poster

Newsroom (TV seriál)

  • USA

    Newsroom, The

  • USA

    More As This Story Develops

    (neoficiální název)

Drama

USA, 2012, 25x60 min

Hrají:

Margaret Judson, Jeff Daniels, Emily Mortimer, Alison Pill, John Gallagher Jr., Thomas Sadoski, Dev Patel, Olivia Munn, Sam Waterston, Chris Chalk, Adina Porter, Wynn Everett, Chris Messina, David Harbour, Kelen Coleman, Jane Fonda, Chasty Ballesteros, Marcia Gay Harden, Hamish Linklater, Grace Gummer, Hope Davis, Terry Crews, Constance Zimmer, David Krumholtz, Jon Tenney, Stephen Henderson, Aya Cash, Salli Richardson-Whitfield, Michael Carbonaro, Patrick Fabian, Natalie Morales, Scott Alan Smith, Ned Vaughn, Paul Schneider, Jason Butler Harner, Jesse Eisenberg, Philip Baker Hall, Matt Long, Kathryn Hahn, Adam Arkin, Jake McDorman, Stephen Root, Frank Wood, Lauren Tom, Eve Gordon, Saemi Nakamura, John Walcutt, Maria Dizzia, Melanie Papalia, John DiMaggio, Don McManus, Marshall Bell, Megan Park, Ricky Mabe, Kristin Carey, Phil Austin, Dean Cameron, Briana Venskus, Tristin Mays, Alison Becker, Dio Johnson, Christina Kirk, Damon Gupton, Julia Cho, Briana Cuoco, Merle Dandridge, Brian Huskey, Kenneth Choi, Kat Dennings, Paul Lieberstein, Jimmi Simpson, Mary McCormack, Amy Holland, Paul Willson, Bruno Amato, Chase Kim, Shelley Robertson, Cherie Daly, Elizabeth Marvel, Bryan Casserly, Corey Sorenson, Rene Gube, Dominic Matteucci, Tehmina Sunny, Riley Voelkel, Nick Gehlfuss, Paul Greene, JD Cullum, Chuma Gault, Brian Howe, Jeff Corbett, Saidah Arrika Ekulona, Clea DuVall, Benjamin Koldyke, Kevin Rankin, Jon Bass, Darren Whitfield, Anna Khaja
(další profese)
Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Baxt
    ***

    První řada: První díl - We Just Decided To: 60% ; Druhý díl - News Night 2.0: 65% ; Třětí díl - The 112th Congress: 60% ; Čtvrtý díl - I'll Try to Fix You: 70% ; Pátý díl - Amen: 50% Šestý díl - Bullies: 50% Sedmý díl - 5/1: 75% Osmý díl - The Blackout, Part 1: Tragedy Porn: 65% Devátý díl - The Blackout, Part 2: Mock Debate: 50% Desátý díl - The Greater Fool: 65% ; It's not an original story! V následujících řádcích bych rád odkryl ty nejviditelnější důsledky Sorkinova nepochopitelného úpadku. Zároveň chci objasnit své finální hodnocení, které, jak jste si mohli všimnout, se neslučuje s většinovým názorem. Jedno po druhém. _____ Premisa Newsroom slibuje velké věci, kde "velké" není synonymem pro megalomanii, ale pro chytrou podívanou, jež znovu stvrdí zásadní postavení HBO na poli dramatické seriálové tvorby. Jaké zklamání, že to tentokrát vůbec nevyšlo. Newsroom nehodlám kritizovat za naivní, estrádní přístup k televizní novinařině, protože mám pocit, že tu moje kompetence má jisté meze. Zároveň byla tato problematika tolikrát probírána americkými médii, že je těžké jen nepapouškovat cizí názor. Nebudu se také vyjadřovat k Sorkinově osobě a vystupování, jež zapříčinilo, že se v mých očích stal z nejtalentovanějšího žijícího scenáristy arogantní hulvát (a nebylo to přímou vinou Newsroom, ač mu to rozhodně nepřilepšilo). Stranou taky nechám i misogynii, přestože protéká každičkou minutou seriálu. _____ Sorkin pro Newsroom stvořil sbírku těch pravděpodobně nejotravnějších postav od ansámblu Beverly Hills 902 10. Působí jako skica prvotřídního karikaturisty. Jsou katastrofálně zahrané (Emily Mortimer, Alison Pill, Sam Waterston – všichni do jednoho přehrávají tím neodpornějším způsobem), ale co je horší, je z nich silně cítit autorství jednoho muže, jinak řečeno, mluví jedním jazykem a jejich úspěchy a chyby jsou determinovány jedním vzorcem. Měl jsem za to, že Sorkin svým ojedinělým grafomanstvím vždy obdaří jen jednoho hrdinu (Zuckerberg z The Social Network) nebo ho mezi všechny rovnoměrně rozprostře (spolupráce na Moneyball), ale Newsroom dokazuje smutný opak. Vzniklá banda figurek si nemůže nárokovat žádné mé sympatie. _____ Sorkinovi se s jeho týmem povedlo vyšlechtit něco na hranici komedie, jsem přesvědčen, že by mohli najít uplatnění v sitcomu, což je ale v rámci jejich předchozí i současné tvorby nemyslitelné. Většina dialogů (dejme tomu 95%) je koncipovaných jako informativní přestřelka a výměna postojů zároveň s hromadou sarkastických poznámek. Vše je zakončeno typickým "punch linem", kdy se zneužije zdánlivě nepotřebné sdělení v absurdním kontextu (Sorkin to chápe tak, že se doslovně zopakuje fráze a druhá postava udělá do kamery obličej). Scény jsou tak správně vypointované, ale při potřebě vážnosti selhávají. Nikdo za celých deset epizod nenabídne alternativu. _____ Je šokující, že léty prověřený zkušený tvůrce s rozhledem, jakým je Sorkin nepochybně obdarován, si dovolí riskovat pověst a pustí se svým jménem do vysílání vyloženě TAKHLE špatně napsanou věc. V seriálu je zdaleka nejdojemnější scénou čistý projev patriotismu, piloti objímající se po obdržení zprávy, že zemřel Osama bin Laden. Kde že to jsme?(11.9.2012)

  • Dan9K
    ***

    Zejména na první sérii mi vadila názorová nestrannost tohoto seriálu v poměrně citlivých otázkách, respektive její absence. Asi to jinak nešlo, ale pokud mám brát nějakou postavu jako klaďáka a hrozně s ním nesouhlasím, a tyto postavy utírají jiné postavy, jakože záporaky, se kterými souhlasím, obtížně se mi to sleduje. Ve druhé a třetí sérii už to bylo v tomto směru lepší a celý děj se obracel do zajímavějších rovin. Málokterý seriál se ustavičně zlepšuje. Ačkoliv jde řemeslně o dobře zvládnutou práci, otravovaly mě i další věci, typu nemístná vyhrocenost některých témat (již jinými zmíněný fakt, že pokud jedna stanice odvysílá tu samou reportáž o třicet sekund dřív, změní to snad svět, či co) a otravné vnucování toho, co je důležité a co ne. Či jen jednoduché zneužívání silných témat a událostí vytažených z reálného světa, kterým tvůrci nepřidali nic moc navíc krom primitivních romantických linií zúčastněných postav.(6.7.2015)

  • jahol
    *****

    Komentář obsahuje drobné, podle mne neškodící spoilery. Je neskutečný, jak amíci (HBO) umí natočit situace, kde se něco děje. Scénář odprostředka dolů do detailů je brilantním propojením každého jednotlivého okamžiku s námětem a plný skvělých nápadů (99% scénáristů by si vystačilo s dějinným okamžitem smrti Bin Ladina samo o sobě, ale Aaron Sorkin tento okamžik protkne ještě s.. uvidíte čím). Vazby na konkrétní události ději svědčí a vtahují vás (absolutně nejlepší je hned první díl s havárií ropné plošiny v mexickém zálivu), postavy jsou pro mne, který Američany dost zná a tak mu nepřijde jejich patos a spousta reakcí, nadsazený (věřte tomu, že závěrečná scéna z dílu s výkupným pro"pozorovatele" na blízkém východě není přehnaná, zažil jsem něco podobného, kdy se vybíralo na mne(!), a je hodně smutný. ale jenom náš problém, že to my v Čechách budeme považovat za nemístnou nadsázku). Myslím si, že přehled hodnocení vcelku odpovídá mým očekáváním - jiné 87%ní filmy a seriály na csfd mají drtivou převahu pětek a čtyřek - tady extrémní nasazení pětek kompenzuje poměrně časté nižší známky. A je tomu skutečně tak - tenhle seriál si buď totálně zamilujete a odpustíte mu, že vztahová stránka je (záměrně) silně stylizovaná do podoby telenovely, aby v efektu kulminovala se stránkou společensko-kritickou, anebo si řeknete, že takhle zkreslit skutečnost lidských vztahů prostě beztrestně nelze a jdete s hodnocením dolů. Já patřím k té první skupině, i když si myslím, že by s neustálým vibrováním na hraně měl Sorkin ve druhé sérii něco udělat a aspoň jeden z klíčových vztahů mezi hlavními hrdiny konečně někam posunout, protože další balancování je už opravdu neúnosné. Ale těch pět hvězdiček musím dát, protože každý díl obsahuje pár okamžiků, které jsou prostě geniální. Druhá série má v sobě pořád ještě hodně silného, i když ty nejlepší momenty ze série první (začátek a konec první epizody, konec čtvrté, páté, šesté a desáté epizody), které jsem si pouštěl na youtube do zblbnutí, tady nenajdete. Sériálu prospívá přenesení části zátěže na z ústřední dvojice na jiné (Sloan!) a na druhé straně je ale celková atmosféra tmavší, jde více o krk a o stanici jako takovou a divákovi by prospěla stručná instruktáž z toho, jak je to v Americe se zákony. Nejlepší je asi úplný konec, i když v tomto případě jde jen o vyřešení vztahu jedné ze sympatických skorem dvojic, kterými seriál disponuje (díky Sorkine, že jsi alespoň tohle přestal natahovat). Třetí série je podobná, právníci jsou tady jako doma, vazba na skutečné události, hlavně v cizině, už úplně opadla a zdá se, že seriál skončí právě včas. Ale pak přijde pátý díl a nezbývá mi, než si říci, že nám ten Sorkin a HBO mohli ještě jednu plnohodnotnou sérku dát a neutnout to po šesti epizodách. Sloan bych v jejím interview s "Ajťákem" podepsal jeden každé slovo a myslím, že těchto pár minut je možná to vůbec nejlepší, co seriál přinesl. Vlastně je ta třetí série výrazným posunem k charakteristice té nejposlednější, internetové doby, proti které je to, co ACN staff zažíval v sérii první, jen dobrosrdečná selanka. A Sorkin tady vymáknul věci, na které takhle společnost a civilizace dojede.(16.12.2012)

  • golfista
    *****

    Jednou za čas se stane, že si člověk zamiluje nějaký film. Mně se stalo, že jsem si nedávno zamiloval všech deset dílů tohohle skvělého seriálu. Je to po všech stránkách vypilovaný příběh sympatické partičky tvořící své vysněné zpravodajství. TV stanice je sice fiktivní, ale jednotlivé díly kopírují skutečné události. Možná trošku idealisticky ale naprosto uvěřitelně, s mnoha strhujícími momenty .... Scénáristická hvězda Aarona Sorkina září opravdu naplno a já jsem si musel poopravit žebříček nejoblíbenějších seriálů ....(20.2.2013)

  • Bachy
    ****

    Když jedete na kole do kopce, tak je potřeba trochu podřadit, jenže když podřadíte příliš zprudka, řetěz spadne a namelete si hubu ještě pod kopcem. To jen, kdybyste to nevěděli. Newsroom nabízí ohromně silná a aktuální témata, jenže ten, kdo je u přehazovačky s tím lomcuje jako exot a tak řetěz padá pravidelně jednou za epizodu. Výsledkem je neskutečně rozporuplný patvar. Na jedné straně stojí znovuotevření aktuálních témat včetně nadhození nového pohledu do diskuze (Occupy Wall Street, klimatické změny, volba amerického prezidenta, Sýrie). V téhle části je Newsroom s Jeffem Danielsem neskutečně silný. Táhne a vzdělává zároveň. Jenže zřejmě proto, aby to vše nevypadalo příliš vážně a upjatě se Sorkin pokouší proložit atmosféru humorem...v tom by úplně kámen úrazu být nemusel, jenže když humor spočívá v tom, že někdo neustále naráží do dveří, padá ze židle nebo si neumí nasadit kalhoty - > řetěz je dole. Většina epizod tak dlouhou dobu něco buduje a přicvakne diváka k sobě, aby ho nakonec uvedla do absolutní trapnosti. Ať už tím, že půlka osazenstva spadne ze židle nebo tím, že se Sorkin absolutně neuhlídá a v posledních pěti minutách pustí ten nejslzopudnější song, který našel ve svém hudební knihovně a vykřičí do světa "Teď je to dojemné, teď máte plakat"....tak díky, my bychom na to sami nepřišli. 7/10 a hrozně mě to mrzí, protože kdyby to někdo zkusil natočit znovu a lépe, zapnu to zase. Chci aktuální témata! Prosím!(1.5.2016)

  • - Televizní stanice ACN, kde se odehrává děj seriálu, je fiktivní, ale události pokryté ve zpravodajství, jak je výbuch ropné plošiny BP, zabití Usámy bin Ládina, postřelení americké kongresmanky Gabrielle Giffords apod., jsou skutečné. (Hroozley)

  • - Budova AWM je ve skutečnosti mrakodrap Bank of America Tower, který byla v roce 2013 třetí nejvyšší budovou v New Yorku. (Coleator)

  • - Text, který si moderátor Will McAvoy (Jeff Daniels) pobrukuje v 1. epizodě 2. série s názvem "First Thing We Do, Let's Kill All The Lawyers", je z písně "Friday" od zpěvačky Rebeccy Black. (maseer2)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace