Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Podnikatel Fred Baron chce spáchat sebevraždu, protože nemá na zaplacení směnek a dluží panu Hallerovi peníze, které s ním prohrál v Lindeho herně. V sebevraždě mu zabrání dobrodruh Ronny a slíbí mu pomoc. V Hallerově vile, kde pátrá po dokumentech, se Ronny seznámí s majitelovou dcerou Evou. Otec ji nutí do sňatku s Lindem, který ho vydírá. Ronny zjistí, že Linde ve své herně vyrábí falešné peníze. Navrhne Baronovi, aby vyhrál peníze tam, kde o ně přišel, a slíbí Hallerovi, že dosáhne toho, aby si Eva nemusela vzít Lindeho. V herně je ale Ronny zajat a uvězněn. Mezitím Ronnyho hledá jeho sluha Valentin u Hallerů a je přepaden komorníkem Josefem. Vše vidí Eva, Valentina osvobodí a oba spěchají do herny. Ta už je obklíčena policií. Lindemu se ale nakonec podaří uprchnout v autě a unést s sebou i Evu. Pronásleduje je Ronny s policií. Evě se podaří bezpečně vyskočit z vozu těsně před havárií. Zjistí se, že Ronny není dobrodruh, ale kapitán tajné policie, který měl zneškodnit penězokaze. (oficiální text distributora)

(více)

Recenze (40)

Marthos 

všechny recenze uživatele

Když nemohl na počátku třicátých let, v době hospodářské krize, získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmaře (z jeho dílny vzešla například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev alias Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Macu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby "český Arsène Lupin" a okouzlující Adina Mandlová, která se tu co chvíli rozkošně leká. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů. ()

kinderman 

všechny recenze uživatele

Divák je v prvních patnácti minutách naladěn na žánrovku o lupiči- gentlemanovi, ale pak se to začne nějak rozpadat do typické komediální bramboračky (výstupy V.Trégla). Jako kdyby to scenáristé a režisér nedokázali udržet v napínavé rovině a snažili se propasírovat do detektivního námětu humor za každou cenu... ()

Reklama

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

„Pusťte mě.“ - „Hned. Jakmile přestanete křičet.“ - „Já jsem ještě nezačala.“ Obrovsky nevyrovnaný film. Mix žánrů kriminálního a komediálního v tomto případě příliš nefunguje. Jako detektivka vyznívá často spíš lacině (místy přímo béčkově) než kdovíjak napínavě či dokonce chytře. Jakožto komedie funguje Krok do tmy podstatně líp, nechybí řada vtipných dialogových výměn a scének, ale co do zábavnosti jednotlivých postav je to již o něco horší, nejlépe z toho asi vychází tupý Valentin Václava Trégla (vládne scéna s přibíjením peřiny), ačkoliv i on sem tam zaškobrtne. Problém ovšem vidím v hlavním páru. Mandlová působí podivně (v jednu chvíli laškovně naivní, pak najednou suverénní a neohrožená, vzápětí zas jen vláčená), Wanka se mi jevil spíš jako necharismatický, napomádovaný seladon než neohrožený, šarmantní hrdina s nadhledem. A Smolík je ve své roli naprosto nevyužitý. Celkově mi tento kousek vychází na průměr. „Myslili jsme, že již nepřijdete.“ - „Můj manžel měl nějakou důležitou konferenci.“ - „Jo, s mojí paní.“ ()

tomtomtoma 

všechny recenze uživatele

Film Krok do tmy je odlehčenou detektivkou s melodramatickými a akčními doplňky. To, co schází na kontinuitě návazných sledů nebo magických zvratů přediva osudu, je bohatě vynahrazeno rošťáckým zaujetím pro zábavu a vzájemné potěšení. Oplývá totiž nenucenou formou kavalírského šarmu, se širokým úsměvem si vykračuje noční ulicí, v jejich přítmí záměrně klame tělem, aby se poté zpoza rohu, nikým nesledován, mohl radovat z následujícího shonu hříchů a chtíče. Martin Frič z literární předlohy Eduarda Fikera vymodeloval detektivní taškařici s proměnlivou substancí dobra a zla, neboť jen hřích s galantní zdvořilostí a romantickou udatností charismatického ochránce může být prominut. Detektivka dovádí, věnčí svého hrdinu zaslouženými vavříny díků a po celou dobu běhu nepřesává páchat drobné uličnické kousky. Hrdinou, pokušením a závanem elegantní kultivovanosti je Ronny (velmi příjemný Rolf Wanka), dobrodruh se slabostí pro mladí půvabných žen. Život je hrou a dobrodružstvím z dobrých skutků a výzev romantického vzplanutí. Poslání je zábavou, rozkoší a odměnou. Hlavní ženskou postavou je Eva Hallerová (roztomilá Adina Mandlová), dcera obchodního rady v rozpacích z vynucované svatby. Žena v několikanásobném druhu ohrožení je ideálním objektem romantického dobrodružství. Důležitou postavou k podepření hrdinovy odvahy je O.A.Linde (zajímavý Zvonimir Rogoz), svérázně sebestředný provozovatel soukromé herny pro společenskou smetánku a chlípník, jehož chtíč stojí za vzestupem i pádem zločincovy ješitnosti. Výraznou postavou je Jan Haller (velmi zajímavý František Smolík), bohatý rada obchodní komory a Evin starostlivý otec ve strachu z trestu a v bezradnosti nevybíravého vydírání. Vnitřní svět musí podstoupit nejosobnější katarzi. K výraznějším postavám patří také Valentin (příjemný Václav Trégl), lehce nešikovný, přesto věrně oddaný Ronnyho sluha. Dlouholetá služba si již zvykla na drobné ústrky a očekávané výhody. Z dalších rolí: s Lindem kolaborující Hallerův sluha Josef (František Kreuzmann st.), zpěvačka, Lindeho milenka a společnice v nutné vzpouře žárlivosti a odplaty, Magda (Alena Frimlová), neschopně zoufalý karbaník Fred Baron (Vítězslav Boček), vždy hašteřiví manželé z lepší společnosti (Theodor Pištěk a Růžena Šlemrová), z vyhýbání se podezřelých z únosu znepokojený policejní komisař (Gustav Hilmar), snaživý policejní detektiv (Petr Lotar), či nejvýraznější z Lindeho pohůnků (Jan W. Speerger a Ladislav Herbert Struna). Krok do tmy je v první řadě veselohrou galantní romantiky, v té druhé je akční detektivkou. Dostatečně příjemné šarmantní pobavení! ()

kaylin 

všechny recenze uživatele

Český film a noir? To není úplně spojení, které si představíte, když se mluví o tomto žánru. Ale právě film "Krom do tmy" dokazuje, že to možné, je, i když takovým tím klasickým českým způsobem, a tedy s humorem, což je něco, co zrovna u noiru moc nemusím. Ale není to špatné a já jsem rád, že jsem tuhle českou perlu pro sebe objevil. ()

Galerie (11)

Reklama

Reklama