poster

Suspiria

  • Itálie

    Suspiria

  • Hong Kong

    Suspiria

  • USA

    Suspiria

  • USA

    Dario Argento's Suspiria

Fantasy / Horor / Thriller / Mysteriózní

Itálie, 1977, 98 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • 2-Xtreme
    ****

    Krásne snové, temné, mrazivé, ale dosť zdlhavé až nudné. Viem, tieto staré filmy vedia byť zradné a treba ich pozerať s akýmsi nadhľadom. Určite keby to Argento natočil teraz tak by to bola pecka jak hrom. Nudné pasáže by vyplnil niečím zaujímavým a aj herecké výkony by boli na lepšej úrovni. A vlastne to sú hlavné zápory filmu. Ako som už na začiatku spomínal, dej je budovaný hlavne ne atmosfére a na jej bodovaní, ktoré končí zaujímavým no dosť rýchlym finále. Nie som sklamaný, no čakal som od tejto klasiky možno trochu viacej. Slabých 70%(8.6.2008)

  • Subjektiv
    ***

    Subjektiv má tu vadu, že strachy reálného života berou mu schopnost báti se u filmu. Dneska jsem, já strašpytel, třebas letěl letadlem. Tudiž je vlastně s podivem, že Argento dovedl vzbudit svou Suspirií ve mně, když ne strach, tak alespoň zájem o filmové dění. Všechna čest u nehororového diváka mého ražení. Zručně buduje atmosféru, v níž neviditelné zlo provádí nepochopitelné činy a hrdinky o samotě v zlověstném tichu čelí nebezpečí (skvělá scéna na osamělém náměstí). Lekačky má v malíku, pečlivě odhadne okamžik, v němž divák dospěje k přesvědčení: "Á, teď už se nic nestane." Či onen pocit vytvoří. A teprve tehdy se to stane. Pro zručného hrůzomistra je to možná rutina. Prostředí a vůbec celé výtvarné řešení Suspirie však do kategorie "rutinní" určitě nepatří. Fotogenické možnosti architektury (převážně secesní, hádám, ale jsem houby odborník) byly volbou osvětlení a filmového materiálu využity na 100 %.Obraz dokonale ladí architektonickým rytmem. Vrcholem filmu je však zřejmě práce s barvou. Bezvýhradná sytost a zároveň neskutečnost daná barevným osvětlením (hlavně rudým) činí ze Suspirie bezmála malířskou lahůdku. Dokonce i krvi, když ta skutečná je tak fádní, dal v souladu se svou výtvarnou vizí novou, hezčí a zářivější barvu. Nádhera. Jenže... Co je to platné, když se nakonec Argento rozhodne naplno ukázat povahu a původ oné neznámé zlé síly a odpověď, kterou dá, je přinejlepším trapná. Tímhle že budil můj zájem? Ale nee... Když plnil film klišovitými postavičkami jako byl slepý klavírista, černý vlčák, přestárlá valkýra, ruská mužatka/mužička, němý dementní slouha či dekadentní ředitelka, bral jsem to jako zábavnou hru a usmíval se pod vousy. Velké odhalení však vtipu nepobralo - ukazuje jen, že i ten největší svůdník může být impotent. Silné ***.(20.6.2010)

  • JohnnyD
    *****

    Totálna haluz. Duniace bicie, halogénové farby a desivé výjavy - surrealisticko-expresionistická audio-vizuálna stránka dohnaná na maximum. Nebyť občasnej vaty a niekedy nechcene vtipných momentov, bolo by to dokonalé. Takto je to skoro dokonalé.(14.11.2010)

  • Fr
    ****

    ,,QUANTUM UBIQUE, QUANTUM SEMPER, QUANTUM AB OMNIBUS CREDITUM EST“..... /// Něco shnilého ve škole baletní… růžovej barák plnej mladejch holek, divnýho personálu, divnejch věcí a neuvěřitelnejch náhod. Nejdřív si myslím, že se jedná o barevný a zvukový šílenství, ale Helen Marcos mě přesvědčuje, že tahle hororová prazvláštnost, která trhá uši a ničí barvocit je vlastně oním zpracováním a nápadama zajímavá. UBODAT A OBĚSIT… Ale vidět to znova? P.S.: obdivuju frajery, který tohle daj v paneláku a v noci na domácím kině! /// NĚKOLIK DŮVODŮ, PROČ MÁ SMYSL FILM VIDĚT: 1.) Chystám se napsat knihu ,,Paranoia nebo magie?“. 2.) Chcu se zdokonalit v baletu. 3.) Nechápu, proč nedůvěřovat školám s východním personálem. 4.) Thx za titule ,,jamesjohnjimbo“ a ,,fridatom“. /// PŘÍBĚH *** HUMOR ne AKCE * NAPĚTÍ **(18.12.2012)

  • Djkoma
    ***

    Zvláštní film od Daria Argenta nesoucí autorův nezaměnitelný rukopis. Použití světel a neustále hrající hudba je silná stránka filmu, ale co se týče příběhu je to velká mizérie. Nechápu moc hodnocenní lidí nad 3*, ale budiž asi mají o dost jinčí vkus. Nebudu se zabývat zbytečnostmi jako je kvalita triků apod., ale nemohu nezmínit atmosféru. Ta nabírá konečně na kvalitě až v posledních minutách a to naprosto nestačí. Celý film se vleče a jde od ničeho nikam. Nepředstavuju si atmosférický horror takto. Vizuální stránka opravdu skvělé, ale nestačí to. Co závěr? Bez urážky, ale tento film je jako hodně dalších horrorů, které netočil nikdo tak slavný jako Dario Argento. V půlce hororu se ozve možná varianta "Kdo za tím stojí" a vždycky OPRAVDU VŽDYCKY je to pravda. Proboha musí k takové stupiditě a jednoduchosti upadat Argento? Budiž.(24.8.2005)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace