• Véča
    ****

    Adině to nejvíc sluší vyválené v bahně, Rolfovi jeho gumový úsměv, Tréglovi zase grapefrujt místo mandarinky na hlavě. Hlavně, když tam je L.H. "Pat" Struna a J.W. "Mat" Speerger.(2.7.2010)

  • Blofeld
    *****

    Rozkošná detektivní komedie zcela na úrovni soudobých hollywoodských klenotů téhož žánru (na mysli mám především sérii Thin Man aj.), typově velice dobře obsazená (Wanka - hrdina, Mandlová - kráska, Rogoz - ničema). Překvapuje mě, že se o ní tak málo ví.(21.11.2009)

  • NinadeL
    *****

    Doporučuji shlédnout se zelenými brýlemi, neb viráž tomuto ryze ateliérovému filmu s vytříbeným vkusem půvabně sluší. Tato báječná krimi lascivně spojuje téma penězokazů a roztomilé hry jednoho z nejzajímavějších párů předválečného filmu. Rolf Wanka s drobným knírkem je novodobým Douglas Fairbanskem českého filmu, rozdává úsměvy a vtípky, laškuje se svým sluhou, jest atletem a ve finále také předchůdcem James Bonda. Adina Mandlová je pikantní dětskou blondýnkou, která ví, že jí to sluší, když se bojí, rozkošně žvatlá a báječně umí také využít brože na nákladné toaletě ve výstřihu. Tuto ostatně nejednou vystřídá, ideálně pak za pánská pyžama. Rolfi je konečně nejbáječnější v téže scéně v negližé, když si hraje na lachtana a jeho věrný sluha grapefruit na zatloukače hřebíků. Český film přišel o hodně, když se s ním v takto vrcholné formě musel navždy rozloučit. Jejich protipólem je výtečná banda podvratných živlů, které vede sličná Alena Frimlová, ovšem po jistou dobu v zastoupení Zvonimíra Rogoze. Opravdu jsem na rozpacích, kdo je báječnější tupoun, jestli Ládík H. Strunů, nebo Janek W. Špergrů. Ale asi Speerger, protože má lepší kostym s hazardním kšiltem. Měla-li bych si vybrati ze soudobých komediálně laděných krimi, požla bych si skutečně Krok do tmy a hned za ním originelního Edgar Wallace v úpravě Karla Lamače, kde se ostatně Mac Frič tomuto gengru poprvé přiblížil jako asistent režie - ve filmu Udavač (Der Zinker).(2.7.2010)

  • togaf
    ***

    Frič dokáže průměrné kriminálce vdechnout originalitu a průměrné komedii šmrnc. Díky jemu a ústřední dvojci Wanka+Mandlová je Krok do tmy úsměvný a oddychový film. A Adině to v příkopu moc sluší, možná víc než s make-upem v posteli.(26.7.2012)

  • Marthos
    *****

    Když nemohl na počátku třicátých let v době hospodářské krize získat strojní inženýr Eduard Fiker zaměstnání ve svém oboru, vrhl se po krátké divadelní epizodě na literární tvorbu. Od mládí jej přitahovaly detektivní příběhy a za svůj krátký život (zemřel v osmapadesáti letech) jich napsal několik desítek. Brzy také pronikl mezi barrandovské filmové tvůrce a v následujících letech patřil k významným autorům detektivních příběhů (z jeho tvorby pochází například částečně autobiografická krimikomedie Paklíč nebo Zinková rakev zfilmovaná pod názvem Třináctý revír). K jeho vůbec prvním filmovým scénářům patřil Krok do tmy, který měl v Československu simulovat zahraniční hollywoodské trháky. Důvody byly ryze praktické: pořizovací cena kopie amerického nebo anglického detektivního filmu představovala sumu asi sto padesáti tisíc předválečných korun. Realizace se ujal znovuvzkřísený Havlův Lucernafilm a režie byla svěřena zkušenému Martinu Fričovi. Hlavní partnerskou dvojici vytvořili charismatický Rolf Wanka coby »český Arsène Lupin« a okouzlující Adina Mandlová, jež vynikajícím způsobem doplňuje Zvonimir Rogoz v roli gangsterského majitele kasina. Dnes s odstupem sedmdesáti let je patrné, že Eduard Fiker byl společně s Emilem Vachkem jedním z prvních a úspěšných průkopníků detektivního žánru u nás a díky němu byly vystavěny i základy filmové kriminologie, později bohatě zastoupené řadou dalších autorů.(13.3.2009)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace