny recenze uživatele

Celkem pěkně natočený špek pro teenagery. Všichni ti jakoby amatérští kameramani a stokrát viděný pseudodokumentární koncept jsou ale jen průhledným kalkulem... ()

Algernons 

všechny recenze uživatele

Kronika má skvělý nápad a až na pár výtek to první hodinu šlape jak má. Found footage je využitý velmi dobře, ale stejně se neubráníte otázkám "Proč by to ještě někdo točil v tuhle chvíli?". Problém mám však se samotným finále, které se mění na natahovaný festival špatných triků. Když na to nemáte rozpočet, nedělejte to. Přitom by se to dalo pojmout vizuálně chytřeji. Nemluvě o nepřirozeném a zrychleném zlomu hlavní postavy. Režijně velmi dobré, herecky svkělé, ale scénáristicky nezvládnuté (patlal Max Landis). Škoda, škoda, mělo to našlápnuto velmi dobře, ale na konci někdo strhnul volant do příkopu. ()

DaViD´82 

všechny recenze uživatele

Pusťte si několik náhodně vybraných nic neříkajících home videí o poflákování se znuděných náctiletých na youtube, tu a tam si do to domyslete nějaké speciální efekty o ničem a hned máte přímé pokračování Kroniky nerozpoznatelné od "jedničky"; máte-li naopak zájem o thajský remake, tak si pusťte několik náhodně vybraných nic neříkajících home videí o poflákování se znuděných náctiletých v Thajsku na youtube... A dál už to znáte. ()

Superpero 

všechny recenze uživatele

Dost to odsejpá. Vysvětlováním se nikdo nezdržuje, což je dobře a rovnou se jde do akce. Klidně to mohlo být natočené normálně, ten pohled z "reálných" kamer tomu kolikrát na autentičnosti spíše ubírá. Ty jejich schopnosti jsou velice sympatické a rozhodně bych nepohrdnul. No a to finální inferno je na takhle nízkorozpočtový film fakt parádní, ()

Shadwell 

všechny recenze uživatele

Tenhle film neukazuje na hlavní postavě Andrewa nic menšího než to, že největší škůdci a nepřátelé lidstva jsou loseři. Hlavní problém je v tom, že kdykoliv se takový loser dostane k moci a uspěje, provádí přesný opak toho, než jakým doopravdy je. Těch příkladů je spousta: asociální Zuckerberg, který dal dohromady sociální síť; Hugh Grant, co o sobě v rozhovorech mluví jako o introvertovi, jenž se straní lidí a utíká před nimi do přívěsu, současně ale podňeuje v mužích falešný obraz romantika, jež by měli následovat; dva chudí židovští nerdi stojící za vznikem Supermana; anebo Johny Depp, který kolem sebe utváří obraz rockové hvězdy, ačkoliv je v reálu podle okolí zcela nekomunikativní. Tihle lidé vyvolávají v ostatních jakýsi pocit viny, protože ideál, který stvořili, se s každodenní realitou dost rozchází. Možná největší vinu pak vyvolávají filmaři, mezi něž se počítá i Andrew. Tvůrci Konriky tak provádějí drtivou sebereflexi sama sebe a vůbec celé kinematografie, neboť nám prostřednictvím Andrewa říkají cosi v tom smyslu, že z krátkodobé perspektivy jsou filmy možná fajn odreagování, ovšem z dlouhodobého hlediska vyvolávají v lidech jakousi kolektivní variantu „komplexu méněcennosti“, protože ty ideální filmový obrazy nemohou následovat. Už Keynes kritizoval ležérní odstup ekonomů od krátkodobých oprav ekonomiky známým bonmotem, že v dlouhodobé perspektivě jsme všichni mrtví, jenže ta dlouhodobá perspektiva je právě dost určující – koneckonců i Andrew začíná jako hodný chlapec a sobecká svině porušující pravidla se z něj stane až mnohem později. Filmaři jsou prostě svině, tvrdí Kronika. Jsem první, kdo by to podepsal. Kronika toho říká celkem dost ale také o práci kamery: ____ (i) Za prvé celkem názorně demonstruje to, čím se liší profesionální film od amatérského. Když pomineme zlehčující soudy jako dobrý/špatný, lze konstatovat, že v amatérském filmu bývá většinou s každou scénou spojena převážně jen jedna emoce, jedna nálada, která dominuje nad ostatními. Tady, kde je spoustu scén točeno na jeden záběr, to je třeba velmi zjevný. Oproti tomu profík je schopen naskládat do scény spousty emocí a nálad jako lasagne a nepotřebuje kvůli každé nové začínat další scénu. Nejlépe se těchto změn emocí či nálad dosahuje změnou tempa a rytmu v rámci jedné scény, například střídáním kratších a delších dialogových pasáží, akcentovaných a neakcentovaných fází, nebo výraznou změnou nejrůznějších prvků obrazu, jako je kompozice, střídání světla a stínu, barev, pohybu ap. Profesionálním filmařům je podobný způsob uvažování vlastní, čímž se liší od amatérů, kteří často akorát srazí dohromady různý izolovaný scény. Celý ten spor mezi amatérskými a profesionální filmaři trochu připomíná rozdíl mezi tím, jak se točily akční scény v minulosti a jak dnes: když si vezmeme třeba bojové scény Bruce Leeho, tak on vždycky chvíli bojuje a chvíli stojí a měří se s protivníkem, dívají se na sebe jen ap., zatímco v takovým Reloaded máme kontinuální boj, který je rytmizován třeba jen jemným zpomalením. ____ (ii) Celkem příznačné je z hlediska kamer i rozdělení filmu na jakési tři části. V první se operuje jen s jednou kamerou Andrewa, ve druhé se přidává kamera blondýny Ashley a ve třetí nastupuje spousty různých záznamových zařízení. Vzhledem k tomu, že hlavní hrdina rovněž prochází vývojem o třech částech od hodného chlapce přes lavírování mezi světlou a temnou stranou síly až po zlého chlapce, je možné tam vidět paralelu mezi málo kamerami a dobrem, respektive hodně kamerami a zlem. To lze chápat bezprostředně jako nějaký orwellovský lament nad tisícem monitorovacích zařízení špicujících kolem nás, ale také jako takový historický průřez filmovými kamerami od konvenčních zařízení přes ultimátní gyroskopy panorámující v plným rozsahu 360 stupňů až po všudypřítomné pokrytí prostoru kolem nás. ____ (iii) Odpoutanou kamerou, kterou ovládá Andrew za pomocí telekineze, koketuje film s počítačovými hrami a videohrami, kde je kamera umístěna buď za ramenem hlavního hrdiny, nebo ji lze ovládat pravým analogovým tlačítkem. Dnes už celkem obligatorní koketování filmů s hrami se tak nevyhnulo ani Kronice. () (méně) (více)

Fr 

všechny recenze uživatele

,,JSEM DOMINANTNÍ PREDÁTOR!“..... /// To si takhle Andrew koupil kameru ,,BUDU TOČIT VŠECHNO!“ (škoda, že sis nekoupil šprcky....) To je moje škola, to jsou roztleskávačky, to je chodba, kde mám skříňku (ty vole, nechceš si fakt radši skočit do tý drogerie?) a tohle je díra, která vydává zvuky! (vychladni, nebyl v drogerce, ale na louce...). ... Tak jo. Představ si, že máš kameru a všechno točíš. Ke kameře dostaneš ,,schopnost“ a furt to točíš. Máš dva kámoše (aspoň máš koho točit) a ti jsou na tom podobně (naštěstí nemaj kameru. To by mě fakt hráblo!). Je třeba schopnost rozvíjet a ty to furt točíš. Máš nemocnou mámu, vožralýho fotra a (správně!) - točíš to! S kamarádama melete pičoviny, děláte vtípky jako v těch ,,skrytejch kamerách“, tlemíte se tomu a ty to.... . Kluci prožívaj nejlepší dny svýho života a o mě se pokouší epileptickej záchvat. (Akční finále ho trochu potlačí.) Zjištění, že každej nemůže mít povahu Spidermana beru jako zajímavou myšlenku, ale já prostě na tyhle ,,teen“ provedení nejsu. (A taky nemám kameru!) /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chcu konečně vidět lítat někoho jinýho než jen korejský válečníky, letadla a Hancocka. 2.) Koukám jen na filmy, kde jako první umře černoch. 3.) Přemejšlím, jestli koupit kameru nebo pánskou ochranu. 4.) Thx za titule ,,Giovanni“ a ,,NewScream“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE ** NAPĚTÍ * ()

LIVINGDEAD 

všechny recenze uživatele

Pro mne byl film Chronicle velkým zklamáním. Jen jsem si pustil film a už jsem nadával. Zase nějaké pako natáčelo film ve stylu amatérské kamery. Jak já tyto filmy nenávidím! A obsah? O vypatlaných puberťácích, kteří lítají jako supermani. A hlavní postava? Přenáší auta, autobusy, létá jako letadlo, mlátí taťku, mlátí borce a matku nechá chcípnout! ()

Dever 

všechny recenze uživatele

// Distribútor: Fox // Počet premietajúcich kín v USA: 2,907 // Otvárací Víkend USA: $22,004,098 // Tak toto, nemalo chybu. Totálne jednoduchý dej a totálna audio-vizuálna pastva pre oči, presne takáto jednoduchá kombinácia stačí nato, aby Sci-fi fetišista ako ja bol v maximálnej eufórií. ()

EvilPhoEniX 

všechny recenze uživatele

Slušná podívaná... Díky krátké stopáži se Nuda nedostavila... Hodně se mi líbilo Magic Show.. z toho jsem byl opravdu nadšený!.. Konec na mě přišel hodně přeplácaný a Digitalní Mlha mi trošku vadila.. Nicméně, Dávám tedy parádních 75% :) ()

novoten 

všechny recenze uživatele

Už když jsem si překvapeně užíval veřejně nenáviděný restart Fantastické čtyřky, tušil jsem, že mi tenhle režisér bude stát za bližší zkoumání a Kronika to potvrzuje mnohonásobně. Nejde ale jen o Trankovu zásluhu. Landisův scénář v sobě totiž snoubí idealismus a zároveň revoltující neústupnost, které člověku nikdy nejsou tak blízké, jako když je mu pozdních -náct. Když se navíc staví na hlavu i všechna obvyklá klišé hrdinova zrodu a DeHaan potvrzuje, že jeho výraz je na současné scéně opravdu nezaměnitelný, stačí doplnit právě už jen koření v podobě Trankovy dravé režie. Posledních dvacet minut mě neustále nutilo žasnout nad tím, jak se tyhle výjevy povedlo natočit za hubičku a zároveň jsem jen ztěžka krotil šíleně zrychlený tlukot srdce. ()

Související novinky

Kronika se dočká sequelu

Kronika se dočká sequelu

06.08.2021

Kronika, povedené found-footage sci-fi drama režiséra Joshe Tranka z roku 2012, se dočká oficiálního pokračování. Snímek, v němž si zahráli Dane DeHaan nebo Michael B. Jordan, vyprávěl o skupince… (více)

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

Smrtonosná past nebude, Disney šlape na brzdu

12.08.2019

Mohli jsme to předpokládat, teprve minulý týden se to však stalo oficiální. Po propadácích typu X-Men: Dark Phoenix se studio Disney rozhodlo zaříznout drtivou většinu chystaných snímků od studia… (více)

Boba Fett vlastní film nedostane

Boba Fett vlastní film nedostane

29.10.2018

Boba Fett byl ve vývoji dlouhé roky, původně byl k projektu najat režisér Kroniky Josh Trank, po jeho fiasku u Fantastické čtyřky byl však potichu odejit, a na jeho místo časem nastoupil James… (více)

Z Hardyho bude Al Capone

Z Hardyho bude Al Capone

25.03.2018

V roce 2012 byl Josh Trank nadějným režisérem, o něhož se po chválené Kronice začala prát velká studia. U 20th Century Fox mu svěřili reboot Fantastické čtyřky a v Lucasfilmu sólovku Boba Fetta,… (více)

Reklama

Reklama