Reklama

Reklama

ACAB: Všichni policajti jsou parchanti

  • Itálie A.C.A.B.: All Cops Are Bastards (více)
Trailer 1

Obsahy(1)

Posměšnou zkratku ACAB (All Cops Are Bastards) znají dnes z fotbalového prostředí i malí kluci, setkáváme se s ní na autobusových zastávkách a posprejovaných továrních zdech, objevuje se na transparentech fotbalových ultras a dokonce i jako motiv oblečení.
Když se kácí les, musí lítat třísky. Hoši z italské policejní zásahové jednotky Cobra (Pierfrancesco Favino), Negro (Filippo Nigro) a Mazinga (Marco Giallini) o tomhle vědí své. Když místo s rodinou tráví neděle v ochozech stadionů, kde čelí plivancům, lahvím a vytrženým sedačkám, a nesmí se pohnout, dokud nedostanou rozkaz, každý jejich tvrdší zákrok vyvolá bouři nevole a následnou kritiku veřejnosti a jakýkoliv průser končí u přestupkové komise nebo rovnou u soudu, kde se v lepším případě zahladí křivým svědectvím, jsou něco jako brutální andělé v uniformě. Nováček Adriano (Domenico Diele) nepřichází do jednotky zrovna v nejklidnější době, v Itálii je před volbami, země čelí problémům s nelegální imigrací, narůstá trestná činnost páchaná cizinci a na druhou stranu se zvyšuje i počet rasisticky motivovaných útoků krajně pravicových hnutí. Po jednom střetu s tifosi skončí pobodaný Mazinga v nemocnici a jeho parťáci se zavážou pomstít. (dopitak)

(více)

Videa (4)

Trailer 1

Recenze (168)

klerik 

všechny recenze uživatele

Napriek určitej podobnosti netreba čakať ďalší ELITE SQUAD. Ide tu hlavne o postavy a ich osudy v skutočnom európskom svete (žiadne drogami a zbraňami preplnené Rio alebo Mexiko). Ale film dokáže navodiť ten správny pocit nespravodlivosti a vážnosti situácie okolo boja so zločinom v uliciach. Tvorcovia si neberú servítky a na plné ústa pomenúvajú problémy - žiadne všeobecné termíny ako imigranti či neprispôsobiví občania, na vine sú Rumuni, Albánci, Tunisania atď. Dráma, ktorá nemoralizuje a necháva na diváka, aby si určil hranicu, kde končí práca dobrého policajta a kde začína zneužívanie jeho právomocí... ()

Prochy38 

všechny recenze uživatele

"Always Carry A Bible" :), to se povedlo. Co k tomu říct, k filmu jsem se dostal více méně náhodou, po zhlédnutí Diaz : Neuklízej tu krev, kde bylo v zajímavostech psáno, že padne zmíňka o tomto incidentu, a protože tento film je točen z pohledu policejních zásahových jednotek, byl jsem zvědav, co víc se dozvím. Nedozvěděl jsem se nic, ale film mě moc potěšil. Italské obsazení i pojetí moc dobré a řekl bych, že na rozdíl od Diaz nejednostranné. Líbilo se mi to hodně, i když k realitě to může mít hodně daleko. Podporuji tyhle složky, a to hodně. Na fotbal chci chodit i s dětmi a nikdo jiný s těma hovadama nic neudělá.... ()

Reklama

ivan_drago 

všechny recenze uživatele

Povedené nakoukání do života těžkooděnce, kdy loajalita ke své jednotce je víc než pravidla a zákony... Velmi civilně zpracované, i do oblasti sociálního dramatu to občas sklouzne, a samozřejmě je zde zobrazen hlavně problém rasismu a přistěhovalců... Bitky nejsou nijak spektakulární, ale k dotvoření atmosféry slouží dobře... Velmi uvěřitelné charaktery.... A na závěr samozřejmě "EJ SÍ EJ BÍ" ()

TheSame 

všechny recenze uživatele

Když se ve filmu potkají tři z mých oblíbených filmových témat (sport, politika, násilí/agrese), nemůže to dopadnout špatně... slušné 4* + bych přidal detail, co se mi fakt zamlouvá, film jde proti aktuálním trendům zvyšujícím oblíbenost těch "rádoby akčních" filmů poslední doby (jako jsou krásné ženy, postelové scény, atd..) a striktně se zaměřuje jen a pouze na dané téma... ()

Niktorius 

všechny recenze uživatele

Tvorba filmů o složitých společenských problémech klade na filmaře vždy velké nároky už ve fázi rozmýšlení, jak danou tematiku uchopit. Dobrý film by ji neměl nepřístojně zploštit a v ideálním případě by na ni měl přinést nějaký podnětný náhled (namísto toho, aby jen suše konstatoval "takhle to prostě chodí"). Zatímco ve zdejších komentářích vzpomínaná Tropa de Elite, respektive její zdařilejší pokračování, zaujímá subjektivní hledisko militantně smýšlejícího kapitána Nascimenta, přičemž ho zároveň konfrontuje se silným ideovým protivníkem, ACAB se pokouší na etické otázky spojené s prací pořádkových policejních jednotek nahlížet z různých stran a skrze různé postavy. Bohužel se tím chytá do pasti, která je s takovým přístupem často spjatá - dopouští se příliš schematického a nuceně působícího ideologického vyvažování: Když nám třeba film ukáže zlé přistěhovalce, které je třeba zpacifikovat, hned na to nám pro uklidněnou představuje přistěhovalce hodné, na nichž je pácháno příkoří zlými nácky. Papírem také šustí celá linie s vedoucím jednotky a jeho neonacistickým synem, která končí u velice předvídatelné pointy. Film tak nadhazuje množství morálních dilematech, ale nenaznačuje žádné odpovědi, což v jeho případě není ani tak plodem snahy o nějakou vyváženost, jako jeho nevelkou objevností. ACAB ovšem dobře funguje jako působivý a empatický vhled do práce pořádkové policie, která už z principu nebývá nikde moc oblíbená - a v Itálii, zemi, která plodí mnoho politického napětí a jejíž kinematografie je poznamenaná silným levicovým proudem, to jistě platí dvojnásob. ()

Galerie (30)

Zajímavosti (11)

  • Zápas, po ktorom bol poranený veliteľ ťažkoodencov, sa odohral medzi AS Rím a SSC Neapol na Olympijskom štadióne v Ríme. (vander19)
  • Film zobrazuje fanúšikov Neapola, ktorý patria medzi najtvrdších "tiffosi" v južnej Európe. (vander19)
  • Natáčení probíhalo v italské oblasti Lazio a v Římě. (Terva)

Reklama

Reklama