poster

Ledová archa

  • USA

    Snowpiercer

  • Jižní Korea

    설국열차

  • Jižní Korea

    Seolgug yeolcha

  • Francie

    Snowpiercer, Le Transperceneige

  • Velká Británie

    Snow Piercer

Sci-Fi / Drama / Thriller / Akční

USA / Jižní Korea / Francie / Česko, 2013, 126 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flipnic
    ***

    Tohle mne řádně zklamalo. U filmu jsem měl dojem, že každých 10 min sleduji úplně jiný žánr či film. Korejci samotní tohle umí a dělají moc dobře, ale tady to prostě vadilo. Dokážu si to vysvětlit jen tak, že ta slušná řádka národností , která se na snímku podílela, si chtěla do něj vtisknout to svoje a tak se o film prostě podělily. Ono to dokonce sedí i s myšlenkou toho filmu a cestou dlouhým vlakem a jednotlivými vagóny. Ale bohužel ten film působí trapně! Evidentní trapnost vychází z toho, že chvíli sledujeme "Mad Maxovské" drama, za chvíli se nám zde vtipkuje z vesela v mnoha scénách, pak zde máme barevňoučké vyjasňování postapokalyptické Utopie jako by vykradené ze sračky Hunger Games ... A přiznejme si, že vykrást sračku, tak nám zbyde v rukou co? No raději si ani nepředstavovat ... :-) Chvíli zde máme prostor na amerikánské "národnostní" kecy, traumatické vzpomínky a monology, a tak bych mohl poračovat ještě hodně dlouho ... Všechno už jsem jakoby viděl (a asi fakt viděl), vlastně mi připadlo, že každý článek vlaku vykrádá nějaký konkrétní film. Ve finále zjistíme, že úplně všechny postavy jak záporné, tak kladné, (a to nemluvě že o kladnost/zápornost a promněnlivost postav zde nouze není ...), ale že všechny postavy jsou zde úplní idioti ... Že všichni naletěli všem, že vlastně ten film je o úplným hovně a jedinej,kdo to má v hlavě nakonec úplně v pořádku a ví co chce a jak to získat, je závislej feťák ... Těch několik akčních scén nebylo zas tak řádně brutálních, jak bych si osobně "představoval" ... a hlavně ... mají špatnou choreografii. Nebo spíš choreografie není dobrá, souboje se mi nelíbily, nic se mnou nedělaly ... Úplný závěr pak je jen totálně tou poslední kapkou moče na pořádné dvouhodinové hromadě sraček, kdy jsem si říkal: "Bože odpusť těm hňupům! Oni snad nevědí, co činí .." :-) Moje kritika je výrazná aby šla "proti" pochvalným recenzím a aby si diváci předem ujasnili, že to není zas taková pecka, jak se z ní dělá a že možná vůbec nedostanou to, co očekávají nebo chtějí ...(24.3.2014)

  • Morien
    *****

    Hehe, světlo na konci tunelu. Některé věci bych si představovala jinak, ale i navzdory tomu jsem zase v lásce. Asi by se to dalo shrnout tak, že bych byla raději, kdyby režisér ještě víc kašlal na všechno a na všechny a frčel si ještě víc svou flow co se surrealismu týče. Můj asi nejoblíbenější moment byl, když Chris vyhrožoval Tildě nožíkem ("You can fucking die, that's what you can do.) a jeho hlas najednou tak krásně, něžně selhal a změknul u slova die. Na film jsem se pro umocnění zážitku dívala ve vlaku a skoro bych si přála mít nějak zaznamenaný výraz paní, která seděla naproti mně a byla tak nedobrovolným svědkem mého expresivního prožívání tance seker. A jak nemám ráda, když se ve filmech kouří, tak tady obě ty cigarety stály sakra za to. K čertu, odpouštím všechny nedostatky! (Ale stejně ještě po zralejší úvaze musím dodat, že Marco Beltrami mě tentokrát svou nezapamatovatelnou hudbou zcela zklamal.)(26.5.2016)

  • Cervenak
    ****

    Ale s nábehom na plnú pálku. Bizarná kórejsko-česká postapo kruťárna s americkými a britskými hviezdami. Jeden z najzaujímavejších filmov poslednej doby, natlakovaný dobrými scenáristickými i režijnými nápadmi. Škoda tých lacných trikov.(31.3.2014)

  • LIVINGDEAD
    *

    Nudné drama o špindírech ve vlaku! Nic nového, takovou cestu ve vlaku plném špindír, absolvuji vždy po odpolední směně, kdy v Ostravě nasedám do nočního vlaku Praha - Třinec od společnosti České dráhy.(23.3.2014)

  • Matty
    ****

    Jedno z nejčistších převedení videoherní vyprávěcí struktury do filmu. Hrdinové postupují neustále vpřed, od boje holýma rukama se přes sečné zbraně a oheň propracují až ke zbraním střelným a k výbušninám. Každý vagón (mise) má výrazně odlišný design a jako odkaz k herní estetice můžeme chápat také POV záběry s noktovizory. Po každé akci přichází odměna v podobě dějotvorných informací o některé z postav a jejích motivacích (které se různí – děti, droga, pomsta –, díky čemu můžeme ze semknutého kolektivu zřetelně vydělit jednotlivce). ___ Přehlednost a plynulost vyprávění ale není dána pouze jeho rozsekáním do mnoha menších celků. Přestože je od začátku naprosto jasné, kam děj směřuje (ano, dopředu), různými náznaky, odbočkami a elipsami jsme neustále drženi v očekávání a překvapováni (například se můžeme nesprávně domýšlet, že lůze z konce vlaku chybí některé končetiny pro to, že jim byly „umrznuty“). ___ Přímočaré klestění cesty vpřed je kromě výtvarných kontrastů (barevný „šok“ v podobě školní třídy) oživováno nečekanými vpády jiných žánrů (brutální řež přerušena přivítáním nového roku, muzikálová vsuvka s dětmi) nebo nešablonovitým jednáním postav (ne všichni kladní hrdinové se vždy zachovají „lidsky“). Bong nám přitom nesděluje nic, co nepotřebujeme (nebo nebudeme potřebovat) vědět k pochopení protagonisty a na něj vázané hlavní dějové linie a každou zdánlivě nadbytečnou informaci, zprostředkovanou verbálně nebo vizuálně, dříve či později zužitkuje (zápalky, sněhová vločka, lední medvěd, dialogy jiných postav s Curtisem). ___ Rychlost, s jakou se střídají jednotlivé vagóny, odpovídá množství údajů, které musí být sděleny. V polovině filmu Curtis správně říká „Můžu jít rychleji“ a tempo se skutečně zrychluje (častěji je například stříháno do krajiny vně vlaku) a důležité postavy začínají umírat s větší kadencí. ___ Směr vyprávění sice slibuje vyústění do naivně revolučního sociálního dramatu, jakým bylo Elysium, ale ideologická pozice, kterou forma Curtisovi nakonec přisuzuje, není jednoznačná. (Ani nastíněné zřízení ostatně nemá jednoznačně fašistické znaky. Kromě eugenického přeměřování dětí nebo kapitalistického proměnění člověka v nahraditelnou součást výrobního mechanismu jsme také svědky budování kultu osobnosti nebo zavádění newspeaku typu „shoe = disorder“, které charakterizují libovolný totalitní režim.) Finále namísto jednoznačných odpovědí podobně jako konec Matrixu nastoluje řadu nových otázek a z prostoru čímsi až archaicky přímočaré jízdy (nelze nevzpomenout na staré grotesky, westerny a phantom rides) jsme stejně jako Curtis z blažené nevědomosti vrženi do naší postideologicky a postmoderně nečitelné reality. ___ Možná zacházím moc daleko, ale v podstatě jde o to, že Snowpiercer není další blbou akcí, ve které by podívaná byla nadřazena myšlence. Intelektuální a smyslová slast byly alespoň v mém případě v rovnováze. Apendix: Když budete dost pozorně sledovat učitelku (Alison Pill), v jednom ze záběrů za její hlavou uvidíte Ladův obrázek, easter egg českého výtvarníka Ondřeje Nekvasila. 85% Zajímavé komentáře: Marigold, Radko, JFL, Jordan, L_O_U_S, Thalassa(25.12.2014)

  • - S rozpočtem 40 milionů amerických dolarů se v době uvedení jednalo o historicky nejdražší korejský film. (Zdroj: bfi.org.uk) (KlonyIlony)

  • - Snímek vychází z francouzského komiksu „Le Transperceneige“ a původně se s ním počítalo pouze pro asijský trh. (agass)

  • - Stejně jako v případě předchozích filmů je Joon-ho Bong také autorem scénáře, americký scenárista Kelly Masterson byl zodpovědný pouze za úpravu dialogů do angličtiny. Seolgug Yeolcha vytvořil na motivy francouzského komiksu, v předloze se ale inspiroval pouze základní premisou, do které zasadil vlastní příběh. (KlonyIlony)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace