Reklama

Reklama

Obsahy(1)

Celovečerní debut nejmladšího českého režiséra Matěje Chlupáčka vypráví příběh dospívající dívky Jolany, která je předmětem sexuální touhy svého nevlastního otce. Problémy v rodině nedokáže řešit, ztrácí schopnost komunikace i se svými kamarády a stále více se propadá do uzavřeného světa svých představ. Doma hru na šťastnou rodinu hrát nedokáže, svět venku ji vysává, má strach, ale submisivní erotické hry zároveň neodmítá. Neúnosnost situace a řada dramatických okolností doženou hlavní hrdinku až do nevěstince, kde se její postavení dále vyhrocuje. Ale je otázka, co Jolana vlastně chce? Není útěk do snů lepší než drsná okolní realita...

Čerstvost pohledu začínajícího filmaře, který nepracuje v zaběhnutých vzorcích, se ve filmu Bez doteku kloubí se zkušeností již protřelých profesionálů štábu. Výsledkem je snímek s ojedinělými režijními prvky, který se nebojí nabízet divákům spíše otázky než odpovědi. Zároveň disponuje přesnou výtvarně dokonalou kamerou a uvěřitelnými hereckými výkony, které filmu dodávají až mrazivou věrohodnost. Režijní debut nejmladšího režiséra ve střední Evropě nelze přehlédnout. (oficiální text distributora)

(více)

Videa (2)

Trailer

Recenze (141)

claudel 

všechny recenze uživatele

Ještě hodinu po konci přemýšlím nad tím, jestli jsem tenhle film správně pochopil, lépe řečeno, zda jsem jej vůbec pochopil. Začátek věrohodně nastiňuje dusnou atmosféru, pak se to ale nějak zrychlí, změní a začínám nestíhat a nestíhám až do konce filmu. Měl bych být na ten film naštvaný a odsoudit jej jako blbost, ale neudělám to, už proto, že to natočil devatenáctiletý režisér, vybral si velmi dobré herce, z nichž někteří jsou excelentní (Vítů, Malý), hudba i kamera fungují znamenitě. Nejsou to úplně čisté čtyři hvězdy, ale na debut je to víc než dobrý film. ()

Disk odpad!

všechny recenze uživatele

Je mi to moc líto, ale bohužel musím udělit nejnižší hodnocení. Bez doteku nefunguje snad ve všech ohledech, výjimkou je snad pouze herecká kreace kreace Ondřeje Malého, ale to je na film málo. Po celou dobu projekce jsem měl pocit, že se stříhalo až příliš. Film působí torzovitě a jakoby nedodělaně. Dialogy jsou strašlivé a někteří herci s nimi měli velké problémy. Ani jedna postava mi nebyla sympatická, prakticky všechny mi byly ukradené a bohužel i hlavní hrdinka. Ty "erotické" scény mi přišly, že jsou tlačeny příliš na pilu. Pak mi vadilo, že herci, kteří byli představeni na premiéře, tak se ve filmu pouze mihli ve dvou, max. ve třech záběrech (Jan Komínek). Dále jsme řešili kauzu "sádra" a ani tam to nebylo uspokojivé. Ani technická stránka nebyla úplně fajn, někdy jsem měl pocit, že sleduju amatérský film. A bylo by toho víc, ale tohle jsou základní body. Takže de facto jediná pozitivní věc, kterou jsem si z Bez doteku odnesl, s filmem vůbec nesouvisí: Jirka Kocman je fakt hezký kluk. ()

Reklama

=woody= 

všechny recenze uživatele

Hezký předfestivalový večer. Mezi snímky, uváděné letos karlovarským festivalem v sekci "České filmy 2012-2013", bezpochyby patří i tato prvotina Matěje Chlupáčka. Na to, že jde vlastně o pokus a oťukávání filmařského řemesla, to nedopadlo zle.. Silné aktuální téma o osudech mladých lidí právě režisérovy generace, poskakuje mezi syrovou realitou a snovou dimenzí, do které utíká přesvědčivá hlavní hrdinka. Některé scény vyzní do prázdna, některé jsou až zbytečně popisné, much bychom tu napočítali více, než na obrazu císařpána. Není však pochyb o tom, že ve zkornatělých žilách české kinematografie začíná konečně vřít mladá krev! Mějte se filmově! Woo. ()

Psema 

všechny recenze uživatele

Solidní řemeslo, výborní Malý s Rodenem a sympaticky jiný koncept, který doplácí na to, že ač spoléhá na herce a postavy, ve scénáři nemá ani pro jednoho dostatek šťávy. Herci tak nemají co hrát a postavy se stávají figurkami, které říkají neskutečné (a místy až směšně silácké) nesmysly - a ještě navíc ve one-linerech. Je navíc zarážející, že ačkoli chce film záměrně stavět na nezodpovězených otázkách a náznacích, film nemá jedinou scénu, kdy by postavy zbytečně neverbizovaly svoje pocity, aby i ten poslední Pepík pochopil. Snový svět hrubě nevyužitý (a přitom má Jastraban takové charisma!), ženské postavy jen držáky na podprdy, velmi vágní budování Hádkovy postavy, kterému to snad nemůže žrát ani ten největší naiva a zbytečné soustředění se pouze na postavu Jolany, jež je ale profilovaná podobně apaticky jako Bella z Twilightu. Nic nedělá, s nikým se nebaví a prostě jenom proplouvá. Až na to, že tady na první sex nečekáte čtyři filmy, ale čtvrt hodiny. A ač mám rád kozy všeho druhu, rád koukám i na ty nejbizarnější Lynchoviny a rozhodně jsem otevřený originalitě, tady je všeho tak strašně málo jak k vyvolání diskuze, tak k filmovému zážitku. ()

Sarkastic 

všechny recenze uživatele

Bez doteku má nadupaný vizuál, který jsem si opravdu užíval. Horší je to však s příběhem, jenž mi přišel příliš rutinní a opravdu trapnými dialogy, až se za ně divák sám stydí. Na mladého tvůrce je to jistě počin, který je potřeba ocenit, ale žádná velká sláva se bohužel nakonec nekoná. Paralela s „přítelem“ byl ale dobrý nápad a skoro dává zapomenout na velmi umělou Hádkovu postavu. Celkově hodnotím slabším průměrem. ()

Galerie (18)

Zajímavosti (7)

  • Tento snímek byl natočen během neuvěřitelných 20 natáčecích dnů. Natáčelo se v Praze, např. u Žižkovského tunelu. (Luzzi)
  • Původně měla hlavní roli ztvárnit jiná mladá herečka. Tereza Vítů se však režisérovi líbila více a na poslední chvíli byla hlavní role přeobsazena. (Luzzi)
  • Největší zajímavostí tohoto snímku byla určitě existence herecké supervize. Této funkce se ujal režisér Michal Samir, absolvent prestižní Drama Centre v Londýně a autor několika úspěšných projektů. Michal Samir a Matěj Chlupáček jsou nejlepšími přáteli i v soukromém životě. (Luzzi)

Reklama

Reklama