poster

Metro Manila (festivalový název)

  • Velká Británie

    Metro Manila

Drama / Krimi / Thriller / Akční

Filipíny / Velká Británie, 2013, 114 min

Režie:

Sean Ellis

Scénář:

Frank E. Flowers, Sean Ellis (původní scénář)

Kamera:

Sean Ellis

Hudba:

Robin Foster

Střih:

Richard Mettler
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Superpero
    *****

    Drsný, ale napínavý příběh v kombinaci s exotickým prostředím a opravdu sympatickou rodinkou na mě fakt zapůsobil. Přál jsem jim, ať se z těch sraček vyhrabou a bál jsem se o ně. Navíc se mi líbilo, že to nebyl prvoplánový ubulený doják, ale že tam fakt o něco šlo.(3.1.2015)

  • schizmo
    ****

    Tohle je taková filipínská odpověď na Iňáritovi filmy. Od začátku to není veselá podíváná a houstnoucí atmosféra dává tušit, že může být jen hůř. Solidní dávka emocí nakonec a je vymalováno. Hodně tísnivej a depresivní snímek.(4.12.2016)

  • Morholt
    ****

    On je rozdíl přijít ze Zadní Lhoty do Prahy a z rýžového pole do Manily. Zatímco v Praze burana překvapí zejména ceny piva na Staromáku (při odborářských demonstracích běžný jev) potažmo vlak. co jezdí pod zemí, tak v Manile je to třeba tekoucí voda či byt v dezolátním stavu, který je pro obyčejného filipínského farmáře vrcholem luxusu. No a taky tu máme kriminalitu. Jak tu legální, tak tu nelegální. Zatímco leckterý přivandrovalý vidlák zná i po několika dnech v našem hlavním městě šlapku jen z televize a dealera nepozná ani kdyby mu to psaní s peřím cpal pod nos, tak v Manile je tohle na denním pořádku a je takřka umění se nenechat tímhle prostředím semlít. A přesně o tom Metro Manila je. Aby Oscar a jeho rodina přežili, nezbývám jim, než se potopit do špíny, ze které moc často cesta ven nevede. Ellisův třetí projekt a zase je to něco jiného. Sociální thriller z Filipín mi sice dlouho neznělo moc lákavě, ale po dlouhém odpírání jsem si film pustil a nemohu litovat. Docela jsem zvědavý, s čím přijde režisér příště.75%(17.1.2015)

  • Radek99
    *****

    Ta neuvěřitelná umělecká metamorfóza, kterou předvedl britský režisér Sean Ellis, je opravdu fascinující, vždyť se od svého celovečerního debutu v podobě originálního romanticko-filosofického snímku Cashback přes hororově laděný thriller Střepy v hlavě dostal k sociálnímu dramatu z třetího světa, který je natočen tak sofistikovaně, že mezi ním a předchozími snímky je naprosté pojítkové prázdno. Neboť z Evropana se nějakým uměleckým zázrakem stal Asiat. Sean Ellis se doslova ponořil do Manily a natočil filipínský snímek filipínštěji než mnohý místní režisér, jeho filipínští mu zjevně rozumějí. Kdybych si předem nevytipoval tenhle film coby další z počinů originálního britského tvůrce, ani by mne nenapadlo, že to není reálná asijská produkce. Sean Ellis svou tvorbu zakládá na skvostné vizuální a cizelované formální stránce, tak vypadaly oba jeho artově pojmuté předchozí filmy, což zvolna postupující příběh z filipínské metropole převrací na hlavu, neboť tentokrát vsadil Ellis na úspornost. Víc než dokonalá je mizanscéna, silný vjem autenticity, místy mající až sílu dokumentu (rodina proplétající se v průvodu městem etc.), tíživý sociální rozměr, obratně vypreparovaný narativ heist filmů, vynikající naléhavá kamera (plus vjem barevné špíny Manily), civilní herecké výkony, typově naprosto přesný výběr herců a jejich vedení, velmi dobře zvládnutá zvuková stránka a především pak podmanivá hudba (záběry opancéřované dodávky jedoucí městem staticky snímané zezadu mají až jakousi magickou atmosféru a připomněly mi nejeden slavný artový film). Zprvu sociální drama (s instinktivním pocitem naléhavosti), které se po chvíli vyvíjí jako filipínská variace Tropa de Elite, posléze ale (možná ke škodě věci) odbočí ke klasickému kriminálnímu motivu, kterého se drží až do svého závěru. Ten má ovšem silný přesah a když se všechny vjemy složí, divákovi zhořkne tohle filmové poznání Filipín v pocit, že ,,tahle země není pro starý"... a možná ani pro mladý... Velkolepě humanistický, leč zároveň až nesnesitelně tragický film. Jestliže se o nějakém současném tvůrci dá prohlásit, že je skutečně originálním, pak to po tomhle sociálně tíživém filmu bezezbytku platí o Seanu Ellisovi...(11.5.2014)

  • Johny_fork
    ****

    Rodilý Filipíňan na to bude mít možná jiný názor, ale já jsem si užil autentický příběh drsného života v zemi třetího světa, kde samozřejmosti našeho světa zkrátka neexistují. Příběh skvěle graduje, drží diváka v napětí a nabízí smysluplné vyvrcholení.(10.11.2016)

  • - Spoiler: Počet mrtvých ve filmu: 6. (Stanley619)

  • - Snímek se natáčel v roce 2011 výhradně v lokacích metropolitního regionu druhého největšího filipínského města Manily. Filmový štáb byl spolu s hereckým obsazením tvořen výhradně Filipínci. I z toho důvodu je originální znění filmu v filipínském jazyce. (Conspi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace