poster

Spring Breakers

  • USA

    Spring Breakers

  • SK název

    Spring Breakers

Krimi / Drama / Thriller

USA, 2012, 94 min

Komentáře uživatelů k filmu (469)

  • Houdini

    Zlatý Lev - výběr(3.9.2012)

  • Tsunami_X
    ****

    Silikonový art, který si rochní v tom, jak moc vám lže a destruuje divácká očekávání. Jen je to někdy zbytečně doslovné, převoiceoverované a opakující se.(20.3.2013)

  • verbal
    odpad!

    Buď mi ten kokain včera ne a ne zabrat, anebo to opravdu byla otřesná pičovina pro velmi pokročilé narkomany. Ono sledovat hodinu a půl tři nehezké pizdy a pizizubatého Franka, jak se v barevných šmouhách blonckají od ničeho k ničemu za doprovodu trance, techna a rapu, u nichž jsem měl co dělat, abych udržel nehty ve svých lůžkách a samovolně mi neslezly, to chce asi opravdu o hodně silnější matroš! Ale asi jsem holt už jiná degenerace a působilo to na mě naprosto stejně, jako bych devadesát minut čuměl na tři důchodkyně a předsedu ONV, jak se za zvuku Moravanky v pestrobarevných zástěrách šourají do sámošky pro mlíko, kde na závěr umlátí francouzskými holemi ženu za pultem.(2.7.2013)

  • Djkoma
    ****

    Důkaz, že dnes lze překvapit i s Generací MTV, která se tváří tak, že pokud nemáte Lamborghini, tak se k Vám nebudou znát (a vy nikdy neochutnáte to všechno, co si schovávají pod těmi maličkými plavkami). V první chvíli mě napadlo, že ten člověk chtěl natočit psycho ala Jen Bůh odpouští s artovým fetišem a dlouhými záběry s naprosto nečekanou hudbou, ale tohle mělo v sobě mnohem víc. Očekávání je svinstvo. Já to furt říkám a ... Everytime od Britney Spears už pro mě nebude jako dřív:).(24.8.2013)

  • Enšpígl
    *****

    Vlastně se ani nedivím tomu rozporuplnému hodnocení. Po první minutě jsem si řkal ááááá kozy, bikiny, no sem s tím, ať maj moje oči taky nějakou tu radost ze života, po devatý minutě jsem si říkal, no tak to asi vypnu, po třicatý minutě jsem si říkal, aha to není špatný, abych si na konci filmu řek, tak tohle byl pětihvězdičkovej nářez. Přestože já a MTV generace jdem každý po naprosto odlišný cestě, tak tohle mě sežralo. Film ukazuje kam až vede lidská prázdnota. Sice to ukazuje zvláštním až hypnotyzujícím (kombinace hudby s obrazem ), ale ukazuje to s takovou vytrvalostí, že jsem tomuhle filmovýmu hypnotičnu propad.(1.9.2013)

  • J*A*S*M
    ****

    Spring Breakers lákají perfektním audiovizuálem a neonovou estetikou, nahotou, letní zábavou a zvukomalebně znějícím spojením "spring break" ("jarní prázdniny" znějí o poznání méně cool :-D ). No a přitom jsou ve skutečnosti zdviženým prostředníkem právě vyprázdněným a povrchnostmi posedlým pártyboys a pártygirls. Je to vábnička, která diváka chytí do pasti. V podstatě značně depersivní art. Jen se mi zdá, že všechno důležité stihl sdělit už v první půlhodině a po zbytek stopáže je už pouze (podmanivou) recyklací, ačkoli i to pravděpodobně má svůj význam. "Everytime" bezpochyby jedna z filmových scén roku.(27.6.2013)

  • Marigold
    ****

    Vejdi do prázdna masturbačních fantazií milovníků beach bitch party tits beer guns estetiky. Fluorescenční sen na pomezí anti-teze a zaujetí umělou mytologií MTV klipů. Hypnotické, vtahující, provokativní, rozvratné (Britney Spears meets Pussy Riot) a hlavně - James Franco se pro roli Aliena narodil. "This is the fuckin' American dream. This is my fuckin' dream, y'all! All this sheeyit! Look at my sheeyit!"(30.3.2013)

  • Superpero
    *

    Sračka. Nalákalo mě to na kundy a režisérovi slouží ke cti, že o ty mě teda neošidil. Bikiny, kozy a zadky útočí ze všech stran a díky tomu se na to dá alespoň koukat. Bohužel zbytek je onanie nejhrubšího zrna. Nevím co to mělo znamenat, asi nějaká výpověď o stavu mládeže nebo co, ale v tom filmu se děje hovno. Ani tam moc nejsou dialogy mezi postavami. Spíše lidi něco dělají a je to provázeno debilním voiceoverem. No a ta "válka gangů" v druhý půlce a ten konec. Za to by Harmony Korine zasloužil s gustem nakopat do koulí. Holky byly fešandy za ty jedna hvězdička a James Franco byl správně divnej, to se musí nechat, ale opravdu nemám zájem čumět na to, jak hraje na piáno a filosofickým tónem pronáší básničky na úrovni dítěte ze školky.(14.7.2013)

  • Shadwell
    *****

    Vynikající beach noir v duchu gamesy GTA: Vice City, o jehož zvláštní atmosféru se vedle režiséra postaraly ty nejlepší jména, jako je dvorní kameraman Gaspara Noého nebo dubstepová hvězda Skrillex. O Martinezovi ani nemluvě. Tady prostě člověk pochopí, co mají taoisté na mysli, když říkají, že měkké je silnější než tvrdé. Spring Breakers představuje mimo nádherného prázdninového dobrodružství hlavně ale celkem zajímavý komentář k tomu, co se tu odehrálo za posledních dvacet let. V podstatě platí, že tak jako je Project X Human Trafficem dnešní doby, který přemístěním party z klubu do soukromýho baráku říká cosi o privatizaci prostoru (všimli jste si asi čím dál častějšího oplocování panelových sídlišť), je Spring Breakers Trainspottingem dnešní doby, který popřením univerzálního plynutí ve prospěch permanentní fantasie říká obdobně cosi o privatizaci času (youtube/videoherní generace si své zážitky mixuje bez ohledu na okolí pár stisky tlačítka sama). Scéna, ve který James Franco přezpívává u piánka Everytime od Britney, je nejen nejsilnější scénou z filmu, ale i jasným kandidátem na desítky tisíc zhlédnutí na různých videoportálech. Kdysi jsem zažil něco podobnýho na Mácháči. Jen místo coveru od Britney jsme zmaštěný a zhulený tančili pod stejdží podivný kreace absolutně mimo rytmus a mimo rytmus taky tleskali. Tehdy jsem ještě nevěděl, co Franco: „Jestli kdy chodil po zemi anděl, je jím Britney Spears.“(13.7.2013)

  • novoten
    *

    Jestli se něco povedlo, tak zmrzačení veškerých diváckých očekávání. Svěžest, lehkost nebo přirozená žhavost jsou smeteny pryč vychtěným a zoufale repetetivním zabíráním všeho, co tančí, natřásá se nebo se vůbec jakkoli netradičně hýbe. Ta pravá rána pod pás je ale scénář, který psal třináctiletý chlapec, co se doma o prázdninách zoufale nudí a ve své bujné fantazii právě utváří story o tom, co asi v tu samou dobu dělá ta partička nedostižných holek ze střední za rohem. A asi nikoho nepřekvapí, že tím pádem nefungují postavy, dialogy, příběh ani nic. Snad jen pár fajn songů, co by za jiných okolností přivodily letní náladu a Martinezův hypnotický soundtrack, který ovšem v tomhle maglajzu běží téměř naprázdno.(19.7.2013)

  • Flipnic
    ****

    Tady asbolutně a jasně vládne forma nad obsahem, který ale dá ránu mezi oči nečekaně divákovi až v naprostém finále ... Úžasný barvy, hudba, záběry na plážový hudební párties, krásnýholky, sex, drogy, erotično, hudba, rozjetej rozjařenej svět ... Ikdyž pořád něco visí ve vzduchu, něco nebezpečnýho, něco neočekávanýho a todrží diváka stále v napětí. Hodně zajímavej filom a obrovskýá překvapení léta 2013. Vůbec se nedivím plným počtům zde v hodnocení, protože tohle je OPRAVDOVÁ nádhera!!! Až na ty bouchačky je prostě tohle střed mýho života, vždycky byla bude v různých formách ... takhle to mám, tohle jsem já, pro tohle žiju... A navíc, účel světí prostředky ... :-)(30.6.2013)

  • DaviD3141
    *****

    Korineho okázalá, extatická i fluorescenčne-neónová antitéza zhýralého Project-u X o (ne)dejovej vyprázdnenosti à la Gaspar Noé (tu sa priam hlási jeho monumentálne hypnotická psychedélia Enter the Void; francúzsky kameraman a okrem iného aj ‚závratový virtuóz‘ Benoît Debie tomu v značnej miere dopomohol). A o rafinovanom „zdokumentovaní“ doterajšej „hviezdnej“ kariéry najznámejšej popovej speváčky Britney Spears už ani nehovoriac. „Prosto“ a „jednoducho“ – jedná sa o povznášajúco a podvratne sofistikovaný polo-art, ktorý nadchne iba tých (naj)skúsenejších. 90%(29.6.2013)

  • Slasher
    ****

    Stačilo přežít úvodní půlhodinku, než přijde BALLR a nakopne celou show. Miluju ten neonovej svět, barvičky, lolitky, pláž, zbraně... Korineovo popelnicový porno mě málem uspalo, zato tomuhle zmrdání MTV generace do zadku svým vizuálem a zásadní presencí Jamese Franca vůbec nešlo odolat. Scéna s Britney "Everytime" - geniální. Ten dojem nejde popsat. Zkurvenej spring break y'all. (Mimochodem krom nás s kámošem bylo v kině asi 20 holek co nemohly mít páru na co jdou, WTF?)(23.3.2013)

  • Zeck
    odpad!

    Nudný hnus, jenž je primárně určen pro teenagery, ale který je vůbec neosloví, neboť je jednak nebude vůbec bavit, ale hlavně ani nepochopí pointu filmu (a že ani žádnou neměl). Vlastně jsem ani já nedokázal rozeznat, co to na mě Korine celý film blije. Normálně bych si asi vystačil s honěním nad těma "lolitkama", ale vzhledem k tomu, že je mám zhnusené ze všech těch dětsky-rovných shitů, které jako hvězdy Disneyho natočily, ptáka jsem musel ponechat v kalhotách. Díky tomu jsem taky vysloveně trpěl, protože mě místo honitby musel pobavit děj. Aby se z prázdninové crazy jízdy udělalo existenciální pseudodrama zaštiťující se děsným "artem" v podobě 5x opakovaných stupidních vět se záběrem na prdele hlavních hereček v plavkách, což ve výsledku zabralo tak 50% stopáže, kdy se z té slibované party člověk dočká jen pětiminutových klipových scének se záběry na skákající umělé kozy, a pak musí hodinu čumět na pohledy do ztracena hlavních představitelek, aby na konci s růžovou kuklou na hlavě apaticky vystřílely nějaké neschopné negry a jely domů. To jako mělo reflektovat co? Režisérské diletantství Korineho a jeho hebefilní sny o psychopatických lolitkách? Ukrutně nezáživná sračka, která bavila jen Franca, když při natáčení nezištně osahával všechny ty prciny. 10%(20.7.2013)

  • H34D
    ***

    Již brzy po nejasném, přelétavém úvodu, pestrých barvičkách a "prázdninové" hudbě vám dojde, že tento film nebude o strukturovaném příběhu, výpovědi o "čemkoliv" a dokonce ani o postavách! Spring Breakers stojí a padají na uvolněné teenage atmosféře. Jedna chlastačka střídá druhou, do toho občas nějaké pubertální koze uteče koza, nikomu není jasné, co se děje a to povětšinou ani divákům. Herecky vyniká jen skvěle stylizovaný Franco, ústřední čtveřice naivních kravek není ani do konce filmu jednoznačně rozeznatelná, či nedej bože charakterově vykreslená... Naštěstí cílevědomá režie drží tento "líbivý" pop-útok na náctileté pohromadě. Výsledek sice nemůže být vzdálenější meditativně-drogovému Vejdi do prázdna, ale nudit se snad nebudete. 5/10(10.7.2013)

  • JFL
    *****

    Duchovní film pro svět bez Boha přenáší diváky na planetu utkanou ze snů videoklipové hyperreality, která může být reálně hmatatelná. Stačí jen nasadit správnou pózu a čas se rázem promění z nezachytitelného plynutí do smyčkové koláže, kde minuty neodtikávají, ale pulzují stejně jako světlo neonů. Ale to vše se může velmi rychle rozplynout - stačí jen na chvíli vystoupit z pózy, jenže pak už ale není cesty zpět. Korineho DJský spin na kulturu/generaci povrchu není podvratný v tom, že by ústil do apelativního gesta jako jeho předchozí generační titul "Kids", ale přesně obráceně. Namísto varování představuje omamné a smyslově intenzivní pokušení. Je absurdní číst reflexe, jejichž pisatelé se elitářsky vymezují vůči domnělému publiku, které bude z kina odcházet zpruzelé či zničené, protože očekávalo další disneyáckou taškařici se Selenou a Vanessou, ale při tom oni sami nadšeně skandují "Spring break forever, bitches." Příznačně tak ilustrují, že Korine není v pozici mravokárce, nebo nezaujatého pozorovatele, ani watersovsky zaujatého labužníka. Představuje naopak pro diváky stejného ďábla-pokušitele, jakým je ve filmu Alien pro hrdinky. Kdo včas neuteče, bezmezně mu propadne. "It's so nice to get a break from reality."(5.4.2013)

  • Dudek
    ****

    Podvratný snímek, kde prim hraje audiovizuál. Zastřený obraz, opakující se fráze a záběry, voiceovery a obrazová stránka, kde se nešetří netradičním uv nasvětlením a výraznými barvami. Navozená atmosféra je kdesi na pomezí mezi snem a enomanií, a evokuje svět, ve kterém je jednání oproštěno od následků. Zároveň si Korine pohrává se zaběhlými filmařskými postupy a většinu známých situací sleduje kamerou, která jakoby vypadla z úplně jiného žánru. Tím nejenže si pohrává s diváckými očekáváními, ale současně vyvolává u sledování scén odlišné pocity, než které bychom předpokládali. Vlastními slovy postav se zde čtyři malá kuřátka dostala do světa, kterému tak docela nerozumí, ale berou ho jako videohru a užívají si ho, jak jen to jde, a v případě, kdy dojde k překonání pomyslné hranice, mohou kdykoliv nastoupit do autobusu a vjet zpět do svých monotónních a předem nalinkovaných životů.(30.6.2013)

  • choze
    *

    Povrchnější, nudnější a OTRAVNĚJŠÍ postavy jsem už dlouho neviděl, což je spolu s téměř nulovým dějem (sestávajícího hlavně z mejdanů, chlastání a fetování) a indie atmosférou smrtící kombinace. Tahle jízda jde totálně mimo mně, jednu hvězdičku za vizuál.(2.5.2014)

  • ORIN
    *****

    video- clip/game/art aesthetics meets softcore porn(6.7.2013)

  • Jara.Cimrman.jr
    **

    Mám slabost pro ozbrojené polo, třičtvrtě i zcela nahaté slečny, ale to je jediné pozitivum, které jsem na snímku našel. Slečny se totiž většinou ztrácely v rozmazané tmě a tohle "umění" mi brzy začalo lézt krkem. Stejně tak i příběh o školačkám s Bohem v srdci, koksem v nose a sexem v bankovkách. Ve filmech o zbytečných lidech totiž očekávám tuny hlášek, vymazlený příběh a nějakou postavu, které bych přál přežít, ale nic z toho jsem tentokrát nedostal.(24.8.2014)

<< předchozí 1 2 3 4 7 13 18 24