Reklama

Reklama

Barzakh

(festivalový název)

Obsahy(1)

Finsko-litevský snímek natočený v produkci Akiho Kaurismäkiho se zabývá současnou situací v Čečensku. Válka zde sice již dávno skončila, ale případy únosů, mučení a vražd nepohodlných lidí jsou stále téměř na denním pořádku. Litevský režisér Mantas Kvedaravicius, který natáčením v Čečensku strávil tři roky, se ve svém filmu zaměřil na případ zmizelého Hamdana Mastaeva a zoufalé členy jeho rodiny, kteří po něm marně pátrají na vlastní pěst. Hrůzné vzpomínky dalšího z unesených Čečenců, Alaudiho Sadykova, spolu se záběry z míst, kde byl brutálně mučen a jen zázrakem přežil, přibližují, jaký osud většinu unesených čekal. O tom, že Čečensko i přes okázale zrekonstruované bulváry v centru Grozného není pro své obyvatele bezpečnou zemí, svědčí i skutečnost, že oběťmi únosů jsou často novináři, kteří poukazovali na možnou spojitost mezi únosci a oficiálními představiteli země. Ponurou atmosféru filmu s řadou působivých pasáží výstižně ilustruje samotný název snímku, který ve volném překladu znamená bezmoc. (Jeden svět)

(více)

Recenze (1)

danliofer 

všechny recenze uživatele

Barzakh též znamená hranici mezi světem živých a mrtvých, což celé vystihuje hlavní podstatu snímku. Živí pozůstalí se stávají jaksi zmrtvělými zaživa, jelikož je nejasný konec jejich blízkých uvrhává do jakési apatie. Když tam pak matka jednoho z unesených, již se nevrátili, říká, že zpráva o smrti jejího syna by byla pro ni vysvobozením, nelze k tomu již nic dodat. ()

Galerie (2)

Reklama

Reklama