Nastala chyba při přehrávání videa.
  • pan Hnědý
    *****

    Noční můra, která přetrvává i po probuzení. ___ Laszlo Nemes perfektně zachycuje peklo, které nelze popsat slovy. Snímá příběh, který vytváří divákovi peklo v těch nejhorších nočních můrách. Zatímco ostatní tvůrci zobrazují krev, zvratky, mrtvoly v neustálém opakování, Nemes při použití POV snímání nechá v divákovi tyhle obrazce v myšlenkách navždy. Nezobrazuje všechno, ale divák slyší všechnu tu krutost, která se odehrává kolem Saula (zvuková stopa je zásadní prvek) - kulky, nakládaní mrtvol na kusy, skřípot mašin, zvuk pálících strojů, výtahu s hromady těl, bušení do vrat lidí v plynových komorách, ostatky rozškrábaných zdích od nehtů, rozmazaná hromada těl na sobě není zachycena v přímé čočce kamery a tam začíná peklo v myšlence diváka, který zná všechen následek. Velké reakce filmových diváků v negativních ohlasech je právě skrz snímání, a to je neodpustitelné - dnešní divák zapomíná na vnímání filmu. Příběh Saula krásně zachycuje, že lidský život není jen kus. Saul (člověk Sonderkommanda), který je myšlenkově už mrtvý - "Opustil jsi živé kvůli mrtvým" __ "My už mrtví jsme" chce to posledním ve svém životě, udělat dobro v pekle kolem něj, pohřbít mladého chlapce, nejde o to jestli je to jeho syn, nebo nevlastní syn, nebo ho viděl poprvé v životě, jde o člověka, ne o kus. Závěrečný úsměv Saula, který ví, co bude následovat je mrazivá záležitost. [Art kino - Kroměříž 2016].(6.4.2016)

  • Pluhy
    *****

    Smrad pálících se židovských těl, masové zabíjení statisíců nevinných lidí a pece puštěné na max, které pod přívalem nových kusů na podpal již nestačí pálit. Do toho všeho mistrovská kamera přilepená k hlavnímu hrdinovi Saulovi, díky které cítíte z plátna strach a blízkost děsu v koncentračním táboře Osvětim. A navrch, už tak hutné atmosféry, se tu formuje židovský odboj a lidský příběh o důstojném pohřbu Saulovo syna. Saulův syn je silně emotivní film, na který nikdy nezapomenu. Stísněnost zpracování a příběhu mi velmi připomínala Glukowského Metro 2033.(24.3.2016)

  • gogo76
    *****

    Maďari zaskočili celý svet. Oscar bez debaty zaslúžený. Nehovorím o tom, že každý, kto film videl z neho bude na vetvy, možno bude veľa takých, čo budú tvrdiť, ža na ňom nič výnimočné nie je, že to nemá dej a zo záberov sa im točí hlava. Na druhej strane musíte uznať, že taký film tu ešte nebol. Film z takého pohľadu, s takou šialenou atmosférou, všadeprítomným chaosom a až hmatateľnou realitou tu skutočne ešte nebol. To snímanie "od chrbta" , s minimálnym strihom, skutočne niektoré zábery idú na jeden záťah aj niekoľko minút, to je fakticky ojedinelý a účinný spôsob. Neviem koľko peňazí film stál, ale aj keď je väčšina záberov zámerne rozmazaná, museli byť reálne natočené a to znamená, že film zas tak lacný nemohol byť. Dej vo filme mohol byť o čosi priamočarejší, dlho nebolo jasné aký vzťah má Saul k nájdenej mŕtvole chlapca, aj keď to názov prezrádza. Ocenil by som i trocha dialógov navyše. Inak som veľmi spokojný. Záver v lese úplne super. Film je max. vážny, ale i tak som sa dobre zasmial pri scéne, kde Saula pristihli u doktora nemeckí dôstojníci. Jeho slovo "Putzen" a veľavravné gesto rukami k tomu jednoducho nemalo chybu. Rýchlo som si to osvojil. Manželka sa ma pýta- "čo si robil v kuchyni?" A ja na to , že "putzen". A jej reakcia? "Tebe už z tých vojnových filmov načisto hrabe". A to je pravda, o tom nepochybujte. Film 100%.(1.5.2016)

  • heyda
    ****

    To zpracování a atmosféra je tak na 100 hvězdiček, jen prostě nechápu, proč je ta ústřední zápletka tak primitivní a trapná. Hlavní hrdina je díky svému chování citelně nesympatický, všude se motá, aby našel nějakýho rabína, vůbec nemaká, nikoho neposlouchá a nějakým zázrakem mu to u nácků prochází. Z určité škodolibosti jsem mu přál, aby ho už odpráskli a začali se ve snímku zabývat něčim zajímavějším než je pohřeb jednoho cizího kluka. Například tím plánovaným povstáním. Jenže bohužel...Je to velikánská škoda, film by to mohl být naprosto revoluční a dost možná nejlépe pojednávácí o životě ve vyhlazovacím táboře z pohledu členů Sonderkommanda. Takhle je to sice formální bomba, ale scénáristický trapas.(9.5.2016)

  • Aky
    **

    Pro mne kardinální zklamání. Příběh vystavěný na stokrát ohraných reáliích nemá napětí, chybí překvapení, pořád se někam chodí, pak se zase někam chodí a nakonec to nějak dopadne.(24.7.2016)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace