Režie:
Matěj ChlupáčekScénář:
Jan MazanecKamera:
Alexander ŠurkalaHudba:
Jan StehlíkHrají:
Tereza Vítů, Adrian Jastraban, Marian Roden, Petra Lustigová, Jan Komínek, Marika Šoposká, Kryštof Hádek, Ondřej Malý, Hana Vagnerová, Kateřina Winterová (více)VOD (1)
Obsahy(1)
Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...
Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)
(více)Videa (2)
Recenze (141)
Snaha šokovat mě u českých filmařů pokaždé.. šokuje. Po skončení filmu mi v hlavě běžela jediná otázka: Proboha proč?? Proč tenhle film vznikl, proč ho někdo natočil a proč v něm někdo hrál? Tereza Vítů mě svým civilním herectvím zaujala, stejně tak mě o svých hereckých kvalitách znovu přesvědčil Ondřej Malý, ale zbytek... Navíc (nejen) sexuální scény byly přetažené, prvoplánovité a Chlupáčkovo zpracování análního sexu mi dlouho bude ležet v hlavě. Pane Chlupáčku, vy asi hodně nemáte rád ženy... ()
Je mi to moc líto, ale bohužel musím udělit nejnižší hodnocení. Bez doteku nefunguje snad ve všech ohledech, výjimkou je snad pouze herecká kreace kreace Ondřeje Malého, ale to je na film málo. Po celou dobu projekce jsem měl pocit, že se stříhalo až příliš. Film působí torzovitě a jakoby nedodělaně. Dialogy jsou strašlivé a někteří herci s nimi měli velké problémy. Ani jedna postava mi nebyla sympatická, prakticky všechny mi byly ukradené a bohužel i hlavní hrdinka. Ty "erotické" scény mi přišly, že jsou tlačeny příliš na pilu. Pak mi vadilo, že herci, kteří byli představeni na premiéře, tak se ve filmu pouze mihli ve dvou, max. ve třech záběrech (Jan Komínek). Dále jsme řešili kauzu "sádra" a ani tam to nebylo uspokojivé. Ani technická stránka nebyla úplně fajn, někdy jsem měl pocit, že sleduju amatérský film. A bylo by toho víc, ale tohle jsou základní body. Takže de facto jediná pozitivní věc, kterou jsem si z Bez doteku odnesl, s filmem vůbec nesouvisí: Jirka Kocman je fakt hezký kluk. ()
Když to trochu přeženu, hádám, že film by chtěl vypadat jako Sucker Punch režírovaný Robertem Bressonem, mnohem spíš je to ale průměrná epizoda Soukromých pastí, s mizernou dramaturgií, plytkou psychologií, hodně nepřesvědčivými dialogy, naprosto zbytečnými sexistickými scénami a slušným campovým potenciálem (Malého psychopatický zmrd). Oceňuji odvahu natočit film divácky takhle nepříjemný, ale ta nepříjemnost by musela vycházet z logiky děje nebo formy vyprávění, ne jenom z plezíru tvůrců, kteří si proti případné kritice vytvářejí dost chabé alibi ohromnou pseudo-tajuplností. 35% ()
Neuvěřitelně průhledný film, který sám sobě způsobuje těžké faux pas hlavně tím, že zoufale vykukuje zpoza záměrně nastavené zdi a pozoruje reakce diváka. Viděli jste ty prsa té pětadvacetileté herečky, jo? A co ty skandální a rádoby drsné kontroverzní scény? Dobrý, ne? Ne. Ani na ty tři to u mě nebylo. Režisérský teenager, bez špetky pokory k filmovému kumštu a úcty ke zkušenějším hercům, natáčí prý thriller, chvílemi žel i nechtěnou komedii, z těžce povrchního prostředí filozofujících kurviček, které mezi pr(a)cí přemýšlejí o své budoucnosti, ve které by byly lusknutím prstu nevinné a čisté. Nesmyslně poskládaný snímek, působící spíše jako nepovedená kopie podobně vyprávěných artových kousků z celého světa, s absurdními až pitomými dialogy, zbytečnými postavami a neskutečně chladnými a prázdnými emocemi, lehounce zachraňuje kamera Saši Šurkaly, který se měl zřejmě chopit celé režie a také povedená hudba. ()
Solidní řemeslo, výborní Malý s Rodenem a sympaticky jiný koncept, který doplácí na to, že ač spoléhá na herce a postavy, ve scénáři nemá ani pro jednoho dostatek šťávy. Herci tak nemají co hrát a postavy se stávají figurkami, které říkají neskutečné (a místy až směšně silácké) nesmysly - a ještě navíc ve one-linerech. Je navíc zarážející, že ačkoli chce film záměrně stavět na nezodpovězených otázkách a náznacích, film nemá jedinou scénu, kdy by postavy zbytečně neverbizovaly svoje pocity, aby i ten poslední Pepík pochopil. Snový svět hrubě nevyužitý (a přitom má Jastraban takové charisma!), ženské postavy jen držáky na podprdy, velmi vágní budování Hádkovy postavy, kterému to snad nemůže žrát ani ten největší naiva a zbytečné soustředění se pouze na postavu Jolany, jež je ale profilovaná podobně apaticky jako Bella z Twilightu. Nic nedělá, s nikým se nebaví a prostě jenom proplouvá. Až na to, že tady na první sex nečekáte čtyři filmy, ale čtvrt hodiny. A ač mám rád kozy všeho druhu, rád koukám i na ty nejbizarnější Lynchoviny a rozhodně jsem otevřený originalitě, tady je všeho tak strašně málo jak k vyvolání diskuze, tak k filmovému zážitku. ()
Galerie (18)
Zajímavosti (7)
- Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
- Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)
- Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)
Reklama