poster

Eva tropí hlouposti

  • anglický

    Eva Fools Around

Komedie

Československo, 1939, 90 min

  • Snorlax
    *****

    Martin Frič byl geniální režisér. V době, kdy se točily slátaniny typu kterak chudá služtička ke štěstí přišla, neb potkala bohatého muže, an se do ní vroucně zamiloval, dokázal natočit komedii, která baví i prapravnuky jeho současníků. Natočit s lehkosti a elegancí film podle senzačního námětu není zase tak jednoduché. Ale Frič to zvládl zcela bravurně. A k jeho mistrné režie se přidaly herecké výkony, za které by se daní umělci nemuseli rozhodně stydět ještě ani dnes. A nemíním tím jen výkony ústřední dvojice Gollová a Nový, ale pominu-li jako obvykle toporně deklamujícího Raula Schránila, všichni předvedli nadstandardní výkon. Dokonce i ten otřesný Schránil zde byl neporovnatelně lepší, než v jiných úlohách. A to, co předvedl Josef Gruss v roli Zdenka, by si zasloužilo speciální cenu.(21.5.2011)

  • Skejpr
    *****

    Klasika nad klasiky a film, který mohu pokaždé znova.(27.7.2008)

  • Lima
    ****

    Nataša Gollová byla za prvorepublikové éry českého filmu jedna z mála hereček, která nepřehrávala, byla naprosto přirozená a přitom velmi sexy a zábavná. Dokladem je i tato podařená veselohra, ve stylu hollywoodských crazy komedií, plná brilantních hlášek (Nového milostné tokání - "Také máte ráda vlahé večery?" - "Ano, zajisté. Proč se ptáte?" - "Ale jen tak, kvůli houbám." :o)).....Velká škoda, že Nataša Golová po komunistickém převratu nedostávala více hereckých příležitostí.(19.6.2002)

  • Happens
    *****

    Největší klasika, strhující dějem nabitý film, Nataša mě úplně a naprosto uchvátila každou částí jejího herectví - počínaje intonací hlasu až po tu její šibalskou nevinnost.. Film tak nadupaný, až se mi nechce věřit, že je z první poloviny minulého století.(29.4.2014)

  • Marthos
    *****

    Veseloherní filmová tvorba je nejčastěji rozvíjeným žánrem napříč všemi světovými kinematografiemi. Nejinak tomu bylo u nás, kde komedie patřily k nejnavštěvovanějšímu a privilegovanému žánru. Ovšem kvantita nezaručuje kvalitu, spíše naopak. A tak vznikaly většinou nenáročné filmy, které se snažily bavit diváky jednoduchými a osvědčenými prostředky. Zcela jiné pojetí komediálního typu zaujímal režisér Martin Frič, jehož snímky si pokaždé dokázaly udržet vysokou kultivovanost a netradiční pointaci děje. Když v druhé polovině roku 1939 hledal podklad pro svůj další film, padl mu do oka humoristický román tehdy sedmnáctileté autorky Fan Vavřincové. Vzájemné sympatie začínající spisovatelky a zkušeného rutinéra se nakonec protly do jednoho z nejlepších filmů domácí tvorby. Druhým experimentem bylo obsazení hlavní ženské role. Frič musel velmi pečlivě hledat představitelku, v níž by se spojoval dívčí půvab a inteligence jako záruka uličnické ztřeštěnosti a grácie dívčího mládí. To vše, spolu s citem pro pointování vtipu a se smyslem pro nadsázku, která komiku zvýrazňuje a nikoliv shazuje, se spojilo ve výkonu Nataši Gollové. Volba Martina Friče byla naprosto oprávněná, i když ne snadná a samozřejmá. Alespoň zdánlivě. Vždyť Gollová byla do té doby známá spíše jako představitelka sentimentálních něžných hrdinek. Její proměna v bláznivou a spontánní Evu jen potvrdila, že český film našel v Gollové velkou komediální umělkyni, jak to ostatně záhy prokázala v řadě dalších komedií. A je správné jmenovat i její herecké partnery, především nezvykle uvolněného Oldřicha Nového a hrubě nedoceňovanou Zdenku Baldovou i znamenitou hudební složku, reprezentovanou moderními swingovými skladbami Kamila Běhounka a Jiřího Traxlera. --- "Ha-halo, Eliško, já sem se vás chtěl na něco hrozně důležitého zeptat. Tady jsou totiž dvě možnosti, tedy buďto, že se vás zeptám anebo že budu mlčet. A proto sem se rozhodl, že se vás zeptám jako obyčejně, jestli byste si mě nechtěla vzít. Eliško, vemte si mě!"(4.10.2008)

  • - Šaty, ve kterých Nataša Gollová hrála byly k potěšení všech mužských kolegů takové, že jí bylo vidět téměř vše. (Kulmon)

  • - Crazy komedie se v českém filmu dělaly už dříve - například Milování zakázáno (1938). (NinadeL)

  • - Film je považovaný za prvú českú “crazy” komédiu. (Raccoon.city)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace