poster

Zachraňte pana Bankse

  • anglický

    Saving Mr. Banks

  • slovenský

    Zachráňte pána Banksa

Komedie / Drama / Životopisný / Historický / Rodinný / Hudební

USA / Velká Británie / Austrálie, 2013, 125 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • TeeAge
    ****

    || Scenár: Kelly Marcel, Sue Smith | Hudba: Thomas Newman | Produkcia: Alison Owen, Ian Collie, Philip Steuer | Distribúcia: Walt Disney Studios Motion Pictures | Štúdio: Walt Disney Pictures, BBC Films, Essntial Media, Ruby Films, Hopscotch Features | Rozpočet: 35 miliónov $ | Tržby: 99,912,381 $ || Na prvý pohľad až absurný námet, ktorý predpovedá úplný prepadák. Nie však, ak má film hercov, ako je Hanks a Thompson. Ten príbeh je miestami fakt slabý a scenár občas padá do sentimentálnosti a emočného vydierania. Dokonca ani tvoriaci proces nie je dosť zaujímavý, pôsobý skôr infantilne a lahkovážne. Ale i všetky tie negatíva prehlušuje dôvtip, nadhľad a herecký koncert zúčastnených. Producenti vtom museli mať nie len peniaze, ale aj srdce, pretože s týmto by ktokoľvek v dnešnej dobe produkčne nevyliezol. Na jedno videnie silný nadpriemer, a pre mňa milé prekvapenie. 77% | Videno v Cinestar Anděl, 18.2.2014, Praha |(18.2.2014)

  • jojinecko
    ***

    3,5*/5 ... Je to síce trochu šmrncnuté potrebou zaľúbiť sa masám alebo Akadémii, ale filmík je to veľmi príjemný aj napriek tomu, že som Mary Poppinsovou absolútne nedoknutý. Devízou sú jednoznačne herecké výkony ústredného dua, ale vlastne aj všetkých ostatných. Fajn film na chvíle pohody, "víkendovka" ako vyšitá...(28.1.2015)

  • Matty
    **

    Kdo z ústředního duelu vyjde jako vítěz, je zřejmé již z faktu že film produkovalo studio Disney, které námět využilo k laciné propagaci vlastních hodnot a výrobků. Sebe-oslavnému tónu jsou podřízeny veškeré příběhového nuance i charakteristika postav. Informace, jež nezapadaly do předpřipravených škatulek pro Walta Disneyho (stále usměvavý, do morku kosti pragmatický all american man) nebo P. L. Traversovou (upjatá ctitelka viktoriánské morálky), zůstaly jednoduše opomenuty. Z filmu se tudíž nedozvíme, že Traversová byla neortodoxní bisexuálkou oddávající se zenovému buddhismu a na přetřes pochopitelně nepřichází ani Disneyho šovinismus a anti-semitismus. ___ Snaha zoufalé spisovatelky sabotovat svou přítomností americkou premiéru toho, v co Disney proměnil její knihu, je prezentována jako humorná epizodka, která nejenže nemohla nijak ohrozit úspěch pětioscarového filmu, ale navíc vedla ke stěží uvěřitelnému autorčinu prozření. Cynickým divákům nedává Hancockova variace na romantické komedie (ve které logicky absentuje sex) jinou možnost, než ženiny slzy ve finále interpretovat proti srsti jako projev bezmoci nad její prohranou bitvou s mediálním konglomerátem. Přijde mi zvláštním způsobem zvrácené, když navenek hřejivý film pro celou rodinu bez uzardění tvrdí, že je v pořádku, znásilní-li mocné studio kvůli vyšším výdělkům jednu tvůrčí vizi. Výsledkem přece byl dodnes milovaný film, tak proč se zlobit. ___ Nehledě na neférové rozložení sil, vedoucí nás v rozporu se současnou náladou ve společnosti k tomu, abychom fandili zámožnému kapitalistovi, Pan Bank není filmem, který by se v jakémkoli ohledu čímkoli vymykal. Snaha oživit interiérové drama s přepisováním scénáře flashbacky dojíždí na nesystematické využívání těchto skoků v čase (vzpomínání není „spouštěno“ přítomným děním) i na jejich nadměrnou sentimentalitu a vizuální kýčovitost (která oproti takovému Válečnému koni není sebe-uvědomělou připomínkou toho, jak vypadala technicolorová melodramata). Hledání paralel mezi postavami reálnými (rodiče Traversové) a fiktivními (hrdinové knihy) je stejně nucené a rádoby objevné jako v biografickém Hitchcockovi a celá dějová linie z minulosti tak působí nadbytečně a pouze zdržuje vyprávění. ___ Emma Thompson působí znuděněji, než její postava vyžaduje a Hanks hraje natolik zidealizovanou a instantně pomilováníhodnou verzi Disneyho, že jenom čekáte, kdy kolem něj začnou tančit a zpívat animované květiny. Herecká a režijní vyprázdněnost filmu, který dokáže – oproti filmové Mary Poppins – o síle imaginace jenom mluvit, kulminuje v jedné z posledních scén, ve které jsme na zázračnou charakterovou proměnu spisovatelky upozorněni tím, že žena na sobě má šaty hřejivějších barev a sedí v místnosti zalité světlem. Mraky odtáhly, po dešti přichází slunce a my můžeme z kina odejít s pocitem, že je vše takové, jaké by si to pan Disney přál. 50% Zajímavé komentáře: xxmartinxx, ScarPoul(14.2.2014)

  • Ramirez85
    *****

    Emma Thompson a Tom Hanks jsou natolik talentovaní a zkušení herci, že i kdyby ve vzájemných scénách jen mlčeli a dívali se na sebe, byla by radost je sledovat. Avšak ještě větší zážitek (nebo chcete-li zábava) je nasávat jejich přirozené, přesto strhující představení. Nevím, nakolik se film drží skutečných reálií a na kolik je prostě jen "disneyovský", v tomto ojedinělém případě je mi to však úplně jedno, protože jak se rozjedou titulky za zvuků hudby "Chim Chim Cheree", byl jsem tou úžasnou poetikou lapen a probral se, až když končila americká premiéra Mary Poppins, tedy i závěr filmu Saving Mr.Banks. Kromě hereckých stálic zaujala i Annie Rose Buckley v roli malé Pamely Traversové. Staromilský snímek v tom nejlepším slova smyslu.(23.2.2014)

  • predators
    ****

    P.L. Traversová je opravdu protivná ženská, to poznáte okamžitě...ale postupem času... Příběh malé holčičky se prolíná s dějem kolem tvorby filmové Mary Poppins a kolem mazání medu na pusu P.L.T. kvůli autorským právům. Aby toho nebylo málo, tak se to ještě trochu víc zamotá a nakonec se na to hezky dívá. Tom Hanks opět excelentní a oblíbíte si i svým způsobem protivnou PLT. 70%(5.7.2014)

  • Ruth Wilson

  • - Natáčanie prebiehalo od 19. septembra 2012 do 22. novembra 2012 v Južnej Kalifornii - pozemok Walt Disney Studios v Burbank, Disneyland v Anaheime, Big Sky Ranch v Simi Valley, Los Angeles County Arboretum and Botanic Garden, čínske divadlo TCL. Pôvodne sa malo natáčať aj v austrálskom Queenslande. (classic)

  • - Kameraman John Schwartzman sa rozhodol nevyužiť moderné digitálne technológie a nakrúcal na klasický film, na akom pred 50 rokmi vznikla aj Mary Poppins (1964). „Nakrúcanie muselo prebiehať rýchlo, lebo mladučká Annie, ktorá hrala spisovateľku v detstve, mohla tráviť na scéne len šesť hodín denne. Musel som preto dôverovať svojim inštinktom, ktorým dáva priestor práve točenie na klasický film," povedal Schwartzman. (kacer4)

  • - V rámci prípravy na úlohu navštívil Tom Hanks rodinné múzeum Walta Disneyho v San Franciscu a porozprával sa s niektorými príbuznými Walta Disneho, vrátane jeho dcéry Diane Disney Miller. Taktiež počúval v aute archívne nahrávky a cvičil hlas pri čítaní novín. (stefi7773)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace