Nastala chyba při přehrávání videa.
  • LiVentura
    ****

    Sokol se mi trefil úhly svého pohledu do nátury. Beru všemi deseti podobná dílka a stavím na piedestál moderního snesitelného českého humoru po bok dílek Prušinovského. Tyhle dva já můžu a rád budu dále sledovat.. :-))(30.9.2014)

  • Hejtmy
    ****

    PROLOG Je to velmi dobrý film. Na režijní debut až nečekaně dobrý, takže musím hodnotit víceméně kladně, i když to dělám poměrně nerad. ŠUMPERK A SOKOL Na začátek se musím přiznat, že jsem ze Šumperka a tím pádem mám k tomuto městu určitý iracionální kladný vztah. Na všechno kolem Krásna tak nahlížím určitě jinak, než kdybych byl třeba z Prahy, nebo na začátku Krásna zmíněné Jihlavy. Chtě nechtě, pro nás Šumperáky je ve filmu asi nejdůležitější právě ten Šumperk, o čemž svědčí už gigantická návštěvnost v místním kině (Svět to bohužel není). Po premiéře filmu začala poměrně zajímavá debata o tom, jak je Šumperk ve filmu vyobrazen. Debaty se účastnili na jedné straně nekritičtí místní patrioté a na druhé straně ještě méně kritický sebestředný Sokolík. Já se v této debatě stavím jednoznačně na stranu Sokola, protože, jak by řekl Hitchcock, "vždyť je to jen film". O tom svědčí už to, že část Šumperka "hraje" Praha, že policejní stanice je ve skutečnosti pošta, atd. Stylizace je zvlášť v takovém filmu nutná, a to, že Sokol nenatočil dvouhodinovou reklamu na Šumperk, je samozřejmě dobře (ono by nebylo co točit, vždyť tady fakt nic zajímavého není!). Na druhou stranu mě Sokol doslova nadzvedl ze židle svými výroky na adresu Šumperka a jeho obyvatel na facebooku a svým sebevychloubáním ve stylu "když mě nikdo nechválí, musím to dělat sám a to kurevsky často!" KRÁSNO A co samotný film? U mě dobrý. Děj odsýpá skvěle, přelévání z komedie do krimi je plynulé a nerušivé, a i když má časově navrch komediální stránka, celkově bych Krásno za komedii neoznačil, to rozhodně ne. Hluboko pod komediální slupkou je to vážný film o vážných tématech. Sokol s Fingerem hrají dobře, v menších rolích ale doslova excelují Matásek, Roden a další. Samostatnou kapitolou je skvělá hudba a kamera, viz například dlouhá pasáž v našem místním kulturáku, která je po hudební a vizuální stránce úžasná. A i dějově je moje oblíbená, protože jsem se taktéž nejednou sápal na pódium za asistence vyhazovačů v důchodovém věku. EPILOG Takže, Krásno je opravdu dobrý film, na druhou stranu nemůžu být v hodnocení objektivní, a kdybych nebyl právě ze Šumperka, vnímal bych to určitě celé jinak (resp. bych na film zřejmě nešel). To ale nic nemění na tom, že Sokol, ač jako člověk je to namachrovanej sráč (něco jako já), je dobrý režisér. Jeho další filmy, pokud se nezařadí do šedi korektních českých komedií, mohou přinést v české kinematografii něco nového. Fin. 75 %(12.2.2014)

  • dr.horrible
    **

    Chcel som pôvodne napísať iba slovo Nuda, ale asi by som to mal trošku obkecať. Takže obrovitá reklamná kampaň, pred aj počas vzniku (na čsfd minimálne spamovanie diskusií, niekým pravdepodobne z PR), pamätám aj súťaž so žiadosťou o spolufinancovanie, atď, atď .... spôsobili minimálne skepsu, aj v človeku čo k domácej tvorbe nie je až tak kritický. Ako ja. Tešil som sa aj na Donšajniho ako nového Menzla a nebral v úvahu čiernu farbu. Až som sa presvedčil. Krásno samozrejme nie je na kameňákovej úrovni, skôr taký Řehořek, čo má námet na hodinu filmu a chce mať celovečerák, ktorý by mal úspech aj v zahraničí. Ale to sa asi nestane, pretože je tam furt tá hodina navyše a tá by chcela baviť. Nevyšlo to. Možno nabudúce, ak nato ovšem budú peniaze a nervy. Snáď ani ne.(29.7.2014)

  • kingik
    ****

    Dva kamarádi, Adam a Michal, se po letech vrací na "místo činu", aby z menší části oprášili staré vzpomínky, a aby z větší části rozkryli pozadí, které je za tragickým úmrtím Michalovy matky, která kdysi o život přišla za nevyjasněných okolností. Město Šumperk, v němž chcípl pes, má ale dostatečný počet figurek, které nechcípají jen obrazně, přičemž jejich funus může být záhy až proklatě reálný. A taky je zde jeden zapomenutý hotel s recepčním, který snad ani nepoznal, že máme kapitalismus, zchátralé kino, policejní hlídka blbů, homosexuální párek pohřebáků, hodná svobodná maminka, co zásadně neprcá za světla a jedna moc vychytralá macecha, co má zřejmě na svědomí Michalovu mámu. Jenže k tomu, aby byla usvědčena, chybí důkaz. A taky je zde jedno zatracené jezero Krásno, které bylo a bude svědkem nejedné tragické události. Autoři projektu, Sokol a Finger, pocházejí ze Šumperka. Zasazení děje směřovalo právě tam. A on ten "děj" není zrovna konzistentní. Svůj podíl viny na tom nese přemrštěná délka filmu a nepříliš uhlídaná dramaturgie. Díky tomu je film protkán řadou scén, které nijak zásadně nesouvisí s hlavní dějovou linií, která je značně dietetická. Film dost střídá své nálady, chvíli je smutný, náhle je prudce absurdní, o kus dál komicky bláznivý, objeví se i náznaky detektivky, najdou se i podněty na zamyšlení se o lidském životě, do černohumorného žánru se film dostává složitě, nijak se mu ani do něj delší dobu nechce, v podstatě až o závěrečném "zúčtování" se dá prohlásit, že splňuje kritéria černé komedie západního stylu. A samozřejmě inspirace jinými filmy je celkem zjevná - V Bruggách, Klepání na nebeskou bránu, ty dva filmy to určitým způsobem připomíná. Herci hráli velmi obstojně. Sokol samozřejmě v popředí, zbytek se drží za ním. Stylizovanost postav ne úplně vadila, i tak to působilo zvláštně. U Rodena to bylo nejvýraznější, Plesl, jeho homosex partner, dostal jen minimum prostoru a byl tradičně slizký, solidně se z toho po srandovsku vylízal Malý, naopak Stavná s Krausovou si držely reálné rozměry svých postav, přičemž Krausová byla kvalitní mrcha. A Matásek? Jeho hotelový recepční zřejmě vejde do dějin konzervativních hotelových recepčních bez špetky humoru i pochopení (pro nadsázku). Sokol hrál "partičkovského" Sokola, Finger hrál zasmušilého Fingera, ještě daleko před obdobím, kdy s debilní rolí alkoholického otce, prorazil v (H)Ulici. Film důkladně prostříhat, zkrátit, vyhodit zdlouhavé pasáže, přidat na dramaturgii, nekončit scény postupným zatměním, dát filmu režijní důslednost i tempo. Ale jo, proklatě černá komedie to přímo nebyla, ovšem jedná se o ojedinělý počin v českém filmu, což jej trvale separuje od podbízivých trapáren a slátanin jiných českých, mnohem horších režisérů, než jakým je dravý sokolík Sokol. 70%(21.4.2016)

  • PinokKio
    ***

    Ondřej Sokol a jeho pokus vymanit se z televizní Partičky. A nejlépe se té nálepky zbavit z režisérského křesla, kam usedl. Jako debutant před (i za) kamerou se uvedl dobře, ale ten dortík, co splácal, chutná všelijak. Chtělo by to vzít do ruky nůžky a stříhat a stříhat. Výsledná poloviční stopáž by určitě stála za to ..(9.5.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace