poster

Stalingrad

  • Česko

    Stalingrad (3D)

    (festivalový název)
  • Rusko

    Stalingrad

  • Rusko

    Сталинград

  • Slovensko

    Stalingrad

  • Velká Británie

    Stalingrad

Akční / Válečný

Rusko, 2013, 135 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • gogo76
    ****

    Na úvod trailer. Asi budem jedným z mála, ktorý nebude kritizovať. I ja som však čakal prúser. Prirovnanie Bondarčuka k M. Bayovi je na mieste. Už v 9. rote mi tie jeho spomaľovačky nesedeli a po prvých recenziách na csfd som čakal prehnane spomalený a nablýskaný gýč aj tu a určite som si žiadne prekvapko nepripúšťal. Ale stalo sa. T. Kretschmann v roli nemeckého kapitána bol úplne fantastický. Spomalené zábery ma občas znervózňovali, inokedy boli efektné a sadli tam. Atmosféra zničeného mesta plného dymu, prachu a ohňa sa vydarila a príbeh, podľa mnohých zbytočne komorný a nudný, mne takto vôbec nepripadal. Úvod a záver zo súčastnosti a zemetrasením postihnutého Japonska bol úplne zbytočný, tu sa zhodneme všetci. Hlavne nečakajte masaker ako v Brestskej pevnosti. Film je rozdelený dvoma hlavnými dejovými linkami. Ruskými vojakmi a jednou "devačkou" v dome, v ktorom odolávajú nemeckým jednotkám a druhá kde sa nemecký kapitán- T. Kretschmann zamiluje do krásnej ruskej blondíny - Máši. Práve táto dvojica ma okúzlila, ich rozhovory, kde nikto nikomu nerozumie som napriek tomu vstrebával s otvorenými ústami. Pomalá kamera a hypnotická hudba často navodzuje hypnotický stav, ako v scéne rozhovoru, kde Kretschmann rozpráva o tom, ako ruština zvláštne znie: " Peťja, Máša, Volga, bol..."Na tejto dvojici z nepriateľských strán nádherne vykreslil nezmyselnosť vojny i v podstate beznadejnú love story, pre ktorú v Stalingrade nie je miesto. Za zmienku stojí i Kretschmannov príhovor pred nastúpenými vojakmi - "Got mit uns" i jeho rezignácia v závere, kde je mu už všetko jedno. V konečnom dôsledku je to jeho film a postava sympatického nemeckého kapitána mu sadla najlepšie od filmu Pianista. Film 80%. Kretschmann 100%.(31.12.2013)

  • Big Bear
    ****

    Tak jsem se k tomuhle filmu konečně dostal. I když jsem tu a tam zaslechl drsné hodnocení, nepolíben komentáři jsem k filmu přistoupil jakkoliv neovlivněn. První co vás asi praští do očí a to nemusíte být nutně fanda do válečných filmů je vizuální zpracování. To bylo opravdu dechberoucí. Rozsekaný Stalingrad ozářený neustálými požáry budov s kakofonií střelby, výbuchů a sirén ohlašujících nálety. Zdálo se až neuvěřitelné, že v tom ,,městě'' nejen že žili vojáci, ale přežívali i zbytky civilního obyvatelstva. Ulice a náměstíčka plná sutin, vraků techniky a mrtvol dokonale dotvářely kulisy mrtvého válkou zničeného města. Třešničkou na dortu byl na vše usedající popel, neustále se sypající z nebes... Za toto bych dal plný počet hvězd. Pak zde máme příběh který už krapet skřípe. Úvod byl velmi originální a chvilku jsem dokonce nechápal možné souvislosti se Stalingradem. Pak nás ale film přenesl do války a vše bylo ok. Posléze sledujeme spíše milostnou romanci než válečný film a i když dojde na celkem dost solidních a solidně udělaných akcí, spíše se v něm konverzuje. Ta romantika mi až tak nevadila. Mladá dívka a pět drsných vojáků co zapomnělo během neustálého zabíjení co je cit a kteří začali postupně tát - s tím se dá lecos počít. Na straně druhé sledujeme i zamilovaného německého kapitána tentokráte však do Rusky, s čímž má onen důstojník problém. Ona je podobná jeho mrtvé ženě, ale zároveň Rusy považuje za špínu. I ona však v něm postupně přetaví čest a povinnost pruského důstojníka na nenávist k válce. To vše by bylo ok, nebýt té stopáže. Být to o 30 min. kratší jistě by to bylo ku prospěchu filmu... Naopak závěr mi přišel tak odfláknutý a useknutý, že mi připadalo že tvůrci si délku filmu náhle uvědomili a tak konec prostě usekli... Konec nenavazuje na začátek a to mně nakrklo. Samozřejmě se shoduji s ostatními co holdojí válečnému řemeslu, že ve filmu bylo dost nelogickcých míst... Zmíním hořící útočící ruskou pěchotu, ohňostroj po jednom odraženém náboji, to že Rusové měli nedostatek munice, pálili jen ze špaginů zatímco vyházeli kupu mrtvých Němců před dům po kterých tam muselo zůstat nejdno empéčko, granáty atd... Úplně mimo bylo kárání ruského velitele svého snajpra za odstřelené Němčoura jdoucího pro vodu s výtkou, že si šel pro vodu a ani dravá zvěř u napajedel nezabíjí pijící kořist... Asi to mělo mít nějakou hlubší myšlenku na téma zabíjení, ale celé to vyznělo jako neuvěřitelná blbost. Za prvé, predátoři loví právě u napajedel, za druhé s tímto přístupem by asi milého velitele brzy NKVD zastřelila za zradu pokud nezabíjel nenáviděného nepřítele kdykoliv mohl a ještě za to případně káral své muže... Jeho výtku bych chápal jen v tom okamžiku, kdyby výstřel prozradil pozici pozorovatele atd.. tady ale Skopčáci moc dobře věděli kdo v domě a kde v jakém patře bydlí... Ale i s tím vším, mně film bavil. Bylo to zase něco jiného a po delší době jsem zase viděl solidně udělaný válečný film. Takže nakonec dám 4 čutory, ale je to tedy s odřeným filcovým obalem.. * * * *(23.10.2014)

  • Frajer42
    ***

    Filmů založených na silném ruském patosu už jsem pár viděl a mám je docela rád. Minimálně se u nich pobavíte. Tenhle má však něco, co ostatním zcela chybělo - naprosto šílené digitální zpracování. Dost dlouho mi trvalo si na to zvyknout, protože jsem podobných filmů až tolik neviděl. Když se mi zvyknout podařilo, tak do hry vstoupila žena a z válečného filmu se stala jakási podivná telenovela. Podobná láska, až postel zapraskala se zrodila i na druhé straně, když se německý kapitán zamiloval do neuvěřitelně odporné Rusky, či co to bylo za potvoru. Následuje dvouhodinové obléhání domu, který obývá pět lidí. Dále mi ve snímku dost vadilo, že německy mluvící lidé byli v reálném čase překládány do ruštiny absolutně monotónním hlasem vypravěče. Naopak mě potěšilo vystřelení tříštivé střely o tank za roh. Ruští hrdinové byli sympaťáci, takže můj celkový dojem z filmu dost pozvedli. Celkově se jedná o dost zvláštní film. Je odvyprávěn a podán metodami, které byly k vidění spíše dříve, avšak je natočen s obrovskou digitalizací snad všeho, což je možné vidět zejména v seriálech, které jsou razantně omezeny rozpočtem. Dost mi film připomínal seriál Spartakus, ačkoli film není ani vzdáleně tak debilní. Film jsem vidět ani nechtěl, neboť jsem hledal tu tolik opěvovanou verzi z roku 1993. Nakonec však nejsem rozhodně zklamán. Pěknější 3*.(11.3.2014)

  • FilmFan24
    **

    ...byl jednou jeden dům, stál ve válkou sužovaném Stalingradě a bydlela v něm mladičká Káťa, kterou chránilo pět chrabrých vojáků před německkou armádou vedenou odhodlaným kapitánem...Asi tak by se dalo začít psát o ruském válečném válečném spektáklu, který nabízí velice lidský příběh lidí sužovamých válkou. Asi ale hlavně díky režijním postupům, které jsou navlas stejné jako ve filmech Michaela Baye a digitálnímu marastu, kterým je plýtváno i tam, kde by opravdu nemuselo, film sklouzává de šedivého průměru zapomění. Bohužel ty staré ruské válečné velkofilmy, které jsem opravdu neměl nikdy příliš v lásce, byly alespoň plné skutečných dobových rekvizit kdežto tady jsou všude přítomné "pouze" CGI efekty.(20.6.2014)

  • flanker.27
    **

    Když jsem zjistil, že Bondarčuk připravuje film s názvem Stalingrad, mé očekávání se při vzpomínce na 9. rotu vzneslo do oblak rychlostí rekordního stroje P-42. Takřka stejnou rychlostí však zase pokleslo, když jsem uviděl první ukázku. A obavy se v celé stopáži potvrdily v celé šíři. Bohužel. Doufal jsem v něco podobně vypiplaného a přitom zemitého jako Brestská pevnost. Bohužel to vizuálem připomíná spíš umělotiny typu 300. Neměl jsem pocit, že vidím Stalingrad, ale jen kulisy zabalené do virtuálního světa. Doprovázeno zpomalenými záběry, stylizovanou špínou i krví. Příběh sám není také kdovíco a když mám chuť v ruském válečném filmu ze Stalingradu fandit německému kapitánovi, je něco špatně. Tedy nemám nic proti tomu ukazovat obě strany polidštěně. Ne nadarmo mám velmi rád Most u Remagenu, kde Němci nepůsobí jako prvoplánové bestie (tedy většina z nich), ale tady je to spíš tím, že Rusové ve filmu jsou jen chabě načrtnutí, zatímco kapitán Kan působí o dost propracovaněji. Škoda, film o nejsurovější a nejzoufalejší bitvě dějin si na skutečně pořádné filmové zpracování ještě počká. Chtělo by to rozmáchlost Ozerovova Osvobození, zemitost Brestské pevnosti, napětí soubojů mezi Zajcevem a Königem z Nepřítele před branami a německý pohled jako v ve Stalingradu německém. Smutné je, že Rusové na to očividně mají, ale rozhodli se spíš pro uhlazený vizuál pro současného diváka.(8.3.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace