poster

Suspiria

  • Itálie

    Suspiria

  • USA

    Suspiria

  • Hong Kong

    Suspiria

  • USA

    Dario Argento's Suspiria

Fantasy / Horor / Thriller / Mysteriózní

Itálie, 1977, 98 min

  • Dadel
    **

    Strašidelný horor si představuju trochu jinak, především bez lajdáckých chyb jako je nepřirozeně světlá, skoro až oranžová krev nebo evidentně obyčejný hladký drát ve scéně, kdy je hrdinka "pořezána" v klubku "ostnatých" drátů.(9.3.2005)

  • Djkoma
    ***

    Zvláštní film od Daria Argenta nesoucí autorův nezaměnitelný rukopis. Použití světel a neustále hrající hudba je silná stránka filmu, ale co se týče příběhu je to velká mizérie. Nechápu moc hodnocenní lidí nad 3*, ale budiž asi mají o dost jinčí vkus. Nebudu se zabývat zbytečnostmi jako je kvalita triků apod., ale nemohu nezmínit atmosféru. Ta nabírá konečně na kvalitě až v posledních minutách a to naprosto nestačí. Celý film se vleče a jde od ničeho nikam. Nepředstavuju si atmosférický horror takto. Vizuální stránka opravdu skvělé, ale nestačí to. Co závěr? Bez urážky, ale tento film je jako hodně dalších horrorů, které netočil nikdo tak slavný jako Dario Argento. V půlce hororu se ozve možná varianta "Kdo za tím stojí" a vždycky OPRAVDU VŽDYCKY je to pravda. Proboha musí k takové stupiditě a jednoduchosti upadat Argento? Budiž.(24.8.2005)

  • genetique
    ****

    Štýlový horror, ktorý aj po štyridsiatich rokoch dokáže zaujať a strhnúť divákovu pozornosť, prinútiť ho zbystriť všetky zmysly a úžasnou farebnou kompozíciou vizuálnej zložky a zimomriavkovou hudbou privodiť nemilosrdné mrazenie a sťahovanie žalúdka. Dôkaz, že v jednoduchosti je krása. Príbeh je niekedy na hranici monotónnosti, postavy nie sú bohvieako napísané, dialógy obyčajné, no napriek tomu je atmosféra pekelne strašidelná a neraz tak vrazí dýku do divákovej psychiky. 80%.(9.8.2014)

  • -bad-mad-wolf-
    ****

    Primární snaha Suspirie je děsit. Dala by se ve svém principu přirovnat k japonské Nenávisti, která rovněž přinesla haldu šokézních chvil, obalených titěrným, nikterak důležitým příběhem. A pokud je obsah podřízen formě záměrně, těžko to dokážu nazvat záporem. Suspiria DĚSÍ. A je v tom lepší, než Nenávist. Audiovizuální stránka je bizarní, divoká a eskaluje ve chvílích mordů, které jsou mimochodem velmi pozoruhodné i svým provedením. Okultní atmosféra všechno umocňuje. Trochu nešťastným prvkem je nevěrohodná barva krve, srážející drastickou stránku věci... ale i tak jsou scény vražd prostě fascinující. První zarazí svou umnou prací s napětím a následnou brutalitou, druhá mate těkáním kamery po okolních budovách, aby nakonec vrazila divákovi (i oběti) tvrdou podpásovku, třetí si svou oběť dlouho vychutnává, s moc pěkným psychologickým trápením a drsným koncem. Hudba (made in Goblin) je mrazivá, nepříčetná a šílená, chvílemi až neúnosná; největší boj s touhou jít a rozsvítit mi způsobovala ona. Šílená je ostatně celá Suspiria, abych někomu nedával falešné naděje. A je lepší, než Nenávist (kromě základního principu ale nemají tyhle dva filmy vůbec nic společného).(9.6.2008)

  • S.Quentin QUALE
    ***

    Suspiria je bezesporu kvalitním giallem, které mě však vůbec nezasáhlo, jak mělo. Vizuál filmu je opravdu výborný, moc se mi líbilo kontrastní a netradiční podbarvení, ale opravdu špatný byl odstín krve, no tuna tak opěvovaný hudební doprovod mi přišel po chvíli otřesně monotónní a uši rvoucí. Suverénně nejlepší scéna se odehrála hned na začátku s rukou, co prorazila okno, takže když bych to měl nějak shrnout, tak v úvodu jsem se bavil opravdu skvěle na všech frontách, no postupem času se mi hodně věcí zprotivilo, takže ve výsledku je to jen průměr a mírné zklamání. 69%(16.9.2013)

  • - Žena, která hralá Helenu Markos, není uvedena v titulcích. Jessica Harper řekla, že tato žena byla devadesátiletá bývalá prostitutka, kterou Argento potkal v ulicích Říma. (Chatterer)

  • - Propagační název snímku byl Dario Argento's Suspiria. (Chatterer)

  • - Balentí škola měla být původně pro dívky do dvanácti let, ale producent to zamítl, protože nechtěl ve filmu násilnosti na dětech. Tak Argento musel tuto hranici navýšit až na dvacet let. (Chatterer)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace