Kamera:
Mathieu VadepiedHudba:
Ludovico EinaudiHrají:
François Cluzet, Omar Sy, Anne Le Ny, Audrey Fleurot, Joséphine de Meaux, Clotilde Mollet, Alba Gaïa Kraghede Bellugi, Cyril Mendy, Salimata Kamate (více)Obsahy(2)
Ochrnutý a bohatý aristokrat Philippe si za svého nového opatrovníka vybere Drisse, živelného mladíka z předměstí, kterého právě propustili z vězení. Jinými slovy - najde si na tuto práci tu nejméně vhodnou osobu. Podaří se jim však propojit nemožné: Vivaldiho a populární hudbu, serióznost a žoviální vtípky, luxusní obleky a tepláky. Bláznivým, zábavným, silným, neočekávaným a hlavně „nedotknutelným“, přesně takovým se stane jejich přátelství… Komedie s dramatickou zápletkou o tom, že ani od krku po prsty u nohou nepohyblivý člověk odkázaný na pomoc druhých, nemusí ztratit smysl života. A o tom, že i nejméně pravděpodobné spojení melancholického multimilionáře a extrovertního recidivisty může humorně zapůsobit na diváka a může se z něj stát kasovní trhák. (oficiální text distributora)
(více)Videa (8)
Recenze (2 813)
Milé to je, vtipné taky, energické jakbysmet. Jedno hodně nepravděpodobné přátelství mezi ochrnutým, vysoce postaveným milionářem Phillippem a černošským imigrantem z předměstského ghetta Drissem začíná razítkem pro pracovní úřad, končí nenásilnou vazbou, která potěší zejména ty, kteří si mysleli, že kvalitní scénáře postavené na dialogových přestřelkách si dávají hodně dlouhou pauzu. Sociální pohádka o jedné neřízené střele a vozíčkáři, který nestojí o soucit, má ale několik vad na kráse, to si musíme přiznat. Za prvé se tu epizodní situace až příliš vydávají za děj, který jinak rozhodně není nějak zvlášť nosný. Vedlejší dějové linie jsou nedotažené nebo moc nefungují (role matky, linie nešťastně zamilované dcery nebo neposlušného brášky), oba hrdinové si k sobě najdou cestu až překvapivě snadno a jede se na můj vkus až moc na jistotu. Podlehnout se tomu ale dá (třeba když Driss neustále útočí na Phillippovu asistentku), svůj účel to splní, i když napodruhé to už takové terno myslím nebude!! ()
Velmi podařený kousek, který se na ČSFD hrdě vyhřívá po boku takových trháků, jako Dvanáct rozhněvaných mužů či Kmotr ll. Pokud chtěl dojmout, tak se mu to v mém případě nepodařilo, ale pokud chtěl pobavit a rozesmát, tak hlavně díky Omaru Sy a jeho povedeným hláškám, účel rozhodně splnil. Je to trošku takový žánrový guláš, ale jako komedie určitě zaboduje a já po projekci Nedotknutelné jako komedii beru. Francouzi opět dokázali, že ještě umí natočit kvalitní snímek, ovšem deváté místo v žebříčku nejlepších filmů, pro mě zůstává i nadále záhadou. Společně s Pelíšky největší úlet top 20. ()
,,S OHLEDEM NA MŮJ ZDRAVOTNÍ STAV... ...JE MI ÚPLNĚ JEDNO, ODKUD POCHÁZÍ A CO KDE PROVEDL“..... /// Když vtrhne (neberte mě doslova...) velkej, silnej, zdravej, NESOUCITNEJ týpek (kterej rozhodně není až takovej pitomec) do baráku aristokrata (bohatýho), nastává konec starejch časů (jak říkám – neberte mě doslova, protože Omar Sy není žádnej Pepa Abrhám...). Ale co, HORŠÍ UŽ TO BEJT STEJNĚ NEMŮŽE! – zkuste se chvíli svíjet ve fantomovejch bolestech... (Furt jsem přemejšlel, jakej že ten humor...JO TOHLE!!! Tak to jo, to je fakt dobrý! Toho frajera, co psal dialogy, bych chtěl poznat!) Jeden z těch filmů, který přinášej radost tím, jak uměj vyprávět o lidech a nikoho nenutěj sympatizovat (třeba) s postiženejma. Vyzařuje z něj spousta optimismu, byť ve smyslu, že lepší je bejt bohatej a zdravej – nebo aspoň bohatej – a mě nutí (aspoň na chvíli) zapomenout, že mám zaplatit složenky (zrovna dneska poslaly ty kurvy ,,odpad“). /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Miluju filmy inspirovaný skutečnejma příběhama. 2.) Hledám ošetřovatele. (Seš prachatej? Ty vole! Myslím, že by jsme se mohli vodvázat!...Co? ...Ne, černoch nejsu...) 3.) Thx za titule ,,ni.na29“. /// PŘÍBĚH ***** HUMOR *** AKCE ne NAPĚTÍ * ()
Na kontrastech povah a prostředí postavená komedie, která víceméně jenom přemýšlí nad tím, že by byla i sociálním dramatem. Hraje se vyloženě na jistotu. Zápletka je pravidelně oživována drobnými konflikty, přílišnému zpomalení a tedy nudě a s ní souvisejícímu divákovu přemýšlení brání také montážní sekvence. Jen občas se komediální odlehčování situace vymkne kontrole (klipově sestříhaná taneční scéna) a dochází k narušení příjemného dlení na povrchu reklamně neškodných obrázků. Lék na krize všech typů je to i tak bezkonkurenční. 75% Zajímavé komentáře: Marigold, FlyBoy ()
Klidně tam těch pět napálím i když jde o účelový produkt, plný klišé a toho správného človíčkovství. Příjemně to utíká, pořád se něco děje, dokonce i herecky jde o nadprůměr. Obvyklé francouzské tempo má zatáhlou ruční brzdu, takže se konečně jede tak akorát, abychom si mohli vychutnat pracháčovi parádičky... Maserati, skvělou vanu. Souhasím, že americký remake bude spíše dříve nežli později. ()
Galerie (74)
Zajímavosti (44)
- Scény, kdy se Driss (Omar Sy) s Philippem (François Cluzet) řítí šílenou rychlostí městem a zastaví je policista a dvojice se vymluví na Phillipův záchvat, jsou pravdivé. Zrovna tak část, kdy Drisse napadne upravit Philippeho kolečkové křeslo tak, aby bylo schopné vyšší rychlosti a dalo se s ním závodit. Naproti tomu například reálný Abdel nikdy nepolil Philippovi nohy vařící vodou, aby zjistil, jestli dokáže cítit bolest. Také nikdy neoholil aristokratův knírek do hitlerovské podoby. „Ale je to přesně ten typ věcí, co by Abdel určitě rád udělal," komentuje Philippe. (Zdroj: ČSFD)
- Skutečný Philippe Pozzo di Borgo, stejně jako v Nedotknutelných, trpí fantomovou bolestí, která se pro něj stává často nesnesitelnou. V tomto ohledu filmaři lehce uzpůsobili realitu potřebám snímku. V něm je sice nastíněno, jaké stavy ochrnutý aristokrat musí prožívat, v jeho autobiografii je nicméně skutečnost vykreslena o dost hrůzněji a bolestivěji. (pornogrind)
- Najúspešnejší francúzsky film v Holandsku, porazil o rok staršiu snímku Klíč k minulosti (2010). (WalterIK7)
Reklama