poster

Hunger Games: Vražedná pomsta

  • USA

    The Hunger Games: Catching Fire

  • Slovensko

    Hry o život: Skúška ohňom

  • Velká Británie

    The Hunger Games: Catching Fire

Akční / Dobrodružný / Mysteriózní / Sci-Fi / Thriller

USA, 2013, 146 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • genetique
    ****

    Rozmanitosť postáv, príbehu, a sci-fi vizualizácie je zvládnostá s noblesou, réžia sa miestami hrá na rozhraní s gýčovosťou, ale v tejto časti som to zožral akosi rýchlejšie. Frances Lawrence vie ten svoj gýč naservírovať na zlatom podnose a ja mu to žeriem aj s navijakom. Dej je mierne rozťahaný, niektoré pasáže sú zbytočne zdĺhavé, ale o to viac následne rozprúdia krv akčné scény. Oproti prvej časti veľký posun vpred. 80%.(25.12.2016)

  • sniper18
    ****

    Je to dosť dobrá sci-fi ladená akčná dobrodružná dráma, ktorá je pokračovaním slušnej jednotky. Má vydarený príbeh o oboch víťazoch posledných hier, ktorí majú tradične absolvovať cestu po všetkých krajoch, ale na prekvapenie hlavného mesta, Kapitolu je už tentoraz všetko iné, keďže vďaka ich víťazke už ľudia začínajú túžiť po vzbure. A tak sa Kapitol rozhodne usporiadať ďalšie hry, v ktorých sa žrebuje z predchádzajúcich víťazov, čo sa dotkne aj ich dvoch a opäť musia bojovať o svoje životy, ale už v náročnejšej hre. So spracovaním som dosť spokojný, samotné hry tu majú ešte menej priestoru, než v predchádzajúcom diely, tentoraz už zaberú len poslednú tretinu, ale rovnako mi to ani trochu neprekáža. Inak mi to kvalitou celkovo príde veľmi podobné, ako aj predtým, len po všetkých stránkach trochu vylepšené, takže sú tu lepšie vykreslené charaktery postáv, samotná dystopická spoločnosť už má tentoraz viac priestoru, aj tá rebélia je o niečo výraznejšia a navyše je to ešte trochu dospelejšie, takže som len rád. A samozrejme chválim, že to má stále dosť zaujímavý dej a skvelé tempo, pri ktorom tá vyše dvojhodinová dĺžka prejde veľmi rýchlo a aj úplný záver dostatočne navnadí na pokračovanie. A tak po stránke žánrov prišlo k čiastočnému posunu, už to nie je tak dobrodružné, ale mi to príde viac dramatickejšie, možno aj trochu akčnejšie, sci-fi je o niečo výraznejšie a samostatnou kapitolou je romantika, ktorá mi v rámci tohto typu príde dosť netradičná, síce tu nejaká je, ale príde mi, že je tu výhradne na lepšie vykreslenie charakteru postáv, rozhodne nie na jej tradičný účel. Po stránke akcie som celkom spokojný, síce samotné hry sú podané dosť odlišne, väčšie problémy tu robia zásahy tvorcov, než samotných účastníkov, ale nevadí mi to, skôr ma mrzí, že rôzni zaujímaví zabijaci tu ani nemajú priestor, ale aj tak to má stále niečo do seba a viacero situácií ma bavilo, napríklad útek pred hmlou. Inak stále chýba drsnosť a v obraze vidno len akciu pri hlavnej hrdinke, ale to už som čakal, takže ani s tým nemám problém. Herecké obsadenie je prakticky totožné, takže opäť nechýbajú skvelá Jennifer Lawrence, Josh Hutcherson, Woody Harrelson alebo Donald Sutherland, posilní ich Philip Seymour Hoffman a ani zvyšné postavy, či už staré alebo nové ma nesklamali, takže tu som veľmi spokojný. A prekvapením je, že sa tu objaví aj majster bojových umení Daniel Bernhardt, len škoda, že v akcii sa vôbec neukáže. Réžia a technická stránka sú výborné, slušná vizuálna stránka, kvalitné veľkolepé prevedenie a aj celková atmosféra, v rámci svojej kategórie sa jedná o veľmi výrazný nadpriemer. Takže ešte o trochu lepšie, ako dostatočne dobrá jednotka, ktorú som videl len deň predtým a môžem sa tešiť na trojku. 79%(26.1.2014)

  • Traffic
    ***

    Formalisté prominou, ale jestli je něco, co si na Hunger Games zaslouží podrobnější rozbor, tak je to postavení dívčí / ženské hrdinky a problém emancipace, potažmo sexismu. Teze o feministickém postoji série, která by měla čtenářkám / divačkám dávat příklad aktivní nebojácné hrdinky, jsou totiž docela dobře napadnutelné, respektive to zdaleka není tak jednoznačné, jak se možná zdá. Katniss je v prvním i druhém dílu poměrně často postavou reaktivní až pasivní, závislou na pomoci shůry ve stylu deus ex machina ("padáčky" od Haymitche, což je pochopitelně otcovská figura) nebo větší pohotovosti ostatních (Finnick a jeho oživení Peety, při kterém Katniss akorát vyděšeně přihlíží a x dalších případů...). Katniss rozhodně není po většinu času proaktivní figurou, která by určovala směr vyprávění, ale přesto je protagonistkou, což evidentně samo o sobě někomu stačí. V tom je ale právě ta komplikace - Hunger Games na jednu stranu působí jako progresivní, emancipační popkulturní produkt, jenže pouze do určité míry. Ve skutečnosti film na mnoha místech nabízí divačkám zcela konzervativní potěšení z toho, že hrdinka může na veřejnosti předvádět krásné nové šaty (stávat se "objektem pro pohled") a být slavná. Samozřejmě, filmy / knihy toto všechno zároveň kriticky reflektují (druhý díl je v tom důslednější), ale nemyslím si, že by vyloženě znepříjemňovaly sledování těch efektních momentů; je to pořád okouzlení pozlátkem, luxusem a popularitou, byť vylhanou a pomíjivou. Je to na jednu stranu logické. Aby frančíza dokázala přivábit svoje cílové publikum a zaplatila přitom svůj vysoký rozpočet, těžko se může uchýlit k radikálnější interpretaci, která by vyloženě systematicky podrývala cokoli okouzlujícího a narcistního. Pořád tu musí být vzrušení z toho, že sledujeme dobrodružství pro vyvolené - že nahlížíme do pozic vyhrazených jen pro mizivé procento "šťastných". Na druhou stranu, rozhodnutí portrétovat Katniss převážně pacifisticky (málokdy skutečně někoho zlikviduje, a kdyžtak jen náhodou) a nechávat "černou" práci na druhých, prostě naráží na stanovené meze a ústí v už zmiňovanou neakčnost až pasivitu. Což se dá ale znovu obrátit a číst jako záměr - hrdinka je tady ostentativně zobrazovaná jako oběť systému, se kterou je neustále manipulováno. Jenže fakt se to dá chápat jako důsledný komentář neschopnosti vymanit se ze stereotypů, které ženám přikládá společnost? Nejsem si jistý. Místo toho jsem z toho rozpačitý, tak nějak pořád. Ale jak říkám, je to pro svoji rozporuplnost a kompromisnost, která je vlastně v řadě ohledů pochopitelná, zajímavý materiál k diskuzi.(10.9.2015)

  • verbal
    **

    Hangr gejs aneb "Dejte Belle do ruky luk, osaďte třemi Patyzóny a máme tu další účelovou, plagiátroskou sračku", sveřepě pokračuje v nastoleném trendu. Slečna Lórencová, plná lásky a rozpolcena nenávistí ke zlému postapo establišmentu, lítá po džungli, až se jí zapařují neoprénem zvýrazněná prasečí stehna a svými šípy neochvějně míří do srdíček mongoloidních dětí, toužících po přiblblém dobrodružství a zvědavých na to, který ze statických fesháků jí nakonec naplní toulec. A tak si Zuzanu směle řadím do seznamu parazitních grafomanek, hned vedle Štefánie a paní Rohlíkové, jež jsou svými červenoknihovními braky schopny zkurvit vkus miliónům slaboduchých týnedžrů. Oproti prvnímu dílu však došlo k drastickému zbrutálnění a posuvu přístupnosti na PG8, Katniss dokonce jednou krvácí ruka!!! a přespolní běh s důchodkyní na zádech mi uvolnil průdušky lépe než ACC, proto budu velkorysý, napálím tomu velmi pěkných 1,596421 a už Hladově vyhlížím tu romantickou VŘSR v dalším dílu.(22.1.2014)

  • Slasher
    ***

    K mému zklamání jde v podstatě o opakování jedničky, s větší porcí politiky a chladné přetvářky. Celkově nuda. Třetí díl snad konečně propukne to na co stejně všichni čekáme... A chci do té doby Jennifer vidět někde ve veselejší roli pořádně se usmívat, tenhle výraz je na ní škoda :)(29.1.2014)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace