poster

Ejzenštejn v Guanajuatu

  • Mexiko

    Eisenstein en Guanajuato

  • Nizozemsko

    Eisenstein in Guanajuato

  • Finsko

    Eisenstein in Guanajuato

  • Francie

    Que viva Eisenstein !

  • Slovensko

    Ejzenštejn v Guanajuate

Romantický / Životopisný / Komedie

Mexiko / Nizozemsko / Finsko / Belgie / Francie, 2015, 105 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Madsbender
    *****

    „Práve konštrukcia, respektíve spôsob, akým sú konštruované jednotlivé scény i celá snímka sú neustále okázalo vystavované na obdiv a upozorňujú na seba. Mystifikácia a splývanie faktov s fikciou v príbehu akoby poukazovali na to, že film nemôže byť prostou napodobneninou reality a nemá si to klásť za cieľ. Greenawayovi viac než o skutočný a verný životopis ide o interpretovanie umelcovej osobnosti v iných umeleckých formách. Precízne kompozície celkov inšpirované maľbami flámskych majstrov, skrývajúce množstvo detailov, bohaté dekoratívne interiéry a architektúra budov, techniky a herectvo vychádzajúce z epického divadla Bertolda Brechta či symfonický orchester opakovane hrajúci Prokofievov Tanec rytierov z baletu Rómeo a Júlia dokladajú, že veľké plátno a priestory kina sú pre plnohodnotné sledovanie zásadné._____V Ejzenštejnovi v Guanajuate sa k vyššie zmienenému okrem iného pridáva i koketovanie s Ejzenštejnovými priekopníckymi postupmi v oblasti montáže a výstavby filmu. Sám Greenaway sa už neprejavuje len ako umelec, ale i teoretik. Jeho hravý filmový jazyk vedie diváka neustále k premýšľaniu a zasypáva ho podnetmi, obrazmi a informáciami s podobnou intenzitou, ako to v ére nemého filmu robil svojimi radikálnymi experimentami Ejzenštejn. Pestrá paleta najmodernejších technológií a experimentovanie s výrazovými prostriedkami nevedie v chaos, no je súčasťou jasného a členitého systému, v ktorom si možno všimnúť navracajúcich sa či variovaných motívov, typov záberov, práce s kamerou ale i celých scén a sekvencií (nech už ide o milostné scény, či Ejzenštejnov zostup do temného „záhrobného“ sveta katakomb pod Guanajuatom), ktorých motivácia a význam často vyplynie až neskôr. Napriek relatívnej zrozumiteľnosti však pre plné pochopenie vyžaduje extrémnu dávku pozornosti, diváka schopného neustále interpretovať a ideálne i opakovanú návštevu kina.“ Viac v recenzii.(16.2.2016)

  • navel
    ***

    Další z obrazově originálních a provokativních snímků Petere Greenawaye založených na fabulaci skutečných událostí.(15.1.2016)

  • grysom
    ***

    Jako jo, na rozdíl od Goltzia to má příběh, který se někam hýbe, a dá se to s jistou dávkou zaujetí sledovat celou stopáž (*spoiler* vyjma artovýho gay porna, to mě bůhvíproč moc nebralo *spoiler*). Na druhou stranu to není takový vizuální propletenec, jako předchozí snímek, který tak nějak dává od zčátku najevo, že jeho středobodem je právě ukázat, kam až dneska vyjadřovací prostředky filmařů sahají, takže všechny ty rádoby krutopřísný audiovozuální vyfikundace působí spíš rušivě, v lepším případě jako manýra. Jak jsem si myslel, že Greenaway bude režisér mého gusta, po třetím zhlédnutém filmu se kloním spíše k opaku. Proto 3 hvězdy.(1.8.2015)

  • hirnlego
    ****

    (dám si tu námahu a 3,5* zaokrouhlim nahoru jen proto, že je to Greenaway /posička)(11.11.2015)

  • Baldrick
    ***

    Tady už to sklouzává k pseudoavantgardnímu infotainmentu. V Goltziovi manýrismus formy aspoň korespondoval s obsahem, v Ejzenštejnovi zbylo z Ejzenštejna jen pár citací provázených skotačícím encyklopedickým heslem v barvotiskovém prostředí, tu a tam doplněných více či méně zajímavým prostřihem nebo komentářem.(11.11.2015)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace