poster

Suspiria

  • Itálie

    Suspiria

  • USA

    Suspiria

  • Hong Kong

    Suspiria

  • USA

    Dario Argento's Suspiria

Fantasy / Horor / Thriller / Mysteriózní

Itálie, 1977, 98 min

  • Tuxedo
    **

    Pár slušných momentů se najde, já bych však radši film a ne slepenec všech výjevů, které Argenta za ta léta napadly. Jako film je totiž Suspiria až zoufale nekompaktní a vyplatí se vidět snad jen kvůli hudbě skupiny Goblins (to vše platí o celé trilogii). Ale možná jen nemohu přijít Argentovi na chuť.(22.4.2008)

  • Cervenak
    ****

    Scéna so slepcom a psom a hudba, ktorá k tomu hrá - aj keby v tom filme nebolo viac zaujímavého (akože je), už len kvôli tomuto si zaslúži zapísať do zlatého fondu horrorového žánru.(27.4.2007)

  • 2-Xtreme
    ****

    Krásne snové, temné, mrazivé, ale dosť zdlhavé až nudné. Viem, tieto staré filmy vedia byť zradné a treba ich pozerať s akýmsi nadhľadom. Určite keby to Argento natočil teraz tak by to bola pecka jak hrom. Nudné pasáže by vyplnil niečím zaujímavým a aj herecké výkony by boli na lepšej úrovni. A vlastne to sú hlavné zápory filmu. Ako som už na začiatku spomínal, dej je budovaný hlavne ne atmosfére a na jej bodovaní, ktoré končí zaujímavým no dosť rýchlym finále. Nie som sklamaný, no čakal som od tejto klasiky možno trochu viacej. Slabých 70%(8.6.2008)

  • Subjektiv
    ***

    Subjektiv má tu vadu, že strachy reálného života berou mu schopnost báti se u filmu. Dneska jsem, já strašpytel, třebas letěl letadlem. Tudiž je vlastně s podivem, že Argento dovedl vzbudit svou Suspirií ve mně, když ne strach, tak alespoň zájem o filmové dění. Všechna čest u nehororového diváka mého ražení. Zručně buduje atmosféru, v níž neviditelné zlo provádí nepochopitelné činy a hrdinky o samotě v zlověstném tichu čelí nebezpečí (skvělá scéna na osamělém náměstí). Lekačky má v malíku, pečlivě odhadne okamžik, v němž divák dospěje k přesvědčení: "Á, teď už se nic nestane." Či onen pocit vytvoří. A teprve tehdy se to stane. Pro zručného hrůzomistra je to možná rutina. Prostředí a vůbec celé výtvarné řešení Suspirie však do kategorie "rutinní" určitě nepatří. Fotogenické možnosti architektury (převážně secesní, hádám, ale jsem houby odborník) byly volbou osvětlení a filmového materiálu využity na 100 %.Obraz dokonale ladí architektonickým rytmem. Vrcholem filmu je však zřejmě práce s barvou. Bezvýhradná sytost a zároveň neskutečnost daná barevným osvětlením (hlavně rudým) činí ze Suspirie bezmála malířskou lahůdku. Dokonce i krvi, když ta skutečná je tak fádní, dal v souladu se svou výtvarnou vizí novou, hezčí a zářivější barvu. Nádhera. Jenže... Co je to platné, když se nakonec Argento rozhodne naplno ukázat povahu a původ oné neznámé zlé síly a odpověď, kterou dá, je přinejlepším trapná. Tímhle že budil můj zájem? Ale nee... Když plnil film klišovitými postavičkami jako byl slepý klavírista, černý vlčák, přestárlá valkýra, ruská mužatka/mužička, němý dementní slouha či dekadentní ředitelka, bral jsem to jako zábavnou hru a usmíval se pod vousy. Velké odhalení však vtipu nepobralo - ukazuje jen, že i ten největší svůdník může být impotent. Silné ***.(20.6.2010)

  • MM_Ramone
    *****

    Mladá americká baletka Suzy Bannionová prilieta do Nemecka, aby v prestižnej súkromnej tanečnej škole zdokonalila svoj talent. Vôbec netuší aké hrôzy ju tam čakajú. Zažije veci, ktoré doposiaľ nepoznala ani vo svojich najdesivejších nočných múrach. Bude musieť čeliť mocným temným silám. "Suspiria" patrí medzi špičku filmovej horrorovej tvorby. Je to silne atmosferické vizuálne dielo podfarbené výraznou psychedelickou hudbou talianskej progresívnej rockovej kapely Goblin. "Suspiria" je jedným z najlepších snímkov z dieľne kultového režiséra Dario Argenta. *****(16.8.2015)

  • - Balentí škola měla být původně pro dívky do dvanácti let, ale producent to zamítl, protože nechtěl ve filmu násilnosti na dětech. Tak Argento musel tuto hranici navýšit až na dvacet let. (Chatterer)

  • - Hlavní melodii filmu použil hudebník Marilyn Manson jako intro pro svou Hey Cruel World Tour v letech 2012-2013. (Panfilmex)

  • - Argento k natočení filmu našel inspiraci v příběhu o babičce Darie Nicolodi, která za mlada navštěvovala německou hudební akademii. (Chatterer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace