• nash.
    ****

    Těžko by se hledali odlišnější kandidáti na lásku než chudý nesmělý doktor filozofie a bohatá sebevědomá bruslařka. Frič je dokázal dát dohromady s milou a příjemně úsměvnou lehkostí a ještě je obložit mnoha kouzelným gagy a momenty, ať už je to soused čekající na hovor z Plzně, nemluvný zlodějíček, nečekaně zakončené hudební číslo nebo hned úvodní scéna kdy si pro pana dotkora přijdou, aby ho odvezli ho do vězení. Film tak starý, že už ho možná mnozí nedokáží docenit, stále však úsměvný, laskavý, obdařený, hlavně díky Haasovi, osobitým kouzlem.(20.9.2011)

  • belldandy
    ***

    ***** za scénu: "Ále, co budu zpívat." (!!!). Frič tu odhaluje filmvové postupy, jimiž režiséři tvoří přechody mezi hranou částí filmu a jeho zpívanou vložkou. Mám podezření, že sem chtěl původně Frič opravdu píseň vložit a pak z toho na poslední chvíli z nějakého důvodu sešlo. Homur této scény mi totiž sedne tak do naší postmoderní doby, ale připadá mi neuvěřitelný ve 30.letech.(9.6.2004)

  • Karlos80
    ****

    Hugo Haas, Ferdinand Hart, a Stanislav Neumann = záruka v podobě tří velmi dobrých hereckých výkonů. Knihovník, sedminásobný vrah č. 69, a tichý nemluvící zloděj, na první pohled celkem nesmyslná kombinace ale v tomto filmu, což je podstatné, velmi dobře se navzájem doplňující a občas i pěkně improvizující. Václav Trégl jako soused, který stále něco chtěl, nebyl samozřejmě také špatný, jako spíš obvykle standardní. Hugo Haas jak dokázal dojmout tak i stejně rozbrečet. Sám pak by o tom mohl vyprávět ten veliký hromotluk, to že i on sám nakonec brečel. Hugo Haas byl vynikající, sám když měl zazpívat smutnou píseň tak začal raději improvizovat, s tím že prohlásil že mu není jak-si do zpěvu. Mimochodem to jste věděli..? Autorka jen jedné jediné role, jak už poznamenal uživatel Zloději kol, Ema Pechová byla ve skutečnosti skutečnou maminkou herce Ladislava Peška. Byla to spíše ochotnická a divadelní herečka, která se dožila vskutku požehnaného věku 97. let. Více jak průměrný film, ke kterému se stále rád vracím, a jehož scénář si Hugo Haas dokonce sám napsal.(17.12.2006)

  • Jeanne
    *****

    Druhá Haasova veselohra z éry 1933 - 1937, kde Adina Mandlová hraje úspěšnou, moderní, jako obvykle "Haasovsky" ironickou dívku z vyšších společenských kruhů, jíž si získá oproti všem předpokladům ten, do kterého by to nikdo neřekl... nesmělý vězeňský knihovník, který žije v maličkém bytě s ještě menší maminkou. Hugo Haas tu skvěle ztělesňuje všechny ty nespecifické vlastnosti, které však jsou snad všem knihovníkům společné...:) Je tak krásně nesvůj, když ho jedné noci probudí telefon a na jeho konci se ozve Marcella a dohodnou si setkání... Takhle kouzelně nesmělý umí být snad už jen Colin Firth a nebo Hugh Grant... :-))(21.11.2003)

  • juta
    ***

    Milý černobílák, který má plno vtipných momentů, ale je jasné, že v dnešní době, kdyby se něco podobného natočilo, nemělo by to takový efekt, jako tento černobílý film, určitě by to schytal od kritiků, ale nemůže se srovnávat jablko s hruškou.(15.2.2014)

  • - Brněnská divadelní herečka Ema Pechová, ve filmu maminka Hugo Haase (dr. Pech), byla ve skutečnosti matkou herce Ladislava Peška. Zároveň to byla její jediná filmová role. (Karlos80)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace