Reklama

Reklama

Er je pětadvacetiletý zombie, pohybující se s ostatními oživlými mrtvolami v letištní hale rozděleného velkoměsta. Nepamatuje si své jméno, ani kdy a jak zemřel. Stejně jako ostatní nemá vzpomínky, nespí a živí se lidským masem. Právě proto je ve městě postavena vysoká zeď, oddělující svět živých a nemrtvých. Jedné výpravy dobrovolníků pro léky do prostoru, kde žijí zombie se zúčastní i dcera velitele lidské obranné jednotky Julie. Jsou napadeni zombie a Er ji před ostatními ochrání. Vytvoří se mezi nimi pouto a to ho začne měnit. Začíná plynuleji mluvit, plynuleji se i pohybuje. Přesto že je Julie ve světě lidí, stále na něj myslí. Er se za ní vydá a je jasné, že se víc a víc stává člověkem. Když Julii podruhé zachrání život, ostatním lidem i otci Julie začíná být jasné, že hlavním nebezpečím pro obě skupiny jsou kostňáci - další stadium zombie - a spojí se v boji proti nim. (TV Barrandov)

(více)

Videa (35)

Trailer 1

Recenze (710)

-bad-mad-wolf- 

všechny recenze uživatele

Pojem zombies je už několik desítek let sázkou na hororovou jistotu. Kdo by na konci šedesátých let čekal, kam až nemrtví od slavné Noci oživlých mrtvol dojdou - jsou častým účastníkem nejen béčkové filmové produkce, objevují se v knihách a počítačových hrách, v mnoha zemích se pravidelně koná populární Zombie Walk a minimálně díky Choking Hazard může i našinec říci „máme film se zombíkama". Film Warm Bodies má ale problém. A vlastně ne jeden. Kdejaký příznivce vyhřezlých střev a utrhaných končetin si bude škubat vlasy už ve chvíli, kdy spatří rating PG-13 - tedy žádné vzrušené porcování bývalých majitelů života. Druhou potíží je, že je na plakátu cosi, co vypadá jako radikálnější verze Stmívání, které si spletlo upíra s chodící mrtvolou. Zombies a romance pro dospívající? Cože? Jenže právě žánrové rozpory v kombinaci s nadhledem jsou nejsilnějšími zbraněmi tohohle filmu. Ve světě Warm Bodies došlo k zombie apokalypse. Tady asi není co dodávat. Většina obyvatel planety se proměnila v ploužící se trosky, jejichž největším koníčkem je pojídání lidského masa. Sympatické je, že se tvůrci nesnažili o obšírnější vysvětlení situace a časté prohřešky vůči logice jednoduše obcházejí v podobě parodických hlášek a latentního vyhýbání se odpovědi. Odlehčenou podobu snímku navíc vylepšili několika vlastními zákonitostmi, z nichž zásadní jsou pro příběh dvě: z dlouhodobě hladovějících zombies se stávají kostlivci, kteří jsou silnější, rychlejší a nebezpečnější, než standardní chodící mrtvoly. Tou druhou je potom fakt, že pokud jako oživlá mrtvola sníte mozek člověka (což děláte neradi, jelikož ze zabitého se potom nestane další z vás), přenesou se na vás jeho vzpomínky. Příběh sleduje anonymního zombie hezouna, který žije v komunitě obdobně mrtvolných individuí na letišti. Jeho největším koníčkem je sběr a poslech starých vinylů (běžná to zábava zombies), občas doplněný nějakou tou loveckou výpravou. Na jedné z nich ústřední hezoun pozře mozek jiného hezouna, absorbuje jeho vzpomínky a patrně s jejich pomocí se rozhodne zachránit přítelkyni sežraného. Přítelkyně sežraného se jmenuje Julie (Teresa Palmer) a patří do rozsáhlé komunity lidí žijících v důkladně opevněném městě pod vedením Juliina otce (John Malkovich). Role a stav máme tedy dány. Nemrtvý hezoun odvede Julii do svého úkrytu na letišti a krátce na to probíhají první pokusy o komunikaci. Verbální, samozřejmě. Eskapády nového párečku mají za následek rozzuřené kostlivce, kteří jdou po krku jim i ostatním zombies. Ti v sobě pro změnu zažehli jiskřičku života. K čemu až tenhle karneval dospěje? Navzdory absurdně praštěné zápletce nehrozí, že by divák u filmu řval smíchy. Příběh se totiž permanentně tváří naoko vážně a humor vězí především ve všelijakých narážkách a kontrastech. Přímočaré pokusy o vtip obvykle příliš nefungují, i tady se však najdou vyjímky. Třeba když se dívka s brokovnicí, zrovínka drsně kosící vlnu zombies, ve zpomaleném záběru a za znění poprockového cajdáku osudově dívá do očí zombíkovi, který před chvílí snědl mozek jejímu příteli. Vtipnější jsou ale jiné situace. V historii filmu už proběhlo mnoho scén, v nichž spolu hovoří osoby, z nichž jedna té druhé zamlčuje temné tajemství. Ještě nikdy ale spolu nekonverzovala dívka s mladíkem na počátku romantické linie, v níž on je oživlá mrtvola a sežral jejího partnera. V podobném duchu se nese většina humorné nadstavby filmu. Paralela s jednou shakespearovskou klasikou se rovněž nezapře - ostatně ona se jmenuje Julie a on si sice jméno nepamatuje, ale začíná na R (a hraje ho Nicholas Hoult, ať máme ústřední herce kompletní). V závěru je ovšem nutné podotknout, že potenciálu bylo v tématu ukryto podstatně více. Ačkoliv film nemá výraznější slabinu, drtivou většinu stopáže se tváří jako příslib čehosi, co nakonec nepřijde. Místo čirého nadšení zkátka zůstává pouze upřímný úsměv. Přemíry začíná v průběhu filmu dosahovat i porce nelogiky. Jak jsem psal výše, tvůrci si vypomáhali vydatným přídělem nadhledu a pomrkávání ve stylu „ale vždyť tyhle prkotiny my vůbec řešit nechceme", každopádně tu a tam přijde chvíle, kdy faktor neuvěřitelnosti přebije zaujetí filmem. Třeba když Julie svého přítele uprostřed pustiny opustí a on ji bez problémů najde, ačkoliv by se její domov měl nacházet za zdmi opevněného a bedlivě hlídaného města. Dvakrát vábně nevypadá ani okatá digitálnost kostlivců a zamrzí rovněž poněkud nedomrle rozvinutá zápletka s „léčbou" zombies. Závěr je příjemně decentní a chvályhodně se vyhýbá přemíře cukrování, nicméně právě on nejvíce připomíná, jak moc je film svázaný svým ratingem. Takhle na něj může jít čtrnáctiletá holka s kamarádkou a po kině si šuškat, jak byl ten mrtvej krasoň hezkej, zatímco nám ostatním zbývá představa, jak by film dopadl, kdyby byl mládeži zapovězen a natočil ho někdo, kdo by měl stejnou sebeparodickou odvahu, jako několik málo chvil téhle netypické romance. Tím však nechci říct, že by se měl Jonathan Levine (tvůrce oceňované dramedie 50/50) za svůj počin stydět. Stále se jedná o dostatečně zábavný žánrový crossover, byť zejména pro mladší ročníky. (přepis vlastní recenze pro Filmserver) () (méně) (více)

Omnibus 

všechny recenze uživatele

"Mátožné bloumání, zastřená mysl... zombíci hledají života smysl. Když city chybí ti, kus mozku pozři. Vzpomínky zasvítí, miluj a prozři." Mrtvolně přeslazená, lehce zahnívající romantická ptákovinka, na pohodu, s nadhledem a pár milými fórky. Jen taková oddychová a úsměvná okusovací blbinka pro zamilované páry, na deštivé sobotní koronaapokalyptické odpoledne. Také ovšem praktický návod k seznamování pro dnešní single mládež, ztracenou generaci internetových zombíků. Slovy našeho sličného jinocha v rozpuku, resp. v rozkladu: "Je mnoho způsobů, jak poznat dívku. Sníst mozek jejího přítele je jedna z méně častých metod." Tak dobrou chuť. Například já jsem si docela pošmáknul. ()

Reklama

Zíza 

všechny recenze uživatele

Na začátku filmu by mělo být upozornění, že při filmu divák nesmí používat mozek. Jinak vítejte ve světě, kde emo virus zamořil celý svět a zachrání ho jen antidepresiva Julka. Pěkná parodie, která mi občas přišla, že to myslí vážně (škoda). Ve více lidech, rozjaření, si to užijete. Sami v ponurém pokoji asi ne. Během filmu dochází k častým představám, že hlavnímu hrdinovi něco uhnije. Slabší 3*. ()

Marceloo 

všechny recenze uživatele

Pri nelútostnom útoku Zombies sa odohrá zvláštna udalosť, keď jeden z nakazených zachráni živé dievča. To sa ocitne vo svete za stenou, ktorú ludia postavili, aby sa pred nemŕtvymi chránili, a skamarátenie sa s jej únoscom je jedinou cestou k záchrane. Zdá sa, že jej prítomnosť kamaráta bez života deň za dňom mení a začína sa pomalá revolúcia, ktorá môže dva znepriatelené tábory spojiť. - Warm Bodies bol tiež jedným z dôvodov, prečo si chcem tento rok niektoré horory pozrieť po dlhej dobe znova, pretože moje hodnotenie sa mi zdalo trochu prehnané. Má to síce neopozeraný dej plný zaujímavých nápadov, ktorým sa tento viacmenej jednotvárny hororový subžáner tvorcovia snažili zobraziť z trochu inej perspektívy, ale celkovo mi to po druhom pozretí pripadalo velmi nepríjemne presladené a miestami príliš romantické zrovna na úkor hororu. Tie digitálne potvory na výslednom dojme tiež velmi nepridajú. Záver sa ale podaril a myšlienky ku ktorým to smerovalo sa mi páčili, takže vôbec nelutujem, že som sa k tomu vrátil. To hodnotenie ale musí ísť trochu nižšie. + Patrick Sabongui + herečka z Wolf Creek a Lights Out + herec z The Shortcut + herečka z Viral + 2 herci z Mother! ()

ScreamJay 

všechny recenze uživatele

Zombie ujíždí na osmdesátkovým pop rocku, jezdí bavorákem a trpí permanentní samomluvou?! Víc jak devadesát minut, devadesát minut přemýšlím, kdy je ta emo-zombie varianta střihorukýho Edwarda v podání Nicholase Houlta ještě nemrtvá a kdy už je to dement?! Ale vážně, jakákoliv očekávání dopředu zabíjejí dílčí otevřenost a po shlédnutí prvního traileru Warm Bodies jsem tady tu hodnotu asi vážně najít chtěl. Fajn námět, spousta prostoru vytvořit něco překvapivě nadčasovýho, jenže to by Jonathan Levine musel ubrat patost a přitlačit na ironii, cynismus. Je děsně fajn šermovat zombíkovi před ksichtem blůrej diskem Fulciho klasiky Zombi 2, ale jinak se nemůžu zbavit dojmu, že to kolem, to kolem je jen tuctová fráze. Je mi jedno, když zombie vypadá, jako by si poplet gel na vlasy s lubrikantem, že se sjíždí mozkomíšním mokem, ale vítězství pravdy a lásky nad rozpadem tkání, tohle šlo podat mnohem líp. Jasně, cílovka obdobných filmů je schopna odpustit cokoliv, pokud to bude dost cool a pěkný, ale i za jistou povrchnost lze ukrýt hlubší rozměr, víc detailů. Hořkosladký Stmívání mrtvých, pár milých odkazů, drobky z fidorky a sprcha s Midnight City u mě stačí na slabších [final rate: 60%] ()

Galerie (43)

Zajímavosti (13)

  • Napád na podobný námět měl i Ray William Johnson z pořadu =3 (od r. 2009) a jeho tým pro svůj Youtube kanál "Your Favourite Martian". Uskupení složilo píseň "Zombie Love Song" o zamilovaném zombie, co se snaží získat srdce živé dívky. Zajímavé je, že postava Rayova zombie je oblečena úplně stejně jako "R", tedy jeany a červenou mokinu. (ČSFD)
  • Postava Nory bola pôvodne napísaná pre herečku s hnedou kožou a polovičnú Etiópčanku, ale namiesto toho sa režisér rozhodol pre kaukazskú Analeigh Tipton. (Crybaby)
  • Snímek byl natočen na motivy stejnojmenné knihy od Isaaca Mariona, který příběh popsal jako "zombie Romeo a Julie". (Fevas)

Reklama

Reklama