Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Arbiter
    ***

    (obsahuje spoilery) Jde o nejslabší Aronofského film. Což nic moc nemusí znamenat, protože jeho předchozí snímky jsou dostatečně skvělé. Snahu v popcornové rovině uchopit biblický motiv jsem od oznámení snímku vnímal jako pitomost. V důsledku není zdaleka tak zle, ale i tak se tříští hloubkou a promyšleností nedostatečně přesvědčivý autorský vklad, místy nudná doslovnost předkládaných myšlenek, fantasy kýč a dechberoucí momenty. ___ Aronofského filmy dokážu obhajovat do roztrhání. Zároveň musím uznat, že mají své intelektuální limity a jdou na ruku nám, mladým pseudointelektuálům, kteří rádi podobnou potravou přiživují iluzi, že rozumějí všemu - pokud možno hned a bez většího úsilí (čímž nedávám automaticky za pravdu kritikům, kteří zasvětili svůj život cejchování snímků na pseudo a vopravdicky hlubokej matroš). Zvoleným materiálem si ale režisér zkrátka nakadil do postele. Jak se člověk může oprostit od biblické předlohy, kterou interpretovalo tolik vzdělanců, že vedle toho snímek se svou blockbusterově vrtkavou interpretací zákonitě působí místy hloupě? Nelze na film nahlížet jako na autonomní dílo a ukájet se jeho velikostí. Aronofsky zkrátka neni Scorsese, Noe není Poslední pokušení Krista. ___ Jsem nadšený z citace o stvoření světa doprovázené evolučnímy výjevy. Naštve to spoustu lidí a to mě baví. Úžasný byl taky úvod, který do puntíku splňuje epický fantasy rastr, i nesmlouvavá a brutální přímočarost, kdy Aronofsky psychologizuje důsledky a motivy konání jednotlivých aktérů. Brutalitu snoubí s (často pokřivenými) ideály a obojímu umožňuje zanechat na malé lidské duši patologické šrámy. Darren v důsledku málokdy hodnotí a když už nějaké zrcadlo (mimochodem současným hodnotovým systémem protkané) nastaví, tak nijak hystericky. Tím chci říct, že u mě moralizující, pacifistická, vegetariánská ani enviromentální agitka za hranou nebyla. Stejně tak si nemyslím, že by jakákoliv postava byla v důsledku divákovi vnucována jako výhradně kladná nebo záporná. Přesto by snímky na takto profláklé motivy neměl dělat. Nejde ani o blockbuster, ani o hippie alternativu. Není to ani nobrain zábava, ani hluboké dílo. I přes to všechno, Noe je natočen skvěle a do chvíle, kdy voda opadne, jsem byl rozhodnutý pro 4*. Hlavně kvůli komornější rovině vztahů v rámci rodiny. Závěr to ale silně pokazil. Doufal jsem v to, že zabít či nezabít novorozené dítě vlastní krve je poslední Noeho zkouškou lidství (i když, ono těch novorozeňat při potopě asi nezemřelo zrovna málo, co). Následný standardizovaný závěr, promluvy Emmy Watson na téma "Co si Stvořitel myslí," absurdní duha nebo vínový depky to krapet shodili. To byl teprve kýč, panečku. A ano, potvrzuji, film obsahuje Enty i skřety. Jennifer Connely byla skvělá. A Clint Mansell by mohl zase jednou udělat egoistický soundtrack se silnými motivy, trošku mám strach, že mu dochází nápady.(27.3.2014)

  • T2
    *****

    Rozpočet $125miliónovTržby USA $101,200,044Tržby Celosvetovo $362,637,473Tržby za predaj Blu-ray v USA $9,713,762Tržby za predaj DVD v USA $11,806,096║ tak Darren Aronofsky nadmieru prekvapuje, ponúka až nečakane stráviteľnú verziu pre širšie publikum a to tam s citom dokáže dopasovať všetko čo treba, všetko čo treba vypovedať, ponúka silný drsný príbeh, v doprovode z ohromujúcim vizuálom, trikmy a monumentálnou hudbou, Russell Crowe opäť brávurne, z jeho postavy srší rovnako ako démonickosť aj citlivosť, dravosť, neha, digitálne zvierence fakt podarené, dokonca aj anjelsky kamenožrúty sú v pohode, jediný kto mi tam vadil bol Logan Lerman a tam výtky začínajú aj končia, bonusom navrch sú snové sekvenie a konečne fantasy ktoré ma skutočný ráz, poetiku a epickosť, konečne niečo s poriadnou atmosférou a miestami prídu aj na príjemné zimomriavky,... a Slovenský dabing opäť sadol, veľké plus /videl v kine 3D verziu: 90%/ __tomuto by sa zádumčivý krestani mali radšej vyhnúť lebo utrpia újmu na mysliteľskom zdraví ako moja mamka __moja recenzia(6.4.2014)

  • genetique
    ****

    Dogmatickosť biblických námetov je v mnohých filmoch zásadným problémom. Benevolentní divák pochopí potrebu zhollywoodštenia scenára, ortodoxný pôjde na spoveď a bude prosiť pred Pánom o milosť pre Aronofskeho. Pokiaľ ale nie ste z tých, ktorí budú každú scénu porovnávať s otvorenou bibliou a ak sa nebudú zhodovať jeden, či dva fakty, tak nad týmto filmom budete behať s krucifixom; alebo tí, ktorí v každom filme s biblickou postavou vidia len kresťanskú propagandu, tak sa dočkáte príjemného prekvapenia. Fakt, že jeden z najväčších príbehom sa dostál na plátna kín po tak dlhej dobe značí veľa. Natočiť film o postavení jednej lode s tisíckami zverstva, to chce poriadny scenár, v opačnom prípade môžu byť režisér a herci akýkoľvek borci, ale dopadlo by to ešte väčšou katastrofou akou bola samotná biblická potopa. Trošku som sa zľakol Aronofského voľby a hneď som si dal do súvislosti možnosť uchopenia myšlienky po vzore The Fountain. Darren ale ukázal, že vie zmanažovať aj blockbusterovský rozpočet a prispôsobiť svoj svojský štýl režisérskeho prejavu aj pre širšie publikum. Samozrejme nechal priestor typicky artovým myšlienkam a víziám, ktoré boli pre tento typ príbehu ako stvorené, načerpal trošku inšpirácie z fantasy žánru a prekvapenie je na svete. Stačí nemať predsudky. 80%.(29.10.2014)

  • Jeremy.jk
    ***

    Darrenův Noah měl tu výhodu, že byl prvním filmem, který jsem na tohle téma viděl. Udržel si tudíž mou pozornost i při slabších místech. Případné další projekci například v pohodlí domova bych se ale asi vyhnul, protože největší plusy Noaha spočívají v jeho vizuálním kabátu a hudbě a ty ani při sebelepší technice doma zkrátka tak nevyniknou. Sympatičtější cast by člověk asi těžko hledal, ale bez emocionální vazby , na níž jsme u Aronofskyho filmů zvyklí, film z průměru prostě nevytáhne. Asi budeme tiše doufat, že se pan režisér vrátí ke své starší tvorbě - 60%.(26.3.2014)

  • Xmilden
    *****

    Jednou za čas příjde film jako Noe, u kterého cítím jak dokonale dokáže rozdělit fanouškovské tábory. Zatímco já vidím příběh, který je zpracován na Hollywoodské poměry dosti netradiční formou, kdy divák nedokáže předem odhadnout provedení scén, šablony neexistují, dialogy jsou pro postavy naprosto logické a skvěle padnoucí a tomu celému vládne režisér, který svou vizí dokáže hravě do kapsy strčit 99,9% svých kolegů. Jiní lidé vidí, nepochopitelně složitý dementní příběh, který není ani pravděpodobný a kterému chybí výbuchy, sex a třeba i Džastyn Bíbr. Zkrátka nedostávají přesně to co je dneska COOL.... Já s filmem neprožil sebemenší problém, stále mě nutil k zamyšlení nad sebou samým a jak bych se zachoval vlastně já. Poskytl mě dostatečný prostor pro úvahy a já za tuto skvělou možnost děkuji. V kině se jedná o opravdu veliký zážitek. Náboženskou agitku, která se mě tolik hnusí, jsem nezaznamenal. 90%(22.4.2014)

  • - Herečka stvárňujúca mladú Ilu, Skylar Burke, má pupok narozdiel od Emmy Watson, ktorá hrá jej starší náprotivok, zašitý smerom von. Emma ho má zašitý smerom dnu. (Lukoh)

  • - Na začátku filmu ukazuje Noemu (Russell Crowe) jeho otec hadí kůži, která má roztřepené okraje. Kůži mu ukradne potomek Kaina (Ray Winstone) a když se s ní po několika záběrech znova objeví, její okraje jsou hladce zaříznuté. (Geriel)

  • - Příběh vyobrazující náboženské motivy se nesetkal s výtkami pouze v zemích nekřesťanských, nýbrž i v domácích Spojených státech. Předseda konzervativní křesťanské vysílací společnosti National Religious Broadcasters Jerry Johnson v únoru 2014 uvedl, že je třeba vysvětlit, že film je "fantazijním, nikoli doslovným převyprávěním Písma". Na to Paramount přistoupil a na skutečnost bere ohled v upoutávce. Ta nyní připouští, že jde o "uměleckou licenci". (Zdroj: Ihned.cz) (oje)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace