Komentáře uživatelů k filmu (20)

  • NinadeL
    *****

    Doporučuji shlédnout se zelenými brýlemi, neb viráž tomuto ryze ateliérovému filmu s vytříbeným vkusem půvabně sluší. Tato báječná krimi lascivně spojuje téma penězokazů a roztomilé hry jednoho z nejzajímavějších párů předválečného filmu. Rolf Wanka s drobným knírkem je novodobým Douglas Fairbanskem českého filmu, rozdává úsměvy a vtípky, laškuje se svým sluhou, jest atletem a ve finále také předchůdcem James Bonda. Adina Mandlová je pikantní dětskou blondýnkou, která ví, že jí to sluší, když se bojí, rozkošně žvatlá a báječně umí také využít brože na nákladné toaletě ve výstřihu. Tuto ostatně nejednou vystřídá, ideálně pak za pánská pyžama. Rolfi je konečně nejbáječnější v téže scéně v negližé, když si hraje na lachtana a jeho věrný sluha grapefruit na zatloukače hřebíků. Český film přišel o hodně, když se s ním v takto vrcholné formě musel navždy rozloučit. Jejich protipólem je výtečná banda podvratných živlů, které vede sličná Alena Frimlová, ovšem po jistou dobu v zastoupení Zvonimíra Rogoze. Opravdu jsem na rozpacích, kdo je báječnější tupoun, jestli Ládík H. Strunů, nebo Janek W. Špergrů. Ale asi Speerger, protože má lepší kostym s hazardním kšiltem. Měla-li bych si vybrati ze soudobých komediálně laděných krimi, požla bych si skutečně Krok do tmy a hned za ním originelního Edgar Wallace v úpravě Karla Lamače, kde se ostatně Mac Frič tomuto gengru poprvé přiblížil jako asistent režie - ve filmu Udavač (Der Zinker).(2.7.2010)

  • Véča
    ****

    Adině to nejvíc sluší vyválené v bahně, Rolfovi jeho gumový úsměv, Tréglovi zase grapefrujt místo mandarinky na hlavě. Hlavně, když tam je L.H. "Pat" Struna a J.W. "Mat" Speerger.(2.7.2010)

  • Blofeld
    *****

    Rozkošná detektivní komedie zcela na úrovni soudobých hollywoodských klenotů téhož žánru (na mysli mám především sérii Thin Man aj.), typově velice dobře obsazená (Wanka - hrdina, Mandlová - kráska, Rogoz - ničema). Překvapuje mě, že se o ní tak málo ví.(21.11.2009)

  • mchnk
    ****

    Naivita celkového děje, přeměněná v mlhu, by měla možná ještě hustší složení, než ona legendární mlha večerníčková. Nicméně trefný Krok stranou, od všech klasických prvorepublikových snímků, který tento film udělal, je skutečně znát. Rolf "Rony" Wanka tímto předehrává všem osamělým, nebojácným dobrodruhům, jenž lámou ženská srdce na počkání a zdánlivě neřešitelné, smrtelně nebezpečné situace se pro ně stávají denní rutinou. "je vidět, pánové, že mě neznáte!". Nenápadný film, ve kterém nechybí tajné vchody, záchrana překrásné ženy, romantika i akce, a hlavně pouze jeden jasný hrdina. Atributy, na kterých Holywood stavěl a staví i nadále. Tohle je ovšem Barrandov, takže mezi tím vším máme krásný československý nádech. Tréglovo tajtrlíkování i skvělé dramatické herectví nejznámějších jmen. Originální a velmi slušně zrežírovaný snímek.(13.7.2015)

  • Marthos
    *****

    Když nemohl na počátku třicátých let v době hospodářské krize získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmové tvůrce a v následujících letech patřil k významným autorům detektivních příběhů (z jeho tvorby pochází například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev zfilmovaná pod názvem Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Martinu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby »český Arsène Lupin« a okouzlující Adina Mandlová, jež vynikajícím způsobem doplňuje Zvonimir Rogoz v roli gangsterského majitele kasina. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Eduard Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů.(13.3.2009)

  • togaf
    ***

    Frič dokáže průměrné kriminálce vdechnout originalitu a průměrné komedii šmrnc. Díky jemu a ústřední dvojci Wanka+Mandlová je Krok do tmy úsměvný a oddychový film. A Adině to v příkopu moc sluší, možná víc než s make-upem v posteli.(26.7.2012)

  • liquido26
    *****

    Skvělá předválečná krimi komedie, která se hrdě vyrovná soudobým žánrovým snímkům z USA. Role Ronnyho by se klidně mohli ujmout třeba William Powell nebo Errol Flynn, nicméně Rolf Wanka to taky zvládá na jedničku. No a jinak filmu kromě sympatického hlavního hrdiny nechybí ani propracovaná detektivní zápletka plná napínavých momentů a akce a taky hodně slizký a nesympatický záporák.(3.12.2012)

  • marťan
    *****

    Záhadný Ronny - Rolf Wanka, krásná Eva Hallerová - Adina Mandlová v povedené detektivce na námět románu Eduarda Fikera .... a k tomu jedna velmi záhadná herna, a padouch Linde, který pro svou hernu vyrábí falešné peníze.....(9.2.2007)

  • kinderman
    ***

    Divák je v prvních patnácti minutách naladěn na žánrovku o lupiči- gentlemanovi, ale pak se to začne nějak rozpadat do typické komediální bramboračky (výstupy V.Trégla). Jako kdyby to scenáristé a režisér nedokázali udržet v napínavé rovině a snažili se propasírovat do detektivního námětu humor za každou cenu...(18.9.2011)

  • dr.fish
    ***

    Film má rozhodně styl nemohu mu upřít spoustu nápadů a snah. Bohužel v mnoha ohledech to zůstalo jen na půl cesty a i přes pěkné tempo, dobré herce i slušný scénář filmu něco chybí. Mac Frič prostě hrozně chtěl natočit dobrou gangsterku, ale pak mu to nějak nevyšlo a je z toho jen průměr...60%(26.6.2011)

  • Master19
    ***

    Kriminální linie je dost zamotaná a trošku nepřehledná, což hodně sráží mé hodnocení. Z Rolfa Wanky je tu vytvořen jakýsi "Jánošík", který pomáhá okradeným a zkompromitovaným, což se mi moc nelíbilo. Co je ale hodně dobré, je komediální strana, kterou táhne Theodor Pištěk a zejména Václav Trégl, jehož scénky s rohlíkem, nebo přitlučenou přikrývkou jsou výborné. Mimochodem, stopáž filmu je cca 85', nevím, proč se to nikde neuvádí. Je to snad tajné? :-)(17.8.2006)

  • sator
    **

    Naivní...(13.10.2011)

  • Skuby47
    ****

    Mile naivní prvorepubliková gangsterka se skvělým Rolfem Wankou v roli lupiče džentlmena, kterou tentokrát bravurně zvládl a to nejen svým zevnějškem, ale kupodivu i herecky. Přes humorné momenty a snaživé herecké výkony působil příběh trochu překombinovaně, což mu ubíralo na napínavosti. Honičky bych zkrátila, unylou Mandlovou bych vyměnila za svižnější Gollovou a bylo by to perfektní. Ale i tak to byl příjemný zážitek.(28.3.2015)

  • vitekpe
    ***

    Diva se to smerem "Nick&Nora", ale samozrejme to toho puvabu nedosahuje. Wanka tomu kraluje, Adina v blate roztomila. Obavam se ale, ze za dva dny uz si na tenhle komedialni kousek nevzpomenu.(31.3.2015)

  • Babous
    ***

    Průměrná prvorepubliková gangsterka. Na svou dobu nejspíš dobrá (i když by jí prospělo prostříhání tak na 60 minut), ale v porovnání s dobovou zahraniční tvorbou skutečně průměr - i když, kéž by podobný film vznikl u nás dnes! Současné české kinematografii chybí oddechové příběhy ze současnosti.(2.11.2011)

  • lucascus
    ***

    Rolf Wanka je největším kladem tohoto filmu - kam se hrabou ostatní milovníci ve fraku typu Nový, Schránil, Beneš aj. O to víc je patrná špatně zahraná role Adiny Mandlové (je o ní známo, že na počátku třicátých let to nebyla dobrá herečka, ale po roce 1936 se začala dosti zlepšovat a ve čtyřicátých letech už to byla profesionálka), důvodem může být komerční cíl tohoto filmu, Adina vzala tuto roli pouze kvůli penězům, které potřebovala na vybavení nového bytu (jak se sama zmínila ve svých pamětech), možná tedy proto se to odrazilo na jejím hereckém výkonu. Jinak je to mírně nadprůměrné dílko (ale opravdu jenom mírně), které si svých 70 procent jistě zaslouží (ale ani o procento navíc).(14.7.2012)

  • pytlik...
    ****

    Frič vykročil do tmy odvážně a šikovně, takže do ničeho nenarazil, ani na něj nikdo zpoza rohu nevybafl. Pravda, v některých okamžicích se film jevil poněkud slabší, ztrácel tempo, např. v "postelových" scénách Wanky, Mandlové a Trégla, ale to také může být dáno mou averzí k Adině zvláště v okamžicích, kdy se snaží tvářit roztomile. Škoda také závěru, holt doba tehdy ještě byla pouze moderní, nikoli postmoderní jako teď.(14.7.2015)

  • Ixbalanke
    ***

    Je tam spousta drobných maličkostí, které z filmu tvoří velmi příjemnou věc na koukání. Např. Ronnyho sluha, Eviny vychytralé průpovídky a možná ještě něco:) A překvápko v rigólu v poslední minutě mě během filmu fakt vůbec nenapadlo...(25.12.2012)

  • Adiemus
    ***

    Dobrou polovinu jsem jsem se přikláněla k hodnocení čtyři, ale konec mi přišel roztříštěný a poněkud překombinovaný, škoda. Pokud jde o hudbu, naprosto souhlasím s Bioplerem - další škoda, protože nebýt těch naprosto zbytečných výkyvů v hlasitosti, byla bych (zejména ve srovnání s hudebním doprovodem většiny meziválečných filmů) naprosto spokojená. A škoda, že šlo o poslední roli Rolfa Wanky v českém filmu - přišlo mi, že až v něm se (na rozdíl od různých zamilovaných profesorů) konečně našel. To Mandlová se hledat nemusela...(16.12.2011)

  • Biopler
    *

    Zamotaný príbeh, no slabo zahraný, za doprovodu veľmi otrasnej a veľmi zle gradovanej hudby. Nezvládnutý a na hlavu postavený záver mi len potvrdzuje zostať pri jedinej *.(11.2.2011)