• mchnk
    ****

    Naivita celkového děje, přeměněná v mlhu, by měla možná ještě hustší složení, než ona legendární mlha večerníčková. Nicméně trefný Krok stranou, od všech klasických prvorepublikových snímků, který tento film udělal, je skutečně znát. Rolf "Rony" Wanka tímto předehrává všem osamělým, nebojácným dobrodruhům, jenž lámou ženská srdce na počkání a zdánlivě neřešitelné, smrtelně nebezpečné situace se pro ně stávají denní rutinou. "je vidět, pánové, že mě neznáte!". Nenápadný film, ve kterém nechybí tajné vchody, záchrana překrásné ženy, romantika i akce, a hlavně pouze jeden jasný hrdina. Atributy, na kterých Holywood stavěl a staví i nadále. Tohle je ovšem Barrandov, takže mezi tím vším máme krásný československý nádech. Tréglovo tajtrlíkování i skvělé dramatické herectví nejznámějších jmen. Originální a velmi slušně zrežírovaný snímek.(13.7.2015)

  • kinderman
    ***

    Divák je v prvních patnácti minutách naladěn na žánrovku o lupiči- gentlemanovi, ale pak se to začne nějak rozpadat do typické komediální bramboračky (výstupy V.Trégla). Jako kdyby to scenáristé a režisér nedokázali udržet v napínavé rovině a snažili se propasírovat do detektivního námětu humor za každou cenu...(18.9.2011)

  • togaf
    ***

    Frič dokáže průměrné kriminálce vdechnout originalitu a průměrné komedii šmrnc. Díky jemu a ústřední dvojci Wanka+Mandlová je Krok do tmy úsměvný a oddychový film. A Adině to v příkopu moc sluší, možná víc než s make-upem v posteli.(26.7.2012)

  • Blofeld
    *****

    Rozkošná detektivní komedie zcela na úrovni soudobých hollywoodských klenotů téhož žánru (na mysli mám především sérii Thin Man aj.), typově velice dobře obsazená (Wanka - hrdina, Mandlová - kráska, Rogoz - ničema). Překvapuje mě, že se o ní tak málo ví.(21.11.2009)

  • Marthos
    *****

    Když nemohl na počátku třicátých let v době hospodářské krize získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmové tvůrce a v následujících letech patřil k významným autorům detektivních příběhů (z jeho tvorby pochází například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev zfilmovaná pod názvem Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Martinu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby »český Arsène Lupin« a okouzlující Adina Mandlová, jež vynikajícím způsobem doplňuje Zvonimir Rogoz v roli gangsterského majitele kasina. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Eduard Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů.(13.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace