Reklama

Reklama

Cirque du Soleil: Cesta člověka

  • USA Cirque du Soleil: Journey of Man
Dokumentární / Hudební / Drama / Rodinný
USA, 2000, 39 min

Režie:

Keith Melton

Scénář:

Steve Roberts

Kamera:

John Hora

Hrají:

Ian McKellen
(další profese)

VOD (1)

Obsahy(1)

Kanadská cirkusová akrobatická skupina Cirque du Soleil (Sluneční cirkus) má kromě několika celovečerních filmů, jež představují záznamy z jejich představení, na kontě také jeden snímek formátu IMAX, v na pohled okouzlujícím 3D provedení. JOURNEY OF MAN poeticky ztvárňuje "cestu člověka" od jeho zrození po stáří. Uměleckou formou za pomoci bohatých estetických vizuálních prostředků, kde hlavní slovo mají pestré metaforické prvky a akrobatická čísla členů cirkusu, jsou znázorněny různé etapy vývoje člověka, jeho rozumový a duševní rozkvět, volby osudu a cesty životem. Důraz je kladen na vykreslení emotivního vnímání a právě to udává spád celého díla i jeho podobu - barvité, snové, mysteriózní i strohé, tajemné i odhalující, rozpačité i radostné... Absence mluvených slov vyjma doprovodného komentáře vypravěče poskytuje nerušený prostor pro zvukovou a především hudební složku filmu, která dokonale doplňuje obrazovou stránku a nepostradatelně zvýrazňuje jeho výslednou tvářnost. Není tedy jistě třeba zdůrazňovat, že v takovém nevšedním snímku hraje právě hudební složka velmi důležitou úlohu, zároveň díky své jen volné závislosti na filmových scénách umí zachovat samostatně svou vlastní tvář a na poslech plní roli výtečného hudebního alba. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (19)

Aelita 

všechny recenze uživatele

Cirkus, podstatou kterého je excentrická či legrační podívaná a účelem kterého je zabavit lidi, v té podobě, v jaké ho dnes známe, vznikl na konci 18. století a od té doby se nijak zásadně neproměnil. Nejvíce cirkus milují děti, protože je blízký jejích hravé mentalitě a kouzelnému světu pohádek. Děti věří tomu, co vidí. Dospělí cirkus vnímají jinak - z kouzel se stávají důmyslné triky a za lehkostí se vynořují hodiny dříny a drilu. Nicméně i oni se rádi podají vnějšímu dojmu. Přednost však dávají kinům, divadlům, sportu, televizi. Čím to je? Proč cirkus dnes musí bojovat o přežití? Je to snad tím, že je cirkus příliš dětský ve své přirozenosti? ___ Cirque du Soleil je světově proslulá značka moderního cirkusu, známá svými představeními v podobě příběhů. Chtěla jsem si utvořit představu o této zábavní společnosti a podívat se, za co jim uživatelé čsfd dávají vyšší počet hvězdiček. Chyba je asi ve mně, protože pod tímto veskrze umělým sluncem jsem nenašla nic nového, ani zajímavého, ani výjimečného. Jediné, co mi vrtalo hlavou - Proč má být zrovna buřinka poznávacím znakem hrdiny tohoto opusu - člověka. No, asi jsem propadla jiným, než cirkusovým, kouzlům. ()

T2 

všechny recenze uživatele

Rozpočet $-miliónovTržby USA $15,627,434Tržby Celosvetovo $27,751,781║ sila harmonie a ľahkosti /80%/ ()

Reklama

CaladanChmur 

všechny recenze uživatele

Aelita naštěstí umí třeba vařit....takže se nedivme tomu,že přirovnává CdS ke klasickému cirkusu a dál už ve fantazii nedokáže zajít.Celý svět se asi plete,když smeká před tímto uskupením a respektuje to co umí.Za mě osobně..vždy je to neskutečný zážitek sledovat co a jakým stylem vytvořili a když k tomu připočtu jejich absolutně TOP akrobatická ( a i jiná) vystoupení,tak musím vždy uznat,že tohle je něco vyjímečného.Nemusí to být váš "šálek kávy",ale zcela určitě pokud jste objektivní,tak uznáte,že vidíte něco co si zaslouží uznání a ne zahrnutí do podprůměru,či dokonce odpadu. ()

Stanley 

všechny recenze uživatele

Cirkusová akrobatická skupina Cirque du Soleil se do filmových análů zapsala již několika celovečerními snímky, ve kterých hojně zprezentovala leckdy pomalu nadlidské výkony svých svěřenců. Jedenkrát se ovšem vydala také na to největší plátno IMAX, které navíc díky zvolené 3D technologii nabízí divákům vnoření se do záběrů natolik přirozených a hmatatelných, že můžou být tímto magickým snímkem doslova pohlceni. Poutavá obrazová báseň symbolicky pojednává o "cestě člověka" od zrození po dětství, dospívání a střední věk, kdy každá část je všemi prostředky nastíněna tak, aby odpovídala vnímání člověkem toho konkrétního věku. Mládí díky svým neuvěřitelným kostýmům znázorňujícím dětský pohled na svět může připomínat Čaroděje ze země Oz či Alenku v říši divů. Dospívání naťukává typické objevování neznáma, vzrušení i duševní neklid. Středí věk mj. ukazuje, jakým sucharem se člověk může stát zapomene-li na původní přirozené hodnoty, které ho dříve naplňovaly, a zastoupí-li je ztvrdlé srdce. Avšak nabízí se nakonec volba znovuobjevení toho, čím jsme dříve dokázali být - znovuodkrytím v sobě místa pro radosti, z jakých jsme se uměli těšit v mládí... Komentář "Gandalfa" Iana McKellena zní důstojně a stejně tak velmi důstojně doprovází celým filmem krásná hudba jednoho z dvorních skladatelů Cirque du Soleil Benoîta Jutrase (recenze soundtracku). ()

Segrestor 

všechny recenze uživatele

Cirkus patří do cirkusu a ne do lesa. To je, jako byste chtěli dávat sardinky do bezé rolády. Jako byste chtěli dubstep po veteránech druhý světový. Jako byste chtěli narvat celofán do mikrovlnky. Jako byste chtěli v cirkuse koukat na videoprojekci. Chvílemi jsem byl uchvácen tou výpravou, tou vizualizací, to nekonečné: "Oh a ach, Bože, to muselo dát práci..." Ano, muselo to dát určitě hroznou práci, ale cirkusová čísla bez manéže a diváků mě stejně udivila více (v tom horším smyslu) a tudíž měla vliv na finální hodnocení. ()

Galerie (16)

Reklama

Reklama