poster

Zátah 2

  • Indonésie

    Serbuan Maut 2

  • USA

    The Raid 2

  • anglický

    The Raid 2: Berandal

  • Indonésie

    Serbuan Maut 2: Berandal

    (neoficiální název)
  • anglický

    The Raid 2: Thug

    (neoficiální název)
  • anglický

    The Raid: Retaliation

    (neoficiální název)
  • Slovensko

    Prepadovka 2

    (festivalový název)

Akční / Krimi / Thriller

Indonésie / USA, 2014, 150 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • DaViD´82
    *****

    To co je Nelítostný souboj pro kriminálky, to co je Temný rytíř pro komiksárny, to co je Tenkrát na Západě pro westerny či co je Osvícení pro horrory, tak přesně to je Raid 2 pro kontaktní akčňáky. Tedy žánrovka, která boří hranice "pokleslého" žánru. To co je na druhém dílu nejvíce překvapivé je děj. Ano skutečně děj, který minule nesloužil ani jako nutná výplňková vata; čistě z toho důvodu že raději zcela absentoval. Nyní tu je a rovnou takový, který by obstál i bez veškeré té vymazlené akční složky. Tentokrát totiž jde o rozmáchlou nekompromisní špinavou gangsterku hongkongského střihu, která dá vzpomenout na Volavku a podobné a v níž fungují motivace i emoce. Každopádně většina si to pustí stejně kvůli akční stránce. Na té je potěšující, že i přes veškerou neuvěřitelně ambiciózní (a řádně gore) intenzivní choreografii, nevídané davové scény i vypjaté bitky "z očí do očí", tak řádně bolí (postavy i diváka; speciálně pak finální souboj v běloskvoucí kuchyni) a je bez jakýchkoli obezliček; žádné tvrďácké hlášky či nadsázka, žádná rozklepaná kamera jdoucí ruku v ruce s kulometným střihem zakrývající nedostatky a nedopadlé rány, žádné dráty a okaté CGI, vše pěkně přehledně na dlouhé (ale opravdu dlouhé) záběry. Takže tam, kde mnohé scény v poněkud jednotvárné jedničce sice stály samy o sobě za vícenásobné shlédnutí, tak tady stojí za opakované shlédnutí rovnou celý dvouapůlhodinový snímek. A to je u filmu, kde se hlava nehlava mlátí kdekdo kde s kým to vůbec největší možné doporučení.(21.6.2014)

  • 3DD!3
    *****

    Skvělé souboje nafasovali povedený příběh, který přes svou ohromnou stopáž ani na minutku nenudí. Taky Iko Uwais už tu není takový ultimátní drtič a ne každá bitka je jeho vítězná. Davové rvačky střídají přestřelky i pěstní souboje jeden na jednoho. Evans vytahuje z rukávu kladiva, mačety, aluminiové baseballové pálky, násady od smetáku a nabízí nejlepší akci - a tím myslím minimálně o level lepší akci než u jedničky. Víc a houšť. Jestli to vůbec jde.(27.6.2014)

  • Traffic
    ****

    Moje definice mistrovského díla vypadá jinak. Jak tak sleduju ohlasy na databázích, kde se opakují výkřiky o nejlepším akčním filmu všech dob, říkám si naopak, že je druhý Zátah hrozně přeceňovaný. Choreografie soubojů je samozřejmě povedená, jenže stylisticky je akce vlastně dost starosvětská (v zájmu přehlednosti, což je tady pochopitelné) a určitě ne přelomová. Srovnání s Bournem jsou dost přehnaná a vlastně neadekvátní, protože zatímco Greengrassovy filmy sice nezaměstnávaly profesionální bijce, svým stylem šly mnohem dál než Zátah, a posouvaly tak expresivní možnosti média. Paradoxně tak pro mě byly mnohem vzrušivější a přitažlivější než Evansovy filmy, které sice ukazují skvěle inscenovanou brutální akci, ale ta stojí v první řadě na hercích a je po chvíli spíš ubíjející. Co oceňuju, je stupňovité dávkování informací, které nám opakovaně nabízí bitky, jejichž opodstatnění se dozvídáme až zpětně. Tím film vyvolává dojem neuchopitelného zmatku, v jehož středu se ocitá sám hrdina, vydaný napospas složitým svárům mezi policií a různými mafiánskými frakcemi. Vyprávění zvládnuté, příběh celkem poutavý - v žádném případě nelze mluvit o vatě -, ale stejně jsem se ve výsledku nedokázal zbavit pocitu, že to všechno nakonec ustupuje dlouhým akčním atrakcím.(21.6.2014)

  • FlyBoy
    *****

    Honosný sequel. O technickej prelomovosti by som však nehovoril. O to sa už predsa dávnejšie postaral Greengrass, ktorému sa - stručne povedané - podarilo prevratne zhmotniť kinetickú energiu "nespoľahlivého" prenosu informácii a pohybu samotného do unikátnej filmovej reči. Evans vsádza na ošetrenú žánrovú istotu zvládnutú po takmer všetkých stránkach, ale kladie dôraz skôr na prehľadnosť a plynulosť vyplývajúcu z plíživých jázd, s naráciou nenarába nijak inovatívne a tým pádom nevybočuje z príslušných noriem...čož ale vôbec nevadí. Jedná sa totiž o výnimočný zážitok, ktorý zbabelo nerecykluje návyky z jednotky a pre zmenu prináša plnokrvný, slušne vyrozprávaný a teda aj dôkladne vygradovaný príbeh; jeden z hlavných dôvodov prečo táto mafiánska sága obstojí v 2,5 hodinovej stopáži. Odrazový mostík pre gulervúce akčné sekvencie, ktoré sa dokonale hrajú s divákom a poskytujú mu prísun tých naozaj prvotriednych atrakcií. Okrem zákonito obľubených úsekov akými sú vzbura vo väzení alebo adrenalínová autonaháňačka, z hľadiska intenzity prežitku a koncepcie pohybu v priestore dominujú scény nočného baru a "bielej" kuchyne, pri ktorých sa človeku rozum pozastavuje a srdce fanboya fandí a súciti spolu s ústredným protagonistom. Škoda toho vlažného konca, záporák Ucovho kalibru si zaslúžil oveľa bolestivejší výprask. Uvidíme s čím príde Evans nabudúce, už teraz som zvedavý.(28.8.2014)

  • Lateef
    *****

    Zatím nemůžu napsat nic. Finálový souboj mě odnesl do jiného časoprostoru. Na chvíli jsem v Ráji. Až se vrátím zpět na Zemi, dám echo (22.6.2014) --------- Časoprostor se opět překlopil a vyplivl mě zpět do Sluneční soustavy, cože, to jsem byl pryč celý rok?? Mně to připadalo jako pár vteřin... pár zpomalených vteřin, během kterých se mě jemně dotkla paní Ultimátnost, slečna Choreografie a víla Plesající srdce. Způsob, jakým Evans natáčí akční scény, prostě nemá obdoby, zde jsou navíc tyto skvosty zasazené do rozměrného mafiánského příběhu. Už první díl byl v úrovni fightů asi sedmnáct pater nad konkurencí, Berandal to navýšil o dalších pět, přičemž to poslední zpevnil grafenovou výztuží. Nedosažitelné, neprostupné, porovnávat se je marné asi jako soupeřit s Uwaisem ve strečinku. Bojové konfrontace působí jako ty nejšílenější výjevy z Knihy Rubání. Veletoče s bejzbolkou, vybíjená s kladivy a do finále nastupuje Velký CAR, Cecep Arif Rahman, se svými dvěma kerambity a spolu s Uwaisem roztáčí indonézský raketový ruko-lokto-koleno-pato-stroj, který povyšuje obyčejnou kuchyň nejdříve na oktogon a posléze na pohřebiště zbrocené chlístancemi krve. Rozhodně top souboj 21. století. Těžko říct, čeho se dočkáme ve trojce, ale určitě se tentokrát půjdu před shlédnutím vyprázdnit na toaletu, abych se pak při závěrečném zadržování dechu nepos... v obýváku! (8.7.2015)(22.6.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace