Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Sedmnáct let po krvavém řádění brutálního vraha se noční můra vrací. Psychopatické monstrum, které se policii nikdy nepodařilo dopadnout, je brutálnější než legendární Jack Rozparovač a nevyzpytatelnější než aprílové počasí. Po jeho stopách vyráží penzionovaný komisař Moretti, který je tentokrát odhodlán bestii v lidské podobě nenechat uniknout. Motiv, jak se zdá, neexistuje. Je tomu však skutečně tak? (FILMag)

(více)

Videa (1)

Trailer

Recenze (83)

k212 

všechny recenze uživatele

Snaha odvyprávět seriózní kriminální příběh pádá s logikou a velmi-velmi pozvolným tempem. Ač občas šokuje přemíra očekávané brutality a za uši tahá masivní hudební téma, je to jen zoufalý obsahový mix všemožného nemožného. Gradace napětí však funguje, obzvlášť ve chvíli, kdy 3 minuty sledujeme nohy na koberci, což je svým způsobem nezapomenutelný záběr. Ve výsledku je Sleepless slepenec několika velmi povedených scén, kterým chybí pevný a nosný most/téma/logická niť. 55% ()

GodComplex 

všechny recenze uživatele

Jednoznacne nejlepsi Dario Argento noveho milenia, dustojny navrat giallo zanru a hlavne po temer 20ti letech znovusetkani se skupinou Goblin, ktera umi jako jedina Argentovy filmy dukladne hororove napumpovat - soundtrack je fantasticky! Chytry giallo strukturovany scenar se spoustou brutalne zavrazdenych zen a jestlize mel v minulosti Argento temer pokazde smulu na nemotorny casting, tak tady ma naopak herecke eso v rukavu - vyborny Max von Sydow se svym papouskem Marcellem (po Marcellu Mastroiannim). Tezce podhodnoceny film. 7/10 ()

Reklama

eraserhead666 

všechny recenze uživatele

Jo, jo, giallo Argentovi jde. Detektivka, kde kamera (narozdíl např. od Argentova Karetního hráče) opravdu v těch nejlepších okamžicích neuhýbá - a tak zde stříká krev, pero se noří do hlavy, hlavy se oddělují od těla, kulky trhají obličeje a za nejlepší kousek považuji zabití hudebním nástrojem - opravdu vychytanej záběr. Moc jsem od toho filmu nečekal, ale byl jsem docela mile překvapenej. Docela kvalitní ukázka giallo žánru - na horor moc detektivní, na detektivku dost brutální - koukám, že jak mě giallo z počátku moc nebralo, tak tomu začínám přicházet na chuť. ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Nejpříznačnější pro tenhle film je pro mne jeřábový záběr obeplouvající Vincenzův dům: Když začal, očekával jsem, že půjde o další z ukázek virtuózního vedení kamery, jakou je třeba slavný kamerový oblet domu v Tenebre, ale ouha - záběr je velmi brzy utnut a nic výjimečného se před divákem neodehraje. Vrah přichází v noci je snímkem, kterým Argento odpovídal na fanouškovské žadonění o další giallo ve stylu Tmavě červené a v první půlhodině to kupodivu opravdu vypadá, že režisér bude schopen zadání vyplnit - scény ve vrahově domě, ve vlaku a na parkovišti u nádraží jsou natolik inscenačně důmyslné (a skvěle nasvícené), že se jim - ve spojení s opět skvělou hudbou od Goblinů - daří vytvářet onen znepokojivý pocit, že prostředí, v němž se postavy pohybují, je permanentně ohrožuje, s obdobnou intenzitou jako v Argentových nejlepších dílech. Další vývoj je však spíše zklamáním - nejen proto, že se v něm Argento snaží klást větší důraz na klasické vyprávění, což mu nikdo příliš nešlo, ale bohužel pak film ztratí i kus původní stylistické bohatosti. Vynikající "kobercová" scéna a závěrečná likvidace vraha (byť odhalení jeho motivací patří k nejpitomějším momentům Argentovy filmografie) mne přesto nutí Non ho sonno trochu nadržovat a vytáhnout jej na nadprůměrné hodnocení. Být to Argentův poslední film, mohli by jeho fanoušci být dnes spokojení, že se mistr rozloučil se svým řemeslem důstojně. ()

DDT 

všechny recenze uživatele

Giallo stále žije (a v tomhle žánru se kamera decentně neotáčí - poznámka pro uživatele "lennyd"), i když nejlepší léta už má dávno za sebou. Ani stále charismatický Max von Sydow nedokáže zakrýt těžce kulhající scénář a některé scény (třeba vražda perem) jsou už mírně za hranicí trapnosti. Film jsem bohužel neviděl v originále ale jen s mizerným českým dabingem (perly typu "Nedošlo k sexuálnímu znásilnění"), což mu tedy na kvalitě nepřidalo. ()

Galerie (37)

Zajímavosti (2)

  • Max von Sydow trval na tom, aby se papoušek ve filmu jmenoval Marcello, po herci Marcellu Mastroiannim se kterým natočil několik filmů. (Chatterer)
  • Komisaři Moretti a Giacomo řeší případ také díky básni "The Animal Farm", kterou ve skutečnosti napsala Asia Argento. (Chatterer)

Reklama

Reklama