poster

Bez doteku

Drama / Thriller

Česko, 2013, 69 min

Nastala chyba při přehrávání videa.
  • Disk
    odpad!

    Je mi to moc líto, ale bohužel musím udělit nejnižší hodnocení. Bez doteku nefunguje snad ve všech ohledech, výjimkou je snad pouze herecká kreace kreace Ondřeje Malého, ale to je na film málo. Po celou dobu projekce jsem měl pocit, že se stříhalo až příliš. Film působí torzovitě a jakoby nedodělaně. Dialogy jsou strašlivé a někteří herci s nimi měli velké problémy. Ani jedna postava mi nebyla sympatická, prakticky všechny mi byly ukradené a bohužel i hlavní hrdinka. Ty "erotické" scény mi přišly, že jsou tlačeny příliš na pilu. Pak mi vadilo, že herci, kteří byli představeni na premiéře, tak se ve filmu pouze mihli ve dvou, max. ve třech záběrech (Jan Komínek). Dále jsme řešili kauzu "sádra" a ani tam to nebylo uspokojivé. Ani technická stránka nebyla úplně fajn, někdy jsem měl pocit, že sleduju amatérský film. A bylo by toho víc, ale tohle jsou základní body. Takže de facto jediná pozitivní věc, kterou jsem si z Bez doteku odnesl, s filmem vůbec nesouvisí: Jirka Kocman je fakt hezký kluk.(28.3.2013)

  • Botič
    ***

    S nadhledem!(28.3.2013)

  • kingik
    ***

    Typický příklad českého filmu, co by rád budil rozruch, ale té pocty se mu nedostane, neboť si k divákům neproklestí cestu a uvízne na rozcestí tvůrčího tápání a ne příliš jednoznačných záměrů. Bez diváckého doteku však zůstat nechce, protože ví, že je bez něj ztracen. Přitom kontakt s ním není nepříjemný. V kinech se před dvěma roky moc neohřál. Není se co divit. Film trvá jen něco málo přes hodinu. Jeho téměř experimentálně komorní forma, obsahující stejnou měrou netuctové komorní drama s psychologickými prvky, nebudila diváckou důvěru ani zájem. Příliš se nevědělo, co od snímku očekávat. V popředí vyprávění stojí mladá a zakřiknutá dívka Jolana. Její uzavřenost jí působí problémy a určitým způsobem znevýhodňuje její postavení v rodině, ve které suverénně vládne její nevlastní otec (Marian Roden), pro něhož je sexuálním objektem, což těžce nese. Náhle se s ní ocitáme v erotickém klubu, ve kterém zažívá pád na dno společnosti. Sex vnímá jen jako nutné zlo, kterým z donucení obšťastňuje svoji klientelu i krutého majitele (Ondřej Malý) klubu, kterému se dala všanc. Uchopení a celkové pojetí filmu je na české poměry velmi netradiční a zvláštní a rozhodně nesedne každému. Scénář pochází od málo zkušeného scenáristy Jana Mazance, který s celovečerním filmem má prakticky nulové zkušenosti a výsledný scénář podle toho vypadá. V podstatě nemá nic ujasněno a neví s jistotou, co je pro něj nejlépe vyhovující, pokud jde i o žánrové zařazení. V jednu chvíli je to film snový a pocitový. Hlavní hrdinka má imaginárního přítele (Adrian Jastraban), ke kterému se ubírá, když je jí nejhůř. Když je jí o něco lépe, tak si to rozdává s majitelem klubu. Ten si na ní dělá přehnané nároky a není jasné proč. A chvíli je to také film, co se pokouší nalézt nějaký reálný rozměr. Rozpoznat, kdy končí fantazírování a začíná realita, nebylo vůbec snadné. Pak tady máme celou řadu vedlejších postav, o nichž není nic bližšího známo, a které jsou v příběhu jen proto, aby hrdinka nebyla v ději tak osamocena. O nějaké interakci mezi ní a jimi, je sporné hovořit, neboť scénář v podstatě nic takového nedovoluje ani nenabízí. Přinejmenším práce s herci je na velmi dobré úrovni. Dvacetiletý režisér je v českém filmu unikum a debutující Matěj Chlupáček se nestačil rozkoukat a hned rovnýma nohama vletěl do náročné látky plné explicitních sexuálních scén, kterým vévodí uhrančivá Tereza Vítů.Ta se za film něco namrdala. Tu už sice příznivci nekonečných seriálů, konkrétně Ordinace, znají, ale takto ji jistě ještě neviděli. Mladá herečka má ksicht, prsa a je mrdatelná. Její postava, i přes značné nástrahy scénáře, neztrácí vlivem jejího herectví na uvěřitelnosti. Film jako celek velké nadšení nebudí. Vedle tápání ve scénáři, nemá ani ideální přechody mezi jednotlivými scénami a nezřídka chybí potřebná návaznost mezi nimi. V rámci možností si film vede dobře po stránce snímání, kdy interiéry vypadají neutěšeně a prostředí nočního klubu vyvolá depkoidní pocity. Ve scénách z klubu má film svoji největší sílu a mohl se opřít i o uvěřitelné herecké výkony. Měl si však více rozpracovat scénář, aby byl srozumitelnější a o něco méně sázet na pocitovost, která vždy nebývá zárukou kvality, zvláště když na režijní sesli usedl nezkušený mladík, který chtěl hned vehementně ohmatávat to, na co si jiní netroufli. To zásadní bylo od něj odděleno sklem. S tímhle filmem je to jako s lízáním medu přes skleničku. 60%(8.2.2015)

  • Jericho666
    **

    Přišlo mi, že někdo chtěl divákům tímto snímkem říci hrozně moc, ale naprosto to pak neuměl podat. Nemohu říci že jsem nepochopil o co ve filmu šlo. Pochopil, ale už jsem nechápal proč to bylo podáno tak jak bylo. Pro mě i tak krátká stopáž byla díky podání filmu neskutečně dlouhá, plna strohých, až smutně hloupých, dialogů. Nijakých hereckých výkonů a hudby. Je pro mě smutné, že valná většina diváků si z projekce tohoto filmu zapamatuje jen 2 věci: Že to bylo natočeno nejmladším režisérem v Evropě a jaké má Tereza Vítů vnady.(26.3.2013)

  • castor
    **

    Hodně mizerná dramaturgie, velké ambice a dost nevyrovnané herecké výkony (v záporných číslech vede asi matka Petry Lustigové, hlavní kontroverzní hrdinka Tereza Vítů hraje naopak bez zbytečných gest a přehrávání). Vyděšená holka a nadržený nevlastní otec s ksichtem v jejím klíně, když je matka na noční. Něco jí na tom přesto přitahuje. A tím to jen začíná. Přesuneme se totiž do bordelu, na scénu se ještě intenzivněji dere odcizenost, chlad.., abychom se o chvíli později přehoupli k nějaké další snové manýře. Talent u mladého tvůrce rozhodně je, pomáhají mu zkušení kolegové i netriviální námět, pochybný obsah jeho tajuplné prvotiny ale zůstal jaksi mimo mě. Něco jsem chápal, jinde spíš hádal. Jakoby až moc chtěl zachytit festivalovou vlnu těch rozervaných mladých umělců, která se na nás valí. Nezachytil. Ale sledovat ho nebude úplně od věci!!(25.11.2013)

  • - Názov filmu sa objaví v šiestej minúte. (Johnny.ARN)

  • - Film za dobu promítání v českých kinech navštívilo 5 440 diváků. (Hal_Moore)

  • - Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)

Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Další informace