Reklama

Reklama

Obsahy(1)

František Vedral byl vekslákem, podvodníkem i mafiánem a nakonec se stal i vrahem, kterého se bálo mnoho lidí. Původně začínal jako malý podvodníček a vekslák ve skupině, kterou vedl za socialismu JUDr. Tipl se svým synem. Skupina prodávala na Západ výměnou za elektroniku kradené umělecké předměty. Když byli chyceni, právě Vedral se dostal z celé záležitosti na podmínku a převzal šéfovy obchody. Po revoluci začal Vedral uplácet politiky a na všechny sháněl kompromitující materiály. S podivným privatizačním fondem se zúčastnili s Tiplem kupónové privatizace. Krytí jim poskytoval jejich kamarád Strnad, který v té době pracoval pro tajnou službu. Jako první začal ohrožovat Vedralovu skupinu novinář Smetana. Ve chvíli, kdy zjistil, že ho nemůže uplatit, zaplatil si jeho vraždu. To už na Vedralově kauze začal pracovat policista Cajthaml, který získal dostatek důkazů na zatčení. Od Strnada se Vedral dozvídá, že jeho kauzu přebírá neúplatná státní zástupkyně, tu také nechá zavraždit. Zdá se, že Vedrala s Tiplem nic nezastaví. Cajthaml odchází od policie a své vyšetřování vede na vlastní pěst. (TV Nova)

(více)

Videa (3)

Trailer 2

Recenze (707)

kingik 

všechny recenze uživatele

Na perfektně organizovaný gang Františka Vedrala/Mrázka byla každá policie v tomhle státě krátká. Ve filmové podobě jej tvoří dva ťunťové, s nimiž byste nešli ani na polní pych, natož složitě drancovat a tunelovat tuhle naši matičku českou, které režisér Petr Nikolaev pořádně povolil šrouby. Hned po pár záběrech máte jasno, aniž byste nahlédli do titulek, že tenhle maník má na svědomí "nejakčnější" seriál z akčních, a sice tupoblbý Atentát. Představte si, jak urputně chce být film drsný, i když pár drastičtějších scén nepovažuji za nepovedené, ale naopak, poměrně zajímavě komponované. Smích budí hlavně zločinecká elita, která měla mít respekt. Vetchý z toho ještě vyšel relativně dobře, ostatní už jsou jen připitomělé figurky, jimž režisér nedal žádnou zajímavost. Sice se v záhlaví film urputně brání sdělením, že nešlo o autentické zpracování příběhu vlivného zločince, jenže to moc neobstojí, nepracuje-li film s vyloženě fiktivní postavou. A to rozhodně není případ přejmenovaného Vedrala. Ten, jak známo, slyšel jen na povel peníze a ve své době s nimi mohl tapetovat. Podle filmu se jednalo veskrze o inteligentního, necitlivého ničemu, který by sotva snesl vedle sebe pitomce, jaké ztvárnili Jan Vondráček a Jiří Dvořák. Filmu však šlo ještě o něco jiného. Naservírovat divákovi řemeslně zdatně natočenou krimi, jakých je jen hrstka. Příběh je v podstatě vyprávěn z pohledu vyšetřovatele Čestmíra Cajthajmla, který šel s buldočí zarputilostí drahná léta Vedralovi po krku, ale na kobylku se mu pořádně nedostal. Lukáš Vaculík byl ve své správňácké roli zajímavým protihráčem Ondřeje Vetchého. A i když se tihle dva za film moc nepotkají, bylo cítit, jak to mezi nimi vře a jak se vzájemně nenávidí. Proč se tenhle skvělý koktejl nenamíchal i u vedlejších postav, u kterých se spíše poserete smíchy, než abyste se zamysleli nad jejich existencí. "Nájemný" vrah Zahrádka, stižený Downovým syndromem, to je jeden z těch okamžiků, kdy se budete smát na celé kolo, když jej poprvé spatříte. Množství postav je ve filmu přejmenovaných, ale většina z nich nejsou fiktivní. Přejmenování se také nevyhnulo bance a firmám, jejichž (nesmyslná) loga lze ve filmu spatřit. Jak příběh postupuje ze socialismu až do nedávné současnosti, celé se to zhoršovalo. Policejní přístup a metody jsou přihlouple zkreslené, moc neobstojí ani přítomnost státní zástupkyně (jednalo se údajně o podobným způsobem zesnulou prokurátorku Kozubkovou) a premiéra vlády (tehdejšího premiéra Stanislava Grosse ten filmový ničím nepřipomíná, nepočítáme-li jeho familiární oslovení). Postavy se prakticky vzhledově neměnily. Vaculík měl jen šedivějící vousy, Vetchý byl bez kotlet, novinářka Vica Kerekes zůstala zaražená ve vývoji, čestnou výjimku tvořila její prsa atd. Moc jsem tomuhle filmu na chuť nepřišel. Zpracování trpělo typickým stylem zjednodušování, které známe z Atentátu. Když se film do kauzy opřel, byly to v několika scénách, které se ale nějak významně do paměti nevryjí. Ústřední herecké duo šlape, na dynamiku ve filmu si nelze stěžovat, některé scény jsou pěkně syrové, zajímavý přechod z neidealistického komunismu do méně přívětivého kapitalismu je zvládnut perfektně neotřele, ale kauza Mrázek si žádala hlubší režijní analýzu, než jaké se divákovi dostalo.Když tohoto kmotra budete brát s notnou rezervou, je docela možné, že vás film zaujme. Zaujme, ale nestrhne. Tak bych jej charakterizoval. 60% () (méně) (více)

Aluska88 

všechny recenze uživatele

*** a půl. Obsazení výborné, kromě Ondřeje Vetchého se mi moc líbil Lukáš Vaculík, myslím, že i ve svých letch, celý šedivý a zarostlý, má pořád výrazné charisma a je prostě sexy:) Jan Vondráček snad ještě nehrál kladnou postavu a Jiří Dvořák se mi zase líbil vedle Vetchého, prostě správný brácha. Překvapila mě výborně fungující chemie mezi všemi postavami, to jsem snad ani nečekala. A dokonce i Vica Kerekes, kterou fakt nemusím, protože mi přijde jako hodně přeceňovaná herečka, která je "obdivována" především díky bujnému poprsí, které ukázala snad v každém filmu, se mi zde líbila a nepřišla mi nesympatická, ale docela příjemná. Knihy Kmotr Mrázek jsem zatím jen prolistovala, ale přijde mi, že obsah celé trilogie se prostě nemůže vejít do jednoho celovečerního filmu. Stopáž Příběhu kmotra prostě nedokáže ani zdaleka obsáhnout všechno, co je do detailů rozvedeno ve třech knihách. Kdyby vznikly tři filmy, na každou knihu jeden, pak by se obsahu jistě více přiblížily. Takto mi příběh přišel sice dynamický, má spád, spousta rychlých střihů a zrychlených záběrů, ale přišlo mi to dělané pouze na efekt, zbytečně zrychlené, jako by měl Petr Nikolaev potřebu hnát děj rychle kupředu. Někomu se tento styl třeba může zrovna líbit, já bych byla radši za kousek toho zpomalení, zastavit se a jít více do hloubky postavám. Ale i tak, film mi rychle uběhl a líbil se mi. Mrázek byl borec, charakterní zločinec a gangster nejvyšší ligy. Jestli něčím naše republika vyniká, tak zcela jistě sebrankou kriminálníků, zločinců a tunelářů všeho druhu. I když oproti těm šuldům, (promiňte mi ten výraz:) co si tam v Práglu hoví na svých vysokých postech a mnou si rukama, jak mají celou republiku na háku, je takový Mrázek, nebo třeba Kajínek ještě slušný zločinec:) ()

Reklama

Slarque 

všechny recenze uživatele

Další řemeslně slušně zvládnutý film podle scénáře bez chuti a bez zápachu. Není to gangsterka, není to kriminálka, co to vlastně má být zač? Některé postavy za těch dvacet let nezestárly ani o den, Vaculíkův komentář nám říká i to, co kamera ještě nestihla ani zabrat... Pro jednou to šlo, a víckrát to neuvidím. ()

Tetsuo 

všechny recenze uživatele

Řemeslně zvládnutý, dějově naprosto banální film, který nevysvětluje nic, spíš fikčně zamlžuje. Informační hodnotu to má jako průměrný článek v novinách, emoční hloubku vesměs žádnou. Celkové hledisko vyhovuje jednoduchému moralizujícímu nadávání na poměry bez vidiny budoucnosti. Ondřeji Vetchému jsem Mrázka moc nevěřil, je to spíš takové divadelní deklamování než filmové převtělení. Lukáš Vaculík ztělesňuje jedno velké klišé. ()

Isherwood 

všechny recenze uživatele

Technicky parádní provedení, které divoké devadesátky dávkuje ve vizuální dikci úderného videoklipu, za sebou vleče suverénně nejvíc „rádoby“ mafiánský epos, který tady kdy vzniknul. Ployharova kamera může lítat jak na pouti, ale když Vetchý staticky vypráví tradiční zaříkávací formulky o cestě na vekslácký vrchol a Vaculík už nemůže mít vousy šedivější a vaky pod očima nafouklejší, začnete tušit, že se tady zase pendluje na tradiční české plytkosti, u které nevíte, jestli jí víc chybí dramaturg, nebo jen prachy na další půlhodinu navíc. ()

Galerie (79)

Zajímavosti (32)

  • K filmu byl pozván pro věrohodnost příběhu pozván bývalý elitní vyšetřovatel ÚOOZ Hynek Vlas. (Rostiiik)
  • Při odposleších mají kriminalisté na hlavách sluchátka Genius HS-G500V, vyráběné po roce 2010, přestože je děj filmu zasazen do 90. let. (DexMASTER094)
  • V první polovině roku 1993 založil František Mrázek s Karlem Gottem a Miroslavem Provodem Nadaci Karla Gotta Interpo. (Pjootr)

Související novinky

Zemřel herec Andrej Hryc

Zemřel herec Andrej Hryc

31.01.2021

V noci ze soboty na neděli zemřel slovenský filmový, televizní a divadelní herec Andrej Hryc. Bylo mu 71 let. Hryc bojoval od loňského roku s akutní leukémií, informace o úmrtí nyní médiím předala… (více)

Zemřel herec Martin Havelka

Zemřel herec Martin Havelka

03.10.2020

V dopoledních hodinách dnes přišla zpráva o úmrtí filmového, televizního a divadelního herce Martina Havelky. Zemřel v Brně ve věku 62 let. Informaci na svém twitterovém účtu zveřejnil režisér Jan… (více)

Duhová kulička 2015

Duhová kulička 2015

29.04.2015

Lidi dostanete do kina dvěma způsoby: buď natočíte skvělý film, nebo začnete dělat dobrý marketing. Na ZLÍN FILM FESTIVAL se už třináctým rokem valí Duhová kulička – dvoudenní konference ze světa… (více)

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

54. Zlín Film Festival startuje již 30. května 2014

28.05.2014

Je to ideální datum, protože mimozlínšťané mohou využít k návštěvě Zlína především víkend. Nejedná se totiž jen o festival určený dětem a mládeži, zajímavé filmy z více než 55 zemí světa zde zcela… (více)

Reklama

Reklama