• Zloděj kol
    *****

    Tento Haasův film jsem velmi dlouho podceňoval. Připadal mi oproti živým crazy-komediím Život je pes a Ať žije nebožtík dost utahaný. Až při náhodném a nechtěném sledování jsem dodatečně objevil všechny jeho kvality. Je zde mnohem více sarkasmu, vtipu a ironie, než kde jinde. Příběh sám o sobě je stěží uvěřitelný, ale vytváří podklad pro řadu nezapomenutelných situací. Nejlepší jsou scény s maminkou, se zlodějem, který si přišel říct o výpomoc, a se sousedem, který si přišel zatelefonovat. Dostatek prostoru je i pro figurky Trégla, Neumanna, Kreuzmanna aj. Pouze postavy Marcelliných přátel včetně snoubence v podání Otty Rubíka působí značně ochotnicky. Naprosto ojedinělým zjevem je pak Ema Pechová coby mazlíčkova maminka. Škoda, že jen jednou. Jako představitelka maminek by představovala specifický a originální typ.(22.7.2003)

  • formelin
    ****

    "..ááále, co budu zpívat!"(21.12.2007)

  • Jeanne
    *****

    Druhá Haasova veselohra z éry 1933 - 1937, kde Adina Mandlová hraje úspěšnou, moderní, jako obvykle "Haasovsky" ironickou dívku z vyšších společenských kruhů, jíž si získá oproti všem předpokladům ten, do kterého by to nikdo neřekl... nesmělý vězeňský knihovník, který žije v maličkém bytě s ještě menší maminkou. Hugo Haas tu skvěle ztělesňuje všechny ty nespecifické vlastnosti, které však jsou snad všem knihovníkům společné...:) Je tak krásně nesvůj, když ho jedné noci probudí telefon a na jeho konci se ozve Marcella a dohodnou si setkání... Takhle kouzelně nesmělý umí být snad už jen Colin Firth a nebo Hugh Grant... :-))(21.11.2003)

  • Karlos80
    ****

    Hugo Haas, Ferdinand Hart, a Stanislav Neumann = záruka v podobě tří velmi dobrých hereckých výkonů. Knihovník, sedminásobný vrah č. 69, a tichý nemluvící zloděj, na první pohled celkem nesmyslná kombinace ale v tomto filmu, což je podstatné, velmi dobře se navzájem doplňující a občas i pěkně improvizující. Václav Trégl jako soused, který stále něco chtěl, nebyl samozřejmě také špatný, jako spíš obvykle standardní. Hugo Haas jak dokázal dojmout tak i stejně rozbrečet. Sám pak by o tom mohl vyprávět ten veliký hromotluk, to že i on sám nakonec brečel. Hugo Haas byl vynikající, sám když měl zazpívat smutnou píseň tak začal raději improvizovat, s tím že prohlásil že mu není jak-si do zpěvu. Mimochodem to jste věděli..? Autorka jen jedné jediné role, jak už poznamenal uživatel Zloději kol, Ema Pechová byla ve skutečnosti skutečnou maminkou herce Ladislava Peška. Byla to spíše ochotnická a divadelní herečka, která se dožila vskutku požehnaného věku 97. let. Více jak průměrný film, ke kterému se stále rád vracím, a jehož scénář si Hugo Haas dokonce sám napsal.(17.12.2006)

  • NinadeL
    *****

    Nejlaskavější Haasovka mezi všemi. Neodolatelná.(17.5.2011)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace