poster

Metro Manila (festivalový název)

  • Velká Británie

    Metro Manila

Drama / Krimi / Thriller / Akční

Filipíny / Velká Británie, 2013, 114 min

Režie:

Sean Ellis

Scénář:

Frank E. Flowers, Sean Ellis (původní scénář)

Kamera:

Sean Ellis

Hudba:

Robin Foster

Střih:

Richard Mettler
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Flynn
    ****

    Syrové, ačkoli tak nějak už viděné. Ovšem prostředí Manily je zachyceno bez přikrášlení. Těžký život si občas žádá těžká rozhodnutí a nelehkou práci. Velice zajímavý kousek.(31.1.2016)

  • gogo76
    *****

    Filipínska dráma Metro Manila na mňa zázračne zapôsobila a film som si maximálne užil. Príbeh o chudobnej a dobrosrdečnej rodine z vidieka , ktorú stiahne špina veľkomesta mi príde v dnešnej uponáhľanej dobe max. aktuálny. Bohužiaľ je to tak, že dnes je dobrosrdečný človek skôr na obtiaž a vaše dobro a pracovitosť nikoho nezaujíma. Len makaj a tu máš pár drobných! Niečo sa ti nezdá? Na tvoje miesto čaká ďalších 300 ľudí...Prvá polovica filmu je venovaná skôr prispôsobovaniu sa rodiny na tvrdý život v meste , v druhej sa film náhle, ale aj logicky zvrtne v thriller, v ktorom cítite blížiacu sa smrť a rodinnú drámu. Atraktívne prostredie, skvelý príbeh, výborná hudba a veľmi sympatická rodinka to sú silné argumenty na to, aby ste si film čo najskôr zohnali. Neverím, že film niekoho sklame. u mňa plný počet! 100%.(21.12.2014)

  • Radek99
    *****

    Ta neuvěřitelná umělecká metamorfóza, kterou předvedl britský režisér Sean Ellis, je opravdu fascinující, vždyť se od svého celovečerního debutu v podobě originálního romanticko-filosofického snímku Cashback přes hororově laděný thriller Střepy v hlavě dostal k sociálnímu dramatu z třetího světa, který je natočen tak sofistikovaně, že mezi ním a předchozími snímky je naprosté pojítkové prázdno. Neboť z Evropana se nějakým uměleckým zázrakem stal Asiat. Sean Ellis se doslova ponořil do Manily a natočil filipínský snímek filipínštěji než mnohý místní režisér, jeho filipínští mu zjevně rozumějí. Kdybych si předem nevytipoval tenhle film coby další z počinů originálního britského tvůrce, ani by mne nenapadlo, že to není reálná asijská produkce. Sean Ellis svou tvorbu zakládá na skvostné vizuální a cizelované formální stránce, tak vypadaly oba jeho artově pojmuté předchozí filmy, což zvolna postupující příběh z filipínské metropole převrací na hlavu, neboť tentokrát vsadil Ellis na úspornost. Víc než dokonalá je mizanscéna, silný vjem autenticity, místy mající až sílu dokumentu (rodina proplétající se v průvodu městem etc.), tíživý sociální rozměr, obratně vypreparovaný narativ heist filmů, vynikající naléhavá kamera (plus vjem barevné špíny Manily), civilní herecké výkony, typově naprosto přesný výběr herců a jejich vedení, velmi dobře zvládnutá zvuková stránka a především pak podmanivá hudba (záběry opancéřované dodávky jedoucí městem staticky snímané zezadu mají až jakousi magickou atmosféru a připomněly mi nejeden slavný artový film). Zprvu sociální drama (s instinktivním pocitem naléhavosti), které se po chvíli vyvíjí jako filipínská variace Tropa de Elite, posléze ale (možná ke škodě věci) odbočí ke klasickému kriminálnímu motivu, kterého se drží až do svého závěru. Ten má ovšem silný přesah a když se všechny vjemy složí, divákovi zhořkne tohle filmové poznání Filipín v pocit, že ,,tahle země není pro starý"... a možná ani pro mladý... Velkolepě humanistický, leč zároveň až nesnesitelně tragický film. Jestliže se o nějakém současném tvůrci dá prohlásit, že je skutečně originálním, pak to po tomhle sociálně tíživém filmu bezezbytku platí o Seanu Ellisovi...(11.5.2014)

  • Morholt
    ****

    On je rozdíl přijít ze Zadní Lhoty do Prahy a z rýžového pole do Manily. Zatímco v Praze burana překvapí zejména ceny piva na Staromáku (při odborářských demonstracích běžný jev) potažmo vlak. co jezdí pod zemí, tak v Manile je to třeba tekoucí voda či byt v dezolátním stavu, který je pro obyčejného filipínského farmáře vrcholem luxusu. No a taky tu máme kriminalitu. Jak tu legální, tak tu nelegální. Zatímco leckterý přivandrovalý vidlák zná i po několika dnech v našem hlavním městě šlapku jen z televize a dealera nepozná ani kdyby mu to psaní s peřím cpal pod nos, tak v Manile je tohle na denním pořádku a je takřka umění se nenechat tímhle prostředím semlít. A přesně o tom Metro Manila je. Aby Oscar a jeho rodina přežili, nezbývám jim, než se potopit do špíny, ze které moc často cesta ven nevede. Ellisův třetí projekt a zase je to něco jiného. Sociální thriller z Filipín mi sice dlouho neznělo moc lákavě, ale po dlouhém odpírání jsem si film pustil a nemohu litovat. Docela jsem zvědavý, s čím přijde režisér příště.75%(17.1.2015)

  • evulienka3
    ****

    Pri takýchto filmoch si človek uvedomí, aké má v podstate šťastie, že má to čo má. Existenciálna sonda do života jednej milujúcej sa rodiny, ktorá však v daných podmienkach nemá šancu na obyčajný, normálny život a zúfalá situácia si vyžaduje zúfalé činy. Hlavný hrdina to síce nakoniec vyriešil, ostáva však stále otázkou či za adekvátnu cenu.(25.11.2015)

  • - Snímek se natáčel v roce 2011 výhradně v lokacích metropolitního regionu druhého největšího filipínského města Manily. Filmový štáb byl spolu s hereckým obsazením tvořen výhradně Filipínci. I z toho důvodu je originální znění filmu v filipínském jazyce. (Conspi)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 6. (Stanley619)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace