• Blofeld
    ***

    Řemeslně skvěle vyvedený a výtečně obsazený snímek s nezvykle civilním Jaroslavem Marvanem a spolehlivou Danou Medřickou, ale také velice nudným scénářem, který jako děj používá nezajímavou a nepravděpodobnou historku o návratu kasaře z vězení.(27.2.2009)

  • Marthos
    *****

    Konec války zastihl jedenatřicetiletou Lídu Baarovou v pražských barrandovských ateliérech, kam se vrátila po svém útěku z italského azylu. Pomocnou ruku jí, tak jako už mnohokrát předtím, podali čeští tvůrci v čele s režisérem Holmanem, který společně se spisovatelem Eduardem Fikerem připravoval scénář svého nového filmu z prostředí kasařské periférie. Nemilosrdný ortel, který byl Baarové přisouzen vzápětí po květnovém osvobození, ukončil veškeré další plány a společně s odcházejícím Holmanem zmizela i naděje na realizaci. Nabízený materiál nebyl ovšem zcela lhostejný Macu Fričovi, který ani na vteřinu nazaváhal a v mžiku připravil nové podmínky pro natáčení. Ve středu detektivního příběhu se pojednou ocitla šestadvacetiletá Dana Medřická, vycházející herecká hvězda nevšedního výrazu, odbývající si zde po Marvanově boku vlastně svůj filmový křest, získávajíc tím velkou tragickou roli Frony, dívky s tajemnou minulostí. Namnoze pozoruhodnými se jeví i výkony dalších protagonistů v čele s Jaroslavem Marvanem v roli lišáckého policejního inspektora, otevírajícího dlouhou škálu obdobných postav, zakončených legendárním radou Vacátkem, Nollovou, Strunou, Nedbalem a dalšími veterány českého filmu. Danajský dar, kterým zpočátku tento všemi opuštěný a zrazený snímek skutečně byl, se prostřednictvím Fričova režijního vedení stal velkým příběhem lidského neštěstí, kriminálním případem bez šťastného konce. Osud Frony až příliš úzce souvisel s osudem Lídy Baarové, sesazené superstar evropského filmu.(4.10.2008)

  • Hwaelos
    ****

    Děj Třináctého revíru je jak se patří překombinovaný a trochu nešťastně prvorepublikově patetický. Mezi detektivy a galérku to slušňácké vyjadřování nepasuje. Tím přiznávám, že hodnocení trochu nadsazuju. Ale je to hlavně kvůli mému radostnému překvapení, že film noir měl ohlas i tady v Československu. Nedokážu si sice představit, jak se Frič k těmhle filmům dostal (muselo to být v krátké poválečné době), ale vliv je jasně patrný.(19.1.2011)

  • Šandík
    ***

    Na svou dobu výborně natočený film, ovšem s odstupem 62 let hodnoceno, působí herecké výkony notně prkenně. Samozřejmě, že jde o anachronické hodnocení, ale má-li se na to člověk dívat ne jen jako na doklad tehdejší filmařiny nýbrž také jako na film schopný diváka i dnes oslovit a strhnout, nelze se takovému anachronickému hodnocení vyhnout. Jaroslav Marvan je ovšem tradičně skvělý. Příjemně překvapí také slušná kamera a autenticky působící prostředí. I zápletka je dobrá, přestože těch zvratů je snad až moc. Zajímavé komentáře: sud(6.7.2008)

  • FilmFan24
    ****

    Opravdu jedna z mála českých filmových detektivek, které se nadmíru povedly.(15.7.2008)

  • - Filmovanie prebiehalo v Prahe v časti Podbaba. (dyfur)

  • - Natočení tohoto filmu začal připravovat původně režisér J. A. Holman již v roce 1944, tehdy však gestapo odhalilo ilegální skupinu, jíž byl členem. Holmanovi se podařilo uprchnout na Slovensko a film po něm převzal Martin Frič. Aby mohl být film natočen, musel režisér naoko angažovat Lídu Baarovou do role Frony, kterou měla ve skutečnosti hrát Dana Medřická. Film byl dokončen až po válce a do kin byl uveden počátkem roku 1946. (Karlos80)

  • - Spoiler: Počet mŕtvych vo filme je 4. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace