poster

Ledová archa

  • USA

    Snowpiercer

  • Jižní Korea

    Seolgug yeolcha

  • Jižní Korea

    설국열차

  • Francie

    Snowpiercer, Le Transperceneige

  • Velká Británie

    Snow Piercer

Sci-Fi / Drama / Thriller / Akční

USA / Jižní Korea / Francie / Česko, 2013, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    ***

    || Scenár: Bong Joon-ho, Kelly Masterson / Predloha: Jaques Lob, Benjamin Legrand, Jean-Marc Rochette - Le Transperceneige | Hudba: Marco Beltrami | Distribúcia: RADiUS-TWC (US), CJ Entertainment (Korea) | Štúdio: Moho Films, Opus Pictures | Rozpočet: 39,2 miliónov $ | Tržby: 86,371,367 $ || Transcendentálna zlátanina, ktorá je tak divná, že je dobrá. Zaujímavosťou filmu je mutantsvo kórejsko-americkej koprodukcie jak na strane autorskej, tak i remeselnej. Na začiatku to nemá potrebné tempo, naopak, na konci je dej až neúnostne skratkovitý. Pre mňa síce nedotiahnutý projekt, ale s výkričníkom v zozname minuloročných prekvapení. O Joon-ho Bongovi ešte budeme počuť určite. 74% | Blu-Ray, THX, EN DTS |(28.8.2014)

  • Phobia
    ****

    "Jede vláček přátelství, kdo má arzenál ten vpřed jít smí..." Honila se mi kebulí odrhovačka z pionýrských táborů, zatímco jsem pozorovala, jak si smečka z osvětimského vagónu na chvostu šinkansenu probíjí trasu za šťastnými zítřky do VIP třídy. "Ledové arše" by slušely atraktivnější bojové scény a nejspíš i vyšší rozpočet na vizuální efekty, občas zaskřípala logika v soukolí příběhu, na druhou stranu potěšily herecké výkony (hlavně Tilda si svou groteskní roli vyloženě užívala). Sečteno a podtrženo: na hnojišti katastrofických filmů se urodil zajímavý, byť zdaleka ne bezchybný mezinárodní plod. 70%(13.12.2015)

  • JFL
    *****

    Bong Joon-ho potvrzuje svůj statut tvůrce zcela unikátních snímků, který dokáže bravurně skloubit velkolepou a divácky intenzivní podívanou s unikátní vizí a vrcholně autorským přístupem. Byť "Snowpiercer" vytvořil na motivy francouzského komiksu, v předloze se inspiroval pouze základní premisou, do které zasadil vlastní příběh (stejně jako v případě předchozích filmů také tentokrát je Bong režisérem i scenáristou, americký scenárista Kelly Masterson byl zodpovědný pouze za úpravu dialogů do angličtiny). Bong opět vyprávění staví na protikladných principech, z jejichž spojení vychází unikátní mnohoznačné dílo. Konkrétně tu tentokrát máme kafkovsky deprimující podobenství o našem světě a jednotlivci v soukolí rigidního systému rozvedené na půdorysu zdánlivě hollywodského (ale i ejzenštejnovského) příběhu o vzpouře, jenž je pojaté jako "blockbusterový projekt s ďábelsky nepředvídatelným dějem". Bravurní vyprávění nám spolu s hrdiny postupně odhaluje jednotlivé stupně hierarchie i složky zajišťující fungování mikrokosmu, ale současně jakoby mimoděk podsouvá indicie, jež až o mnoho později zapadnou do mozaiky celkového obrazu světa založeného na úzkosti a strachu. Jak příznačné, že tento svět má podobu vlaku, jenž se jako perpetum mobile žene po kolejích, které nemají podobu linie se začátkem a koncem, nýbrž nekonečné smyčky s pravidelně se opakujícími cykly. Změna v rámci tohoto sytemů je iluzí a vymanění se z něj lze dosáhnout pouze jedním jediným způsobem, který je ale stejně tak opojný jako droga i děsivý a definitivní jako apokalypsa. Tvůrčí princip společný pro předchozí Bongovy filmy, jenž můžeme popsat jako podmaňování si směru původně žánrového příběhu mnohoznačnými a komplexními postavami, je ve "Snowpiercer" doveden do maxima i meta reflexe - ideál lidového hrdiny a vzpoury proti establišmentu se postupně pokrucuje, jak se divákům odkrývá stále komplexnější pohled na zdejší svět, jehož jsou postavy neoddělitelnými a bytostnými součástkami. _____ Jak paradoxně v kontextu vyprávění a myšlenek díla vyznívá příběh distribuce filmu samotného. Co mělo být velkolepým příběhem o tom, jak osobitý tvůrce z Koreje vytvořil mezinárodní hit, nakonec skončilo krutým políčkem, ze strany vypočítavých Weinsteinovských sviní, které nelítostně zařízly jakákoli včasná mezinárodní uvedení filmu (s výjimkou Francie, kam byla práva prodána již dříve a kde se film objevil na pár menších festivalech a posléze i blu-rayi, který se stal zdrojem kopií, jež momentálně zaplavily internet a výrazně tak omezily šance na tržby z jiných zemí, kam se film po mnohaměsícovém handrkování konečně dostává). Nelze očekávat, že by se zhrzelý režisér i majoritní produkční společnosti CJ Entertainment po tomto důsledném připomenutí, kde je jejich místo v rámci globálního trhu, v dohledné budoucnosti pokoušeli o další projekt, který by překračoval hranice Asie a limitovaného uvedení v zahraničí - více ke kauze a jejímu průběhu zde.(13.4.2014)

  • Cervenak
    ****

    Ale s nábehom na plnú pálku. Bizarná kórejsko-česká postapo kruťárna s americkými a britskými hviezdami. Jeden z najzaujímavejších filmov poslednej doby, natlakovaný dobrými scenáristickými i režijnými nápadmi. Škoda tých lacných trikov.(31.3.2014)

  • sniper18
    ****

    Je to dosť dobrý akčný sci-fi thriller. Má výborný príbeh odohrávajúci sa v blízkej budúcnosti, kedy ľudstvo v snahe zabrániť globálnemu otepľovaniu spôsobilo radikálne ochladenie, čo zničilo celý život našej planéty a poslední preživší už niekoľko rokov žijú v špeciálnom vlaku, ktorý vďaka večnému motoru neustále jazdí okolo sveta a získava všetko potrebné. Ale ľudia sú tu rozdelení do niekoľkých tried, pričom v poslednom vagóne je tá najhoršia, s čím sa ale nechcú zmieriť a tak urobia všetko preto, aby to konečne zmenili, ale k prednému vagónu ich čaká dlhá a veľmi ťažká cesta. Spracovanie je celkom slušné, síce ma určite dosť mrzí, že je to až príliš prispôsobené západnému divákovi, očakával som podstatne originálnejšie, osobitejšie a inteligentnejšie prevedenie, toto je dokonca v niektorých ohľadoch úplne hlúpe, obzvlášť nekomplexnosť vlaku, ktorý by takto určite nemohol fungovať, ale zase ani takto si nemôžem až tak moc sťažovať. Až na trochu pomalší úvod, ktorý ale aspoň ideálne zoznámi s nepriaznivou situáciou v zadnej časti vlaku to má až prekvapivo svižné tempo, k tým pár výraznejším postavám sa dá vytvoriť ideálny vzťah a určite chválim, že sa tu je stále na čo tešiť, keďže žiadna postava nevie nič o tom, čo ju čaká za ďalšími dverami a tak ten prvok prekvapenia je tu prakticky neustály. Navyše počas cesty sa postavy dozvedajú zaujímavé skutočnosti, je tu dostatok výborných momentov a našťastie nesklame ani úplný záver, takže aj v tomto prevedení to dokáže slušne zaujať. Celkom spokojný som aj po stránke akcie, síce nepôsobí ani zďaleka tak surovo, ako som očakával, ale aj tak sú jednotlivé akčné sekvencie dostatočne zábavné a dobre natočené, či už veľkolepé súboje alebo aj nejaké tie menšie prestrelky. Herecké obsadenie je veľmi dobré, Chris Evans mi tu sadol až prekvapivo dobre, skvelý Song Kang-Ho, pri ktorom ma ale mrzí, že nie je hlavný hrdina, keďže je tu s prehľadom najlepšia postava a viacero zaujímavých vedľajších postáv ako Ko Ah-Sung, Tilda Swinton alebo John Hurt. Ale chcelo by to podstatne viac plnohodnotných záporákov, kľudne aj epizódnych. A čo sa týka réžie a technickej stránky, v rámci komerčnej tvorby tu nemám moc čo kritizovať, vizuálna stránka je bez väčších problémov a má to aj celkom slušnú atmosféru, ale Bong Joon-Ho má predsa len najviac, no vidno, že sa musel radikálne prispôsobovať. Takže Snowpiercer určite nie je tak dobrý film, ako som pôvodne očakával, to prispôsobenie západnému divákovi mu dosť ublížilo, ale zase stále je to zábavný film, ktorý svojmu žánru určite hanbu nerobí a kľudne si ho ešte časom pozriem. 75%(24.3.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace