poster

Poklad

  • Rumunsko

    Comoara

  • Francie

    Le trésor

  • anglický

    The Treasure

  • Slovensko

    Poklad

Komedie

Rumunsko / Francie, 2015, 89 min

Scénář:

Corneliu Porumboiu

Kamera:

Tudor Mircea

Střih:

Roxana Szel
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • dzira
    ****

    Decentní, sotva postřehnutelný humor... Ten je kouzelný....(13.4.2016)

  • Deimos
    ****

    KINO Art s účastí režiséra Corneliua Porumboiua a herce Adriana Purcarescua/// Obsazení 7/10 Děj 7/10 Hudba 6/10 Kamera 9/10/// PLUS: především možnost vidět oceňovaný snímek rumunské nové vlny za účasti tvůrců a následně s nimi po projekci pohovořit o filmu /// Shrnutí: Poklad je natočen s lehkostí, v poklidu a vyznačuje se pomalým tempem. Zaujme nevnucujícím se humorem. Tématem se jedná o zajímavé sociální "drama" ze současného Rumunska./// Celkem 71%///(4.2.2016)

  • Brylin
    ***

    Velice přímočarý příběh bez komplikovaných zvratů, který stojí na dialozích budovaných zejména na dotazech. Tak takový je Poklad, další rumunský snímek na 50. KVIFF. Herecké výkony jsou na dobré úrovni, stejně jako technická stránka filmu, avšak vzhledem k příliš jednoduchému scénaři nemohu hodnotit více než slabšími třemi hvězdičkami.(11.7.2015)

  • Othello
    ***

    Neobeznámenost s dílem Porumboii a důvěra k příslušnosti do žánru komedie, do kterého je Poklad distributory rvaný může nejednomu důvěřivému divákovi přivodit krušné časy. Dlouhé horizontální záběry před kterými se dějí věci tak civilní, že jeden zalituje, že čas věnovaný filmu mohl věnovat tomu, aby vykopal pařez na zahradě a hlavně vůbec nelze vydedukovat, kam to celé směřuje. Že ten útvar získá nějaký smysl až poslední scénou není špatný tah, zejména tím, že celý ten komediální rámec dojde divákovi až s Laibach v uších, jež výborně podkládají zařazení celého filmu do škatulky současné absurdity.(24.5.2016)

  • thommas
    ****

    "Storytellingový sadismus," vystihl recenzent Guardianu další příspěvek do rumunské nové vlny. Porumboiu nudí, ale zároveň nenápadně baví pomalými táhlými dialogy a sérií opakujících se otázek a opakovaných odpovědí. Prolog záměrně uspává detailní observací postupu před počátkem samotného hledání, aby odhalil a demytizoval hrdiny – žádný Robin Hood, co bohatým vezme: tři obyčejní muži, kteří se následně potulují zahradou s detektory, postávají, debatují, a když má dojít k reálné práci, vůbec se do ní nemají ("pod podlahou bude jen roura, nebudeme to dál zkoumat"). Možná sice představují rozdílné typy současné rumunské společnosti (to ať posoudí fundovanější), pro mě jsou však univerzální i přes rozdílné motivace: pojí je snaha najít "poklad", nechat si do rukou spadnout únik a bez práce opustit své potíže (raději debatují o logice hloubky země než by kopali), a i Cornel, ač myšlenkami žije ve starém režimu a na oko neuznává rychlá řešení, se ve skutečnosti jen přizpůsobil a parazituje skrze techniku, kterou vlastně nechápe a neovládá. Globálně srozumitelný epilog je happyendem jen zdánlivě: rodina a syn se možná potvrzuje být nejcennějším bodem v životě Costi, ale jeho krásné gesto ihned plodí zlé vztahy a vychovává novou generaci, která očekává, že poklady padají z nebes a vyzvednout si je můžete v bance. Pomalý satirický poklad, který odmění ty, jež si dají tu práci a vydrží až do konce.(8.2.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace