poster

Poklad

  • Rumunsko

    Comoara

  • Francie

    Le trésor

  • anglický

    The Treasure

  • Slovensko

    Poklad

Komedie

Rumunsko / Francie, 2015, 89 min

Scénář:

Corneliu Porumboiu

Kamera:

Tudor Mircea

Střih:

Roxana Szel
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Traffic
    ****

    Když nad tím tak přemýšlím, je to vlastně vynikající, zdánlivě okrajový komentář ke společnosti, která stojí na pohádkách o virtuální ekonomice (hypotéky, akcie...). Obecně je to samozřejmě film o tom, jak si lidé vzájemně vypráví takové pohádky, které chtějí slyšet, a jak se mnohdy musí spoléhat na neúplné, leč autoritami posvěcené zdroje informací. Těžko se to artikuluje, ale je to tam, skoro v každém dialogu. Jen škoda, že se Porumboiu začíná maličko opakovat. Stylisticky jde o kopírku předchozího Metabolismu (akorát tady jsou kratší záběry) a vůbec poprvé v režisérově filmografii tady forma není propojená s významovým komentářem. Proto ty 4.(14.7.2015)

  • dzira
    ****

    Decentní, sotva postřehnutelný humor... Ten je kouzelný....(13.4.2016)

  • iamek
    ****

    [50. MFF KV 2015](1.8.2015)

  • Deimos
    ****

    KINO Art s účastí režiséra Corneliua Porumboiua a herce Adriana Purcarescua/// Obsazení 7/10 Děj 7/10 Hudba 6/10 Kamera 9/10/// PLUS: především možnost vidět oceňovaný snímek rumunské nové vlny za účasti tvůrců a následně s nimi po projekci pohovořit o filmu /// Shrnutí: Poklad je natočen s lehkostí, v poklidu a vyznačuje se pomalým tempem. Zaujme nevnucujícím se humorem. Tématem se jedná o zajímavé sociální "drama" ze současného Rumunska./// Celkem 71%///(4.2.2016)

  • Othello
    ***

    Neobeznámenost s dílem Porumboii a důvěra k příslušnosti do žánru komedie, do kterého je Poklad distributory rvaný může nejednomu důvěřivému divákovi přivodit krušné časy. Dlouhé horizontální záběry před kterými se dějí věci tak civilní, že jeden zalituje, že čas věnovaný filmu mohl věnovat tomu, aby vykopal pařez na zahradě a hlavně vůbec nelze vydedukovat, kam to celé směřuje. Že ten útvar získá nějaký smysl až poslední scénou není špatný tah, zejména tím, že celý ten komediální rámec dojde divákovi až s Laibach v uších, jež výborně podkládají zařazení celého filmu do škatulky současné absurdity.(24.5.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace